'Buitenlanders'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:32

ayo schreef:
Lyonesse schreef:
Daarom zeg ik ook dat ik het niet eens durf. Daarnaast denk ik stiekem: wij zij 1 nederland, en heb ik een hekel aan alles wat daar niet bij wil horen maar er wel bij hoort. Veel allochtone jongeren willen niet bij nederland horen, friesen horen ook liever niet bij nederland, ze willen immers onafhankelijk zijn. Dan denk ik: ga dan.

Nou ik ben blij dat jij zo goed weet hoe het allemaal zit met allochtonen en Friezen.

Dan ben ik blij dat jij dat weet. Er staat veel, niet allemaal. Bovendien zeg ik niet dat ik iets weet, ik vertel wat voor gevoel dat oproept.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:33

Lyonesse schreef:
sorrell schreef:
Haha, zelf op de gewone markt krijg ik wel wat losgepeuterd, bijna altijd krijg ik wel iets voor niets mee en meestal is dat bij de marokkaanse groenten man.. Ook heeft deze man er voor gezorgd dat ik elke week 20 kg voeder wortels kreeg voor de inkoopsprijs van 1.50 euro hij nam het speciaal elke week voor me mee, en kreeg ik altijd nog een kistje appels bij als hij ze had staan..

Maar ik heb Zweeds bloed in me, misschien komt daar het onderhandelen van ;)

Ik ben half jood, kwart pool en kwart duits :+ Zou je zeggen dat ik ook best wat gedaan kon krijgen :')

Ben erg benieuwd via welke kant jij joods bent. Vaders of moeders. Half is namelijk nogal vreemd.

Lyonesse

Re: 'Buitenlanders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:36

Moeders he? Van vaders kant kan het immers niet.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:39

dan ben je gewoon helemaal joods :) net als ik, al ben ik absoluut niet relie, en heb ik er weinig mee ;) sorry voor het off topic, was even benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:41

LimaMambo schreef:
joostvangestel schreef:
Het valt me overigens op dat het meestal autochtonen zijn die hun honden op de meest waanzinnige plaatsen een hoop laten doen en dat gewoon stomweg niet opruimen. Daarom heb ik nog geen hekel aan autochtonen ;)

omdat de meeste allochtonen geen honden (mogen) hebben..??

O dat wist ik niet wat is de reden hiervan Lima?

Ach geweldig weer dat invullen als je een kant belicht, je moet je maar aangesproken voelen he ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:42

Joden zijn naast een geloof, ook een volk he? Mijn vader was half duits en half pools. Dat is niet ineens verdwenen bij mij omdat mijn moeder een jood was :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:43

Chiqa schreef:
O dat wist ik niet wat is de reden hiervan Lima?

Ach geweldig weer dat invullen als je een kant belicht, je moet je maar aangesproken voelen he ;)

dat komt omdat honden tegen bomen aan pissen, die bomen staan weer op grond dat in verbinding staat met een sloot.. aan de anderekant van die sloot staat een hele grote stal en daar staan varkens in

en varkens zijn onrein :+

dussssss....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:45

Maar wat is nu de reden dat buitenlanders geen honden (mogen) hebben of was dat bij wijze van.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:46

vreemd ook: dat immigranten uit islamitische landen enkel als allochtoon worden gezien en bijv geen honden mogen??? hebben. Terwijl immigranten uit westerse landen ook net zo allochtoon zijn limamambo! Stop nou eens mensen als groep te zien, ipv als individuen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:47

Chiqa schreef:
Maar wat is nu de reden dat buitenlanders geen honden (mogen) hebben of was dat bij wijze van.

omdat ze onrein zijn

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:48

alle buitenlanders vinden dat? De gehele groep buitenlanders limamambo???

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:49

Alexx schreef:
vreemd ook: dat immigranten uit islamitische landen enkel als allochtoon worden gezien en bijv geen honden mogen??? hebben. Terwijl immigranten uit westerse landen ook net zo allochtoon zijn limamambo! Stop nou eens mensen als groep te zien, ipv als individuen

ik heb het toch ook over de meesten.. ;) staat er duidelijk bij
en aangezien hier bij mij in de buurt het overgrote deel marokkaans en turks is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:51

O je heb het dus over de mensen van Turske en Marrokaanse afkomst ja die vinden honden onrein. Mogen zij ook eens wat vinden :D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:54

bij jou in de buurt, dat is dus een interpertatie van jezelf, en daarom ga je met " feiten" smeiten? Heb je met allen gepraat? Mogen/willen ze allemaal geen hond? Stel voor dat er een hele groep canadezen bij jouw in de buurt zouden wonen. Zou je die dan net zo buitenlands vinden als de marokanen in jouw buurt?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:54

Chiqa schreef:
O je heb het dus over de mensen van Turske en Marrokaanse afkomst ja die vinden honden onrein. Mogen zij ook eens wat vinden :D

ja ik noem de beestjes gewoon bij de naam.. :+

dat is een uitspraak beste mensen.. voordat ik jullie weer over me heen krijg ..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:56

oke, als jij ze bij hun naam gaat noemen: hoe weet je dan of ze niet gewoon een nederlands paspoort hebben? Als ze dat hebben, wat jij vast niet van iedereen weet, zijn ze nederlands.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:00

Iemand die in marokko geboren is, blijft een marokkaan, nederlands paspoort of niet.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:06

dat komt omdat je verplicht bent om je marokkaanse paspoort te houden; dan ben je dus zowel nederlander als marokkaan. Maar geen buitenlander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:07

Wat nu blijkt is dat het met de tolerantie ook droevig gesteld is. Wat wou je eraan doen, honden verplicht stellen, 1,49877 per huishouden? Laat die mensen nou ook gewoon hun geloof en gebruiken hebben, wat heb je er voor last aan als ze geen honden hebben???

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:09

Nee, mijn vader en mijn moeder wonen beide in duitsland, zijn ze nu duitsers? Zijn ze duitsers als ze een duits paspoort aanvragen? Nee, ze blijven nederlanders. En waarom is dat erg? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:11

Alexx schreef:
bij jou in de buurt, dat is dus een interpertatie van jezelf, en daarom ga je met " feiten" smeiten? Heb je met allen gepraat?

Ik ben dan wel geen Limamambo, maar woon wel net als haar in een soort van achtestandsbuurt,
met veel Marokanen, Islamieten Turken en Surinamers. Heb ze niet persoonlijk gesproken maar ze vertonen allemaal dezelfde overeenkomsten; hun tuinen zijn oerwouden (Waarom kunnen ze die niet netjes onderhouden vraag ik mij wel eens af?) Hebben altijd alles potdicht zitten en hebben een og twee auto's voor de deur staan die 9 van de 10 keer dubbel geparkeerd staan en een dik oliespoor nalaten.
En oja, geen van allen werkt!

Ik mag geen oordeel hierover geven, maar waarom zijn deze kenmerken zo uitdrukkelijk aanwezig hier in de straat?
Zou het plaatsgebonden zijn kan iemand mij dat alsjeblieft vertellen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:14

Chiqa schreef:
Alexx schreef:
bij jou in de buurt, dat is dus een interpertatie van jezelf, en daarom ga je met " feiten" smeiten? Heb je met allen gepraat?

Ik ben dan wel geen Limamambo, maar woon wel net als haar in een soort van achtestandsbuurt,
met veel Marokanen, Islamieten Turken en Surinamers. Heb ze niet persoonlijk gesproken maar ze vertonen allemaal dezelfde overeenkomsten; hun tuinen zijn oerwouden (Waarom kunnen ze die niet netjes onderhouden vraag ik mij wel eens af?) Hebben altijd alles potdicht zitten en hebben een og twee auto's voor de deur staan die 9 van de 10 keer dubbel geparkeerd staan en een dik oliespoor nalaten.
En oja, geen van allen werkt!

Ik mag geen oordeel hierover geven, maar waarom zijn deze kenmerken zo uitdrukkelijk aanwezig hier in de straat?
Zou het plaatsgebonden zijn kan iemand mij dat alsjeblieft vertellen?

nee hoor is niet plaats gebonden.. hier precies het zelfde dus.. helaas..

Citaat:
Wat nu blijkt is dat het met de tolerantie ook droevig gesteld is. Wat wou je eraan doen, honden verplicht stellen, 1,49877 per huishouden? Laat die mensen nou ook gewoon hun geloof en gebruiken hebben, wat heb je er voor last aan als ze geen honden hebben???

dit slaat natuurlijk nergens op.. dat is ook het hele onderwerp niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:17

LM, tolerantie is wel waar het over gaat hoor.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:18

Lovely schreef:
LM, tolerantie is wel waar het over gaat hoor.

maat wat heeft dat in godsnaam met honden te maken.. ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:19

Lovely je trekt de hele discussie uit zijn verband. Lees nou toch eens wat je schrijft, daar gaat het helemaal niet over,