Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:06

Jeetje.. hoop op overlevenden, als het vliegtuig neergestort is.. :\

TiaraBungy

Re: Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:06

Wat zeiden ze? :\ ;(

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:07

Ja maar ze zeggen zoveel, Air France heeft zelf nog niets daarover gezegt, dus ;).

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:08

Jawel, de directeur van Air France zei bij persconferentie dat ze hun spijt wouden betuigen aan de nabestaanden.. :\

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:09

Ze kunnen pas zeggen dat het vliegtuig is neergestort als ze het hebben gevonden. Het is waarschijnlijk ja, ik denk ook dat ze zijn neergestort, maar het is niet zeker zolang er geen vliegtuig is.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:09

Oh, dit is vreselijk! ;( Je zou maar op familieleden wachten...
Het vliegtuig had 7 uur geleden al moeten landen in Parijs. Ze weten dus zowiezo dat het vliegtuig
is neergestort, maar niet waar en of de passagiers nog leven. Die kans is zo ontzettend klein.
Stel (in het beste scenario) dat ze ergens hebben kunnen landen, nu in bootjes ronddobberen of op het
land geland zijn (wat bijna niet kan) dan moeten ze binnen nu en een paar uur opgepikt worden anders
loopt het fout af. En in het slechtste scenario zijn ze gecrasht in de Atlantische Oceaan...

Laten we hopen op een wonder...

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:10

Ja Air France heeft hun steun & ongerustheid betuigd maar het is nog altijd; Er wordt gevreesd dat het in de Atlantische oceaan is gestort ;).

Maar indd zolang ze het vliegtuig niet hebben, is het niet zeker ;)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:11

Als het neergestort is in de Atlantische oceaan dan kan het dagen, zoniet maanden duren vooraleer het is teruggevonden. Zeker met die sterke stroming en het onweer erboven...
Ik hoop voor alle nabestaanden dat er snel nieuws is van wat er juist gebeurd is...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:12

Ik hoop dat er nog overlevenden zijn.. En hoop dat ze het snel vinden inderdaad.. Dan heb je als nabestaande ook meer 'zekerheid' en 'rust'..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:13

Lyonesse schreef:
Ze kunnen pas zeggen dat het vliegtuig is neergestort als ze het hebben gevonden. Het is waarschijnlijk ja, ik denk ook dat ze zijn neergestort, maar het is niet zeker zolang er geen vliegtuig is.

Dit is al wel zeker maar op tv mogen ze dat niet zeggen omdat het niet officieel bevestigd is.
Het vliegtuig is zowiezo neergestort, dat is duidelijk. Het heeft geen brandstof meer en dan kan het niet vliegen.
De vraag is alleen of ze echt zijn neergestort en de passagiers niet meer leven òf dat ze een noodlanding hebben kunnen
maken en dat de passagiers nog leven.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:16

Niets is zeker, er is gewoon geen zekerheid dus weetje, zolang er geen vliegtuig is niet teveel speculeren en maar geloven wat ze zeggen zeker?

Het is niét zeker dat ze zijn neergestort en het is ook niét zeker dat ze inzittende overleden zijn.

Tot dan hoop ik nog dat er overlevende zijn, en liefst allemaal.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:19

xLies schreef:
Niets is zeker, er is gewoon geen zekerheid dus weetje, zolang er geen vliegtuig is niet teveel speculeren en maar geloven wat ze zeggen zeker?

Het is niét zeker dat ze zijn neergestort en het is ook niét zeker dat ze inzittende overleden zijn.

Tot dan hoop ik nog dat er overlevende zijn, en liefst allemaal.

Ik wil ook niet teveel speculeren maar als een vliegtuig geen brandstof meer heeft, stort het neer.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:24

Ja zover was ik ookal, maar het is niet zeker dat ze zijn neergestort, dus ook niet dat ze nog geen noodlanding hebben gemaakt ergens op een onbewoon niet-ontdekt eiland of weetikveel voor ze geen brandstof meer hadden ;).

In Brazilië weten ze misschien al wel meer, mja waar zitten die ook als je ze nodig hebt :=

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:25

Ik hoop, maar denk helaas niet dat er nog overlevenden zijn..
Anders denk ik dat we toch wel een teken van leven hebben gekregen... :\ Heel erg wel wat er waarschijnlijk gebeurd is...

Maar als ik ook nadenk, boven de oceaan, van de radar af met noodweer, denk ik niet dat ze een goede noodlanding hebben kunnen maken in het water o.i.d... Maargoed, ik hoop dat ze wel wat vinden, zodat er uitsluitsel is..
Arme vrienden en nabestaanden :\

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:27

Vreselijk! Hopen dat ze het vliegtuig snel vinden..

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:33

Maar als je overlevende bent van het vliegtuig en je hebt je mobieltje dan bel je toch even ofzo? Als je bereik hebt teminste

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:34

Ja daar dacht ik ook al aan..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:34

precies... en dat kon op de oceaan nog weleens tegenvallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:37

Bereik met je mobieltje? Je hebt hier in Nederland soms tussen twee plaatsen niet eens bereik :?.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:47

_Rapido_ schreef:
Lyonesse schreef:

Dit is al wel zeker maar op tv mogen ze dat niet zeggen omdat het niet officieel bevestigd is.
Het vliegtuig is zowiezo neergestort, dat is duidelijk. Het heeft geen brandstof meer en dan kan het niet vliegen.
De vraag is alleen of ze echt zijn neergestort en de passagiers niet meer leven òf dat ze een noodlanding hebben kunnen
maken en dat de passagiers nog leven.

Er is helemaal niets zeker :n Er kan vanálles gebeurd zijn, Een noodlanding kan zijn gemaakt op het water, vliegtuig kan zijn geland op een onbewoont stuk daar (wat er is daar een zone van 800 miles geloof ik waar geen enkel contact mogelijk is), het vliegtuig kan zijn neergestort, het vliegtuig kan gekaapt zijn in die zone en onder de radar gevlogen hebben. Niemand weet het totdat dat vliegtuig gevonden is!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:47

Denk ook niet dat je daar ff kan bellen hoor :n

Het is hopen op een wonder, misschien tegen beter weten in... Hoop voor de familieleden en vrienden van de passagiers snel duidelijkheid komt ;(

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:03

Niets te wonder, zolang je niets weet, moet je ook niet hopen op een wonder, want het kan zijn dat ze allemaal veilig zijn. Gewoon van het positieve uitgaan, daar voel je je stukke beter bij.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:08

Volgens een woordvoerder van Air France was er één Belg aan boord van het toestel. De woordvoerder las op de luchthaven een passagierslijst voor. Daaruit bleek dat het merendeel van de 216 passagiers de Braziliaanse of de Franse nationaliteit hebben.
Ook waren er onder meer achttien Duitsers, negen Italianen, zes Amerikanen, vijf Chinezen, vier Hongaren, twee Spanjaarden, twee Britten, twee Marokkanen en twee Ieren aan boord.

Geloof dat er geen nederlanders aan boord waren dus?

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:11

bah bah vreselijk!
hopelijk word het vliegtuig snel gevonden!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:28

Ik snap je redenering Lyonesse maar ik wil alleen duidelijk maken dat het vliegtuig niet meer vliegt.
We weten niet wat er is gebeurd maar iig vliegt ie niet meer, want dan heb je brandstof nodig.
Hopelijk weten ze meer op het nieuws van half 8 ;)