Bos en de PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:48

60 jaar geleden was het 1949 en was Nederland in wederopbouw en werd iedere NSB'er met de nek aangekeken.

Omdat politiek nou eenmaal zo werkt. Het is het spelletje van kiezers trekken, beloftes doen enz. Zo werken andere partijen ook, alleen zijn de andere partijen genuanceerder en wellicht realistischer in hun uitingen.

Als mensen gefrustreerd zijn, verbitterd zijn en geen vooruitgang zien in het beleid dat al jaren gevoerd wordt, waarom zouden ze dan niet eens een keer de gok wagen. Als een soort protest stem. Daarom vind ik ook dat je het signaal niet moet onderschatten.

Er is gewoon een bepaald percentage van de burgers die het op bepaalde, gevoelige vlakken niet eens is met de gang van zaken zoals dingen nu gaan. Neem die signalen serieus zou ik zeggen.

Ik ben zelf bijvoorbeeld een aantal keer bij rechtszaken geweest waar écht tuig terechtstond. Onbeschoft doen tegen de rechter enz. Ze kwamen er (wat mij betreft) wel erg gemakkelijk vanaf.
Dat ligt natuurlijk niet aan die rechter, maar het ligt aan de wetgeving. Mensen vragen er gewoon om dat er strenger opgetreden wordt, Wilders verkondigd die boodschap. 1+1=2.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:50

Alet74 schreef:
Ik heb laatst op de radio iemand horen zeggen dat sommige dingen zelfs volgens de Nederlandse wet niet zouden mogen (van wat de PVV zou willen)...dus.....

Voorbeeldje, de overlast van Antiliaanse jongeren in Rotterdam. Dan staat Wilders zonder blikken of blozen, terwijl zijn tong het ene na het andere wangetje opbolt, in de camera te roepen dat ze het land uit moeten.
Zijn aanhang klapt enthousiast, alleen weet Geert heel goed dat het juridisch niet mogelijk is om iemand met een Nederlands paspoort uit te zetten.

Maar ja Wilders en wetten dat wil niet altijd goed samengaan :n

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:53

@Alet74:
De oorlog in Irak en Afghanistan vind ik wel twee voorbeelden. Ik denk dat de meeste Nederlanders hier écht niet op zaten te wachten, het is wel een hele flinke smak belastinggeld. Geld dat we in eigen land of misschien Europa wel nuttiger kunnen besteden (onderwijs/zorg). Maarja, Balkenende kon ome Bush niets weigeren natuurlijk.

Verder dat hele gedoe met die kinderopvang. Eerst allerlei regelingen bedenken, dan wordt er gebruik van gemaakt...en dan draaien ze de boel (deels) weer terug omdat het toch wel een beetje erg duur was.

Leraren zouden meer salaris krijgen, die keiharde belofte is gedaan....nou mijn vader wacht nog steeds.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:55

Lovely schreef:
60 jaar geleden was het nog erger, toen had je de NSB enzo. Echt, zoveel is er niet veranderd in 60 jaar.

Sigrid, oke, maar hoe kan je dan aanvaarden en ondersteunen dat mensen wel op PVV stemmen terwijl ze niet schijnen te snappen dat het ook allemaal maar (elecotorale) commercie is?

Zo werkt alle politiek en niet alleen in NL. Kijk naar Obama. De ene helft stemde op hem vanwege zijn huidskleur, de andere helft vanwege lage belasting en irak. Lage belasting is leuk voor de mensen, maar helpt het land nog verder de afgrond in. En zeker als hij dan teglijkertijd ook nog geld gaat uitgeven wat er om te beginnen al niet is. De militairen uit Irak, gaan rechtstreeks naar Afghanisten en Guantanamo Bay wordt vernieuwd ipv afgebroken.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:00

Precies Sarabande, je kunt dan wel van alles gaan roepen, maar als het niet eens kan....lekker makkelijk stemmen winnen, want de helft van de achterban komt er waarschijnlijk toch niet achter dat het in de praktijk nooit zo kan gaan werken. Triest.

Mensen zouden zich beter moeten informeren voordat ze als teken van protest hun stem ergens op uit gaan brengen. Want als iedereen dat gaat doen, zitten we met de gebakken peren. Je kunt toch beter zeggen 'verbeter de wereld en begin bij jezelf', altijd maar naar anderen wijzen, mensen moeten eens bij zichzelf te rade gaan en ook eens verder nadenken waarom andere mensen doen wat ze doen. Gedrag heeft een oorzaak, daar moet iets aan gedaan worden. Door bijvoorbeeld mensen het land uit te zetten (stel dat dat wel zou mogen), los je in feite niets op. Door strenger te straffen ook niet. Aan de basis moeten dingen veranderen, opvoeding, omgeving, dat soort zaken.
Men moet niet alleen naar de oppervlakte kijken, kijk verder!!

@Sigrid: ja dat is vervelend (van dat salaris), maar ach, het is maar goed dat de bibliothecarissen niet de barricaden opgaan, want in die sector wordt pas slecht verdiend. En dit soort dingen als Irak enzo houd je toch, overal zijn brandhaarden, je kunt je ook niet altijd afzijdig houden, al is Nederland wel vaak het braafste jongetje van de klas met dit soort dingen. Maar als niemand anders het doet, dat is ook weer zoiets. En wij mogen echt niet klagen in Nederland!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:03

sarabande schreef:
Alet74 schreef:
Ik heb laatst op de radio iemand horen zeggen dat sommige dingen zelfs volgens de Nederlandse wet niet zouden mogen (van wat de PVV zou willen)...dus.....

Voorbeeldje, de overlast van Antiliaanse jongeren in Rotterdam. Dan staat Wilders zonder blikken of blozen, terwijl zijn tong het ene na het andere wangetje opbolt, in de camera te roepen dat ze het land uit moeten.
Zijn aanhang klapt enthousiast, alleen weet Geert heel goed dat het juridisch niet mogelijk is om iemand met een Nederlands paspoort uit te zetten.

Nee, dat klopt. Overigens richt hij zijn pijlen in dit specifieke geval meer op Turken en Marokkanen. Twee groepen die doorgaans een dubbel paspoort bezitten. Wilders wil de wet aanpassen om hun Nederlandse paspoort af te kunnen pakken bij crimineel gedrag en ze vervolgens als ongewenst vreemdeling het land uit te kunnen zetten.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:11

@Alet74:
Ja wij zijn vaak het braafste jongetje van de klas. Dat Balkenende nu de Dalai Lama niet wil ontmoeten omdat dat de banden met China schaadt vind ik echt ronduit schandalig en ik schaam me dood voor zo'n slappeling als premier. Angela Merkel heeft toch ook de Dalai Lama ontmoet!!! Nee, echt...als ik dat filmpje weer zie waarin Balkenende Bush ontmoet...oh echt. Met je nagels over het schoolbord kan ik nog beter verdragen.

00:53 min
http://www.youtube.com/watch?v=VVT_0KoYECM

De lerarensalarissen lopen trouwens al een jaar of 20 achter op de rest. Diverse keren zijn de salarissen bevroren. Je koopkracht gaat hoe dan ook achteruit omdat je uitgaven wel stijgen. Toen mijn vader er 30 jaar geleden voor koos om naar het onderwijs over te stappen waren de salarissen naar verhouding echt een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:15

_Sigrid_ schreef:
sarabande schreef:

Nee, dat klopt. Overigens richt hij zijn pijlen in dit specifieke geval meer op Turken en Marokkanen. Twee groepen die doorgaans een dubbel paspoort bezitten. Wilders wil de wet aanpassen om hun Nederlandse paspoort af te kunnen pakken bij crimineel gedrag en ze vervolgens als ongewenst vreemdeling het land uit te kunnen zetten.

Right, dus je vraagt ze eerst hier te komen, geeft ze een paspoort en als ze stout zijn dan pak je het paspoort weer af en trap je ze het land uit?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:21

Die mensen zijn hier geboren...dus ze krijgen automatisch een Nederlands paspoort. Maar ze krijgen bij hun geboorte vaak ook een Turks of Marokkaans paspoort. Wilders wil de zo wet aanpassen dat je nog maar één paspoort mag hebben. Aangezien Marokkanen geen afstand mogen doen van hun nationaliteit (dankzij Koning Hassan), zullen ze de Nederlandse moeten inleveren in zo'n geval. En dit gebruikt Wilders inderdaad.

Ik zeg niet dat ik het hier mee eens ben, van mij mag iemand best twee paspoorten hebben. En als mensen stout zijn, dan horen ze gewoon straf te krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:23

Gut dan moet het halve Koningshuis het land uit :D

Lyonesse

Re: Bos en de PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:25

Die hebben geen dubbel paspoort :Y)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:26

Republikeinen ook weer blij...

Hoe kijkt Wilders eigenlijk tegen het Koninklijk Huis aan? Ik neem aan dat deze vaderlandslievende partijleider alle 15 coupletten van het Wilhelmus mee kan zingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:43

Lyonesse schreef:

De prinsessen die in Canada geboren zijn, Maxima om er zo maar een paar te noemen hebben een dubbel paspoort

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:43

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

De prinsessen die in Canada geboren zijn, Maxima om er zo maar een paar te noemen hebben een dubbel paspoort

En ze zijn ook crimineel? En leveren allemaal hun nederlands paspoort in als ze moeten kiezen?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:45

De prinsessen in Canada zijn met een of andere constructie toch Nederlands. Grond is tijdelijk Nederlands grondgebied verklaart ofzo. Tenminste, dat is mij altijd verteld.

*googled*
Wikipedia.nl schreef:
Margriet werd geboren in Ottawa in Ontario nadat de koninklijke familie in 1940 was uitgeweken naar Canada vanwege de Duitse bezetting. De kamers van het ziekenhuis waar ze geboren werd waren tijdelijk extraterritoriaal verklaard om de koninklijke telg exclusief de Nederlandse nationaliteit te doen verkrijgen (zonder de Canadese nationaliteit die volgens de Canadese wetgeving voor op Canadees grondgebied geborenen geldt).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:48

Lyonesse schreef:
En ze zijn ook crimineel? En leveren allemaal hun nederlands paspoort in als ze moeten kiezen?

Utopie he ze hebben niks te kiezen, dus weer loze kreten waar het kiezersvee blij mee is, maar onmogelijk uit te voeren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:49

@Sigrid: dat vind ik nu ook een gemiste kans, dat Balkenende de Dalai Lama niet gaat ontmoeten. Erg jammer. Maar ja, dat is allemaal weer politiek schijnt het. Nederland heeft veel economische belangen in (met) China. En aangezien Nederland zo klein is, schijnt een sanctie van de kant van China Nederland toch wel veel effect te kunnen hebben. Ik denk dan 'maak een statement en doe het lekker toch', maar schijnbaar heeft men gewikt en gewogen en toch niet deze keuze gemaakt. Zonde. Maar ja, wij weten ook niet alles en kunnen makkelijk roepen dat het stom en zwak is, (vind ik eigenlijk ook hoor) maar misschien is het wel de beste beslissing, who knows?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:51

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Utopie he ze hebben niks te kiezen, dus weer loze kreten waar het kiezersvee blij mee is, maar onmogelijk uit te voeren.

Zeker wel, afschaffing van dubbele nationaliteiten houdt in dat ze kiezen. Anders zou naturaliseren ook niet meer mogelijk zijn. Voor het geval je over marokkanen gaat beginnen, niet alle buitenlanders zijn marokkaans he? ;)
Daarnaast kun je weldegelijk van je marokkaanse nationaliteit af, alsdus enkele islamitische fora.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:53

Ja, maar het is verdorie wel vreselijk dat je je zo laat chanteren. En als andere regeringsleiders hem ook hebben ontmoet...waarom de premier van ons kleine keutellandje dan niet? Hij is toch zo van de normen en waarden? Fatsoen.
Practice what you preach en binnenhalen die Dalai Lama!!! (ik heb hier ook Tibetaanse vlaggetjes in huis hangen trouwens, dus het gaat mij wel aan het hart)

@Lyonessa:
Oh vertel, waar staat dat? Ik ben heel benieuwd hoe dat zit. Want ik heb altijd begrepen dat een Marokkaan niet van zijn nationaliteit af kan, ook niet als hij dat zelf wil.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:55

Misschien ontmoeten ze elkaar wel, maar dan buiten de camera's en aandacht om. Zou wel kunnen natuurlijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:58

Laat Wilders maar aan de macht komen als president, dan komen al die pvv stemmers er wel achter dat het hem toch niet lukt om alle 'Turken terug te sturen naar Marokko' :+
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-05-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:00

Getemd :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:16

Arabesk schreef:
Laat Wilders maar aan de macht komen als president, dan komen al die pvv stemmers er wel achter dat het hem toch niet lukt om alle 'Turken terug te sturen naar Marokko' :+

uhmm.. oke.. ;(
dit slaat natuurlijk helemaal nergens op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:18

Ach, de kopjes thee drinken bij criminelen thuis levert helemaal niks op. De PvdA heeft al jaren geen oplossing :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:22

Arabesk: beeetje kort door de bocht misschien? Snap wel wat je bedoelt hoor, maar denk niet dat alle PVV-stemmers willen dat alle niet-oorspronkelijke-nederlanders terug naar het land van oorsprong worden gestuurd.

Faye: jij chargeert ook wel een beetje. De oplossing bestaat ook niet. En als je bij de basis begint (bijvoorbeeld thuissituatie verbeteren), zijn de resultaten ook niet direct zichtbaar. Zoiets kost tijd, misschien wel tientallen jaren.
Ik denk dat wij nog meer eerst moeten denken voordat we gaan roepen en andere mensen kwetsen. Dat roepen zonder denken, levert niets opbouwends op. Daar zouden we iets meer bij stil moeten staan denk ik. Zou misschien ook wel helpen bij de algehele toestand in den lande! :+