Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:59

RedPassion schreef:
Dat doet me denken aan een uitspraak van de paus over homo's... vrij recent ook. Dat moet wel kunnen?

Jaa joh want dat is de paus :z
Die gozer zegt wel vaker dingen die achterlijk zijn... Mja die kunnen we niet aanpakken helaas.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:59

Princess_ schreef:
Ben nu zijn partij programma aan het lezen en sta verbaast.

Citaat:
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Het gaat hem dus wel om die groepen, is een Indonesische moslim dan wel welkom?

Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Achterlijk om zoiets in de grontwet te zetten, Nederland word heus geen Moslim staat. Zelfs Turkije is dat niet :=

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Heeft hij er last van als er een andere taal word gesproken op een plaats waar hij niet komt?

Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Nee, lekker laten creperen.

Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Asielzoekers mogen niet werken, dus lijkt me een onmogelijke opgave.

Geen nieuwe landen bij Europese Unie
Waarom niet?

Turkije in de EU dan Nederland eruit
Is dit omdat het Turkije is of heeft hij hier onderbouwde argumenten bij?

1. een indonesische moslim is ook, niet-westers, dus dan idd niet welkom DE KOMENDE 5 JAAR.
2. dit hoeft helemaal niet persee over moslims te gaan. Sterker nog, het kan over elk geloof behálve deze 3 gaan.
3. misschien wel, misschien andere mensen ook wel. Nederlandse moslim snappen er misschien wel helemaal geen hout van en willen toch luisteren :)
4. creperen zullen ze niet, aangezien ze wel spoedeisende hulp krijgen.
5. Gaat niet per definitie over asielzoekers. het is nog steeds de bedoeling dat asielzoekers terug gaan zodra het in hun eigen land weer veilig is, en dat is echt niet altijd onmogelijk na 10 jaar. Alle anderen mogen wel werken
6. Omdat nederland belastinggeld afdraagt aan de EU, en hoe meer lander er bij komen, hoe meer geld wij als klein land moeten afdragen.
7. Er zijn meer partijen/landen die dit standpunt hebben, omdat Turkije nog steeds dingen doet, die "wij" etnisch niet vinden kunnen. Er is zelfs met turkije zelf zo afgesproken, dat ze pas bij de EU mogen wanneer ze dat veranderen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:04

RedPassion schreef:
Dat doet me denken aan een uitspraak van de paus over homo's... vrij recent ook. Dat moet wel kunnen?

Zeker NIET!

Toch vind ik er wel een verschil in ziten...
De dreiging van een imaam heeft veel grotere gevolgen hier.
Nogmaals vind ik de uitspraak van de paus iets om juist dat geloof te laten vallen.. de wetenschap is veel verder... beetje erg dom dus ;)

Anoniem

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:05

De Paus verkondigt dit niet in Nederland, dus dat is geen vergelijk ;)

Ik ben ook tegen toetreding van Turkije bij de EU.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:06

superwoman schreef:
RedPassion schreef:

Zeker NIET!

Nogmaals vind ik de uitspraak van de paus iets om juist dat geloof te laten vallen.. de wetenschap is veel verder... beetje erg dom dus ;)

Geen mening, geen idee wat hij precies gezegd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:06

Mystica schreef:
4. creperen zullen ze niet, aangezien ze wel spoedeisende hulp krijgen

Jeetje, wat vind ik dit erg zeg... Wij hebben het hier verdorie zo goed, waarom kan dat niet gedeeld worden met anderen?

Nog zo'n punt van Wilders: "Ontwikkelingshulp verdwijnt, behoudens noodhulp."
Als je het mij vraagt is het allemaal nood.

Qua dierenwelzijn, iets wat mij heel erg aan het hart ligt, heeft hij punten waar ik het mee eens ben, maar als ik dat extreme programma van hem lees word ik echt misselijk. Ik snap ook niet dat hij -blijkbaar- wel een bepaalde empathie voor dieren op kan brengen maar niet voor de medemens die het niet zo goed heeft als wij verwende Nederlanders.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:07

superwoman schreef:
Citaat:
Is dit omdat het Turkije is of heeft hij hier onderbouwde argumenten bij?

Hier zijn een aantal goede redenen voor.. Nu kan ik ze zo niet noemen voor het geval ik er iets naast zit en heb geen zin om dat op te zoeken. De laatste aktie weet ik nog wel van turkije en dat is dat ze geen gasleiding door hun land willen als zij niet worden toegelaten in de EU. Vertrouwen doe ik ze dáárom ook niet, want wat is de volgende stap als ze iets willen hebben?

Dan kan je geen enkel land vertrouwen. Ieder land probeert op allerlei manieren een voor zichzelf zo gunstig mogelijke positie te scheppen en dat lukt doorgaans alleen als je wat te ruilen hebt of een middel om druk uit te oefenen...

In het lijstje dat Princess quote, zitten best een aantal goede punten. Bijvoorbeeld de EU voorlopig gesloten houden. De meeste landen die nu willen toetreden zijn straatarm. Er gaat dus vele malen meer geld richting die landen dan eruit komt. Dat kunnen de rijke staten dus ophoesten....

Turkije mag van mij best in de Unie, maar vergeet niet dat in heel Europa inwoners verspreid zitten met een Turkse achtergrond.
En juist als die mensen in een hoek gedrukt worden, doordat allerlei lieden als Wilders de grote trom roeren, kunnen ze zich wel eens meer met het land van herkomst identificeren dan met de staat waarin ze wonen.
Dat geeft Turkije onmiddellijk veel macht.

Het ergste aan de hele zaak, is dat het hier om mensen gaat die nergens naar toe gaan, ze wonen hier al vaak 3 of zelfs 4 generaties.
Je nu zo tegen deze mensen keren lost niets op. Haat en wantrouwen brengen ons niet verder, ze maken alleen dat we steeds verder uit elkaar groeien en tegenover elkaar komen te staan.
Tot het moment dat de bom barst.

De situatie wereldwijd is ook niet rooskleurig, daar staan verhoudingen ook op scherp en de houding van de VS heeft dat bepaald niet verbeterd.

En dan? Dan zijn we nog steeds op elkaar aangewezen, want we zijn allemaal Nederlanders.

Ik ben er ook voor dat problemen worden aangepakt, maar wel in dialoog met elkaar, met respect voor elkaar en zonder ophitserij of verketterij.

Want uiteindelijk hebben we deze situatie zélf gecreeerd.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:07

Mystica schreef:
1. een indonesische moslim is ook, niet-westers, dus dan idd niet welkom DE KOMENDE 5 JAAR.
Dat bedoel ik, waarom die landen er specifiek bijzetten?

2. dit hoeft helemaal niet persee over moslims te gaan. Sterker nog, het kan over elk geloof behálve deze 3 gaan.
Ik doelde er meer op dat het mij nogal apart lijkt dat nederland een moslim staat oid word ;)

3. misschien wel, misschien andere mensen ook wel. Nederlandse moslim snappen er misschien wel helemaal geen hout van en willen toch luisteren :)
Niet in elke moskee word alleen in andere taal gesproken en de meeste nederlandse moslims die ik ken hebben zich ook verdiept in de taal.

4. creperen zullen ze niet, aangezien ze wel spoedeisende hulp krijgen.
En wat als zo'n iemand kanker oid heeft? Dat word niet behandeld op de SEH.

6. Omdat nederland belastinggeld afdraagt aan de EU, en hoe meer lander er bij komen, hoe meer geld wij als klein land moeten afdragen.
Oke dat wist ik niet.

7. Er zijn meer partijen/landen die dit standpunt hebben, omdat Turkije nog steeds dingen doet, die "wij" etnisch niet vinden kunnen. Er is zelfs met turkije zelf zo afgesproken, dat ze pas bij de EU mogen wanneer ze dat veranderen.
Hebje daar voorbeelden van? Bedoel dit niet aanvallend ofso ;) Gewoon interesse.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:08

Citaat:
Ik snap ook niet dat hij -blijkbaar- wel een bepaalde empathie voor dieren op kan brengen maar niet voor de medemens die het niet zo goed heeft als wij verwende Nederlanders.

Dat is dan weer de kar van de PvvD: daar willen ook veel partijen ineens een graantje van meepikken.

Nadat de stemmen verdeeld zijn moet je het altijd maar weer afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:10

superwoman schreef:
RedPassion schreef:

Zeker NIET!

Maar de Paus bereikt wel gruwelijk veel mensen wereldwijd...

Begrijp me niet verkeerd, iedereen die anderen aanzet tot geweld en haat zit fout wat mij betreft, maar dan moet Wilders zich niet alleen focussen op imams/moslims. Meer dan genoeg andere bevolkingsgroepen die hetzelfde doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:13

RedPassion schreef:
Begrijp me niet verkeerd, iedereen die anderen aanzet tot geweld en haat zit fout wat mij betreft, maar dan moet Wilders zich niet alleen focussen op imams/moslims. Meer dan genoeg andere bevolkingsgroepen die hetzelfde doen.

Hier hebben we voornamelijk last van moslims. Ik kan dat wel begrijpen.
En iid iedereen die anderen aanzet tot geweld zit fout! :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:16

randalinpony schreef:
Het ergste aan de hele zaak, is dat het hier om mensen gaat die nergens naar toe gaan, ze wonen hier al vaak 3 of zelfs 4 generaties.
Je nu zo tegen deze mensen keren lost niets op. Haat en wantrouwen brengen ons niet verder, ze maken alleen dat we steeds verder uit elkaar groeien en tegenover elkaar komen te staan.

Volgens mij is die al redelijk aan het barsten en dat komt echt niet door Wilders...
De cijfers liegen er niet om en waarom wordt er niks aan gedaan. Mag er geen verkeerd woord gezegd worden? Kop in het zand steken is te lang gebeurd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:21

Dus dan moet je gewoon nog meer olie op het vuur gooien?

Totdat straks echt de pleuris uitbreekt?

Je mag alles zeggen, maar de manier waarop maakt wel héél veel uit.

De opmerkingen over Aboutaleb waren gewoonweg smakeloos, al was het maar omdat deze man juist een voorbeeld is van hoe het ook kan.

Waar vind ik die cijfers?

Trouwens, het wordt er niet beter op:
http://www.nu.nl/algemeen/1906157/vvd-w ... lders.html

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:21

RedPassion schreef:
Mystica schreef:
4. creperen zullen ze niet, aangezien ze wel spoedeisende hulp krijgen

Jeetje, wat vind ik dit erg zeg... Wij hebben het hier verdorie zo goed, waarom kan dat niet gedeeld worden met anderen?

Ik reageer alleen op wat eerder gezegd werd hoor. Je hebt mij niet horen zeggen of ik het er mee eens ben of niet :Y)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:26

superwoman schreef:
randalinpony schreef:

Volgens mij is die al redelijk aan het barsten en dat komt echt niet door Wilders...
De cijfers liegen er niet om en waarom wordt er niks aan gedaan. Mag er geen verkeerd woord gezegd worden? Kop in het zand steken is te lang gebeurd.

We zijn vooral de laatste 5 jaar erg bezig geweest met het benoemen van alles wat fout is in Nederland. Marokanen zijn slecht, Imams zaaien alleen maar haat etc. etc. De kabineten daarvoor is veel verweten dat ze hun kop in het zand staken, en door politieke correctheid nergens over durfden te praten.

Maar wat zijn we er dan de laatste jaren op vooruit gegaan. Sinds we alle problemen expliciet zijn gaan benoemen, over zonderbokken voor zijn gaan aanwijzen. Maar veel minder aandacht hebben besteed aan het oplossen van die problemen. Ik heb nou niet het gevoel dat de samenleving daar nou zoveel beter van is geworden. Mensen voelen zich minder veilig, hebben minder vertrouwen in elkaar.

Ik denk dat we zeker aandacht moeten besteden aan problemen, maar niet door steeds met een vingertje te wijzen. Het heeft geen zin om groeperingen de schuld te geven. Belangrijker is dat er naar een oplossing gewerkt wordt. En dat mis ik bij Geert Wilders (maar eerder ook bij Fortuijn).
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 27-01-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:26

Mystica schreef:
Ik reageer alleen op wat eerder gezegd werd hoor. Je hebt mij niet horen zeggen of ik het er mee eens ben of niet :Y)

Okee... ik meende uit die reactie uit te kunnen maken dat je het eens bent met dat punt en het niet erg vind dat ze geen hulp krijgen. Geen hulp bij een ziekte of aandoening die niet spoedeisend is lijkt mij wel heel erg, dat kan ook levensbedreigend worden. Het is maar wat je definitie van creperen is denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:27

De samenleving werd ook niet beter van het bevooroordelen van bepaalde groepen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar als je dat wil dan discrimineer je ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:31

Anoeska schreef:
We zijn vooral de laatste 5 jaar erg bezig geweest met het benoemen van alles wat fout is in Nederland. Marokanen zijn slecht, Imams zaaien alleen maar haat etc. etc. De kabineten daarvoor is veel verweten dat ze hun kop in het zand staken, en door politieke correctheid nergens over durfden te praten.

Maar wat zijn we er dan de laatste jaren op vooruit gegaan. Sinds we alle problemen expliciet zijn gaan benoemen, over zonderbokken voor zijn gaan aanwijzen. Maar veel minder aandacht hebben besteed aan het oplossen van die problemen. Ik heb nou niet het gevoel dat de samenleving daar nou zoveel beter van is geworden. Mensen voelen zich minder veilig, hebben minder vertrouwen in elkaar.

Ik denk dat we zeker aandacht moeten besteden aan problemen, maar niet door steeds met een vingertje te wijzen. Het heeft geen zin om groeperingen de schuld te geven. Belangrijker is dat er naar een oplossing gewerkt wordt. En dat mis ik bij Geert Wilders (maar eerder ook bij Fortuijn).

Je zal toch eerst het probleem moeten weten, voordat je het kan oplossen..
Aan die oplossing hadden ze eerder kunnen werken, omdat het probleem al lang duidelijk zichtbaar is. Ondertussen is dat probleem zelf alleen maar gegroeid.
Geerd wilders kán niks oplossen, hij mag slechts 'advies' geven.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:32

faye schreef:
De samenleving werd ook niet beter van het bevooroordelen van bepaalde groepen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar als je dat wil dan discrimineer je ;)

Maar er zijn geen zelfde regels voor alle groeperingen. Wilders wil dat er in een moskee alleen Nederlands gesproken wordt, maar de Willibrorduskerk (Strenge Roomskatholieke kerk in Utrecht) die heropend wordt mag wel een hele preek in het latijn geven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:33

Princess_ schreef:
Mystica schreef:
Dat bedoel ik, waarom die landen er specifiek bijzetten?
Geen idee, misschien omdat de meeste niet westerse immigranten daar vandaan komen (alleen hoort polen er dan ook nog bij, heb alleen geen idee of die ook daadwerkelijk in NL blijven)

2. Ik doelde er meer op dat het mij nogal apart lijkt dat nederland een moslim staat oid word ;)
Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, je kunt zoiets voorleggen wanneer het dreigt te gebeuren, of je het kunt het op deze manier voor zijn.

3. Niet in elke moskee word alleen in andere taal gesproken en de meeste nederlandse moslims die ik ken hebben zich ook verdiept in de taal.
Dat vind ik dan weer lichtelijk apart. Je bent nederlander en moslim. Stel je spreekt de arabische taal niet, dan moet je in nederland maar naar een moskee in een wijk verderop, omdat je ze anders gewoonweg niet begrijpt.

4. En wat als zo'n iemand kanker oid heeft? Dat word niet behandeld op de SEH.
Dan kun je in een ander land wel behandeld worden, of je betaald gewoon voor de behandelingen. Een verblijfsvergunning krijgen is echt niet zo moeilijk. Je moet het alleen van te voren regelen wil je zeker weten dat je mag blijven.

Hebje daar voorbeelden van? Bedoel dit niet aanvallend ofso ;) Gewoon interesse.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije_en ... opese_Unie

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:34

faye schreef:

Bevooroordelen. :D :D :P

Wat een onzin voor de rest. In Nederland moet iedereen zich aan de Nederlandse wet houden. Wie dat niet doet, wordt daarvoor gestraft.
En in Nederland gelden ontelbaar veel regels die niet voor iedereen van toepassing zijn. Mijn belastingaangifte ziet er daarom ook heel anders uit dan de jouwe.

EDIT: het verbieden van een bepaalde taal in bepaalde omstandigheden, lijkt me zonder meer discriminatie van het zuiverste soort.

Of zullen we alle Engelstalige en Japanssprekende toeristen maar door de ME van de Dam laten vegen? :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:36

RedPassion schreef:
Mystica schreef:

Okee... ik meende uit die reactie uit te kunnen maken dat je het eens bent met dat punt en het niet erg vind dat ze geen hulp krijgen. Geen hulp bij een ziekte of aandoening die niet spoedeisend is lijkt mij wel heel erg, dat kan ook levensbedreigend worden. Het is maar wat je definitie van creperen is denk ik...

Levensbedreigend is imo zeker spoedeisend, en dan moeten ze wat mij betreft ook zeker geholpen worden. Het punt is meer dat illegaliteit een probleem is, en door ze dezelfde rechten etc te geven als legalen, wordt het illegaal in NL verblijven wel heel makkelijk. Ik denk dat dat de beredenering erachter is, maar dat neemt niet weg dat er ook andere manieren zijn om illegaliteit aan te pakken. :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:38

Anoeska schreef:
faye schreef:

Maar er zijn geen zelfde regels voor alle groeperingen. Wilders wil dat er in een moskee alleen Nederlands gesproken wordt, maar de Willibrorduskerk (Strenge Roomskatholieke kerk in Utrecht) die heropend wordt mag wel een hele preek in het latijn geven.

Het verschil is denk ik dat de latijnse preken op schrift staan en gewoon voorgelezen worden. Die kunnen worden gecontroleerd. Dat is in een moskee niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:38

En dat is dus niet waar. Hoeveel groepen marokkaanse jongeren worden niet aangepakt omdat de politie dat niet durft? Omdat de politici daar geen actie op ondernemen uit angst? Pak ze maar eens gelijk aan, dat is simpel gezegd wat veel Wilders stemmers willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:41

Mystica schreef:
Levensbedreigend is imo zeker spoedeisend, en dan moeten ze wat mij betreft ook zeker geholpen worden. Het punt is meer dat illegaliteit een probleem is, en door ze dezelfde rechten etc te geven als legalen, wordt het illegaal in NL verblijven wel heel makkelijk. Ik denk dat dat de beredenering erachter is, maar dat neemt niet weg dat er ook andere manieren zijn om illegaliteit aan te pakken. :)

Maar bepaalde dingen die levensbedreigend zijn zijn dat geworden omdat er in een eerder stadium niks aan gedaan is. Als mensen pas geholpen worden in dat laatste stadium is het vaak al te laat.

Dat het illegaliteit tegen moet gaan, okee, maar ik snap niet dat er mensen zijn die het over hun hart kunnen verkrijgen om anderen te laten stikken omdat ze niet het juiste papiertje hebben. Illegaal ergens verblijven maakt geen minder mens van iemand.