Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:59

Een betere straf is hem apart opsluiten met de ouders die zich uit mogen leven............

Ik ben zeker voor de doodstraf als schuld bewezen is. Ik zit er niet zo mee, dat je je dan verlaagd tot het niveau van de dader. Hij moord zomaar en dit is meer, omdat ie gewoon geen recht meer heeft op leven, na wat hij een onschuldig kind heeft aangedaan.

Marjo

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:55

Ik denk dat die gozer beter de gevangenis in had kunnen gaan. Dat hij daar afgemaakt werd door zijn celgenoten.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:07

Wat voor iets vreselijks iemand ook gedaan heeft, naar mijn mening mag je nooit voldoening/wraak halen uit iemands dood. Moord is gewoon principieel verkeerd, op wie dan ook. Ik ben dus absoluut tegen de doodstraf en zeker tegen publiekelijke doodstraf.

Ook is de dood ook ontzettend mild. Een kogel voel je even, maar je bent snel weg. Een leven lang in de cel doet je pas nadenken.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:17

superpony schreef:
Een betere straf is hem apart opsluiten met de ouders die zich uit mogen leven............

Ik ben zeker voor de doodstraf als schuld bewezen is. Ik zit er niet zo mee, dat je je dan verlaagd tot het niveau van de dader. Hij moord zomaar en dit is meer, omdat ie gewoon geen recht meer heeft op leven, na wat hij een onschuldig kind heeft aangedaan.

hier ben ik het helemaal mee eens! je haald de woorden uit mijn mond. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:28

Mariss schreef:
Wat voor iets vreselijks iemand ook gedaan heeft, naar mijn mening mag je nooit voldoening/wraak halen uit iemands dood. Moord is gewoon principieel verkeerd, op wie dan ook. Ik ben dus absoluut tegen de doodstraf en zeker tegen publiekelijke doodstraf.

Ook is de dood ook ontzettend mild. Een kogel voel je even, maar je bent snel weg. Een leven lang in de cel doet je pas nadenken.

Mijn mening staat er al, maar dat de dood mild is tja.........waar moet hij over nadenken? Wat kan mij het schelen hoe hij denkt, krijg je daar een onschuldig kind mee terug of de onschuld vane en kind? Hij heeft geen enkel recht meer en war zo iemand kost is hij niet waard. Dat is zijn eigen keus geweest en zijn eigen schuld. tegenwoordig heeft iedereen wel een reden en daar moeten wij voor boeten? Laat ze liever de achtergebleven familie goed helpen en zorgen voor meer veiligheid. Ook eerder bij probleemkinderen en gezinnen ingrijpen zodat mensen niet zo ontsporen. iedereen maakt dingen mee en moet daarmee dealen en ik word ook geen moordenaar of verkrachter.
Oke een kogel is te snel, daarom ze ook opsluiten met familie en laten lijden. Als ze uberhaupt iets voelen zulke onmensen......daarna alsnog de dood. Dat is geen moord in mijn ogen. En je kan er heel veel leed mee voorkomen, dus dan maar zo. Wij hebben er niet om gevraagd dat zo iemand een weekend verlof heeft of vervroegd vrij komt en weer wat uitspookt, maar we zijn wel de klos, nee, dank je wel!!
Het klinkt heel cru, maar we blijven maar begrip tonen en allerlei dingen doen voor de daders. De ellende neemt alleen maar toe, dus laten we ajb iets doen en wie weet denkt men dan nog beter na voor die iets doet?? En laten we ook beter ingrijpen voor het zover kan komen wara het echt nodig is en nu nog niet mag vanwege zoveel regeltjes.......
Ik heb een kinds en ik ga ervoor zitten als iemand hem iets aandoet, want je komt er niet mee weg.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:38

Ik voel weinig sympathie voor pedofielen, natuurlijk, maar het blijven mensen. Natuurlijk zouden we ze het liefst levend ontleden, maar dat kan nu eenmaal niet; ook wij hebben het recht niet om iemand dat aan te doen, wie dat ook is. (naar mijn mening)

Het idee dat iemand een kind heeft verkracht en/of vermoord maakt me meer dan misselijk en boos, maar we kunnen niet zomaar onze emoties mee laten spelen met dit soort beslissingen. Je kán in een maatschappij als de onze niet iemand laten afraggen uit wraak. Hoe moeilijk en tegenstrijdig soms ook, je moet er met een objectieve blik naar kunnen kijken en dan zie je dat de oplossing van gevangenschap en tbs met dwangverpleging de minst slechte van alle slechte oplossingen is. Want tsja, de perfecte oplossing hebben we nog niet gevonden, anders hadden we deze discussie niet. Wel vind ik dat in bepaalde zaken de mensen nooit meer op verlof gelaten mogen worden, laat staan vrij gelaten. Ter beschikking stelling van de staat tot de dood voor pedofielen, zou naar mijn idee ingevoerd moeten worden.

Begrijp me niet verkeerd; het liefst zou ik de zenuwen uit zijn kleine vriend halen zodat hij nooit meer enkel sexueel genot zou kunnen meemaken, maar dat kán gewoon niet. We leven niet meer in de middeleeuwen; oog om oog, tand om tand werkt niet meer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:47

Hoezo zou dat niet meer werken? Al die andere oplossingen werken ook niet en het verkrachten en vermoorden gaat door, is misschien zelfs wel veel meer.( ken de cijfers allemaal niet)

Misschien moeten we juist WEL harder worden en gaat het mis omdat we dat niet meer zijn. Het zou meteen een voorbeeld stellen.

Een leven lang vastzitten, dat heeft nut............Wat moet ie daar leren en voor wat?

We moeten juist vele malen harder worden, ook bij gezinnen waar het fout dreigt te gaan in opvoeding, zodat we ook hopelijk veel ellende voor kunnen blijven, ipv door ontelbare regels niks of veel te weinig kunnen doen.

het is je eigen schuld of die van je omgeving waar je uit komt als het zover komt dat je zulke dingen doet. Dan moet je er ook voor boeten. Je hebt een keus om het niet te doen en als je het wel doet, moet je maar weten wat de consequentie daarvan is.

met dat vastzitten en alle dwangverpleging etc etc, maak je niks meer goed bij zulke mensen, echt niet, het is zonde tijd en als ze nog vrij komen ook, te schandalig voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:11

En met afraggen maak je wel wat goed dan? Wat leren ze daarvan?

Wat voor boodschap geef je ermee af?
En als je begint met eigen rechter spelen, waarvoor zouden we dan nog een rechter nodig hebben? Hoe weet je of de straf dan rechtvaardig is? Hoe weet je überhaupt of iemand dan gedaan heeft waar die van beschuldigd wordt? Bij het eigen rechter spelen is de bewijslast immers niet van belang....... en we praten ons eigen kwaad goed met het kwaad van de ander........

Voor je het weet ben je terug in de Middeleeuwen...... dag beschaving, dag vrijheid van meningsuiting, dag rechtssysteem......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:17

Ach, ik ben niet meer zo van de beschaving als mijn kind verkracht en vermoord wordt. Ook ik zou daar rustig voor gaan zitten (hoeft toch niet zo lang, met ons rechtssysteem). Alhoewel ik denk dat ik niet eens zou hoeven zitten, dat doet mijn man dan wel voor mij.
Ik ben heel beschaafd, zal ook heus niet zomaar rare dingen gaan doen, maar als ze aan mijn kinderen komen, kom ik aan hen. En ik noem dat dan geen wraak, maar straf.....

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:32

Yamcha, als je kind misbruikt wordt of verkracht, daarvoor is geen straf erg genoeg.
Kinderen horen zich veilig te voelen ipv opgejaagd te worden als prooidiertjes.
Door dit soort mensen kunnen wij moeders nooit eens ongestoord genieten van ons kind, onbewust is dit je grootste angst.
Je kind verliezen door een ongeluk of ziekte, oke je leven is kapot maar dat soort dingen gebeuren, maar je kind verliezen door zoiets, het leven van de ouders is voorbij.
Mensen zoals dit hebben geen enkele rechten meer, dat maakt je geen beest maar mensenlijk.
Hoe zou je enig begrip op moeten kunnen brengen voor zo iemand, opgeruimd staat netjes.

ik heb van dichtbji gezien hoe iemand kapot gaat aan zoiets, Nicole vermoord toen ze 16 was, onderweg naar haar baantje in de supermarkt.
De dader is nooit gepakt, ik kende haar persoonlijk niet maar wel haar vader, deze man heeft levenslang geloof me.
Neem Marianne Vaatstra,zon prachtige mooie meid in de bloei van haar leven, als de dader ooit gepakt wordt, hoop ik dat ik de eerste steen mag gooien.

Edit las gisteren in de krant over de moordenaar van Gerrit Jan Heijn.
Ferdi E doodgereden, nou de gene die hem geraakt heeft verdient een medaille, ik kan echt niet zeggen dat ik daar treurig om ben ,het eerste wat in me opkwam was goed zo, boontje om zijn loontje en daarna las ik dat de weduwe van Gerrit haar steunbetuigingen aan de weduwe van Ferdi heeft betuigd, nou sorry heel erg dapper van Hank Heijn maar wat de weduwe van Ferdi betreft wat mij aangaat had ze wel achterop de fiets mogen zitten.
Zon misdaad en dan gewoon bij die man blijven en erger nog moet je de bungalow zien waar ze in woont, schande echt schande.
Maar nu weet ze wat Mevrouw Heijn doorgemaakt heeft, hoe het is om je man te verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:38

Ik heb geen begrip voor die mensen, waar zeg ik dat??

Ik denk alleen dat je geen eigen rechter moet willen spelen, geloof niet zo dat je daar beter van wordt, of dat dat de maatschappij enig goed doet. Dat ons rechtssysteem soms faalt, weten we allemaal denk ik. Dat wil niet zeggen dat je alle beschaving maar overboord moet gooien.......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:35

Als ze aan mijn kinderen komen, vergeet ik inderdaad even die beschaving. Maakt me juist menselijk denk ik. Noem het maar dierlijk instinct, het willen beschermen van je kinderen.

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:41

ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik ze later heb en er komt iemand met zijn vingers aan mijn kinderen, dan heeft diegene echt een probleem. gewoon al het idee dat een volwassen iemand zich vergrijpt aan kleine kinderen, echt te erg voor woorden. die mensen zijn ziek in hun hoofd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:09

gmgmelkert schreef:
ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik ze later heb en er komt iemand met zijn vingers aan mijn kinderen, dan heeft diegene echt een probleem. gewoon al het idee dat een volwassen iemand zich vergrijpt aan kleine kinderen, echt te erg voor woorden. die mensen zijn ziek in hun hoofd.

Kom je op dat punt, wat als mensen écht een of andere aandoening hebben waardoor zij zulke fantasien krijgen?

Ik wil niets goedpraten, maar er zijn wel degelijk mensen die denken dat het juist goed is om kleine kinderen mee te nemen naar huis en ze daar te verwennen. Een kind moet het toch fijn hebben? En niet alleen over straat lopen? Dan geven we snoepjes en dan gaan we ze verwennen met van alles. Maar nu wilt ze weglopen! Dat mag niet! Ik zal haar vastbinden, zodat ze wel moet blijven. Want ik houd van haar...

Ik denk dat mensen die echt een verstandelijke beperking hebben niet zo'n zware straf zouden moeten krijgen. Alleen al vanwege het feit dat ze zelf niet eens inzien wat ze verkeerd doen, en waarvoor ze een straf krijgen. Stel ze onder verpleging, weet ik het.

Ik vind de doodstraf erg gemakkelijk om van iemand af te komen.
Nogmaals, ik wil absoluut niets goedpraten over het gedrag van deze pedofiel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 02:38

Niet alleen mijn eigen kind, ook mijn moeder en broer of familie zijn mij heilig. Eigenlijk mijn dieren net zo. En ik denk niet eens alleen mijn eigen. Ik gruwel van vreselijke misdaden naar kinderen, onschuldige mensen, ouderen, gehandicapten en dieren etc etc.......

Beschaving????? Ik ben beschaafd, maar je gaat toch echt de grens over wanneer je zulke vreselijke dingen doet. Het is al erg genoeg wat zo iemand gedaan heeft en wij hoeven daar niet met zijn allen voor te boeten. Het kost ons allemaal handen vol en ze krijgen nog therapie ook. Als het tegenzit komen ze gewoon veel te snel vrij en kunnen ze weer aan de gang als je even niet oplet........Daaaagggggggg, die mensen maken meer kapot bij onschuldigen dan zij waard zijn.

Nogmaals, ze hadden een keus om het niet te doen!

Het is ook een probleem dat het zo ver kan komen. dat komt imo door;a) gezinnen waar het al helemaal fout gaat en men niet mag of kan ingrijpen.
b) Veel te zwakke straffen, waardoor mensen niet eens aan de gevolgen denken of er iig niet mee zitten.
c) De wereld waarin we nu zo leven waarin men niks meer mag zeggen, er veel teveel pietluttige regeltjes zijn, iedereen zich achter van alles verschuilt en o, zoveel begrip moet hebben voor een ander. Overal heeft men wel een reden voor of een naampje en daarvoor is er altijd wel weer een therapie........Maar de achterblijvers en of de slachtoffers.......Die hadden geen keus en moeten gewoon door.

Ik zou niet weten waarom iemand jaren moet zitten therapie mag hebben etc wat ons allemaal handen vol kost. Steek meer energie in voorkomen van zaken. Iemand jaren therapie geven die toch nooit meer de straat op zou mogen heeft niks aan die therapie. Zet ze dan allemaal op een eiland bij elkaar en laat het ze daar zelf uitzoeken, ook goed dan.........Als wij er maar geen last van hebben en geen zorg aan wat ze niet verdienen en geen recht meer op hebben.

Ik schaam me niet voor mijn mening hierover en iedereen mag zijn mening hebben hoor. Maar dat iedereen maar zoveel begrip moet hebben voor de daders vind ik gewoon zo oneerlijk. Geen reden voor, zal ook nooit gebeuren.

Eigen rechter spelen? Ik heb het erover als iemand schuldig is aan een ernstige daad zoals (kinder)verkrachting/moord hij /zij een straf moet hebben. deze straf is nu cel en therapie. Ik ben voor de doodstraf om bovenstaande redenen. Dan ben je geen eigen rechter, maar dat is dan de straf die erop staat. Dat kon je dan ook van tevoren weten en je hebt de keus........

Ik ben eigen rechter als iemand het mijn kind aandoet en ik regelrecht diegene terugpak. Maar dan ben ik wel bereid de consequenties te aanvaarden, want die weet ik, dus mijn keus.

Doodstraf makkelijk om van iemand af te komen? nee, je moet er jaren tijd, geld en energie insteken..Gevangenis straf en therapie kost heel veel. laat dat lekker beter geinvesteerd worden!!

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:01

superpony schreef:
Niet alleen mijn eigen kind, ook mijn moeder en broer of familie zijn mij heilig. Eigenlijk mijn dieren net zo. En ik denk niet eens alleen mijn eigen. Ik gruwel van vreselijke misdaden naar kinderen, onschuldige mensen, ouderen, gehandicapten en dieren etc etc.......

Beschaving????? Ik ben beschaafd, maar je gaat toch echt de grens over wanneer je zulke vreselijke dingen doet. Het is al erg genoeg wat zo iemand gedaan heeft en wij hoeven daar niet met zijn allen voor te boeten. Het kost ons allemaal handen vol en ze krijgen nog therapie ook. Als het tegenzit komen ze gewoon veel te snel vrij en kunnen ze weer aan de gang als je even niet oplet........Daaaagggggggg, die mensen maken meer kapot bij onschuldigen dan zij waard zijn.

Nogmaals, ze hadden een keus om het niet te doen!

Het is ook een probleem dat het zo ver kan komen. dat komt imo door;a) gezinnen waar het al helemaal fout gaat en men niet mag of kan ingrijpen.
b) Veel te zwakke straffen, waardoor mensen niet eens aan de gevolgen denken of er iig niet mee zitten.
c) De wereld waarin we nu zo leven waarin men niks meer mag zeggen, er veel teveel pietluttige regeltjes zijn, iedereen zich achter van alles verschuilt en o, zoveel begrip moet hebben voor een ander. Overal heeft men wel een reden voor of een naampje en daarvoor is er altijd wel weer een therapie........Maar de achterblijvers en of de slachtoffers.......Die hadden geen keus en moeten gewoon door.

Ik zou niet weten waarom iemand jaren moet zitten therapie mag hebben etc wat ons allemaal handen vol kost. Steek meer energie in voorkomen van zaken. Iemand jaren therapie geven die toch nooit meer de straat op zou mogen heeft niks aan die therapie. Zet ze dan allemaal op een eiland bij elkaar en laat het ze daar zelf uitzoeken, ook goed dan.........Als wij er maar geen last van hebben en geen zorg aan wat ze niet verdienen en geen recht meer op hebben.

Ik schaam me niet voor mijn mening hierover en iedereen mag zijn mening hebben hoor. Maar dat iedereen maar zoveel begrip moet hebben voor de daders vind ik gewoon zo oneerlijk. Geen reden voor, zal ook nooit gebeuren.

Eigen rechter spelen? Ik heb het erover als iemand schuldig is aan een ernstige daad zoals (kinder)verkrachting/moord hij /zij een straf moet hebben. deze straf is nu cel en therapie. Ik ben voor de doodstraf om bovenstaande redenen. Dan ben je geen eigen rechter, maar dat is dan de straf die erop staat. Dat kon je dan ook van tevoren weten en je hebt de keus........

Ik ben eigen rechter als iemand het mijn kind aandoet en ik regelrecht diegene terugpak. Maar dan ben ik wel bereid de consequenties te aanvaarden, want die weet ik, dus mijn keus.

Doodstraf makkelijk om van iemand af te komen? nee, je moet er jaren tijd, geld en energie insteken..Gevangenis straf en therapie kost heel veel. laat dat lekker beter geinvesteerd worden!!

Ja hoor, hier ben ik het helemaal mee eens!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:13

superpony: ik ben het gedeeltelijk met je eens.

wat nou als zo iemand met therapie wel goed terug kan in de samenleving, wel weer een normaal leven kan leiden?
Wat nou als zoiemand vals beschuldigd is? Bijv. een concierge op school die een meisje zou hebben aangerand? Terwijl dit nooit is gebeurt? Wat nou als er niet genoeg bewijs is dat zegt dat hij het heeft gedaan?

er zijn teveel vragen waar je eerst met 200% zekerheid ja op moet zeggen voordat je iemand de doodstraf geeft.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:24

Ik ben absoluut tegen de doodstraf, zelfs in dit soort gevallen. De kans dat een onschuldig iemand wordt veroordeeld tot doodstraf is nog steeds aanwezig, ongeacht hoeveel CSI technieken we tegenwoordig wel niet hebben. Het blijft mensenwerk dus daar worden ook fouten in gemaakt. En een gevangenisstraf terugdraaien is wat makkelijker dan een doodstraf..
Verder is niet bewezen dat de doodstraf afschrikt, sterker nog de criminaliteit is helemaal niet lager in landen waar wel de doodstraf is. En als laatste vind ik het moreel onverantwoord om als staat mensen te doden. Dan ben je net zo erg als de misdadiger zelf en aangezien wij een democratie zijn is iedereen dan schuldig aan moord.
Verder is het erg lastig te bepalen wie dan de doodstraf krijgt en wie een celstraf. Is de doodstraf in dit geval alleen voor een moordenaar die ook verkrachter is of is moord alleen genoeg? Wat nou als jij de verkrachter van je kind vermoord, krijg je dan ook de doodstraf? Oftewel wat is een erge misdaad, of wat is een heel erge misdaad, of wat is een heel, heel, heel erge misdaad (enz ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:29

Marjoow schreef:
superpony: ik ben het gedeeltelijk met je eens.

wat nou als zo iemand met therapie wel goed terug kan in de samenleving, wel weer een normaal leven kan leiden?
Wat nou als zoiemand vals beschuldigd is? Bijv. een concierge op school die een meisje zou hebben aangerand? Terwijl dit nooit is gebeurt? Wat nou als er niet genoeg bewijs is dat zegt dat hij het heeft gedaan?

er zijn teveel vragen waar je eerst met 200% zekerheid ja op moet zeggen voordat je iemand de doodstraf geeft.

Je neemt me de woorden uit de mond :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:02

Ik heb het over mensen die echt schuldig zijn bevonden. Vak genoeg zijn daar meer dan genoeg keiharde bewijzen voor.

Of zo iemand met therapie terug de maatschappij in zou kunnen, boeit me echt niet, sorry. dat kost een hoop tijd, energoe en geld wat we beter kunnen besteden. laat hem maar hulp zoeken voor hij zoiets doet.

Ben dus ook voor hardere aanpak van probleemgezinnen/jongeren etc etc etc............Om te voorkomen dat het zover kan komen in veel gevallen.

Natuurlijk komt niet iedereen uit een probleemgezin, maar er zijn genoeg redenen om daar beter op te letten. En we zouden al veel kunnen voorkomen. Elk geval minder is er eentje..........

Ik verlaag me niet tot de moordenaar, want ik pak niet zomaar een onschuldig iemand. de moordenaar en of verkrachter had een keus om het niet te doen. waarom hij ht wel doet, boeit me ook niet. Ik hoef daar geen begrip voor te hebben. Bij het slachtoffer en de omgeving gaat het ook nooit meer weg, hoe zielig de dader ook is...........

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:06

superpony schreef:
Ik heb het over mensen die echt schuldig zijn bevonden. Vak genoeg zijn daar meer dan genoeg keiharde bewijzen voor.

Tja en meer dan eens blijken die bewijzen een tijdje later ineens niet meer zo keihard en blijkt dat de 'schuldige' onschuldig is..
Er worden geen mensen achter de tralies gezet waarvan geen bewijs is dat ze het gedaan hebben, toch blijken er soms onschuldige mensen achter de tralies te zitten.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:32

Het woordje 'zou' slaat in dit geval denk ik niet op de onzekerheid over wat die man gedaan heeft. De Telegraaf is een sensatiekrant die álle verhalen publiceert, ook al is er geen 100% duidelijkheid over de feiten. Waarschijnlijk slaat die 'zou' op het gebrek aan informatie bij de Telegraaf.

Wat betreft de straf, daar kan ik weinig over zeggen. Het is een totaal andere cultuur die niet te vergelijken is met de westerse. Het uitvoeren van straffen en plein public is daar gewoonte, zoals dat in Europa een paar eeuwen geleden ook nog gewoonte was. De toeschouwers hebben er zelf voor gekozen het te gaan bekijken, en ik denk dat het doel hiervan inderdaad angst inboezemen is.

Ik keur het niet goed, maar ik ga hier ook niet mijn vinger wijzen naar die zogenaamde middeleeuwse cultuur. Wij als westerlingen hebben totaal geen begrip van andere culturen, en ik vind oordelen daarom heel moeilijk.
Het enige wat ik me afvraag is: zou deze man ook zo hard gestraft zijn als het een meisje betrof ipv een jongetje?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:55

Lianne84 schreef:
superpony schreef:

Tja en meer dan eens blijken die bewijzen een tijdje later ineens niet meer zo keihard en blijkt dat de 'schuldige' onschuldig is..
Er worden geen mensen achter de tralies gezet waarvan geen bewijs is dat ze het gedaan hebben, toch blijken er soms onschuldige mensen achter de tralies te zitten.

Een gevalletje Dutroux bijvoorbeeld....die mag echt de strop krijgen van mij. Als je dat soort dingen hebt gedaan, verdien je geen therapie meer, ook geen gevangenisstraf.
Als de doodsrtaf de criminialiteit niet terugdringt, dat kan....maar gevangenisstraffen doen dat ook niet. Dus laat dan de dader maar verdwijnen, hebben de slachtoffers misschien nog enige genoegdoening.

Ik ben het verder totaal met superpony eens.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:02

Diablo schreef:
Als de doodsrtaf de criminialiteit niet terugdringt, dat kan....maar gevangenisstraffen doen dat ook niet.

Maar als je kijkt dat er relatief meer (zware) criminaliteit voorkomt in landen waar de doodstraf wordt gegeven.. zou je heel zwart-wit kunnen zeggen dat die ook in NL zou toenemen als je de doodstraf invoert... Ik weet wel dat het van meer factoren zal afhangen, maar toch.
Voor mij wegen de morele bezwaren tegen de doodstraf overigens zwaarder dan de andere bezwaren.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:07

Aan de ene kant vind ik het goed :P : niemand heeft ooit meer last van hem, en daar hoeft ook niemand bang voor te zijn.

Aan de andere kant was misschien een "gewone straf" (celstraf bijvoorbeeld) beter geweest, want dan lijdt de dader echt, en kan hij eens goed nagaan hoe stout hij is geweest :P . en als je hem doodschiet, merkt hij nergens meer iets van. Maar daar een nadeel is weer van dat hij waarschijnlijk weer vrijkomt, en dan zou hij weer zulke dingen kunnen doen...