RedPassion schreef:Dat doet me denken aan een uitspraak van de paus over homo's... vrij recent ook. Dat moet wel kunnen?
Jaa joh want dat is de paus

Die gozer zegt wel vaker dingen die achterlijk zijn... Mja die kunnen we niet aanpakken helaas.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Princess_ schreef:Ben nu zijn partij programma aan het lezen en sta verbaast.Citaat:Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Het gaat hem dus wel om die groepen, is een Indonesische moslim dan wel welkom?
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Achterlijk om zoiets in de grontwet te zetten, Nederland word heus geen Moslim staat. Zelfs Turkije is dat niet
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Heeft hij er last van als er een andere taal word gesproken op een plaats waar hij niet komt?
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Nee, lekker laten creperen.
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Asielzoekers mogen niet werken, dus lijkt me een onmogelijke opgave.
Geen nieuwe landen bij Europese Unie
Waarom niet?
Turkije in de EU dan Nederland eruit
Is dit omdat het Turkije is of heeft hij hier onderbouwde argumenten bij?
RedPassion schreef:Dat doet me denken aan een uitspraak van de paus over homo's... vrij recent ook. Dat moet wel kunnen?
superwoman schreef:RedPassion schreef:Dat doet me denken aan een uitspraak van de paus over homo's... vrij recent ook. Dat moet wel kunnen?
Zeker NIET!
Toch vind ik er wel een verschil in ziten...
De dreiging van een imaam heeft veel grotere gevolgen hier.
Nogmaals vind ik de uitspraak van de paus iets om juist dat geloof te laten vallen.. de wetenschap is veel verder... beetje erg dom dus
Mystica schreef:4. creperen zullen ze niet, aangezien ze wel spoedeisende hulp krijgen
superwoman schreef:Citaat:Is dit omdat het Turkije is of heeft hij hier onderbouwde argumenten bij?
Hier zijn een aantal goede redenen voor.. Nu kan ik ze zo niet noemen voor het geval ik er iets naast zit en heb geen zin om dat op te zoeken. De laatste aktie weet ik nog wel van turkije en dat is dat ze geen gasleiding door hun land willen als zij niet worden toegelaten in de EU. Vertrouwen doe ik ze dáárom ook niet, want wat is de volgende stap als ze iets willen hebben?
Mystica schreef:1. een indonesische moslim is ook, niet-westers, dus dan idd niet welkom DE KOMENDE 5 JAAR.
Dat bedoel ik, waarom die landen er specifiek bijzetten?
2. dit hoeft helemaal niet persee over moslims te gaan. Sterker nog, het kan over elk geloof behálve deze 3 gaan.
Ik doelde er meer op dat het mij nogal apart lijkt dat nederland een moslim staat oid word
3. misschien wel, misschien andere mensen ook wel. Nederlandse moslim snappen er misschien wel helemaal geen hout van en willen toch luisteren
Niet in elke moskee word alleen in andere taal gesproken en de meeste nederlandse moslims die ik ken hebben zich ook verdiept in de taal.
4. creperen zullen ze niet, aangezien ze wel spoedeisende hulp krijgen.
En wat als zo'n iemand kanker oid heeft? Dat word niet behandeld op de SEH.
6. Omdat nederland belastinggeld afdraagt aan de EU, en hoe meer lander er bij komen, hoe meer geld wij als klein land moeten afdragen.
Oke dat wist ik niet.
7. Er zijn meer partijen/landen die dit standpunt hebben, omdat Turkije nog steeds dingen doet, die "wij" etnisch niet vinden kunnen. Er is zelfs met turkije zelf zo afgesproken, dat ze pas bij de EU mogen wanneer ze dat veranderen.
Hebje daar voorbeelden van? Bedoel dit niet aanvallend ofsoGewoon interesse.
Citaat:Ik snap ook niet dat hij -blijkbaar- wel een bepaalde empathie voor dieren op kan brengen maar niet voor de medemens die het niet zo goed heeft als wij verwende Nederlanders.
superwoman schreef:RedPassion schreef:Dat doet me denken aan een uitspraak van de paus over homo's... vrij recent ook. Dat moet wel kunnen?
Zeker NIET!
Toch vind ik er wel een verschil in ziten...
De dreiging van een imaam heeft veel grotere gevolgen hier.
Nogmaals vind ik de uitspraak van de paus iets om juist dat geloof te laten vallen.. de wetenschap is veel verder... beetje erg dom dus
RedPassion schreef:Begrijp me niet verkeerd, iedereen die anderen aanzet tot geweld en haat zit fout wat mij betreft, maar dan moet Wilders zich niet alleen focussen op imams/moslims. Meer dan genoeg andere bevolkingsgroepen die hetzelfde doen.
randalinpony schreef:Het ergste aan de hele zaak, is dat het hier om mensen gaat die nergens naar toe gaan, ze wonen hier al vaak 3 of zelfs 4 generaties.
Je nu zo tegen deze mensen keren lost niets op. Haat en wantrouwen brengen ons niet verder, ze maken alleen dat we steeds verder uit elkaar groeien en tegenover elkaar komen te staan.
Tot het moment dat de bom barst.
RedPassion schreef:Mystica schreef:4. creperen zullen ze niet, aangezien ze wel spoedeisende hulp krijgen
Jeetje, wat vind ik dit erg zeg... Wij hebben het hier verdorie zo goed, waarom kan dat niet gedeeld worden met anderen?
superwoman schreef:randalinpony schreef:Het ergste aan de hele zaak, is dat het hier om mensen gaat die nergens naar toe gaan, ze wonen hier al vaak 3 of zelfs 4 generaties.
Je nu zo tegen deze mensen keren lost niets op. Haat en wantrouwen brengen ons niet verder, ze maken alleen dat we steeds verder uit elkaar groeien en tegenover elkaar komen te staan.
Tot het moment dat de bom barst.
Volgens mij is die al redelijk aan het barsten en dat komt echt niet door Wilders...
De cijfers liegen er niet om en waarom wordt er niks aan gedaan. Mag er geen verkeerd woord gezegd worden? Kop in het zand steken is te lang gebeurd.
Mystica schreef:Ik reageer alleen op wat eerder gezegd werd hoor. Je hebt mij niet horen zeggen of ik het er mee eens ben of niet
Anoeska schreef:We zijn vooral de laatste 5 jaar erg bezig geweest met het benoemen van alles wat fout is in Nederland. Marokanen zijn slecht, Imams zaaien alleen maar haat etc. etc. De kabineten daarvoor is veel verweten dat ze hun kop in het zand staken, en door politieke correctheid nergens over durfden te praten.
Maar wat zijn we er dan de laatste jaren op vooruit gegaan. Sinds we alle problemen expliciet zijn gaan benoemen, over zonderbokken voor zijn gaan aanwijzen. Maar veel minder aandacht hebben besteed aan het oplossen van die problemen. Ik heb nou niet het gevoel dat de samenleving daar nou zoveel beter van is geworden. Mensen voelen zich minder veilig, hebben minder vertrouwen in elkaar.
Ik denk dat we zeker aandacht moeten besteden aan problemen, maar niet door steeds met een vingertje te wijzen. Het heeft geen zin om groeperingen de schuld te geven. Belangrijker is dat er naar een oplossing gewerkt wordt. En dat mis ik bij Geert Wilders (maar eerder ook bij Fortuijn).
faye schreef:De samenleving werd ook niet beter van het bevooroordelen van bepaalde groepen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar als je dat wil dan discrimineer je
Princess_ schreef:Mystica schreef:Dat bedoel ik, waarom die landen er specifiek bijzetten?
Geen idee, misschien omdat de meeste niet westerse immigranten daar vandaan komen (alleen hoort polen er dan ook nog bij, heb alleen geen idee of die ook daadwerkelijk in NL blijven)
2. Ik doelde er meer op dat het mij nogal apart lijkt dat nederland een moslim staat oid word
Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, je kunt zoiets voorleggen wanneer het dreigt te gebeuren, of je het kunt het op deze manier voor zijn.
3. Niet in elke moskee word alleen in andere taal gesproken en de meeste nederlandse moslims die ik ken hebben zich ook verdiept in de taal.
Dat vind ik dan weer lichtelijk apart. Je bent nederlander en moslim. Stel je spreekt de arabische taal niet, dan moet je in nederland maar naar een moskee in een wijk verderop, omdat je ze anders gewoonweg niet begrijpt.
4. En wat als zo'n iemand kanker oid heeft? Dat word niet behandeld op de SEH.
Dan kun je in een ander land wel behandeld worden, of je betaald gewoon voor de behandelingen. Een verblijfsvergunning krijgen is echt niet zo moeilijk. Je moet het alleen van te voren regelen wil je zeker weten dat je mag blijven.
7. Er zijn meer partijen/landen die dit standpunt hebben, omdat Turkije nog steeds dingen doet, die "wij" etnisch niet vinden kunnen. Er is zelfs met turkije zelf zo afgesproken, dat ze pas bij de EU mogen wanneer ze dat veranderen.
Hebje daar voorbeelden van? Bedoel dit niet aanvallend ofsoGewoon interesse.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije_en ... opese_Unie
faye schreef:De samenleving werd ook niet beter van het bevooroordelen van bepaalde groepen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar als je dat wil dan discrimineer je
RedPassion schreef:Mystica schreef:Ik reageer alleen op wat eerder gezegd werd hoor. Je hebt mij niet horen zeggen of ik het er mee eens ben of niet
Okee... ik meende uit die reactie uit te kunnen maken dat je het eens bent met dat punt en het niet erg vind dat ze geen hulp krijgen. Geen hulp bij een ziekte of aandoening die niet spoedeisend is lijkt mij wel heel erg, dat kan ook levensbedreigend worden. Het is maar wat je definitie van creperen is denk ik...
Anoeska schreef:faye schreef:De samenleving werd ook niet beter van het bevooroordelen van bepaalde groepen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar als je dat wil dan discrimineer je
Maar er zijn geen zelfde regels voor alle groeperingen. Wilders wil dat er in een moskee alleen Nederlands gesproken wordt, maar de Willibrorduskerk (Strenge Roomskatholieke kerk in Utrecht) die heropend wordt mag wel een hele preek in het latijn geven.
Mystica schreef:Levensbedreigend is imo zeker spoedeisend, en dan moeten ze wat mij betreft ook zeker geholpen worden. Het punt is meer dat illegaliteit een probleem is, en door ze dezelfde rechten etc te geven als legalen, wordt het illegaal in NL verblijven wel heel makkelijk. Ik denk dat dat de beredenering erachter is, maar dat neemt niet weg dat er ook andere manieren zijn om illegaliteit aan te pakken.