'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 03:16

Ja of een speciaal soort rel-zucht. Je kotst wat uit over de gelovige mensheid en je gaat met een zak chips en een glaasje wijn achterovergeleund in je troon kijken naar wat dat oproept bij de mensen Lachen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:05

gelukkig maar dat veel gelovigen in NL niet achter de uitspraken van de paus staan.
neemt niet weg dat hij binnen het geloof wel een van de belangrijkste personen is die veel mensen bereikt met zijn uitspraken.
en veel mensen zullen hem ook blindelings volgen,want hij is toch de geestelijk leider.

gelukkig maar dat schijnbaar veel kerken in NL niet zo bekrompen denken.

ik snap de paus ook niet helemaal.
zelf ben ik niet gelovig,maar er bestaat toch ook zo'n uitspraak; "heb uw naasten lief"
ik zou hem wel willen vragen wie er dan wel onder die naasten vallen volgens hem?ik denk iedereen die vooral niet anders is als de gemiddelde mens

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:03

Ik ben gelovig, maar ik vind deze uitspraak van de paus gewoon not done. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:38

suleilitha schreef:
Zal wel berusten op tunnelvisie ofzo Haha! of oogklepjes??

Tuurlijk.... Beetje respect voor mensen die een andere keuze maken dan jij mag ook wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:17

nou ik begrijp de uitspraak wel.........je moet mensen toch accepteren zoals ze zijn,homo of hetero?
als je dat niet doet vind ik dat ook wel een beetje tunnelvisie.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:21

Ik ben ook christelijk

maar de paus zijn uiitspraak is ronduit belachelijk
Je moet mensen accepteren zoals ze zijn

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:53

Snoevie schreef:
nou ik begrijp de uitspraak wel.........je moet mensen toch accepteren zoals ze zijn,homo of hetero?
als je dat niet doet vind ik dat ook wel een beetje tunnelvisie.

Het ging er hier alleen om dat het tunnelvisie/oogklepjes is als je lid blijft van een organisatie waarin weleens dit soort uitspraken wordt gedaan. En dat vind ik respectloos. Er zijn in die organisatie ook zoveel goede dingen te halen, soms moet je het een tegen het ander wegstrepen. Als mensen niet in staat zijn het goede erin te zien, kan het geen kwaad om te respecteren dat er mensen zijn die dat goede wel zien en het minder goede daardoor naar de achtergrond kunnen zetten. Overal is wel wat.
Net zoals ik er respect voor heb dat mensen niet kunnen geloven, dus het slechte wat er ongetwijfeld aan is de overhand laten nemen (ik probeer niemand te overtuigen, veroordeel je ook niet als je niet gelooft), vind ik het prettig als mensen er respect voor hebben dat ik het goede in een geloof de voorrang geef.
Ik ben niet katholiek, maar kom als protestants christen regelmatig eenzelfde soort veroordelingen tegen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:32

oh sorry ik begreep je opmerking anders!
bedankt voor de uitleg

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:37

Vreemde uitspraak..
Ze roepen altijd op om geen haatzaaiend gedrag te vertonen en dan doen ze zelf dergelijke uitspraken. Huilen van het lachen

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:39

ik raad die mensen maar eens aan de documantaire religulous te gaan kijken!
miss een eye opener hoewel ik denk dat ze toch koppig aan hun eigen denkwijze blijven hangen.
(dat doe ik ook Haha! )
ik hou zelf ook van vrouwen Tong uitsteken

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:34

Citaat:
Het ging er hier alleen om dat het tunnelvisie/oogklepjes is als je lid blijft van een organisatie waarin weleens dit soort uitspraken wordt gedaan. En dat vind ik respectloos. Er zijn in die organisatie ook zoveel goede dingen te halen, soms moet je het een tegen het ander wegstrepen. Als mensen niet in staat zijn het goede erin te zien, kan het geen kwaad om te respecteren dat er mensen zijn die dat goede wel zien en het minder goede daardoor naar de achtergrond kunnen zetten. Overal is wel wat.

Ik wil niet respectloos overkomen, maar er is toch iets in bovenstaande waar ik de vinger niet achter krijg.

Dat concentreert zich om het dikgedrukte in bovenstaande quote.

De katholieke kerk heeft een beruchte achtergrond, zeg maar gerucht een bloederige achtergrond. En die gaat tot in het heel recente verleden. Sla de rol van de Katholieke kerk in WOII, en dan het stukje jodenvervolging, er nog maar eens op na.
Nou komt er vanuit deze organisatie, waaraan al zoveel bloed kleeft, weer een homohaat-boodschap.

Kun je dat dan nog wel afdoen met 'overal is wel wat'?

Wat is er dan nodig voor je je afkeert van een organisatie? Wat?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:11

randalinpony schreef:
De katholieke kerk heeft een beruchte achtergrond, zeg maar gerucht een bloederige achtergrond. En die gaat tot in het heel recente verleden. Sla de rol van de Katholieke kerk in WOII, en dan het stukje jodenvervolging, er nog maar eens op na.
Nou komt er vanuit deze organisatie, waaraan al zoveel bloed kleeft, weer een homohaat-boodschap.

Kun je dat dan nog wel afdoen met 'overal is wel wat'?

Wat is er dan nodig voor je je afkeert van een organisatie? Wat?

mensen zullen zich niet zo snel van de kerk afwenden zolang die kerk hun maar niet discrimineerd, net als dat ze vrolijk blijven werken voor een bedrijf dat discrimineerd zolang het hen zelf maar niet treft.

zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar en daarom konden er in WOII ook zoveel joden/gehandicapten/zigeuners/homo`s worden vermoord.

als het je niet aangaat kijk je de andere kant op en vergeet je voor het gemak dat het wel eens zo kan worden dat het jou wel aangaat.
omdat je buurman homo blijkt te zijn of je neef... of je kind.....

katholieken van nederland.... slaap zacht.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:16

Nou hoe sommige hier reageren is ook overdreven zeg!
Er word een stukje neergezet over de paus, en meteen worden de katholieken genoemd..
Pff.. wat anders reageren mag ook wel zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:50

Toch grappig...... blijkbaar mag je wél alle gelovigen veroordelen omdat de paus wat zegt, maar je mag niet alle Nederlanders veroordelen omdat Balkenende wat zegt......

En alles moet kunnen en mogen in NL, en als er één (die btw niet echt een Nederlander is) zegt dat iets niet kan, kan dat opeens niet.....

't Blijkt een apart volkje Huilen van het lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:14

Grote verschil is dat niet alle Nederlanders voor Balkenende hebben gekozen, katholieken kiezen altijd nog zelf voor de Paus om het maar even heel zwart/wit te stellen Lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:24

En nu durf ik ook niet meer te plassen, want dat vind de paus ook niet goed... Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:36

de paus is de leider van een geloof waar mensen vaak zelf voor kiezen.
dat is het verschil.

maar ik zie nu niet iedere gelovige als homo hater ofzo hoor

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:38

Ik denk niet dat de 'gewone' katholiek iets te zeggen heeft over welke paus er gekozen wordt. Dat zijn toch echt alleen maar de bobo's.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:39

nee klopt,maar de meesten kiezen wel zelf voor het geloof.
uitzonderingen daar gelaten uiteraard

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:42

De Paus is een gevaarlijke crimineel....

Geloven kan een zinvolle bezigheid zijn, mits je die op een gezonde manier belijdt... moge duidelijk zijn dat niet iedereen daar in het verleden in geslaagd is.
Dat de paus dergelijk uitspraken nog kan doen zonder een kerker ingegooid te worden is echt een schande... die man discrimineert, in de gevangenis ermee!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:43

Volgens mij is hij op een afdeling voor dementerende oudjes meer op zijn plek... Bloos

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:42

Het gevaarlijke is dat binnen diverse geloven die reactionaire kant weer de boventoon voert.

Geloven kan op vele manieren en op vele plaatsen. In God geloven ook, en als Christen in God geloven ook.

Dat je niet de hele schuld van alle Katholieke zonden (volgens hun eigen normen gedefinieerd nog wel) op je schouders wilt dragen, kan ik begrijpen.

Jij bent een góede gelovige, jij gelooft wél in een God die beoordeelt en de mens die dat niet doet, die zijn vijanden liefheeft, iedereen de andere wang toekeert, liefde geeft, barmhartig is en eerlijk en zo...

Maar dan vraag ik me nog steeds af wat je doet bij een club waarvan de leiding zulke boodschappen verkondigt.

Als je voetbalclub oproept om homos te veroordelen, blijf je dan ook daar voetballen, omdat jíj dat niet doet?
Of ga je daar weg, zeg je er wat van, of...?

De vraag is wat Katholiek zijn voor je betekent, denk ik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:36

latnahc2 schreef:
ik raad die mensen maar eens aan de documantaire religulous te gaan kijken!
miss een eye opener hoewel ik denk dat ze toch koppig aan hun eigen denkwijze blijven hangen.
(dat doe ik ook Haha! )
ik hou zelf ook van vrouwen Tong uitsteken

Ik begrijp dat jij denkt dat de makers van die 'documentaire' de wijsheid in pacht hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:14

Miryamk schreef:
Ik denk niet dat de 'gewone' katholiek iets te zeggen heeft over welke paus er gekozen wordt. Dat zijn toch echt alleen maar de bobo's.

Nee, daar heeft de gewone katholiek ook niets over te zeggen, de kerk is niet echt een democratie Nagelbijten / Gniffelen
Snoevie schreef:
de paus is de leider van een geloof waar mensen vaak zelf voor kiezen.
dat is het verschil.

Gelukkig maar Cool

*veegt zweet van voorhoofd af*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:15

oh haha heb ik je zo laten zweten dan Haha!