Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Chubby

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:39

Lenn schreef:
Chubby schreef:
integreren.. Dat is toch iets dat een 'bezoeker' zelf moet doen!? Zo niet, dan Doei! wat mij betreft..

Wat is dat 'gewave' verdomme voor een kleuterklas mentaliteit?!

Lenn schreef:
tita schreef:
Als ik iets niet ben dan is het dom wil je een beetje anders uitdrukken ipv zo laagdunkend te doen omdat iemand anders een andere mening heeft

Wat krijg ik nu weer op mijn bord. Denk maar niet dat ik standaard iemand met een andere mening als dom bestempel.

*uche*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:40

turbotinker schreef:
tita schreef:
FF kijken hoe ik me uit moet drukken..........iedereen moet Nederlands leren.......of iig willen proberen.
Islamitische scholen vindt ik een taboe.
Bouw moskee moet beperkt worden (niet gelijk zeuren over kerken enzo)
Nederlands normen en waarden moeten in gelijk gesteld worden en niet afgekeurd worden door een imam.
Integratie moet sneller en duidelijker en Nederland moet wel strenger worden omdat er al overal een tekort aan is.

Maar ze willen een nieuwe wet invoeren over de Burka wat vinden jullie daar nou van?

Wat voor wet?

Die is er nog niet maar had te maken met veiligheid omdat je iemands gezicht niet kan zien dus en niet gelaatstrekken kan zien.
Als een persoon met burka een man zou zijn en iemand verkracht kun je geen omschrijving geven of een vrouw die jat in een winkel dan kun je niet achterhalen wie die vrouw is op de camera...

Voor velen dragen een Burka wegens geloofovertuiging hier in Nederland is het niet te spraken....maar iedereen kijkt naar zo'n vrouw met burka en iedereen zegt iets of denkt iets

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:41

En nu graag in normaal nederlands Nagelbijten / Gniffelen

horseyfries

Lenn schreef:
tita schreef:
Als ik iets niet ben dan is het dom wil je een beetje anders uitdrukken ipv zo laagdunkend te doen omdat iemand anders een andere mening heeft

Wat krijg ik nu weer op mijn bord. Denk maar niet dat ik standaard iemand met een andere mening als dom bestempel.

Misschien was het in het vuur van de discussie geplaatst, maar ook ik (terwijl ik me niet aangesproken hoef te voelen, ik weet het) viel over de manier waarop je haar uitmaakt voor dom etc.
Als het niet zo bedoelt was, zeg dat dan gewoon?
Tita probeert ook de dingen nu anders te formuleren.
Het is een leuke discussie, hou het ook zo!

Twiggy2008

Ja, zou wel handig zijn, in gewoon Nederlands...... Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:42

Ik vind die wet helemaal zo gek nog niet

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:42

[/quote]
Nee dit heet je neus niet in andermans zaken steken. Je doet net of jij als een soort heilige plicht de verantwoordelijkheid op je schouders hebt gedragen om buitenlanders te laten integreren. Of ze daartoe te dwingen. En of ze jou daar nog dankbaar voor moeten zijn ook.
Sorry maar ik vind je gewoon echt kortzichtig, eigenwijs en dom. Het heeft geen zin, en ik heb geen zin, om nog verder met je in discussie te gaan.
[/quote]

volgens mij zeg jij dat ik her gewoon dom ben

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:43

Ik haak af...... Doei!

tita

[
tita schreef:

[/quote]

Misschien was het in het vuur van de discussie geplaatst, maar ook ik (terwijl ik me niet aangesproken hoef te voelen, ik weet het) viel over de manier waarop je haar uitmaakt voor dom etc.
Als het niet zo bedoelt was, zeg dat dan gewoon?
Tita probeert ook de dingen nu anders te formuleren.
[/quote]

sorry vind er niet zoveel aan en mijn werk lijdt er ook onder Haha!

horseyfries

Gewoon nederlands:
Dat een Burka uit veiligheidsoverwegingen verboden zou moeten worden.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:45

Kijk... sommige mensen zijn nu eenmaal dommer dan andere mensen.. Ik zeg niet dat dit hier het geval is. Maar we kunnen niet allemaal gelijk zijn toch!! Maar als men daadwerkelijk een lagere intelligentie heeft dan ziet men van zich zelf niet dat men dom (minder intelligent). Puur en alleen omdat het brein daar niet capabel genoeg voor is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:46

Ik vind ook niet dat onder bepaalde omstandigheden burka's gedragen mogen worden.
Echt,wat ze thuis uitspoken moeten ze zelf weten.
Als ze burka's in de wet willen invoeren,mogen de kinderen van mij ook een pet op in de klas.
[want dat mag nog steeds niet!]
Ik vindt dat 'ze' hun geloof mogen uitvoeren zolang wij er geen last van hebben.

Zo vindt ik dit ook met Islamitische slachterijen.
Nederland probeert zo 'vriendelijk' mogelijk te slachten,en zo hygiënisch mogelijk te werken.
En de islamitische slachterijen mogen een beest de hals doorsnijden en doodlaten bloeden op de grond....Ik vindt het een nogal groot verschil,ook eht verschil wat daarmee wordt gemaakt tussen moslim en niet-moslims.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:46

horseyfries schreef:
Gewoon nederlands:

Dat was toch al lang bekend?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:49

Whiz schreef:
horseyfries schreef:
Gewoon nederlands:

Dat was toch al lang bekend?

Maar nog niet doorgevoerd, en daarom de vraag: wat vind jij???

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:50

horseyfries schreef:
Gewoon nederlands:

Officieel mogen mensen niet onherkenbaar (gemaskerd) over straat, behalve op de maandag van de carnaval.
Dat de burka verboden wordt (behalve dan op carnavalsmaandag Haha!) is dus begrijpelijk. Alleen vraag ik me af waar men de grens trekt. Ik draag ook wel eens een grote poncho tegen de regen met een capuchon eraan, lekker dichtgesnoerd als het snertweer is. Of een muts tot ver over mijn oren getrokken en mijn sjaal hoog zodat je alleen mijn ogen nog ziet. Dan ben ik ook redelijk onherkenbaar lijkt me, niet minder dan wanneer ik een bivakmuts zou dragen.

Ik vrees gewoon dat in het geval van de burka, het idee wat erachter zit een grotere rol speelt om het te verbieden, maar dat ze er andere excuses voor verzinnen. Anders zou je bijvoorbeeld ook kunnen eisen dat men alleen nog maar burka's draagt met je naam en adres op de achterkant, dan ben je niet meer onherkenbaar Haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:50

Whiz schreef:
Kijk... sommige mensen zijn nu eenmaal dommer dan andere mensen.. Ik zeg niet dat dit hier het geval is. Maar we kunnen niet allemaal gelijk zijn toch!! Maar als men daadwerkelijk een lagere intelligentie heeft dan ziet men van zich zelf niet dat men dom (minder intelligent). Puur en alleen omdat het brein daar niet capabel genoeg voor is.

Misschien moet iedereen even in zijn onderschrift zijn IQ aangeven dan kunnen we daar rekening mee houden? Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:51

turbotinker schreef:
Als ze burka's in de wet willen invoeren

Men wil het dragen van burka's middels een wet juist verbieden.

Het dragen van een pet in de klas is volgens mij niet wettelijk verboden, maar een schoolregel..

Citaat:
En de islamitische slachterijen mogen een beest de hals doorsnijden en doodlaten bloeden op de grond....

In Nederland is het dierenwelzijn bij wet geregeld, heeft niks met hygiene te maken. Helaas is het ritueel slachten nog niet verboden bij de wet en dus mag een islamitische slachterij doen wat ze nu doet. Ik meen dat 'men' daar wel mee bezig is..

Tivoli

nodih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:52

horseyfries schreef:
Whiz schreef:

Misschien moet iedereen even in zijn onderschrift zijn IQ aangeven dan kunnen we daar rekening mee houden? Haha!

Voor een eigen mening heb je geen hoger of minder hoog IQ nodig Haha!
Maar als je het wil weten,ik heb het IQ van een boterham *LOL*

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:54

horseyfries schreef:
Gewoon nederlands:

Maar nog niet doorgevoerd, en daarom de vraag: wat vind jij???

Ik vind het je reinste onzin.. En domme zieltjeswinnerij.

Moet je mij vertellen om wat voor percentage het gaat??

Ik wil wel eens weten hoeveel mensen in dit topic daadwerkelijk regelmatig vrouwen met Burka's zien lopen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:55

*steekt vinger op

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:56

Chubby schreef:
Men wil het dragen van burka's middels een wet juist verbieden.

Het dragen van een pet in de klas is volgens mij niet wettelijk verboden, maar een schoolregel..

Ja,ik zag net dat ik het geschreven stukje van tita verkeerd begreep Schijnheilig
Ik dacht juist dat ze bedoelde dat het gelegaliseert zou worden... Knipoog

Citaat:
En de islamitische slachterijen mogen een beest de hals doorsnijden en doodlaten bloeden op de grond....

In Nederland is het dierenwelzijn bij wet geregeld, heeft niks met hygiene te maken. Helaas is het ritueel slachten nog niet verboden bij de wet en dus mag een islamitische slachterij doen wat ze nu doet. Ik meen dat 'men' daar wel mee bezig is..
[/quote]

En op dat ritueel slachten doelde ik juist.
NL doet zijn best om het zo streng mogelijk te houden,zo schoon en veilig mogelijk etc.
Maar ik kan er over vallen dat 'zij' dan wel buiten onze wetten om mogen slachten....

Michelle; zegt u het maar Clown

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:58

horseyfries schreef:

Het is helemaal geen leuke discussie zo lang sommigen rondjes draaien om z'n eigen staart. Ben het dan ook niet eens met je onderschrift:

Citaat:
Het toppunt van discussie?? Jezelf tegenspreken!

Het maakt niet uit als je je mening bijstelt. Het doel van een discussie is niet je gelijk halen maar samen constructief tot betere punten komen.

Ik haal gewoon één keer uit op exact hetzelfde niveau omdat ik daar al vanaf de eerste post toe uitgedaagd word. Maar oke, 'dom' had ik voor me moeten houden. Excuses.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:59

Citaat:
zodat je alleen mijn ogen nog ziet

Pling

Sluiers wilt men niet verbieden, omdat de ogen dan wel zichtbaar zijn..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:00

Een leuke discussie is het niet,maar wel leerzaam en veelzeggend.
Veel mensen dénken wel,maar zéggen het niet.
Enerzijds wordt het afgekeurd als je racistisch bent.
Anderzijds wordt je ook vreemd aangekeken als je het volledig opneemt voor buitenlanders...
Waar ligt de grens?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:04

Ik vind het wel een leuke discussie omdat het precies dat afspiegelt wat zich momenteel in onze samenleving afspeelt. En zo hoor je eens de argumenten van verschillende kanten, de één al meer onderbouwd dan de ander, met alle achtergronden waarom iemand er zo over denkt.
Leuk, interessant, leerzaam, veelzeggend, noem maar op....
En voor de mensen die het niet leuk vinden: wat doe je hier nog???? Het leven is veel te kort om je bezig te houden met iets wat je niet leuk vind! Knipoog