russel schreef:Iedereen heeft het nu ineens over het opsnoepen van slaaptabletten, nou dat zal wel meevallen en slaaptabletten die een smaakje hebben wat lekker is, die bestaan niet.
Dat er narcoticum is gevonden in het lichaamssap bewijst dat er een menselijk lichaam in de kofferbak gelegen heeft dat gedrogeerd is geweest. Dood of levend is ook nog niet aangetoond. 80% is absoluut te weinig om onomstotelijk wettelijk bewijs te kunnen geven dat het DNA van Maddie is.
Waarom zou ontvoerder met injectienaald Maddie niet drogeren om haar iig stil mee te kunnen nemen? Een klein kind eventjes in het holst van de nacht meenemen zonder dat huilt, schreeuwt of spartelt lijkt mij onmogelijk, mits je het in slaap brengt.
Er is een injectienaald in het appartament gevonden, waarom zou en ontvoerder die achterlaten in de slaapkamer van de ouders?
80% is veel, het is niet van en wildvreemde.
Bovendien telt mee dat dezelfde lijklucht die aanwezig was in de kofferbak (dus wel degelijk dood, niet levend) is waargenomen aan de knuffel en aan de kleding van Kate. Wederom alles is een deel van het geheel.
russel schreef:Dat een moeder met een drukke carriere in haar dagboek schrijft dat haar kind zo druk is en al haar energie opslokt is toch geen schande? Iedere moeder moet zich dat voor kunnen stellen.
Heel bizar dat een recherche van welk land dan ook bewijsmateriaal dat verkregen is met een rechtelijk bevel even "doorlekt" naar de pers.
Het dagboek is nu pas met gerechtelijk bevel door gegaan naar de onderzoeksrechter, was daarvoor al in bezit van politie en ik heb ook geen idee hoe de pers aan passages komt. Feit is dat het voorheen niet als bewiijs gebruikt mocht worden en ook geen belang had als bewijsstuk.
russel schreef:Het zou helemaal bizar zijn als de kofferbak ineens in verband gebracht kan worden met een totaal andere zaak....
absoluut. Lossen ze nog iets op waarvan niet eens bekend was dat het gebeurd was.
russel schreef:Dan nog even over die andere zaak.
Een rechercheur die zware zaken mag behandelen zoals die andere zaak aangehaald door Lusitano, die zijn verdachten slaat is helemaal over de lijn. Uitermate onprofessioneel gedrag. Of dergelijk intimiderend gedrag bij politie in het buitenland als normaal wordt beschouwd weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik niet met de Spaanse politie in aanraking wil komen, de Portugese politie dat weet ik niet, wellicht zelfde cultuur. De Belgische politie is ook niet mals. Als rechercheurs volgens hun wetboeken verdachten en een verdachte kan je heel snel worden, mogen slaan om een doorbraak in een zaak te kunnen krijgen, maar meestal is het gewoon macho gedrag, "kijk eens, ik heb weer een bekenende verdachte"..., dan deugd het hele systeem daar niet.
Dergelijke beroepen hebben een beroepsethiek en die hebben wel veel erger gehoord, gezien en meegemaakt. Voor ons gruwelijk, maar jullie moesten eens weten...
De Portugezen zijn niet te vergelijken met Spanjaarden. De cultuur is zeer verschillend. Ik heet trouwens Lusitana er is ook een Lusitano op bokt.
Je denkt dat in Nederland nooit een verdachte wordt geslagen? Ik denk dat het overal voorkomt. Het is zeker geen schering en inslag, het is zwaar opgenomen en heeft zijn gevolgen gehad, het is niet als "normaal" afgedaan!!!!
Je kunt hier helemaal niet snel verdachte worden! Daar moeten ze wel degelijk iets voor hebben, en hier kom je niet zo snel in voorarrest, zoals wel in andere landen. Het systeem is hier anders, maar dat wil niet zeggen dat ze maar een soort maffia zijn ofzo.
Maar het heeft helemaal niets, maar dan ook niets met deze zaak te maken.
Ik wil er met klem op wijzen dat de Britse politie alles, maar dan ook alles in deze zaak mee maakt. Dus alles waar ze de politie hier voor aankijken, betekent dat ze daarmee ook de Britse politie beledigen.