WolinLotte schreef:@Adil: Jah dat lijkt me ook wel dat deze zaken veel vaker voorkomt, en het mag van mij ook vaker bekend gemaakt geworden.
Dat vind ik dus ook!
WolinLotte schreef:Waarom denk je dat er nog redelijk wat mensen in verval raken nadat ze zo'n delict hebben gepleegd? Het bloed kruipt, waar het niet gaan kan. Ze krijgen er een kick van, het is een andrenaline-stoot, want het wind hun op de een of andere manier, wellicht vanwege de machtspositief (trauma) wellicht omdat er al per definitie een kronkel in de kop zit..
Zal ik niet bestrijden. Maar de taak aan de psychiaters de echte kronkels eruit te pakken en vast te houden...Das niet mijn taak godzijdank..
WolinLotte schreef:Een hond zal nooit agressief worden van bloed :s , ik vind dit nogal een rare vergelijking.
Men zegt dat wanneer een hond een keer heeft gebeten en bloed heeft geproeft, hij dit zeker vaker gaat doen, dus de vergelijking gaat qua gezegde prima op, niet qua inhoud. De redenen van het gedrag zijn inderdaad verschillend, maar ik vergeleek qua waarschijnlijkheid van het in herhaling vallen
WolinLotte schreef:Je ziet vaak patronen, als iemand (meermalig) verkracht is door iemand uit zijn omgeving, daarbij is de kans groot dat deze persoon ditzelfde gedrag kan gaan vertonen.
Dan nóg is er geen garantie dat deze persoon ook zal gaan verkrachten. Het is ook een keuze die je maakt, hoe getraumatiseerd je ook bent!! Hoe ver ga je (over de grens), mensen die verkrachten kennen geen grens.. Omdat deze mensen op de een of andere manier verknipt zijn of wil jij zeggen dat het normale mensen zijn?
Nee, ik zeg niet dat normaal zien, maar er vinden ook genoeg verkrachtingen onder groepsdruk plaats, dus wat gaan we doen: Gaan we selecteren, verschillende levels van verkrachters? Of houden we alle verkrachters levenslang achter de tralies?
WolinLotte schreef:En wat betreft die pipo in België, die had ook al achter slot en grendel mogen zitten op een gesloten afdeling. Dit zijn tekenen aan de wand dat zo iemand kan gaan escaleren en dan worden er oogkleppen op gezet..
Of een schreeuw om aandacht?
WolinLotte schreef:Nogal logisch vind je niet dat de daders die in verval raken worden uitgediept?
Iemand die iemand anders een klap geeft, uit zelfverdediging want de persoon werd aangevallen, vervolgens valt de aanvaller dood op de grond.. Kan je dit direct als moord of doodslag neerzetten? Dacht het niet, dit is nooit met voorbedachte rade geweest. En dit is niet per definitie een moordlustig persoon. Uiteraard was er nog de keus; terugslaan of niet? Laat ik me wellicht doodslaan of vecht ik terug en speel voor eigen rechter. Dan nóg is dit niet per definitie een moordlustig persoon, de wil tot doden is namelijk dan niet aanwezig.
Wat zegt dit voorval over de kans van het in herhaling vallen? En ja, ik vind het logisch dat die gevallen uitgediept worden maar ik vind het onlogisch dat je de succes-stories zelden leest....
WolinLotte schreef:Iemand die heeft gedood uit zelfverdediging of omdat hij met de rug tegen de muur stond, reageert als een dier en zal dus de grens overschrijden, dan gaan we over op flight or fight... het wordt veelal fight, dan nog; is dit met voorbedachte rade geweest?
Wanneer iemand een keus maakt, we hebben immers ook altijd een keus, we zijn teslotte mensen en hebben de mogelijkheid gekregen tot nadenken en het beredeneren van situaties, en je maakt de keus iemand met voorbedachte rade te doden, ook al is het in een opwelling van woede.. een mens kent grenzen!! of met voorbedachte rade iemand verkrachten, hier hoeft geen per definitie een opwelling voor te zijn.. iemand die de keuze maakt tot verkrachting is gewoon ziek, dat soort mensen mogen van mij tot in detail op internet verschijnen.
Een vrouw in Amerika is het gelukt een wapen de rechtzaal in te smokkellen, dit wapen begruikte ze de verkrachter en moordenaar van haar dochter te doden. Dit deed ze met voorbedachte rade en ze had geen spijt, verdient zo iemand een tweede kans? Veel mensen vinden van wel...Een paar jaar later doodt deze vrouw aan vreemdgaande man (niet gebeurd, verzin ik nu als voorbeeld)...Wat zeggen we dan? Als je een keer de trekker over hebt gehaald kun je het veel gemakkelijker nog eens doen?
WolinLotte schreef:Er zit een verschil tussen mensen die doden/hebben gedood of verkrachten/hebben verkracht met de bedoeling en mensen die hebben gedood wat niet de bedoeling was. En ik heb het hier over de mensen die doden en verkrachten mét de bedoeling iemand echt om te leggen of iemand bewust verkrachten.
Nooit gezegd dat ik het daar mee oneens was hoor
WolinLotte schreef:Een tweede kans mag iemand krijgen van mij, die niet heeft gedood met de bedoeling. Ik vind het echt belachelijk om de mensen die bewust hebben gedood en verkracht weer terug te zetten in de samenleving met de gedachte; we geven ze een tweede kans. Deze mensen moeten ten alle tijde onde curatele staan.
en in dit geval?:
Citaat:
Een vrouw in Amerika is het gelukt een wapen de rechtzaal in te smokkellen, dit wapen begruikte ze de verkrachter en moordenaar van haar dochter te doden. Dit deed ze met voorbedachte rade en ze had geen spijt, verdient zo iemand een tweede kans?
WolinLotte schreef:Een pedofiel zou dus verboden moeten worden om op een school te mogen gaan werken, tweede kansen ergens anders genoeg. Een pedofiel kan niet instaan voor zijn keuzes, de kans is dus groot dat zo'n persoon in verval raakt. Pedofilie kan niet worden 'genezen', hooguit in de goede banen lijden, maar om nou zo'n pipo bij de kindertjes te zetten is vragen om ontsporing.
dat zijn we met elkaar eens, een tweede kans is tot daar aan toe, maar je kunt ook het risico onnodig op willen zoeken...