Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Als jij in een land gaat WONEN ga jij dan niet de taal proberen te spreken?
Ik snap niet dat jij het steeds over op vakantie gaan hebt... Die mensen zijn hier niet op vakantie, ze mogen potverdorie meestemmen... Dat noem ik niet meer vakantie. Als ik ergens ga wonen zorg ik dat ik de taal spreek.
Machie schreef:miek140 schreef:Sinds wanneer vind Wilders stierenvechten prima? Volgens mij is hij ook tegen dierenmishandeling hoor...
En de koran verbieden... dat vind ik ook een beetje te ver gaan. Maar Nederland gewoon weer officieel christelijk maken, daar vind ik niets mis mee hoor.
Cultuur behouden, prima. Wilders zegt ook niet dat alle moskeen ineens dicht moeten. Hij zegt alleen dat er geen nieuwe gebouwd mogen worden. En daar ben ik het ook wel mee eens. Nederland is al zo klein...
lees of het partijprogramma maar, of doe de kieswijzer en kijk dan naar de verschillen die je hebt met wilders. Staat t gewoon in
Wilders is namelijk voor eigencultuurbehoud zoals bijvoorbeeld stierengevechten in spanje :)
Waarom moet nederland weer christelijk worden? Moeten we ineens allemaal in god gaan geloven? Doe ik namelijk niet aan mee.. We zijn al jaren een multiculurele samenleving. Is niet meer te veranderen want mensen met een nederlands paspoort (en bv een turkse) kan je niet terugsturen.
Kiwiko, ik heb genoeg mensen van turkse komaf op school zitten. Spreken onderling (behalve in gezelschap nadat is aangegeven dat storend te vinden) turks, spreken thuis turks, maar met ons nederlands. Ja, met accent! Maar wel eens een nederlander engels/duits/frans horen spreken
pharagirlke, dus als jij een spanje op vakantie bent (of zelfs de nederlanders die daar wonen) spreek je met je nederlandse broer/zus/vriendin spaans als je op straat loopt?
Geloof me, dat gebeurt niet! Kijk maar eens naar een programma zoals 'ik vertrek' oid
joopie7 schreef:Er zijn natuurlijk ook een hoop penny's die stemmen op de PVDDMaar goed mensen stemmen sowieso heel appart, de kieswijzer geeft vaak een hele andere uitkomst dan waar mensen uiteindelijk op gaan stemmen. Dus mensen stemmen op een partij dat niet aansluit bij hun werkelijke gedachtengoed maar slechts op het imago dat die partij heeft. Best bijzonder vind ik.
Paardje_13 schreef:ik heb over het al gemeen ook niks tegen buitenlanders...
ik vindt het wel belangrijk dat ze op les gaan en proberen de taal te spreken doen ze dit heb ik helemaal nergens problemen mee...