ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:19

randalinpony schreef:
Russel, zelfs al ben je engels, en arts, wat idd kan betekenen dat je emoties heel anders gereguleerd worden, dan nog is er zoiets als menselijk perspectief.
En even rustig overleggen, vreet kostbare tijd, dat zou zeker een arts moeten weten.

Die weet ook heus hoe het is om onder tijdsdruk te moeten handelen. Dat vind ik dus raar.

en Cyntje, juist omdat alles wat je hoort via de media komt, houd ik een stevig slag om de arm. Ik weet hoe die werken, heb er igg een minder hoge dunk van dan van de politie.

Dat is jouw mening, maar waarom hebben anderen dan geen andere mening?

Als ik in het buitenland ben, er gebeurd mij iets waardoor mijn wereld instort, dan moet ik even tot bezinning komen, dan ga ik in overleg met mijn man. Kostbare tijd is iets wat je achteraf pas beseft. Op dat moment moet je iets. Voor de een is dat meteen de plaatselijke politie, iemand die opneemt geen engels spreekt, met steenkolen engels een ander laat komen en dan eindelijk komen ze in actie en staan ze voor je deur. Gruwelijk scenario en bij die gedachte alleen al,heb ik het al gehad.

Denk nl te veel aan de behandeling door de plaatselijke politie toen een kennis van mij op straat wat overvallen en ze van kasje naar de muur werd gestuurd en om 03.00 uur s'nachts met een taxi zonder geld, want alles was beroofd naar een ander bureau werd gestuurd en die vent ook geen Engels sprak en ze maar de volgende ochtend terug moest komen, ze konden terug lopen naar hun hotel, hebben een uur weer rondgezwalkt. Lang leven de politie in het buitenland, in dit geval Spanje..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:21

faye schreef:
Maar je weet niet hoe het is als je kind plots weg is. Moniek denkt wel dat iedereen in paniek gaat gillen en rondrennen, maar dat is dus absoluut niet zo. Veelal kom je in een roes van waaruit je niet kunt handelen, je bent als het ware verdoofd.

dat slaat dus helemaal nergens op!!
waar heb ik dat gezegd?
En dat je in een roes komt en niet de hele tijd jankend met je hoofd op de beeldbuis komt snap ik ook.
Maar zoals hun het deden was het ook geen roes vond ik het heeft helaal niks uitgestraald.
Maar dat is slechts wat ik ervan vond en dat is zeker geen bewijs.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:21

russel schreef:
Iedereen heeft het nu ineens over het opsnoepen van slaaptabletten, nou dat zal wel meevallen en slaaptabletten die een smaakje hebben wat lekker is, die bestaan niet.

Dat er narcoticum is gevonden in het lichaamssap bewijst dat er een menselijk lichaam in de kofferbak gelegen heeft dat gedrogeerd is geweest. Dood of levend is ook nog niet aangetoond. 80% is absoluut te weinig om onomstotelijk wettelijk bewijs te kunnen geven dat het DNA van Maddie is.

Waarom zou ontvoerder met injectienaald Maddie niet drogeren om haar iig stil mee te kunnen nemen? Een klein kind eventjes in het holst van de nacht meenemen zonder dat huilt, schreeuwt of spartelt lijkt mij onmogelijk, mits je het in slaap brengt.

Er is een injectienaald in het appartament gevonden, waarom zou en ontvoerder die achterlaten in de slaapkamer van de ouders?

80% is veel, het is niet van en wildvreemde.

Bovendien telt mee dat dezelfde lijklucht die aanwezig was in de kofferbak (dus wel degelijk dood, niet levend) is waargenomen aan de knuffel en aan de kleding van Kate. Wederom alles is een deel van het geheel.
russel schreef:
Dat een moeder met een drukke carriere in haar dagboek schrijft dat haar kind zo druk is en al haar energie opslokt is toch geen schande? Iedere moeder moet zich dat voor kunnen stellen.

Heel bizar dat een recherche van welk land dan ook bewijsmateriaal dat verkregen is met een rechtelijk bevel even "doorlekt" naar de pers.

Het dagboek is nu pas met gerechtelijk bevel door gegaan naar de onderzoeksrechter, was daarvoor al in bezit van politie en ik heb ook geen idee hoe de pers aan passages komt. Feit is dat het voorheen niet als bewiijs gebruikt mocht worden en ook geen belang had als bewijsstuk.

russel schreef:
Het zou helemaal bizar zijn als de kofferbak ineens in verband gebracht kan worden met een totaal andere zaak....

absoluut. Lossen ze nog iets op waarvan niet eens bekend was dat het gebeurd was.

russel schreef:
Dan nog even over die andere zaak.

Een rechercheur die zware zaken mag behandelen zoals die andere zaak aangehaald door Lusitano, die zijn verdachten slaat is helemaal over de lijn. Uitermate onprofessioneel gedrag. Of dergelijk intimiderend gedrag bij politie in het buitenland als normaal wordt beschouwd weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik niet met de Spaanse politie in aanraking wil komen, de Portugese politie dat weet ik niet, wellicht zelfde cultuur. De Belgische politie is ook niet mals. Als rechercheurs volgens hun wetboeken verdachten en een verdachte kan je heel snel worden, mogen slaan om een doorbraak in een zaak te kunnen krijgen, maar meestal is het gewoon macho gedrag, "kijk eens, ik heb weer een bekenende verdachte"..., dan deugd het hele systeem daar niet.

Dergelijke beroepen hebben een beroepsethiek en die hebben wel veel erger gehoord, gezien en meegemaakt. Voor ons gruwelijk, maar jullie moesten eens weten...

De Portugezen zijn niet te vergelijken met Spanjaarden. De cultuur is zeer verschillend. Ik heet trouwens Lusitana er is ook een Lusitano op bokt.
Je denkt dat in Nederland nooit een verdachte wordt geslagen? Ik denk dat het overal voorkomt. Het is zeker geen schering en inslag, het is zwaar opgenomen en heeft zijn gevolgen gehad, het is niet als "normaal" afgedaan!!!!
Je kunt hier helemaal niet snel verdachte worden! Daar moeten ze wel degelijk iets voor hebben, en hier kom je niet zo snel in voorarrest, zoals wel in andere landen. Het systeem is hier anders, maar dat wil niet zeggen dat ze maar een soort maffia zijn ofzo.
Maar het heeft helemaal niets, maar dan ook niets met deze zaak te maken.

Ik wil er met klem op wijzen dat de Britse politie alles, maar dan ook alles in deze zaak mee maakt. Dus alles waar ze de politie hier voor aankijken, betekent dat ze daarmee ook de Britse politie beledigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:22

Moniek schreef:
er staat duidelijk dat ze moeite heeft met maddie omdat ze zo hyper actief is/zou zijn.

Maakt haar dat een moordenaar? Er zijn zat ouders die het moeilijk vinden als hun kind druk is. Denk je dat ouders van adhd kinderen het niet moeilijk vinden om met die hyperactiviteit om te gaan? Houden ze daarom minder van hun kinderen? Haar enige bewezen fout tot nu toe is dat ze het in een dagboek opgeschreven heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:23

Mistic schreef:
russel schreef:
Redelijk is voor mij niet genoeg als er een zaak op leven en dood heerst. Voor niemand...., het gaat niet over een menu in een restaurant wat je niet snapt en maar afwacht of je het lust, of dat je naar de kapper gaat en thuis komt met coup storm, of de weg niet kunt vinden.

Redelijk Engels kan je alle kanten op sturen, moet er niet aan denken....

Redelijk is voor jou op dat moment dus niet goed, maar er bleek ook dat meerdere pogingen van andere mensen om de politie in te schakelen fel van de hand gewezen te zijn.

Elke idioot in portugal weet heus wel wat missing of kidnapping betekend. Blijkbaar heb jij sowieso geen hoge pet op van mensen in het buitenland.

Wie zegt dat? Je vult het allemaal zelf helemaal in. Fel van de hand gewezen is een statement van jouw.

Je laatste zin is ook een statement van jouwzelf hoor Haha! Geweldig hoe jij daar even een etiket weet te plakken, neem maar meteen alle mensen mee. Haha! Geweldig hoe stigmatiserend.

Maar goed dat sommigen onder ons geen verhoren mogen afnemen, die concluderen meteen door eigen interpretatie..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:24

even tussendoor: die Franse bladen zoals hier genoemd zou ik geen kwaliteitsmedia willen noemen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:25

Lusitana, DNA is een moeilijk geheel. Mensen kunnen in hun DNA een grote overeenkomst in de strengen hebben en toch geen familie zijn. 80% is daarom te weinig.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:26

faye schreef:
Moniek schreef:
er staat duidelijk dat ze moeite heeft met maddie omdat ze zo hyper actief is/zou zijn.

Maakt haar dat een moordenaar? Er zijn zat ouders die het moeilijk vinden als hun kind druk is. Denk je dat ouders van adhd kinderen het niet moeilijk vinden om met die hyperactiviteit om te gaan? Houden ze daarom minder van hun kinderen? Haar enige bewezen fout tot nu toe is dat ze het in een dagboek opgeschreven heeft.

Slapen ik heb me hier nou al meerdere keren over uitgelegd en dat ga ik nu zeker niet weer doen,dan lees maar ff terug.
Em ik vind het nog steeds goed dat ze haar dagboek gerbuiken om bewijzen te zoeken.
Wat zal jij doen als je niks te verbergen had meewerken? of tegenwerken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:26

ik zou naar mijn advocaat luisteren, dat doen zij zeer waarschijnlijk ook Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:27

Je kunt zelfs familie van elkaar zijn met een afwijkend DNA Ja
Laatst nog in een documentaire gezien met een vrouw en haar kind. Kind was echt van haar zelf, maar het schijnt voor te komen dat op de zoveel miljoenen het DNA afwijkt van vader/moeder,.... Vork

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:28

faye schreef:
ik zou naar mijn advocaat luisteren, dat doen zij zeer waarschijnlijk ook Knipoog

Ik zal er alles aan doen om mijn onschuld te bewijzen.
Of mijn advocaat nu voor of tegen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:28

Dan ben je niet slim Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:29

faye schreef:

of jij Haha!

Lusitana

faye schreef:
Als iemand iets zegt wat ou niet aanstaat verdraait de pers het, en als jij iets zegt vanuit de pers is dat zo Clown Je doet net alsof je de commissaris himself bent Clown

Het verschil is dat jij je baseert op de Britse pers die pro McCann en anti portugees is en erg graag de boel opjut en waarbij verkopop het belangrijkste is. Ik heb al eerder verklaard dat de pers hier (op alle gebied) veel neutraler is, dat er nauwelijks concurrentie tussen de kranten is, het hele media gebeuren werkt hier nog wat subtieler en objectiever.

Dit is bv in het WK voetbal gebleken, maar dat is weer een ander verhaal. Maar er is dus en voetballer die in Engeland nog amper fatsoenlijk over straat kan, wiens vorige huis is vernield, die moest verhuizen, geheel en alleen door de Britse media.

De zaak Lady Di is ook al aangehaald en zo kunnen we nog wel een jaartje doorgaan.

Anoniem

Lusitana, ik heb zelf jaren bij de politie gewerkt, ik weet hoe er gewerkt wordt, hoe cultuurtjes in elkaar steken, niets is mensens vreemd. En juist daarom weet ik dat je niet blind op ze kan vertrouwen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:31

russel schreef:
Lusitana, DNA is een moeilijk geheel. Mensen kunnen in hun DNA een grote overeenkomst in de strengen hebben en toch geen familie zijn. 80% is daarom te weinig.
Daarom zegt de portugese politie ook terughoudens dat het niet sluitend is, maar maakt de buitenlandse pers het weer onomstotelijk bewezen van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:31

Moniek schreef:
faye schreef:

Moniek, hoe denk je dat deze mensen hun onschuld kunnen bewijzen?? Of laten we zeggen ons hun onschuld kunnen bewijzen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:32

Moniek schreef:
faye schreef:

of jij Haha!

Het is altijd slimmer om wel naar je advocaat te luisteren. Haha!

Lusitana: pers is pers, ook de portugese pers is niet integer. Het wordt een beetje een pro portugal en anti engeland verhaal van jouw kant. Uiteindelijk zijn ze allemaal hetzelfde Haha!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:33

* Tjemig...... 7 pagina's erbij sinds vanmorgen...... en nog niet veel verder.
Lusitana, trek je niets aan van het kommentaar van anderen, ik vind het nog steeds fijn dat je berichten uit de Portugese kranten voor ons vertaald.

Lusitana

faye schreef:
Ja, die heeft ze ingefluisterd dat ze hier een geen lijk, geen moord wet hebben en daarom komen ze nu met veel bravour met "kom maar op met het lijk dan". Ook ene heel apart standpunt voor mensne die onschulkdig zijn en overtuigd dat hun kind ontvoerd is.... Maar dat terzijde.

randalinpony

russel schreef:
Moniek schreef:

Moniek, hoe denk je dat deze mensen hun onschuld kunnen bewijzen?? Of laten we zeggen ons hun onschuld kunnen bewijzen??

Dat hoeven ze toch helemaal niet te doen?
Jij hebt misschien (terecht) geen vertrouwen in het systeem, maar ik ben blij dat we het volksgericht ontstegen zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:34

ik bemoei me er weer even mee:
als er hier persoonlijke aanvallen komen, lopen we de kans dat dit topic gesloten wordt... dat zou erg jammer zijn!!!
ik ben blij dat Lusitana bereid is als die ingewikkelde portugese stukken te vertalen, toppie!
maar ik denk dat ieder gewoon voor zich moet weten wat hij/zij ermee doet...
het heeft denk ik weinig zin om de pers hier te gaan doorlichten, dat gaat ons een slotje opleveren!

Anoniem

Moniek vind van wel.

Nou die persoonlijke aanvallen vind ik nog wel mee vallen hoor.
Vond het op een gegeven moment wel een Story/prive verhaal worden. Alles werd uit de kast getrokken en er werd een bewijs gemaakt dat de ouders het hebben gedaan, inclusief het opsnoepen van gekleurde lekker smakende slaaptabletten Haha!

Laten we wel reeel blijven, dan blijft het nog terecht een spannend geheel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-07 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Lusitana schreef:
faye schreef:
Ja, die heeft ze ingefluisterd dat ze hier een geen lijk, geen moord wet hebben en daarom komen ze nu met veel bravour met "kom maar op met het lijk dan". Ook ene heel apart standpunt voor mensne die onschulkdig zijn en overtuigd dat hun kind ontvoerd is.... Maar dat terzijde.

De avocaat zal elke communicatie zelf willen doen, omdat wat ze nu ook zeggen, zo verdraaid zal worden dat het in hun nadeel zal zijn. Je bent wel erg veroordelend, terwijl ze nog stees onschuldig kunnen zijn.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:38

Mistic schreef:
Wat is er toch mis met politie uit andere landen???
Volgens mij doen ze net als elk ander politiecorps gewoon hun werk. Misschien op een iets andere manier, maar dat hoeft toch niet gelijk reden te zijn om ze te verafschuwen?

Alsof de Nederlandse, Britse of Amerikaanse politie nooit fouten maken.

Mja oké, maar ik hoorde een verhaal van een jongen die enkele weken onschuldig in Turkije (of was het nu MArokko) in de gevangenis zat en die is volledig getraumatiseerd over de manier waarop de politie daar handelt met verdachten ed..

De reden die IK kan bedneken waarop ze eerst naar sky news hebben gebeld: als ze eerst de politie hadden gebeld, komen die eerst rustig een verklaring opnemen en tegen de tijd dat ze in actie schieten gaan er kostbare minuten/uren verloren. Ze hoopten misschien door eerst SKy news te bellen (en idd misschien een kennis daar ofzo) dat het bericht de wereld zou worden ingestuurd en eventuele kidnappers ergens zouden opgemerkt en onderschept worden voor ze in het niets konden verdwijnen.. Lijkt mij niet zo onlogisch??