Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:02

Ik kwam een opmerkelijk bericht tegen, wat veel niet rokers niet leuk zullen vinden.
Het gaat om kaarsen, weten jullie hoe slecht de roetuitstoot is van een kaars?

Kaarsvet is gemaakt tegenwoordig van paraffine, paraffine wordt verkregen bij de zuivering van RUWE AARDOLIE. Eigenlijk brandt men een restproduct van aardolie zonder enige filtering. De roetuitstoot van een kaars is enorm ongezond dus ja, kaarsvet vergelijken met tabak is zeker normaal aangezien uitstoot van verbrande aardolie nog gevaarlijker is.

Opmerkelijk, wilde dat delen met jullie.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:03

Welke petitie pro-roken dan ook, het is nog steeds water naar de zee dragen. De horeca zal andere manieren moeten vinden om hun gasten te entertainen. Wellicht wordt het bruine café op de hoek dan ook nog eens creatief...

Britty, enorm leuke cijfers (horeca cijfers) maar je begrijpt vast wel dat er veel horecagelegenheden tussen zitten waarvoor jouw berekening gewoon weg niet op gaat. Denk aan de snackbar waar men komt voor een snelle hap, of afhaal gelegenheden, of toko's die thuis bezorgen, of het restaurant waar ook genoeg niet rokers komen, of het restaurant in de Bijenkorf, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:07

Schimmelig; de omzetverliezen zijn voornamelijk te vinden in de cafés
daar gaan de grootste klappen vallen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:23

Chiqa schreef:
Schimmelig; de omzetverliezen zijn voornamelijk te vinden in de cafés
daar gaan de grootste klappen vallen.

Dat is aan de horeca om op te lossen, niet aan de rokers... Right?

Wilde alleen even zeggen dat de getallen van Britty niet echt kloppen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:26

De cijfers zijn van CBS Schimmelig, daar stonden de cijfers van het aantal cafe's en restaurants/eetcafe's apart vermeld. Er staat ook een aparte statistiek voor cafetaria's en kantine's. De cijfers kloppen dus wel.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:31

Maar neem aan dat je ze allemaal bij elkaar op hebt geteld? Heb je anders een link voor mij (ben dol op cijfertjes) Tong uitsteken

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:46

Ja ja, ik heb ze opgeteld, vanmiddag al, dat is ook in een eerdere post van me te zien. De exacte link heb ik nu zo snel ff niet, die had ik vanmiddag. Ondertussen ben ik van de pc geweest. Maar kan ik evt. morgenavond voor je opzoeken. Aangezien ik morgen moet werken en zeer zeker geen ster ben in vroeg op staan (wat overigens niets te maken heeft met roken of niet roken Knipoog ) ga ik dus nu lekker mn bed in.
Laatst bijgewerkt door Britty op 11-10-07 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:47

heb niet alles bijgelezen, maar als we nou allemaal aan de supersmoker gaan, zijn de nietrokers ook tevreden!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:49

Schimmelig schreef:
Maar neem aan dat je ze allemaal bij elkaar op hebt geteld? Heb je anders een link voor mij (ben dol op cijfertjes) Tong uitsteken

twas 48 duizend en nog wat Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:49

dees_daan schreef:
heb niet alles bijgelezen, maar als we nou allemaal aan de supersmoker gaan, zijn de nietrokers ook tevreden!

Is echt een hit in nederland, maar wat zit er dan in de supersmoker ook nicotine ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:50

katiavl schreef:
dees_daan schreef:

Is echt een hit in nederland, maar wat zit er dan in de supersmoker ook nicotine ofzo

ja, nicotine, ik zal het topic even voor je kopieren, je ademt dan geen schadelijke rook uit, alleen waterdamp

edit, topic: viewtopic.php?f=136&t=829251&hilit= hij is vrij duur, maar de nietroker heeft er geen last van, de rokers krijgen geen teer binnen, en je hebt minder trek in een sigaret, als Dana01 weer bij mijn pony komt kijken, wil ik hem wel eens proberen, en dan wil ik er ook wel 1 aanschaffen, dan zijn beide partijen 'opgelucht'
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-07 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:51

dees_daan schreef:

Dees deze opmerking is al meerdere malen voorbij gekomen en zelden tot nooit een reactie op teruggekomen van de plaatser;

Maar om het even heel kort samen te vatten; dat maken de rokers nog altijd zelf uit Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-07 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:51

dees_daan schreef:
ja, nicotine, ik zal het topic even voor je kopieren, je ademt dan geen schadelijke rook uit, alleen waterdamp

En dat schijnt echt te werken?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:54

Toch perfect voor mensen die niet zonder sigaret kunnen, en andere mensen hun gezondheid niet schaden.
Bepaal je zelf inderdaad, net zoals mensen die het recht hebben om niet in de rook te zitten, die kunnen niet naar de kroeg en worden hun eigen beslissing ontnomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:56

katiavl schreef:
Toch perfect voor mensen die niet zonder sigaret kunnen, en andere mensen hun gezondheid niet schaden.
Bepaal je zelf inderdaad, net zoals mensen die het recht hebben om niet in de rook te zitten, die kunnen niet naar de kroeg en worden hun eigen beslissing ontnomen

daarom! en dan krijgen de rokers ook geen schadelijke stoffen binnen, de nietroker kan weer uit, de roker kan gewoon uit, ik wil hem wel eerst even proberen voordat ik hem echt koop Ja als hij bevalt zou het wel super zijn voor beide partijen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:00

Trakteert dees daan op een drankje als het lukt Lachen
Neen, wel goed idee eigelijk. En ik zou er ook niks op tegen hebben volgens mij is het voor beide goed, en zoals je zegt bespaard minder sigaretten. Maar zal vast weer duur zijn, mogen ze zelfs sponseren van men belastingsgeld Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:02

90 euro zijn ze volgens mij, maar dat heb ik er wel voor over Ja en ik denk dat je dat zo terug hebt, als een pakje shag 3,60 is, dan hou je uitendelijk geld over lijkt mij, omdat je niet steeds shag/vloei/aanstekers, hoeft te kopen, dat drankje, daar hou ik je aan Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:03

Chiqa schreef:
dees_daan schreef:

Dees deze opmerking is al meerdere malen voorbij gekomen en zelden tot nooit een reactie op teruggekomen van de plaatser;

Maar om het even heel kort samen te vatten; dat maken de rokers nog altijd zelf uit Lachen

En als de niet-rokers dat doen "het zelf uitmaken" breekt de petitie-hel los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:06

Chiqa, ben je geirriteerd door mijn opmerking, vat het niet te serieus op!

het schijnt wel echt te werken aan de reacties in het topic te lezen, minder trek in een sigaret zag ik een paar keer voorbij komen, en het is ook handiger, je hoeft niet steeds een shagje te draaien, en het stinkt niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:22

Dees_daan bedankt voor je reactie; ik was idd geirriteerd....
Ik heb wel overwogen om de electrische sigaret aan te schaffen,
maar dat heeft een andere reden, dat ik namelijk op mn werk eens kan roken.
(er staat zelfs een reactie in dat topic van mij)

Puur even de shot, maar het zal nooit met kop en schouders
boven mijn eigen sigaretje uitsteken, daar vind ik het echte roken te lekker voor Tong uitsteken

B vind ik de aanschaf erg duur, en het is ook gewoon niet mn voorkeur.

Alleen een roker zou me begrijpen, daarom vind ik het ook niet prettig
om mij nu kwetsbaar op te stellen, omdat ik echt geen zin heb in de echos

Roken is gezellig, sfeervol, het creeerd een band, je heb sneller aanspraak,
rokers zijn relaxed, ik voel mij beter, en ik ben doordat ik mij beter ben gaan voelen
van heel wat medicijnen afgekomen.....(Verhaal staat in het begin van dit topic)

Ik rook niet in huis, alleen als ik rokers krijg. Ik vraag ALTIJD toestemming,
en houd rekening, laat me...dan laat ik jullie ook in je waarde.

Ik laat me door niemand de les lezen, ik ben oud en wijs genoeg.
Laat me, okay? respect voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:25

ik rook ook hoor, dus ik begrijp je écht wel! ik lees je de les niet, ik zeg als 'grapje' (ik wil dus best de supersmoker gebruiken voor de niet roker' en dan voel jij je op de kast gejaagd, terwijl ik het niet zo bedoel..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:05

Chiqa, mag ik vragen waarom jij mij constant negeerd? Koe

Jij beweert wel dat je heel sociaal bent maar in de tussentijd ben je tegen het rookverbod in de horeca. Dat noem ik dus asociaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:51

Chiqa schreef:
Dees_daan bedankt voor je reactie; ik was idd geirriteerd....
Ik heb wel overwogen om de electrische sigaret aan te schaffen,
maar dat heeft een andere reden, dat ik namelijk op mn werk eens kan roken.
(er staat zelfs een reactie in dat topic van mij)

Puur even de shot, maar het zal nooit met kop en schouders
boven mijn eigen sigaretje uitsteken, daar vind ik het echte roken te lekker voor Tong uitsteken

B vind ik de aanschaf erg duur, en het is ook gewoon niet mn voorkeur.

Alleen een roker zou me begrijpen, daarom vind ik het ook niet prettig
om mij nu kwetsbaar op te stellen, omdat ik echt geen zin heb in de echos

Roken is gezellig, sfeervol, het creeerd een band, je heb sneller aanspraak,
rokers zijn relaxed, ik voel mij beter, en ik ben doordat ik mij beter ben gaan voelen
van heel wat medicijnen afgekomen.....(Verhaal staat in het begin van dit topic)

Ik rook niet in huis, alleen als ik rokers krijg. Ik vraag ALTIJD toestemming,
en houd rekening, laat me...dan laat ik jullie ook in je waarde.

Ik laat me door niemand de les lezen, ik ben oud en wijs genoeg.
Laat me, okay? respect voor iedereen.

Chiqa, eigenlijk snap je dus niet door het rookverbod op te laten heffen er geen respect voor anderen meer is. Jij vraagt nl te doen wat JIJ wilt en anderen moeten zich daar aan aanpassen. Maar tijdens een weigering gaat Nee altijd voor Ja, dat is een soort fatsoensnorm, die dus nu genegeerd moet worden.

Ik ken ondertussen meer niet-rokers waar dus een hoop ex-rokers tussen zitten die heel relaxed en gezellig zijn. Roken creeert volgens mij alleen een band als het wat extra's bevat, kan mij niet voorstellen wat voor band dan. Dat jij je beter voelt, ligt aan jouw persoonlijke ervaring, heeft te maken met jouw perceptie van de wereld. Nicotine maakt nl nerveus en niet rustig, het idee van een sigaretje dat rustig maakt zit nl tussen de oren.

Ik kan mij voorstellen dat je toestemming vraagt aan je tafelgenoot, maar doe je dat ook aan de persoon die aan het tafeltje naast je zit? De rook gaat nl altijd daar heen. Heel omslachtig allemaal, snap ik wel. Maar er zijn toch genoeg plaatsen en tijdsmogelijkheden in je leven om wel te kunnen roken? Misschien besef je niet dat je door je sigaret geleefd wordt. Dat kennelijk een deel van je leven minder leuk is als je niet mag roken, dus die sigaret bepaalt de kwaliteit van je leven? Lichamelijk kan niemand zich beter voelen met een sigaret, je bloed gaat klonteren. Waarom krijgt iemand met ziekte eerst te horen dat stoppen met roken wenselijk is om het ziekteproces positief te beinvloeden? Zelfs bij MS wordt het aanbevolen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:12

Dat electrische roken, verschilt dat erg van smaak met de "gewone" sigaret?? Ik zou hte best willen overwegen, maar ik vind m aardig duur. Niet alleen de 1e aanschaf, maar ook die ampullen zijn stervensduur. Ik ga er dan vanuit dat 1 ampul gelijk staat aan 1 sigaret....nou dan zijn de gewone pakjes sigaretten aanzienlijk goedkoper!!! Weet iemand hoe dat zit?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:46

dees_daan schreef:
ik rook ook hoor, dus ik begrijp je écht wel! ik lees je de les niet, ik zeg als 'grapje' (ik wil dus best de supersmoker gebruiken voor de niet roker' en dan voel jij je op de kast gejaagd, terwijl ik het niet zo bedoel..

nou ik vind het juist er sociaal van je!