Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Zal wel berusten op tunnelvisie ofzoof oogklepjes??
Snoevie schreef:nou ik begrijp de uitspraak wel.........je moet mensen toch accepteren zoals ze zijn,homo of hetero?
als je dat niet doet vind ik dat ook wel een beetje tunnelvisie.
Citaat:Het ging er hier alleen om dat het tunnelvisie/oogklepjes is als je lid blijft van een organisatie waarin weleens dit soort uitspraken wordt gedaan. En dat vind ik respectloos. Er zijn in die organisatie ook zoveel goede dingen te halen, soms moet je het een tegen het ander wegstrepen. Als mensen niet in staat zijn het goede erin te zien, kan het geen kwaad om te respecteren dat er mensen zijn die dat goede wel zien en het minder goede daardoor naar de achtergrond kunnen zetten. Overal is wel wat.
randalinpony schreef:De katholieke kerk heeft een beruchte achtergrond, zeg maar gerucht een bloederige achtergrond. En die gaat tot in het heel recente verleden. Sla de rol van de Katholieke kerk in WOII, en dan het stukje jodenvervolging, er nog maar eens op na.
Nou komt er vanuit deze organisatie, waaraan al zoveel bloed kleeft, weer een homohaat-boodschap.
Kun je dat dan nog wel afdoen met 'overal is wel wat'?
Wat is er dan nodig voor je je afkeert van een organisatie? Wat?
latnahc2 schreef:ik raad die mensen maar eens aan de documantaire religulous te gaan kijken!
miss een eye opener hoewel ik denk dat ze toch koppig aan hun eigen denkwijze blijven hangen.
(dat doe ik ook)
ik hou zelf ook van vrouwen
Miryamk schreef:Ik denk niet dat de 'gewone' katholiek iets te zeggen heeft over welke paus er gekozen wordt. Dat zijn toch echt alleen maar de bobo's.
Snoevie schreef:maar ik zie nu niet iedere gelovige als homo hater ofzo hoor
de paus is de leider van een geloof waar mensen vaak zelf voor kiezen.
dat is het verschil.
maar ik zie nu niet iedere gelovige als homo hater ofzo hoor