Jongen kondigt eigen euthanasie aan op radio bij Giel Beelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re: Jongen kondigt eigen euthanasie aan op radio bij Giel Beelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:02

Als je alle reacties op YouTube leest staat daar ook 1-tje tussen van zijn nichtje....die bevestigd dat het waar is.

Vwb alle negatieve reacties rondom Beelen/Gerard...denk dat de setting waarin zij radio maken zij zich in eerste instantie instellen op een hoop onzin die je van bellers over je heen krijgt. Dus vind het helemaal niet zo raar dat ze in eerste instantie zo reageerden. En als het dan toch ernst blijkt te zijn....hoe reageer je dan?? Denk dat je dan werkelijk met een bek vol tanden staat...want het is een enorme omschakeling van flauwekul naar zoiets ernstigs....gepast ad hoc reageren is dan heeeeeeeel moeilijk lijkt mij.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:15

Jeetje heftig .. Ik snap de eerste reactie van Giel en Gerard best , er zijn genoeg gekken die snachts even "lollig" na de radio bellen. Ze bieden daarna ook netjes hun excuus aan richting de jongen. Dus om daar vervelende opmerkingen over te gaan maken vind ik een beetje misplaatst.. Ik snap ook niet waarom veel mensen gelijk denken dat dit een grap is? Je hoort duidelijk dat de jongen is aangeslagen , wel of geen drugs/alcoholgebruik.. En al is het een grap , dan wordt ik liever hier uitgelachen omdat ik een "sociaal" bericht heb geplaatst dan een "beschuldiging" na de jongen toe..

Otto , ik hoop dat je je rust hebt gevonden..

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:26

Jemig heftig! wat een verhaal ben dr helemaal stil van. wens familie+vrienden heel veel sterkte!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:32

Wat een kippenvel, zo bewust, zo zeker, met zoveel overtuiging zo'n moeilijke beslissing nemen..
Respect voor de jongen, mijn medeleven..

Gewoon tranen in mijn ogen.. Ach gut

Giel heeft zeker gebaald, kijk zijn hoofd in het gesprek vlak voor het liedje zelf...

Jemig mensen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 00:54

WildWings schreef:
JoyCiej007 schreef:
het lijkt mij héel sterk als dit waar zou zijn........ en sorry maar ik ga dan ook echt niet dramatisch 'otto, rust in vrede' hiero roepen, want dat is pas naief.... niemand weet op dit moment of het wel waar is, en niemand hier kent die hele jongen.
en dan massaal 'rust in vrede' en dat soort dingen roepen, tsja als 't een grap is dan zou hij zich nu vast letterlijk DOODlachen...........

Sorry hoor, maar als het wel waar is, heb je dan enig idee hoe jouw reactie overkomt? Dan liever ernaast zitten en uitgelachen worden... dan zo'n respectloze reactie te geven

Tsja, je kan het respectloos noemen. Ik heb er gewoon een meer kritische kijk op, en zet inderdaad luid en duidelijk mijn vraagtekens bij dit hele verhaal. Het lijkt me gewoon zó ontzettend onwaarschijnlijk! Sterker nog, ik vind het niet meer dan logisch hoe Giel Belen en collega in het begin reageerden.
Nee sorry, alles bij elkaar genomen vertrouw ik toch meer mijn verstand dan mijn hart.
En in dat opzicht ben ik zowiezo in het algemeen meer iemand van het verstand dan van het hart... dus ja.
By the way; je doet net of ik de enige in dit hele pagina's lange topic ben die mijn vraagtekens zet bij deze hele kwestie.

En voor de mensen die ontzettend veel waarde hechten aan een reactie op Youtube van iemand die zegt het nichtje van deze Otto te zijn; als ik zou willen, kan ik een nieuwe account maken en me óók uitgeven als zijn zus/nicht/moeder whatever... Dus of dáar nu veel waarde aan te hechten valt..

Men kan mijn reactie hard en respectloos noemen, misschien is dat het ook wel. Echter, daar heeft onze huidige maatschappij het juist allemaal zélf naar gemaakt! Kijk maar eens hoeveel walgelijke, ontzettend zieke grappen er tegenwoordig worden uitgehaald! Bekende BN'ers waarvan wordt rondgebazuind dat ze ineens zijn overleden, familie en vrienden compleet in paniek, blijkt het helemaal niet waar te zijn!

Ook ik weet idd niets zeker, en misschien is het wél waar. Dat is dan idd heel erg ja, maar ik vraag me af wat je anders kan verwachten dan twijfelachtige reacties als je zo'n 'stunt' uithaalt??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 00:57

Cayenne schreef:
Maar het is ook niet eerlijk om iedereen dan gelijk met elkaar te vergelijken. Dat er helaas meer fantasten op deze wereld zijn, wil niet zeggen dat deze jongen het verzonnen heeft.

Ik zie niet in waarom er bewezen moet worden dat deze jongen ernstig ziek was? Is dat niet nog pijnlijker/respectloos tegenover de nabestaanden?

Waarom zou er idd wat bewezen moeten worden? Het is een op zichzelf staand nieuwsbericht... en wat iedereen daar van denkt, dat moet men toch helemaal zelf weten?

Het lijkt me sterk, maar het zou natuurlijk ook een érrug zieke, walgelijke commerciele stunt kunnen zijn van het programma zelf. Al zou ik dan wel vinden dat Giel Beelen dan dit keer écht ontzettend veels te ver is gegaan.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:00

Citaat:
Tsja, je kan het respectloos noemen. Ik heb er gewoon een meer kritische kijk op, en zet inderdaad luid en duidelijk mijn vraagtekens bij dit hele verhaal. Het lijkt me gewoon zó ontzettend onwaarschijnlijk! Sterker nog, ik vind het niet meer dan logisch hoe Giel Belen en collega in het begin reageerden.
Nee sorry, alles bij elkaar genomen vertrouw ik toch meer mijn verstand dan mijn hart.
En in dat opzicht ben ik zowiezo in het algemeen meer iemand van het verstand dan van het hart... dus ja.
By the way; je doet net of ik de enige in dit hele pagina's lange topic ben die mijn vraagtekens zet bij deze hele kwestie.

En voor de mensen die ontzettend veel waarde hechten aan een reactie op Youtube van iemand die zegt het nichtje van deze Otto te zijn; als ik zou willen, kan ik een nieuwe account maken en me óók uitgeven als zijn zus/nicht/moeder whatever... Dus of dáar nu veel waarde aan te hechten valt..

Men kan mijn reactie hard en respectloos noemen, misschien is dat het ook wel. Echter, daar heeft onze huidige maatschappij het juist allemaal zélf naar gemaakt! Kijk maar eens hoeveel walgelijke, ontzettend zieke grappen er tegenwoordig worden uitgehaald! Bekende BN'ers waarvan wordt rondgebazuind dat ze ineens zijn overleden, familie en vrienden compleet in paniek, blijkt het helemaal niet waar te zijn!

Ook ik weet idd niets zeker, en misschien is het wél waar. Dat is dan idd heel erg ja, maar ik vraag me af wat je anders kan verwachten dan twijfelachtige reacties als je zo'n 'stunt' uithaalt??

Het is inmiddels al bekend gemaakt dat het verhaal van Otto wel klopt;) beetje respect als het kan

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:03

manie schreef:
MISTRAL94 schreef:
dingen niet geloven is tot daar aan toe maar waarom moet men dan respectloos worden? Is toch nergens voor nodig?

Ik geloof niet dat ik respectloos ben.
Geef alleen aan dat ik er niet veel van geloof en dat lijkt me niet zo vreemd...
Het komt immers niet dagelijks voor dat iemand z'n dood op de radio aankondigt.
Of mag een mens dat ook al niet merkwaardig vinden Verward

Ik vind het ook nog al wat om de mensen die hun vraagtekens hierbij zetten en er grondig aan twijfelen, direct als respectloos te betitelen.

Edit: En alsjeblieft, blijf niet op dat respect hameren zeg, dát is pas onnodig!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:05

manonxxlove schreef:
Het is inmiddels al bekend gemaakt dat het verhaal van Otto wel klopt;) beetje respect als het kan

Oh ja? Vertel......

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:08

suze_ schreef:
van mij mag je.

ik word er zelf persoonlijk verdrietig van hoe sceptisch men tegenwoordig is. ik kies ervoor liever 'naief' te zijn en ten eerste vooral in het goede van de mens te geloven Lachen vooral bij dit soort gevoelige zaken.

mocht het niet waar zijn, dan kan ik voor mezelf het goede gevoel hebben in het goede van mensen te geloven en zal ik het erg triest vinden voor die jongen zelf dat hij die normen en waarden niet heeft en zulke gevoelloze grappen maakt.
mocht het wel waar zijn, dan kan ik ook het goede gevoel hebben dat ik het goede in hem heb gezien en hem het respect heb betoond dat hij verdient.

ik ben geen verliezende partij in deze als ik er zo in sta.
wat heb je te verliezen hem te geloven? niets.

Geloven in het goede van de mens ja..........

Tot je je vingers genadeloos zal branden aan je eigen 'geloof in het goede'.
Helaas is het gros van de mensen tegenwoordig niet meer zo maar te vertrouwen op die mooie blauwe ogen die zo eerlijk lijken.
Als dat zo was, had ik een héle hoop sh*t van het afgelopen jaar niet mee hoeven te maken, want ja ik vertrouwde altijd op 'die blauwe eerlijke ogen'.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:09

slimmerik schreef:
manonxxlove schreef:

Oh ja? Vertel......

Elders (enkele pagina's terug) quote Cayenne een berichtje dat afkomstig zou zijn van het nichtje van deze Otto. Echter, wat ik dan zeer spijtig vind, is dat er hier nergens naar bronnen wordt gerefereerd. Ja, Youtube.... in mijn ogen kan je dat geen bron noemen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:11

manie schreef:
suze_ schreef:
het lijkt wel of het steeds meer de tendens wordt...
iemand is schuldig (leugenaar) totdat onschuld (waarheid)bewezen is.

vind dat een zeer kwalijke zaak Scheve mond

Geen tendens.
Het heeft te maken dat je door gebeurtenissen in je leven je je naïviteit wel verliest...
En ja dan geldt vanzelf je moto 'eerst zien, dan geloven'

Prima verwoord, dát bedoelde ik dus ook, ja.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:12

Ja, dat heb ik ook gelezen maar dat is dus geen bewijs dat het klopt. Ik blijf het vreemd vinden dat niemand zich bekend maakt van zijn vrienden en familie....richting De Telegraaf, 3fM en fok... Hij vertelt notabene dat het gesprek thuis opgenomen wordt. Dan kan zijn familie weten hoe kapot de DJ's ervan zijn. Die laat je dan niet in het ongewisse....

Maar vooralsnog heeft het verhaal het voordeel van de twijfel.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:27

ook de kranten hebben nog geen keiharde bewijzen.

Dat berichtje op youtube dat geloof ik niet .. Dat kan iedereen geplaatst hebben.

Vind dat sommige mensen hier in dit topic overigens wel heel ver over de schreef gaan om hun gelijk te krijgen Scheve mond

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:35

heb op de site vd telegraaf gekeken, maar daar staat nog niets nieuws over...
Ben toch wel een beetje benieuwd of dit nou waar is of niet..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:56

Vind het wel erg iets..
Je hoort echt aan de stem van Otto dat ie overstuur en verdrietig is..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:59

crossmonster schreef:
Vind dat sommige mensen hier in dit topic overigens wel heel ver over de schreef gaan om hun gelijk te krijgen Scheve mond

Ik zie ook niet waarom iemand zijn gelijk zou moeten 'krijgen'? Verward

In mijn geval: voordeel van de twijfel totdat het tegendeel bewezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:39

Karin schreef:

Maar om dat nu driehonderdduuzend keer te zeggen zodat iedereen maar weet hoe jij er over denkt... Dat lijkt me ook niet helemaal nodig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:42

JoyCiej007 schreef:
Ik vind het ook nog al wat om de mensen die hun vraagtekens hierbij zetten en er grondig aan twijfelen, direct als respectloos te betitelen.

Edit: En alsjeblieft, blijf niet op dat respect hameren zeg, dát is pas onnodig!

Wie ben jij om mij te vertellen waar ik niet op mag hameren? Dit is mijn mening en daar blijf ik bij en al wil ik dat 100 keer roepen, dan doe ik dat recht van meningsuiting noemen we dat.
Ongeacht wat voor programma, situatie leg mij nou eens uit waarom men daarom respectloos mag worden naar elkaar? Mensen zeiken wel dat hun soortgenoten tegenwoordig van dat gestoorde gedrag vertonen. De normen en waarden vervagen en dat is goed te zien.

_Tara_ schreef:
Maar ik kan me niet voorstellen dat een arts echt euthanasie heeft gepleegd bij die jongen... Heeft hij niet zelfmoord gepleegd?

Waarom zou dat niet kunnen? Dus euthanasie is alleen voor oude mensen waarbij de zaak uitzichtloos is?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:54

MISTRAL94 schreef:
JoyCiej007 schreef:

Wie ben jij om mij te vertellen waar ik niet op mag hameren? Dit is mijn mening en daar blijf ik bij en al wil ik dat 100 keer roepen, dan doe ik dat recht van meningsuiting noemen we dat.
Ongeacht wat voor programma, situatie leg mij nou eens uit waarom men daarom respectloos mag worden naar elkaar? Mensen zeiken wel dat hun soortgenoten tegenwoordig van dat gestoorde gedrag vertonen. De normen en waarden vervagen en dat is goed te zien.

_Tara_ schreef:
Maar ik kan me niet voorstellen dat een arts echt euthanasie heeft gepleegd bij die jongen... Heeft hij niet zelfmoord gepleegd?

Waarom zou dat niet kunnen? Dus euthanasie is alleen voor oude mensen waarbij de zaak uitzichtloos is?

idd, beetje vaag, mijn nichtje was ook 6 toen er euthanasie is gepleegd

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:56

Het is triest dat het voor zulke jonge mensen nodig is maar gelukkig is het mogelijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:04

Wat naar dat ik het niet kan horen zeg.. Ik kan er dus ook geen beeld over vormen of het wel of niet oprecht klinkt.. Scheve mond

Ik hoop dat als het waar is, hij zijn rust heeft gevonden en als het niet waar is, dat hij zich dan wel na laat kijken.. Als je zo'n rijke fantasie hebt, ben je niet in orde.

Maar ik ga er vanuit dat je hier geen grappen over maakt..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:09

Raar dat er nu nergens iets meer bekend is...

Iemand de rouwadvertenties al bekeken?..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:10

Nouks schreef:
Karin schreef:

Maar om dat nu driehonderdduuzend keer te zeggen zodat iedereen maar weet hoe jij er over denkt... Dat lijkt me ook niet helemaal nodig.

Mwoah, dat valt IMO ook wel mee.