Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:23

vorame schreef:
Even vergeten daar geloof ik ook wel in.
Maar de hele dag vergeten?
Even vergeten geeft ook in dit geval geen dood tot gevolg.
Hele dag vergeten dus wel.
Dat maakt wel een groot verschil.

Ik kan me in dit geval voorstellen dat hij ervan overtuigd is dat hij zijn kind op het kdv gebracht heeft. Hij zal ongetwijfeld in de veronderstelling geweest zijn dat het kind veilig was. Net zoals ik er altijd van overtuigd ben dat mijn sleutels in de keukenla liggen terwijl ik ze in de vriezer terugvindt.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:26

Dat weet je toch of je dat doet of niet, kind afdroppen.
Ik ben zo ook nog nooit vergeten een paard eten te geven, of binnen te zetten. Wel eens een half uurtje later. Niet omdat ik ze vergeten ben, maar de tijd zo vliegt.
Sorry, ik kan dat gewoon niet voorstellen.
Mijn gebrek misschien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:30

MamboBeach schreef:
Kijk, het is natuurlijk heel sneu, dat wil ik gewoon voorop stellen maar deze man heeft ook echt wel schuldgevoelens en des te sneuer vind ik het eigenlijk dat er altijd weer mensen zijn die het beter weten en die het nooit zou kunnen overkomen. En ja, zo kom jij op me over. Nogal uit de hoogte...

Ik vroeg niet wat jij van mij denkt te vinden, maar om je uitspraak toe te lichten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:42

Nogmaals, zoals in mijn eerste post sarabande, vind ik het erg sneu voor de ouders en ook voor de vader, omdat hij ermee moet leren leven en deze man zijn leven ook geruineerd is, dat kan niet anders.
Het is een grove fout, dat is klip en klaar, maar ik denk dat het bij heel veel mensen zou kunnen voorkomen...

Tegenwoordig leven we heel gehaast, dat klopt, maar om nu te zeggen dat mensen dan geen kinderen moeten nemen/krijgen vind ik ook wel weer erg ver gaan.

Ik geloof nooit dat deze man het met opzet heeft gedaan en ja, deze man zal zielsveel van zijn kind hebben gehouden!

sarabande

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:47

Ik zeg ook niet dat hij geen kinderen moet nemen, ik zeg dat hij, wanneer hij zo met zijn werk bezig is, niet een deel van de verzorging op zich moet nemen en zo ja, wel eerst zijn werk van zich af moet kunnen zetten.
Dat kon hij blijkbaar niet.

Het zou heel goed zijn als werkende ouders in deze omstandigheden hier eens bij stil gaan staan.
Vroeger waren mannen ook niet met de kinderen bezig, tegenwoordig trekken sommigen van hen daar 1 of 2 dagen per week voor uit, dan maar wat minder snel met de carrierre.
En wat betreft de belangrijkheid van het werk, niemand is onvervangbaar, alleen je kindje is dat niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:47

vorame schreef:
Ik ben zo ook nog nooit vergeten een paard eten te geven, of binnen te zetten. Wel eens een half uurtje later. Niet omdat ik ze vergeten ben, maar de tijd zo vliegt.
Mijn gebrek misschien.

Nee, maar als ik mijn kind wegbracht naar school dan wist ik 's middags soms echt niet meer bij de kapstokken wààr ik zijn of haar jasje had neergehangen en zo "probeerde" ik ook wel eens de kinderen af te leveren op een extra vrije dag waar ik niet aan gedacht had.

Terwijl ik zeker weten op zo'n morgen zelfs verhalen vertelde aan de buurvrouw over mijn kinderen.

Nee, mijn paarden vergeet ik ook niet. Kom per dag ook tig keer langs de voerton heen en ben ik ook maar 1 uur later dan normaal dan gillen ze alles aan elkaar.

Dat zijn nu eenmaal van die dingen die je je vanzelf wel herinnert. Zeker weten dat die vader ook nooit vergeten is zijn kind eten te geven als het nodig was. Maar moet zeggen dat mijn bloemen regelmatig er verdord bij hangen :D

Het blijft (van die vader) onvergeeflijk maar menselijk imo. Èn het is iets wat gelukkig maar zelden gebeurd.... maar`1 keer is al te vaak.

En inderdaad supertriest dat sommigen het zien als niet voldoende houden van..... |(

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:50

vorame schreef:
Mijn gebrek misschien.

Hmmm nee dat kun je ook vergeten. Je kunt ook vergeten of je iets gedaan hebt, je kunt vergeten of je iets niet gedaan hebt.
Onbewust maken je hersenen een afweginging tussen verschillende situaties die op elkaar lijken en onthouden 1 van de situaties. Dus als je 2 bijna dezelfde situaties hebt "ontbijten, tas klaar, in de auto stappen, naar werk gaan" "ontbijten, tas klaar, kind in de auto,in de auto stappen, naar creche, naar werk kunnen 2 situaties zijn waarbij de hersenen een afweging gaan maken welke situatie ze moeten onthouden. Het is dus heel goed mogelijk dat je met situatie 2 start, maar dat je hersenen automatisch riedeltje 1 gaan "afspelen".

En zo werkt het bij iedereen, alleen gelukkig vaak in minder ernstige situaties, dan in dit geval.

Het is moeilijk mensen te overtuigen dat ze niet superieur zijn aan het menselijk ras en dat we dus allemaal hetzelfde werken. Wel zorgen onze hersenen ervoor dat we ons superieur voelen ("dat zal ik nooit doen" / "dat overkomt mij niet"), want dat is pure zelfbescherming. Stel je voor dat je dit niet hebt, dan zou je angstig in een hoekje gaan zitten en vreselijk aan jezelf gaan twijfelen.
Laatst bijgewerkt door IlsjePilsje op 23-06-09 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:51

Ik durf dat best te zeggen dat als mensen hun werk niet opzij kunnen zetten ze geen kinderen moeten nemen. En achter dergelijk uitspraak sta ik dan ook helemaal achter.
Je kunt jezelf niet splitsen, dus niet én werk én kind goed doen.
1 van de 2 zal er onder lijden.
En als het dan het kind is, is dat toch erg sneu.
En dat gaat niet alleen over deze man, maar over wel meer kinderen.
En dan heb ik het niet over mensen die alleenstaand zijn, die hebben minder keuze.
Maar wel over de mensen die met 2 menen dat ze fulltime moeten blijven werken.
Daar zijn kinderen altijd de dupe van.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:54

sarabande schreef:
Ik zeg ook niet dat hij geen kinderen moet nemen, ik zeg dat hij, wanneer hij zo met zijn werk bezig is, niet een deel van de verzorging op zich moet nemen en zo ja, wel eerst zijn werk van zich af moet kunnen zetten.
Dat kon hij blijkbaar niet.

Het zou heel goed zijn als werkende ouders in deze omstandigheden hier eens bij stil gaan staan.
Vroeger waren mannen ook niet met de kinderen bezig, tegenwoordig trekken sommigen van hen daar 1 of 2 dagen per week voor uit, dan maar wat minder snel met de carrierre.
En wat betreft de belangrijkheid van het werk, niemand is onvervangbaar, alleen je kindje is dat niet.

Jij zit erop te stampen dat deze meneer erg bezig was met zijn werk, maar misschien zat hij in de auto naar zijn werk wel te denken aan de vakantie.
Waar hij aan dacht zal mij een biet zijn! Gedane zaken nemen geen keer, helaas.
Het gaat om het feit dat dit misschien geen dagelijkse routine was voor voor deze man en kindje in slaap is gevallen en man naar zijn werk is gegaan.

Zitten we allemaal wel eens niet ergens anders met onze gedachten?
Het is alleen erg sneu dat hier een kindje voor moest sterven!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:55

IlsjePilsje een waarheid als een koe en prima verwoord.
En van vorame begrijp ik dat als je geen geld hebt doordat iemand plotseling ontslag krijgt en een baan met minder loon terug krijgt, de kinderen de deur uit moeten. ;)

Neem van mij aan dat werk èn kind goed doen prima gaat. Het is zelfs bewezen dat kinderen die naar een kdv gaan véél beter in het leven staan.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:55

Dan zal ik wel afwijkende hersenen hebben. :)
Of mijn dag wat minder gejaagd ingepland hebben.
En dat laatste is zeker zo.
Vroeger bestond men dag ook uit alles precies plannen van de tijd, er kon nergens 5 minuten iets uitlopen want dan paste het schema niet meer.
Maar dat doe ik al jaren niet meer.
Ik heb gas terug genomen en wat een verijking van het leven dat is, is niet met woorden te beschrijven.
En dan weet je heel goed of je die dag hebt gedaan wat moest, of dat dit toch gisteren was wat je in gedachte had.
Vandaar dat ik mijn eerdere bericht schreef.
Je kunt je niet splitsen.
Als je kinderen wilt is dat een keuze die je maakt en daar veranderd je leven door, je mag dan niet daarmee doorgaan alsof er geen kind is.
En dat zie je maar wat te veel.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:56

Slimmerik, jij moet niet zoveel aannames doen.
En vooral beter lezen dan zelf invullen.
Laatst bijgewerkt door vorame op 23-06-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:56

vorame schreef:
Ik durf dat best te zeggen dat als mensen hun werk niet opzij kunnen zetten ze geen kinderen moeten nemen. En achter dergelijk uitspraak sta ik dan ook helemaal achter.

Dat is onzin, als jij je kinderen in de tijd dat je bij ze bent, maar de volle aandacht geeft. Liever een ouder die veel werkt, maar als ze samen zijn veel tijd spendeert met de kinderen. Dan een ouder die thuis is bij de kinderen en de kinderen geen aandacht geeft.
Het gaat om de kwaliteit niet om de kwantiteit!

En vergeet niet dat sommige gezinnen geen keuze hebben en dat beide ouders full-time moeten werken om een gezin te kunnen bekostigen.
En ook deze mensen mogen voor kinderen kiezen, wie zijn wij om te oordelen of deze mensen capabel genoeg zijn om voor kinderen te zorgen?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:59

Je hoeft helemaal niet met 2 fulltime te werken.
Als dat wel is, moet je eens heel goed naar je uitgaves gaan kijken.
Dan spoort daar iets niet.

Als je fulltime werkt, beide, hoe wil je dan aan een kindje nog tijd geven?
Die slaapt 's avonds als jij thuis bent.
het spelen doet ze overdag in de opvang.
Kwaliteit, wow.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:59

vorame schreef:
Je kunt jezelf niet splitsen, dus niet én werk én kind goed doen.
1 van de 2 zal er onder lijden.
En als het dan het kind is, is dat toch erg sneu.
En dat gaat niet alleen over deze man, maar over wel meer kinderen.
En dan heb ik het niet over mensen die alleenstaand zijn, die hebben minder keuze.

Werkten de mensen allebei fulltime van dit kindje?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:02

Wel te veel om niet hun gedachte van hun werk te kunnen zetten.
jaag jaag jaag.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:03

IlsjePilsje schreef:
vorame schreef:

Dat is onzin, als jij je kinderen in de tijd dat je bij ze bent, maar de volle aandacht geeft. Liever een ouder die veel werkt, maar als ze samen zijn veel tijd spendeert met de kinderen. Dan een ouder die thuis is bij de kinderen en de kinderen geen aandacht geeft.
Het gaat om de kwaliteit niet om de kwantiteit!

En vergeet niet dat sommige gezinnen geen keuze hebben en dat beide ouders full-time moeten werken om een gezin te kunnen bekostigen.
En ook deze mensen mogen voor kinderen kiezen, wie zijn wij om te oordelen of deze mensen capabel genoeg zijn om voor kinderen te zorgen?

Amen!

En buiten dat wil ik nog even aangeven dat sommige mensen samen moeten werken omdat zij daartoe gedwongen worden en daar niets aan kunnen doen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:04

vorame schreef:
Wel te veel om niet hun gedachte van hun werk te kunnen zetten.
jaag jaag jaag.

Zelf doe je dus ook aanname's? :+

Tuurlijk! :z

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:05

Waarom kun je daar niets aan doen?
Omdat die in een huis leven boven stand?
Te grote vakanties boeken?
Een lcd tv moeten?
Op een andere manier niet met geld om kunnen gaan?

Als ze met hun gedachte bij het kind waren, was het niet vergeten.
Geen aanname dus.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:09

Yeah right, zit jij heel de dag met je paard in je hoofd, iedere seconde... Ik word een beetje moe van je, sorry.

Redenen die jij opnoemt bedoel ik niet. Maar is misschien een stukje levenservaring die je opdoet in je werk en als je geintresseerd bent in mensen!
Mensen die denken zoals jij noem ik kortzichtig...

En oh ja, er zijn idd mensen bij die wel boven hun stand leven hoor, dat hoor je mij niet zeggen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:13

En ik wordt moe van de goed praters.
Dit kun je niet goed praten. Dat goed praten is pas kortzichtig omdat het dan ineens geoorloofd is.

Ja ik denk veel aan mijn paard. Klopt helemaal. :)
Die vergeet ik geen hele dag, dat is zeker.
Ook niet als ik op mijn werk ben. En daar doe ik levenservarig genoeg op. :)

En veel mensen leven boven de stand, dat komt niet voor niets zo vaak in het nieuws.
Vandaag al weer dat de kinderen al vaak schulden hebben.
Daar begint het boven de stand leven al.
Laatst bijgewerkt door vorame op 23-06-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:16

mij ga je toch echt niet wijsmaken dat je zoiets 'vergeet'? Ik kijk elke dag 24x na of mijn kat nog wel in huis is omdat ze een voorliefde heeft voor rijdende auto's. En dat is dan 'maar' een kat. Een kind vergeet je toch niet?

Een kind is toch meestal een bewuste keuze die je maakt en dat brengt nu eenmaal verantwoordelijkheden met zich mee. Als je een kind hebt moet je elke seconde van de dag bij de pinken blijven.

En ik moet zeggen, ik zal zelf niet zo heel snel aan kinderen beginnen, puur voor het financieële. Wij zijn 2 fulltime verdieners en we hebben elke maand een leuk spaarcentje over, maar met een kind wordt het allemaal wat moeilijker. Elk kind kost een huis en daarom ben ik er wel van overtuigd dat niet elk gezin het zich kan veroorloven om minder te gaan werken.

Reken even uit? 2 ouders die elk een eind weg werken hebben dus 2 auto's, 2 verzekeringen, 2x benzine, dikwijls een autolening en een afbetaling van een huis, dezer tijd gemakkelijk €1000 per maand (hier in de buurt toch), een crèche is ook erg duur...

Er zijn oplossingen, huis verkopen en kleiner, dichter bij huis gaan wonen zodat je wat minder uren kunt gaan werken en toch elke maand rondkomt met je loon, maar je zou verschieten hoeveel mensen zich te 'trots' voelen om dat de doen!

Het is nog altijd geen excuus om zomaar je bloedeigen kind te vergeten, maar ik wil maar even zeggen, niet iedereen kan het zich veroorloven om minder te gaan werken nadat er een kindje is.

Toch spijtig elke keer... Vorig jaar waren er ook al veel van deze gevallen.

Ik moest vorig jaar 3 dagen op mijn nichtje van 6 maand letten en ik zat vrijwel elke moment aan dat kind te denken, wat doet ze nu? Is ze nog wakker? Ligt ze wel goed? Ligt ze niet te warm? Kan ze niet stikken in haar dekentje?

En ik heb momenteel geen kinderen, maar ik denk wel héééél vaak aan mijn vriend, na 3.5 jaar samenwonen denk ik nog gemakkelijk elke 5 minuten aan hem. Dus met een kindje moet dat ook kunnen!

Echt zonde voor de moeder, ik hoop dat ze veel steun krijgt in de omgeving want het is zowat het ergste dat kan gebeuren...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:17

Dat met schulden ga ik niet verder op in, dat is erg offtopic...

Dat is heel fijn dat je veel aan je paard denkt, ik ook, maar niet de hele dag! Heb ook nog een leven daarnaast!

Ik praat dit absoluut niet goed, dat kun je aan mijn posten zien als je die goed leest. Het is ook niet geoorloofd, het KAN dus gebeuren, anders was het niet gebeurd! Dat er gewoon zo wordt gesproken en de vader misschien de hele dag aan het huilen is en de haren uit zijn kop trekt omdat hij zo een verschrikkelijke oen is geweest...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:21

chipieke, denk jij dan dat andere mensen niet denken van, ligt het babietje goed in bed, ligt het niet te warm etc.

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat als je het wel eens druk hebt je soms dingen vergeet.
Dit is alleen diep en diep triest! :j

Ben ook een keer in de auto gestapt en de hond zat naast de auto braaf te wachten of hij nog mee mocht terwijl ik al een paar meter verder reed. Gelukkig keek ik in mijn binnenspiegel en zag hem zitten, was echt ontzettend stom van mij maarja, wel gebeurd!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:25

Je ziet mij niet schrijven dat die vader het expres heeft gedaan of geen verdriet heeft.
Ik denk zeker dat die gebroken is nu.

Geld te kort is naar mijn idee niet offtopic.
Mensen leven boven stand en dan moet je veel werken, heb je teveel aan je kop.
Kleiner gaan wonen is inderdaad niet stoer, dat doe je toch niet?
Dan maar druk druk druk.
En ja kinderen hoort ook, dan nog maar meer druk druk, want dat moet wel betaald worden.

Bij niet druk vergeet je een kind geen hele dag.
Dat hij de opvang voorbij rijd, ja hoor, kan ik best voorstellen als het kindje slaapt.
Dat hij uit de auto stapt, ook.
Maar dan ergens gaat er toch een lichtje branden?

Ik was vroerger ook druk, doordat ik zo'n puntje precies was en een schema had vergat ik niets.
Maar gezond en normaal leven was het niet.
Nu ben ik minder druk en merk zo duidelijk verschil.
Nu vergeet ik ook geen dingen, maar heb geen schema meer nodig.
En sommige luxe er daar voor aan de kant.
Maar daar is veel voor terug.
Maar dat kan in onze materialistiche wereld niet.

En dat was mijn laatste berichtje in dit topic.
Ik heb geen zin in dit gesteggel.
Dit is mijn mening, die is niet kortzichtig, maar gewoon wat ik er van denk.
Zoals jullie er ook je ding van denken.
Worden we toch niet eens.
Maar niet iedereen vergeet dingen, dat is per mens verschillend.
Maak er dan niet van dat het voor iedereen gelijk is.
Ik denk veel aan mijn kostbare bezittingen op een dag en dan denk ik geen een keer aan iets van geld.