Consort schreef:Pffftt... Da's wel heel heftig. Echt gebeurd joh? Bestaat er dan in Engeland geen afwijkende strafmaat voor jeugd?
Ik heb dit op school bij het vak Jeugdrecht gekregen, dus ik neem aan dat het idd op waarheid berust is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:kazary schreef:Ik heb eerder aangegeven de enige reden van ontoerekenings vatbaarheid de dingen zijn als bijvoorbeeld de vader die gerechtigdheid in eigen handen neemt, omdat jusitie het hier niet doet.
Dat is geen ontoerekeningsvatbaarheid, dat zijn verzachtende omstandigheden. Ontoerekingsvatbaar, het woord zegt het al, zijn mensen die door een psychische afwijking niet volledig aansprakelijk gesteld kunnen worden voor hun daden.
Consort schreef:En die krijgen dan vaak weer TBS, naast of ipv hun gevangenisstraf. Ook iets wat de rechter op maat kan bepalen.
kazary schreef:Ja klopt heb je gelijk in heeft officieel psychische overmacht.
Geen ontoerekenings vatbaar
W_W schreef:Charica schreef:Ach, ik hou wel van de underdogs ^^ He got my vote. Maar daar en tegen hou ik ook van mensen die altijd worden afgekamd door anderen.
En wat maakt voor jou dat hij jou stem heeft? Heb zijn partijprogramma gelezen en ik moet zeggen, veel open deuren. Net als bij alle andere partijen. Wat maakt jou geloven dat de PVV wel wat kan veranderen?
En alleen op iemand stemmen omdat deze afgekamd word, door anderen... Tsja ga ik toch twijfelen of iedereen wel stemrecht moet hebben
Karl66 schreef:Geert Wilders wil de belastingen verlagen en met het veel mindere geld dat de staat dan binnenkrijgt het onderwijs verbeteren, meer leraren voor de klas te zetten en de wachtlijsten in de jeugdzorg verkleinen. Met het geld dat hij daarna tekort komt gaat hij de politie uitbreiden en fiks investeren in het gevangeniswezen, omdat verzwaren van de straffen meer cellen betekent. Je hoeft echt geen rekenwonder te zijn om te verzinnen dat zijn plannen nergens op gebaseerd zijn, behalve op het roepen wat de mensen graag willen horen.
Lyonesse schreef:Consort schreef:@Lyonesse: Waar dan?
Waar het inde wet staat bedoel je? Geen idee, ik ken alle wetboeken niet uit mijn hoofd. Vorige week hadden ze het in het 2e kamer debat hierover, en daar werd gezegd dat deze optie bestond, ze waren bezig met evalueren of de optie ten volste benut werd.
Consort schreef:Maar onderzoeken is toch iets anders dan dat het al kan, wat jij beweerde. En een bewindspersoon die zegt dat 'ie iets gaat onderzoeken gebeurt zoooooooo vaaaaak...