Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:08

chevax schreef:
En hoe wil Wilders het oplossen, Betteke?

Ik dacht met het leger en een knieschot. :D

Wat ik bedoel te zeggen is dat je met de eindeloze dialoog ook niet veel opschiet. Dat mag inmiddels duidelijk zijn.
Het leger inzetten of een knieschot uitdelen is natuurlijk niet reeel. Maar dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.

chevax

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:11

Maar je kunt dus ook niet aangeven wat Wilders nu precies wil doen aan een situatie die niet één, twee, drie is op te lossen. Hij roept wel dat hij zal zorgen dat alle problemen worden opgelost, maar inhoudelijk zie, hoor en lees ik toch maar weinig van zijn plan van aanpak.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:15

LimaMambo schreef:
als je kijkt naar rotterdam.. waar het voor bijna 50% buitenlanders zijn
dus 50% nederlanders..

Buitenlanders mogen helemaal niet stemmen :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:15

Nee maar dat heb ik ook nergens gezegd. Alleen dat ik wel begrip heb voor PVV stemmers. ;)

Edit: is reactie op Chevax.
Laatst bijgewerkt door Betteke op 15-06-09 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:17

Lovely schreef:
LimaMambo, ik laat alleen maar zien dat het niet de mensen uit de probleemwijken zijn die op wilders hebben gestemd. Op de website van trouw staat een heel mooi kaartje waar je precies kan zien hoe er gestemd is en daarbij gaat jouw theorie niet op. Waarmee ik wil aangeven dat dit stemgedrag geen hulproep is uit de probleemwijken om de ellende daar op te lossen.

zoals ik al zei: iedereen heeft zijn reden om op wilders te stemmen
of dat nu om het probleem is met buitenlanders of iets anders.. ik kan niet voor iedereen spreken..

ik ken zelfs buitenlanders die op wilders stemmen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:17

Ik heb het idee, and correct me if I'm wrong, dat mensen het eindelijk zat zijn, dat gedraaikont in de Nederlandse regering. En ik zeg niet dat Wilders het op kan lossen of dat hij ook maar een poging wil doen om het op te lossen.

Maar, wanneer je naar zijn standpunten kijkt (en dan met name tegengaan van Islamitisering, lagere belasting en minder overheidsingrijpen) kan ik niet anders zeggen dan: Logisch dat men PVV stemt. De Westerse wereld word meer en meer Islamofoob en wie kan je dat kwalijk nemen?

Als je de punten van de PVV eens goed doorneemt, zitten daar een aantal tussen die helemaal niet verkeerd zijn. Op het afschaffen van artikel 1 van de grondwet na, dat is gewoon bullsh*t.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:18

sarabande schreef:
LimaMambo schreef:
als je kijkt naar rotterdam.. waar het voor bijna 50% buitenlanders zijn
dus 50% nederlanders..

Buitenlanders mogen helemaal niet stemmen :D

met ook een nederlands paspoort.. ;)
maar daar ging het niet over.. het ging er over dat er veel mensen op wilders hebben gestemd.. met een bevolking van 50-50

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:33

Betteke schreef:
Mij heb je deze dingen niet horen zeggen, maar als ik PVV zou stemmen ben ik in jouw ogen dus dom.

Nou ja, weet je, ik vind dat mensen die PVV stemmen het inderdaad niet begrepen hebben. En hoewel ik volstrekt en totaal andere ideeen heb over vrijwel alles dan Wilders is dat niet eens de hoofdreden. Nee, ik vind Wilders een slecht politicus. Hij kent zijn feiten niet en roept daardoor dingen die gewoon simpelweg onjuist zijn, wil niet debatteren met mensen die een andere mening heeft, beroept zich op begrippen als grondwet en democratie op manieren die niet kloppen, geeft aan geen compromissen te willen (maar als anderen diezelfde benadering kiezen wordt hij boos), en de 'oplossingen' die hij aandraagt (en dat zijn er niet zo veel) zijn slecht onderbouwd. Dat zijn kwalijke zaken als je in de politiek komt. En ja, er zijn er meer hoor, er zijn genoeg politici waar ik mijn kanttekeningen bij heb (ook van de partijen waar ik inhoudelijk veel meer mee heb).
Maar er zijn ook politici waar ik het inhoudelijk vaak mee oneens ben en waar ik toch wel het gevoel heb dat het bekwame en redelijk integere vakmensen zijn (Gerrit Zalm zou het duidelijkste persoonlijke voorbeeld zijn, de CU als geheel vind ik ook een partij die inhoudelijk best verschilt maar waarvan ik vind dat het een prima partij is om op te stemmen.)
Maar als je op iemand als Wilders stemt (maar ook: als je op een partij stemt waarvan de lijsttrekker is vermoord, waardoor je dus al zeker weet dat het enige mogelijke gevolg is dat er chaos ontstaat, want geen partij, en zeker geen net-opgerichte, kan zulk tumult fatsoenlijk overleven), iemand waarvan je al vooraf kunt zeggen dat hij de taak die hij uiteindelijk waar zou moeten maken niet kan vervullen, dan spring je (m.i.) slordig om met je stemrecht, want dan kies je op oneigenlijke gronden.

En dat heeft dus niets met mijn mening over de inhoud te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:36

In het verlengde van de post van ShadowO: een proteststem is het verkwanselen van je stemrecht en een belediging voor het kiesrecht en de democratie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:36

:Lovely, je had het niet mooier kunnen verwoorden!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:38

@Lovely: _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:47

Ik denk dat het merendeel volledig overtuigd voor Wilders stemt. Het percentage proteststem is niet zo groot vrees ik :=

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:50

Ik denk dat Faye gelijk heeft.
Als je (bijv.) op de SP stemt is dat uit overtuiging en op de PVV is het een proteststem? :?
Wie zegt dat dit zo is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:00

Ik denk dat een heleboel mensen op Jan Marijnisse gestemd hebben inplaats van op de SP, en dat een heleboel mensen overtuigd op Wilders stemmen omdat hij tenminste iets doet (dat zeggen ze tenminste)

Het is maar wat je overtuigd stemmen noemt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:03

Stemmen op Wilders is gewoon politiek niet correct volgens mij. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:07

Vertel dat de Wilders stemmers maar.

Ik zie zelf best een aantal punten van Wilders en zijn PVV die mij aanstaan, waar ik mij wel in kan vinden (overheids bemoeienis o.a.). Vooralsnog stem ik niet op Wilders omdat ik niks met zijn persoon heb, veel geblaat weinig wol, om het zo maar te zeggen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:19

Als het goed is stem je niet op personen maar op programma's. Het gaat om de inhoud, tenminste dat hoor ik Balkenende en Rutte regelmatig roepen. ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:20

Ik op mijn beurt kan dan weer niet snappen dat mensen op Balkenende stemmen :7 6 miljard aan belastinggeld voor de JSF in deze tijden, 57 miljoen voor kruisraketten, Hypotheekrenteaftrek (en een quote: Zoals gezegd heeft het CDA geen behoefte aan een verdere discussie over de hypotheekrenteaftrek) Het electronisch patientendosier, het aanpakken van overgewicht :? , maatschappelijke stage door scholieren gratis verplicht te laten vakken vullen om zo mensen te helpen, ze willen de armoede aanpakken door reclames voor leningen etc te verbieden en tegen referendum onder het motto:Als je altijd naar mensen luistert, is een referendum niet nodig.

Daarnaast is ook het CDA tegen het toestaan van het dragen van een Boerka bijv, maar zegt ondertussen wel geen big brother te willen zijn door kledingsvoorschriften uit te delen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:26

Betteke schreef:
Als het goed is stem je niet op personen maar op programma's. Het gaat om de inhoud, tenminste dat hoor ik Balkenende en Rutte regelmatig roepen. ;)

Dat kan wel zo zijn, maar ik vind dat je ook wat met de persoon/personen moet hebben die de programma's gaan uitvoeren :) En dan kan Balkenende nog zo hard schreeuwen dat we naar programma's moeten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:36

Ben ik toch niet met je eens.
Ik stem op een bepaalde partij omdat ik erg goed kan leven met hun programma :)
Ik heb een hele tijd cu gestemd, ben me nu wederom aan het bezinnen (overigens stemde ik bij de Europese verkiezingen Newropeans, kon me daar goed in vinden) maar dat was heus niet omdat ik Rouvoet zo'n knapperd vond. Ik vind CDA altijd vlees noch vis, zegt me niet zoveel.
Kan me ook altijd goed vinden bij D'66 en GroenLinks, maar niet om de mensen, maar om wat ze zeggen. D'66 staat bij mij in de Kieswijzer altijd op 2 :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:48

_San87_ schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar ik vind dat je ook wat met de persoon/personen moet hebben die de programma's gaan uitvoeren :)

Daar ben ik het mee eens. Op z'n minst moet je het vertrouwen hebben dat de persoon ook daadwerkelijk z'n best doet om dat programma / de intentie van dat programma uit te voeren. Zolang besturen mensenwerk is (en dat is het volgens mij altijd) is het ook belangrijk welke mensen dat werk doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:49

Shadow0 schreef:
Daar ben ik het mee eens. Op z'n minst moet je het vertrouwen hebben dat de persoon ook daadwerkelijk z'n best doet om dat programma / de intentie van dat programma uit te voeren. Zolang besturen mensenwerk is (en dat is het volgens mij altijd) is het ook belangrijk welke mensen dat werk doen.

Dus dan is het toch heel vreemd dat iemand zich verkiesbaar stelt voor een post die hij absoluut niet van plan is te bezetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:52

Ja. En het is ook heel vreemd dat mensen daar vervolgens intrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:56

Dat terwijl ze Balkenende een draaikont vinden.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:58

Laten we wel wezen, hij is de laatste maanden niet zo lekker bezig... Het niet willen ontvangen van de Dalai Lama vond ik persoonlijk getuigen van heeel weinig karakter :P

Nu moet er wel gezegd worden, dat het ook niet makkelijk regeren is met de crisis en zo.