_Tivoli_ schreef:@WW.
Lees mijn post op de vorige pagina ff door.
Uit 1 koe kan meer voedsel en andere nuttige objecten gehaald worden dan uit een dode hond in blokjes.
Koeien zijn van oudsher voedsel,en ookal hebben wij in de westerse wereld geen hongersnood meer,ze zijn al miljoenen jaren ons voedsel.
En als je dan van het 'afval' een tas maakt,alá.
Maar een poes hoeven we niet te eten,nergens voor nodig he.
Nou,voordat ik mijn hele post opnieuw ga typen...
de wel/niet vleeseten discussie hebben we allang uitgekauwt.
Ik zie je post op de vorige pagina daarover niet staan, of lees ik eroverheen? Heb wat pagina's gemist ook maar zal even terugbladeren 
Uit één koe kunnen meer nuttige objecten worden gehaald, so what? Allemaal luxe-objecten. Dat koeien van oudsher voedsel waren is toch geen argument waarom het nu nog zo is? Vroeger ging men ook anders om met dieren, werden honden of katten met hun neus door de stront gehaald om ze zindelijk te maken, werden paarden soms gekluisterd bij het inrijden, geslagen, noem maar om. Vroeger woonden we in grotten en droegen we berenvellen bij wijs van spreke... dat zijn allemaal geen redenen om het nu niet meer te doen.
Het KAN anders, en als dat positiever is, dan is 'vroeger' geen argument om het niet te veranderen. Juist omdat wij in tegenstelling tot (veel?) andere dieren de mogelijkheid hebben dingen echt goed te doordenken, te vergelijken en er een bepaald oordeel of een bepaalde waarde aan te hechten, zou een reden moeten zijn dat wij dit soort dingen kunnen overwegen en ervoor kunnen kiezen iets niet meer te doen zoals vroeger omdat het toen moest..
Een koe hoeven we ook allang niet meer te eten om te overleven.. wake up! Vroeger is niet nu. Nu is anders (gelukkig
).
Over de bonsaikittens las ik de vorige pagina btw. Ook zo'n leuk voorbeeld was dat: om mensen te confronteren en te shockeren! Want iedereen vond de bonsaikittens zielig, maar de helft van die mensen interesseert het geen reet waar hun stukje vlees vandaan komt en dat die ook in kleine hokjes hebben gezeten. Dat was de gedachte erachter van de maker