Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:13

Niet iedereen heeft een auto hoor?
Misschien eerder wél slim om met de fiets te gaan, ben je minder verdacht, aangezien hij waarschijnlijk wel dacht dat ze in eerste instantie te geschokt waren om hem te onthouden + politie te bellen :=

En denk zeker wel dat hij daarover nagedacht heeft ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:14

Ik wacht wel af wie de dader uiteindelijk is, over paar maanden ligt er toch ook een true crime boek over hem in de bib. Staat meestal nog de meest juiste info in dan in het nieuws.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:14

Net op het nieuws gezien, daar zeggen ze dat:

-hij niet onder invloed was van drugs
-hij niet ontsnapt is uit een psychiatrische instelling
-20 jaar is en al 5 valse namen heeft opgegeven
-de mensen uit het kinderdagverblijf hem hebben proberen tegen te houden, waarbij één om het leven is gekomen.

Even een aanvulling want veel dingen in dit topic kloppen niet...

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:15

Wat moet het toch worden met deze wereld :n
Je moet maar zo je kind verliezen, hopelijk gaat het met de andere gewonden goed !
Dat er zulke mensen ( beesten kun je ze beter noemen ) rondlopen

xLies

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:15

Indd, heb ik ook gelezen Solleke_Noah.
Hij ging gewoon die kinderbedjes een voor een af om dan daarin te steken, bah :r

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:24

Uit de Telgraaf:

Citaat:
Zeldzaam

Volgens gerechtspsycholoog Geert De Bruecker is het ‘onmogelijk’ om de maatschappij volledig af te schermen van dit soort ‘zeldzame’ moorden.

“Het motief van dit soort massamoorden is vrijwel altijd wraak”, aldus de bekende Vlaamse strafpleiter Jef Vermassen, “tenzij het een geesteszieke betreft. Waarschijnlijk was deze man een bom gevoed met frustratie, die elk moment kon ontploffen. Het gaat vaak om uit de hand gelopen conflicten, bijvoorbeeld over een bezoekregeling, of om een onverwerkte herinnering uit de kindertijd.”

Andere massamoordenaars fungeren vaak als voorbeeld, aldus Vermassen. “Meestal willen de daders bij hun arrestatie sterven, om zo beroemd te worden na hun dood. Hun leven zagen ze als een mislukking.”

Impulsief

Had de man een vuurwapen gehad, dan waren er nog veel meer doden gevallen. Meestal wijst het gebruik van messen op een impulsieve daad, aldus gerechtspsycholoog Chris Dillen. “Een wapen kopen vergt meer voorbereiding.”

Volgens Vermassen kan het ook betekenen dat de nieuwe Belgische wapenwetgeving werkt. Die is een stuk strenger gemaakt naar aanleiding van de moordende tocht die Hans Van Themsche in 2006 met een jachtgeweer door Antwerpen maakte. Toen werden een kleuter en haar oppas gedood.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:27

Nja we zullen wel zien als er meer bekend is,
Wat iig zeker is, is dat hij niet 100% is, dat kán gewoon niet.
Maarja je weet nog niets over die man, al is niets een reden om zoiets te doen natuurlijk!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:31

xLies schreef:
Niet iedereen heeft een auto hoor?
Misschien eerder wél slim om met de fiets te gaan, ben je minder verdacht, aangezien hij waarschijnlijk wel dacht dat ze in eerste instantie te geschokt waren om hem te onthouden + politie te bellen :=

En denk zeker wel dat hij daarover nagedacht heeft ;)

Lies, dit denk ik ook, hij heeft hier echt wel over na gedacht, hoe hij het aan ging pakken.
Maar wat zijn reden dan ook mag zijn, dan doe je niet zo iets! dat is gewoon ongezond, als er zo iets in je hoofd opkomt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:32

Over dat schminken: daarstraks zei men op het nieuws dat zijn uiterlijk te vergelijken was met dat van "the Joker" uit Batman: wit met zwarte ogen. Hij heeft de moeite nooit genomen om er minder verdacht uit te zien. Dat werd door Vermassen ook gezegd: hij zal waarschijnlijk geweten hebben dat hij zou worden opgepakt, vandaar ook dat hij op de fiets vertrok. Het ging niet om het ontspannen aan de politie, maar waarschijnlijk puur om de "roem". Die heeft hij nu wel ja.

Iemand die zoiets doet, kan idd nooit 100% in orde zijn, welk motief ook.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:35

Tieneke schreef:
Over dat schminken: daarstraks zei men op het nieuws dat zijn uiterlijk te vergelijken was met dat van "the Joker" uit Batman: wit met zwarte ogen. Hij heeft de moeite nooit genomen om er minder verdacht uit te zien. Dat werd door Vermassen ook gezegd: hij zal waarschijnlijk geweten hebben dat hij zou worden opgepakt, vandaar ook dat hij op de fiets vertrok. Het ging niet om het ontspannen aan de politie, maar waarschijnlijk puur om de "roem". Die heeft hij nu wel ja.

Iemand die zoiets doet, kan idd nooit 100% in orde zijn, welk motief ook.

Oke, hij wist dus ook al dat ze hem wel zouden pakken. Hoe 0,00% ben je dan? En dat hij hier om bekent wil staan...:= echt erg sneu! Van mij hoeft die man nooit meer vrij tekomen!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:35

Pffff,dat is waar ik woon,10 minuten af en hij is opgepakt 2 straten verder als waar ik woon...

Dit is echt niet te schatten,de verzorgster die dood is,mijn papa,kon die... Het was zo een eerlijke vrouw...

Hoe kun je zoiets doen,in het centrum binnenstappen en lukraak beginnen zwieren met een mes. Hij had ook een bijl mee.

GEWOON ZIEK!!!!!!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:36

Altijd terug naar hans van themse, je zou er bijna zot van worden. Voegt toch niks bij tot de situatie.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:37

Het is zo erg... wij hebben zelf een kindje op een kinderdagverblijf, dus je voelt helemaal extra mee. M'n man en ik hebben gewoon zitten janken voor de tv. Het is zo erg voor de ouders, de begeleiders, iedereen die er nauw bij betrokken is. Zo erg... kindjes die lekker weerloos, onschuldig in hun bedje liggen, worden zo van het leven beroofd door zo'n gek. Zo'n idioot. Echt walgelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:38

Nee Katia, maar het is wel normaal dat mensen daaraan terugdenken. Al die dingen zijn dingen die nooit vergeten worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:39

Hmm, identiteit is dus bekend maar die willen ze nog niet vrijgeven. Hij weigert alle medewerking.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:41

Ik moet zeggen vind het best wel een beangstigend. Ik werk zelf op een kdv en ik moet er niet aandenken dat zo'n idioot jou en je kindjes zo overvalt. Arme kleintjes. Arme ouders natuurlijk.
Ik voel echt mee. Heb er behoorlijk kippenvel van..

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:43

Tieneke schreef:
Hmm, identiteit is dus bekend maar die willen ze nog niet vrijgeven. Hij weigert alle medewerking.

Oke, naja het is nog al jammer dat mijn tv het niet meer doet. Ik had graag mee willen luisteren op het nieuws, hoe deze man, op deze belagelijke ideeën komt.
Een vriendin van mij, zei dat hij misschien ook nog schisofreem (Hoe schrijf je dat?) Kon zijn. Maar het lijkt me stug.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:47

wat een verschrikkelijk zieke figuren bestaan er toch.

ik hoop dat het strafrecht in Belgie strenger is als hier in NL

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:47

@Marleen:

vr 23/01/09 20:26 (UPDATE video) - De dader van de steekpartij in Dendermonde is een 20-jarige Belg uit de buurt van Dendermonde. Dat heeft Christian Dufour van het parket bekendgemaakt op een persconferentie.

De dader werd kort na de steekpartij opgepakt in Lebbeke, een naburige gemeente. Hij bood bij zijn aanhouding geen verzet, alhoewel hij nog een mes bij zich had. Het ging wel niet om het moordwapen.
Het parket kent de identiteit van de man, maar wil die voorlopig niet vrijgeven. Hij wordt nog altijd ondervraagd, maar weigert alle medewerking.
De man wordt verdacht van moord en poging tot moord. Later moet hij nog voor de onderzoeksrechter verschijnen.
Het parket ontkent ook dat de dader onder invloed van medicijnen of drugs zou geweest zijn. De man was niet bekend bij de politie en hij is ook niet ontsnapt uit een psychiatrische instelling.

"Doelgericht kinderen uitgekozen"
Wat de man bezield heeft, is absoluut nog niet duidelijk. Volgens strafpleiter Jef Vermassen gaat het om een "typische massamoordenaar".

De man was duidelijk diep gefrustreerd en wist met zijn frustratie geen blijf meer, zegt Vermassen. Hij heeft het wellicht een tijdlang opgekropt en is nu ontploft.

Volgens Vermassen is het niet zomaar een lukrake wraakactie, maar daarentegen zeer doelgericht.

Wat hier namelijk speciaal aan is, merkt Vermassen op, is dat hij doelgericht kinderen heeft uitgekozen. "Dat betekent dat de man met een probleem zit waar kinderen mee gemoeid zijn. Het is zeker niet toevallig dat hij deze doelgroep heeft gekozen."

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:48

Afschuwelijk, walgelijk, ik moet er niet aan denken dat dit nog meer gekken tot zulke dingen aanzet.
Echt vreselijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:51

edit verhalen zijn te anders
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-01-09 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:52

Hij heeft zich wel verzet bij de arrestatie,hij is beginnen vechten met de agenten en is zo verwond geraakt. Dan hebben ze hem naar het ziekenhuis van Aalst gevoerd voor verzorging en dan naar het gerecht.

Het is echt zo erg,er is een kindje dood van 8 maand,van iemand die wij viavia kennen.

Er zijn wel maar 2 kindjes en een verzorgster dood,de rest is buiten levensgevaar,hoewel dat 3 mensen teveel zijn...

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:55

Ik kopieer ook maar van de site van de VRT, of hij zich verzet heeft of niet zullen we nooit weten met zekerheid, elk verhaal is weer anders.

Lijkt me echt zo verschrikkelijk, al die huilende baby's, bloedend, die zelf niets konden doen :\ bah.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:56

Amyke, klopt, maar wilt niet zeggen dat hij niet wist dat hij opgepakt zou worden. Dat zeiden ze op tv: ofwel was het een wraakactie, ofwel was het gepland om "beroemd" te worden op die manier, maar dan ging het hem toch niet over het al dan niet opgepakt worden.

Nu ja, belangrijkste is dat ze hem hebben.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:59

Volgens mij is er nu nog niemand die iets zinnigs kan vertellen over de motieven van de dader.