Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:04

geerke schreef:
ik denk dat ik binnenkort maar eens een kofferset van mijn fries ga maken...hij is de laatste paar dagen zo down....

ik leg trouwens niet helemaal de link met het feit dat zij het zielig vind voor de dieren die aangeschaft zijn om kinderen te 'pleasen'
en het maken van een tas van je kat...kan iemand mij dat uitleggen?

Oeh kan je er voor mij ook een maken?

Mijn fries heeft een scheef voorvoetje en volgens mij is ze daar doodongelukkig onder.. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:05

WildWings schreef:
Nanne schreef:
Nou VjestaGirl ik vind het eigenlijk een beetje eng dat jij haar, imo, toch een beetje zit te verdedigen.

Tenzij er ingewanden oid uit hangen of de situatie is niet houdbaar, haal je het niet in je hoofd om je kat zijn nek om te draaien.
Dat doet een normaal mens gewoon niet. :n

Ik vind het eng dat mensen die hun mening uiten, zij het op ietwat lugubere manier, maar in stukjes gehakt moeten worden of afgemaakt volgens sommige mensen in dit topic.. DAT is pas eng. :n En wat ook eng is, of beter: erg, is dat mensen zo hypocriet kunnen zijn als hier.

Want dat (schuingedrukte stuk uit jouw quote) mag niet, maar een koe of varken of lammetje of biggetje of paard afschieten mag wel? Dat is wel normaal? Een zeehondje doodknuppelen om "ons warm te houden" is normaal? Een levend dier op een onmenselijk transport zetten, met tich varkens in 1 wagen "omdat ze elkaar anders afmaken als ze teveel ruimte hebben" dat is wel normaal? Biggetjes levend castreren is wel normaal?

Ik ben het volledig eens met WildWings.

wilde een heel verhaal gaan typen, maar dat is nu totaal onnodig.

Moon brengt wat ik denk ook super onder woorden..... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:05

Nanne schreef:
geerke schreef:
ik denk dat ik binnenkort maar eens een kofferset van mijn fries ga maken...hij is de laatste paar dagen zo down....

ik leg trouwens niet helemaal de link met het feit dat zij het zielig vind voor de dieren die aangeschaft zijn om kinderen te 'pleasen'
en het maken van een tas van je kat...kan iemand mij dat uitleggen?

Oeh kan je er voor mij ook een maken?

Mijn fries heeft een scheef voorvoetje en volgens mij is ze daar doodongelukkig onder.. }:0

Iets niet wíllen begrijpen is ook een kunst apart, zo blijkt. :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:06

WildWings schreef:
Nanne schreef:
WildWings..

Voedsel vind ik iets heel anders dan speelgoed hoor.
Een hele kromme vergelijking.

Voedsel hebben wij als mens nodig en dat ze dan de restanten van de dieren gebruiken om daar ook dingen van te maken vind ik alleen maar goed. Het zou zonde zijn om ze alleen te slachten voor het vlees en er verder niks mee te doen.

Voedsel hebben we nodig. Vlees NIET (uitzonderingen daar gelaten). Ze hoeven helemaal niet geslacht te worden om het vlees want vlees is niet nodig dankzij de hedendaagse mogelijkheden tot vervanging... mensen zijn niet afhankelijk van een stuk vlees zoals vroeger wellicht het geval was.

Daarbij is leer géén restproduct (ik wist het een jaar geleden ook niet tot het me werdt verteld hoor :) ) maar is er een aparte industrie om de leer van bijv een koe (of kalfsleer... een kalf wordt toch zeker niet geslacht om z'n vlees?). Zodra een koe wordt gestoken door bijv een horzel of zich flink verwond oppervlakkig, dan beschadigt de huid en dus ook het leer, dan is het nutteloos. Daarom zal de huid van een vleeskoe (vaak?) niet gebruikt worden voor leer (voor zover ik 't goed begrepen heb).

WW, prima dat jij vegetarier bent hoor. Moet je helemaal zelf weten.

Maar ik heb mijn stukje vlees WEL nodig en ik geniet er ook van. Ik ga dat niet opgeven omdat iemand anders toevallig vindt dat ik daar best zonder kan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:06

Misschien word het dan toch eens tijd om de sate Mi-auw of Ba-laf te proberen bij de chinees..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:07

Nanne schreef:
WildWings..

Voedsel hebben wij als mens nodig en dat ze dan de restanten van de dieren gebruiken om daar ook dingen van te maken vind ik alleen maar goed. Het zou zonde zijn om ze alleen te slachten voor het vlees en er verder niks mee te doen.

Dit voedsel heb je niet meer nodig, er zijn zat alternatieven... De reden dat het nogsteeds gebeurd is omdat mensen het lekker vinden, of niet verder (willen) kijken dan hun neus lang is...

Sleeper

Ik ken haar werk ook al jaren en deze discussie is al op menig forum geweest. Ze smult ervan hoor als ze dit zou lezen!

Nav de uitzending van dwdd zijn wel alle hamsters in beslag genomen.

Alhoewel het inderdaad super hypocriet is, en ik weet dat ze het doet om te shockeren, blijf ik het geen fijne kunstenaars vorm vinden.

geerke

volgens mij ging de discussie over een zogenaamde kunstenaar die knuffeldieren maakt van echte dieren en haar kat eigenhandig de nek om heeft gedraaid en er een tas van heeft gemaakt....
dat heeft niets te maken met varkens/koeien enzo...

Urbanus

WildWings schreef:
Nanne schreef:
Nou VjestaGirl ik vind het eigenlijk een beetje eng dat jij haar, imo, toch een beetje zit te verdedigen.

Tenzij er ingewanden oid uit hangen of de situatie is niet houdbaar, haal je het niet in je hoofd om je kat zijn nek om te draaien.
Dat doet een normaal mens gewoon niet. :n

Ik vind het eng dat mensen die hun mening uiten, zij het op ietwat lugubere manier, maar in stukjes gehakt moeten worden of afgemaakt volgens sommige mensen in dit topic.. DAT is pas eng. :n En wat ook eng is, of beter: erg, is dat mensen zo hypocriet kunnen zijn als hier.

Want dat (schuingedrukte stuk uit jouw quote) mag niet, maar een koe of varken of lammetje of biggetje of paard afschieten mag wel? Dat is wel normaal? Een zeehondje doodknuppelen om "ons warm te houden" is normaal? Een levend dier op een onmenselijk transport zetten, met tich varkens in 1 wagen "omdat ze elkaar anders afmaken als ze teveel ruimte hebben" dat is wel normaal? Biggetjes levend castreren is wel normaal?

Wat dacht je van alle huisdieren die worden ingeslapen of naar een asiel gebracht omdat de kinderen ze niet meer leuk vinden? En iedereen focust zich zo op de tas van haar kat, maar wat dacht je van het hamsterballen project? Was dat zielig? Maar die ballen worden toch verkocht in de dierenwinkel? En wat dacht je van die kuikentjes die ze wilde vernietigen? http://www.volkskrant.nl/kunst/article441209.ece

Uiteindelijk zijn de kuikens alsnog afgemaakt en in dierenvoer beland. Goed gedaan dierenorganisatie +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:09

_Tivoli_ schreef:
@WW.
Lees mijn post op de vorige pagina ff door.
Uit 1 koe kan meer voedsel en andere nuttige objecten gehaald worden dan uit een dode hond in blokjes.
Koeien zijn van oudsher voedsel,en ookal hebben wij in de westerse wereld geen hongersnood meer,ze zijn al miljoenen jaren ons voedsel.
En als je dan van het 'afval' een tas maakt,alá.
Maar een poes hoeven we niet te eten,nergens voor nodig he.

Nou,voordat ik mijn hele post opnieuw ga typen...
de wel/niet vleeseten discussie hebben we allang uitgekauwt.

Ik zie je post op de vorige pagina daarover niet staan, of lees ik eroverheen? Heb wat pagina's gemist ook maar zal even terugbladeren :)

Uit één koe kunnen meer nuttige objecten worden gehaald, so what? Allemaal luxe-objecten. Dat koeien van oudsher voedsel waren is toch geen argument waarom het nu nog zo is? Vroeger ging men ook anders om met dieren, werden honden of katten met hun neus door de stront gehaald om ze zindelijk te maken, werden paarden soms gekluisterd bij het inrijden, geslagen, noem maar om. Vroeger woonden we in grotten en droegen we berenvellen bij wijs van spreke... dat zijn allemaal geen redenen om het nu niet meer te doen.

Het KAN anders, en als dat positiever is, dan is 'vroeger' geen argument om het niet te veranderen. Juist omdat wij in tegenstelling tot (veel?) andere dieren de mogelijkheid hebben dingen echt goed te doordenken, te vergelijken en er een bepaald oordeel of een bepaalde waarde aan te hechten, zou een reden moeten zijn dat wij dit soort dingen kunnen overwegen en ervoor kunnen kiezen iets niet meer te doen zoals vroeger omdat het toen moest..
Een koe hoeven we ook allang niet meer te eten om te overleven.. wake up! Vroeger is niet nu. Nu is anders (gelukkig ;) ).

Over de bonsaikittens las ik de vorige pagina btw. Ook zo'n leuk voorbeeld was dat: om mensen te confronteren en te shockeren! Want iedereen vond de bonsaikittens zielig, maar de helft van die mensen interesseert het geen reet waar hun stukje vlees vandaan komt en dat die ook in kleine hokjes hebben gezeten. Dat was de gedachte erachter van de maker :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:09

Vjestagirl schreef:
Nanne schreef:
WildWings..

Dit voedsel heb je niet meer nodig, er zijn zat alternatieven... De reden dat het nogsteeds gebeurd is omdat mensen het lekker vinden, of niet verder (willen) kijken dan hun neus lang is...

Meid ik vind het prachtig dat jij vegetarier bent echt waar.
En het we hebben het misschien niet meer nodig..

Maar het word al eeuwen gegeten en is goed voor mensen. Ik houd van mijn stukje vlees bij het avondeten. Of een lekker plakje worst op brood.

En ze stoppen echt niet met slachten omdat ik stop met het eten van boterhammenworst hoor.

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:10

Wth?
Ik vond vroeger zo'n hele neppe bewegende olifant als hardstikke eng, hoe hard zal ik wel niet gekrijst hebben om dat konijn?
Die hond op de achtergrond ook, krijg er nu zelfs rillingen van.
Of die dooie kat gespreid over de grond dat muziek maakt..
Dat ga je toch niet serieus aan een kind geven?
Gatver, ziek gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:10

Nanne schreef:
Maar ik heb mijn stukje vlees WEL nodig en ik geniet er ook van. Ik ga dat niet opgeven omdat iemand anders toevallig vindt dat ik daar best zonder kan.

Dat kan, er zijn mensen die niet zonder vlees kunnen omdat ze de stoffen uit vleesvervangers niet goed opnemen schijnt, RK vertelde dat ooit. Dan begrijp ik het prima dat je niet zonder vlees kan.

Maar als jij vlees eet puur onder het argument 'ik geniet ervan'.. dan vind ik je ontzettend hypocriet als je iemand anders die, net als jij, een dier doodt voor zijn eigen genot 'walgelijk' noemt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:11

Ik kan ook niet zonder vlees, maar ik vind vlees voor de Mac, Burgerking of KFC allang niet meer functioneel. En die bedrijven staan ook niet bekend om hun dierenwelzijn :=

Anoniem

MarcoBorsato schreef:
Wat dacht je van alle huisdieren die worden ingeslapen of naar een asiel gebracht omdat de kinderen ze niet meer leuk vinden? En iedereen focust zich zo op de tas van haar kat, maar wat dacht je van het hamsterballen project? Was dat zielig? Maar die ballen worden toch verkocht in de dierenwinkel? En wat dacht je van die kuikentjes die ze wilde vernietigen? http://www.volkskrant.nl/kunst/article441209.ece

Uiteindelijk zijn de kuikens alsnog afgemaakt en in dierenvoer beland. Goed gedaan dierenorganisatie +:)+

Dat was ook zo krom ja...

Urbanus

DuckyMjöll schreef:
Wth?
Ik vond vroeger zo'n hele neppe bewegende olifant als hardstikke eng, hoe hard zal ik wel niet gekrijst hebben om dat konijn?
Die hond op de achtergrond ook, krijg er nu zelfs rillingen van.
Of die dooie kat gespreid over de grond dat muziek maakt..
Dat ga je toch niet serieus aan een kind geven?
Gatver, ziek gewoon.

Nee duh, het is niet om mee te spelen. Het is om naar te kijken en een statement te maken

Vjestagirl

Het is niet goed voor je. Je lichaam kan de grote hoeveelheden vlees die veel mensen eten niet aan. Je lichaam is erop ingericht om 2x in de week maximaal 100 gram vlees te eten, de rest van de tijd is het bezig dat te verteren...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:12

WW ga aub je vegetariertheorie ergens anders verkondigen.

Je kan het ombrengen van een kat niet vergelijken met het slachten voor humane consumptie.

Vjestagirl

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:14

Waarom niet? Wat is het grote verschil tussen het ene dier slachten voor je eigen gewin en het andere dier slachten voor je eigen gewin? Afgezien van de maat van het dier?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:14

geerke schreef:
ze heeft hem gewoon zelf de nek omgedraait...volgens mij spoor je dan niet...
volgens mij is zij helemaal niet in staat om te oordelen of de kat depri is of niet....ze is gewoon gek...

tivoli...dit is niet alleen jouw mening ...ik denk dat als je er het pieter baan centrum op loslaat zij ook die mening hebben..

ik draai ook wel eens dieren de nek om hoor, ja mijn eigen dieren ja.. niks zieligs aan!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:15

Of een koe nou door zn kop geschoten word of een kat snel zn nek word omgedraaid, als je het snel doet voelen ze er allebei niks van. Dus er zeker wel een vergelijking te trekken met het zogenaamde aanvaardbare voor consumptie dieren doodmaken

(en nee natuurlijk ben ik geen voorstander van beesten hun nek omdraaien)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:16

@WW.
Ik ben zélf vegetariër,maar dat ter zijde.
Het verschil is dat er achter de vleesindustrie miljoenen mensen staan.Daar kan je als mens alleen dus niks tegen doen.

Maar deze vrouw is 1 mens,en zij kan er makkelijk mee stoppen.

Dat is het verschil...hoeveel mensen vlees ook zielig vinden,het zal niet stoppen,door de hele industrie die erachter staat.
Het is dus een vergelijking van niks:

Miljoenen mensen die vlees eten,of 1 gestoorde vrouw die katten onder haar naaimachine legt.

En als de mensen dan toch vlees eten,kan je de rest beter gebruiken ipv afdanken. En er zijn wel speciale rassen die worden gefokt voor huid,maar over het algmeen in leer toch écht een afvalproduct. (weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt,maargoed)

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 05-02-09 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Waarom moet ze ermee stoppen?

Anoniem

Vjestagirl schreef:
Het is niet goed voor je. Je lichaam kan de grote hoeveelheden vlees die veel mensen eten niet aan. Je lichaam is erop ingericht om 2x in de week maximaal 100 gram vlees te eten, de rest van de tijd is het bezig dat te verteren...

Daarbij zou ik mensen willen aanraden dit eens door te lezen:
http://www.sailsarana.com/whocares%20files/anatomy.pdf
(Voor zij die moeite willen doen... maar dat is geloof ik niet aan iedereen is besteed, sommigen vinden discussie puur een vorm van zichzelf horen praten en hun eigen mening door andermans strot willen douwen zonder goed naar andermans argumenten te luisteren. )

Daarbij zijn er nog veel meer goede argumenten om je lekkere stukje vlees te laten staan, varierend van milieuvervuiling (grondwater bijv) tot CO2-uitstoot (ja echt.. en veel ook) en meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:17

Nanne schreef:
WW ga aub je vegetariertheorie ergens anders verkondigen.

Je kan het ombrengen van een kat niet vergelijken met het slachten voor humane consumptie.

Als dit jouw manier van discussieren is zijn we gauw klaar, zulke flauwe opmerkingen en dingen uitroepen zonder onderbouwing.. dat werkt niet he? ;)