Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charrr91

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:19

Het stormt hier.. Daisy is ergens buiten.. Ik ga echt kapot van binnen, wij allemaal. Dood of levend, ze mag niet buiten zijn met dit weer..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:24

charrr91 schreef:
Het stormt hier.. Daisy is ergens buiten.. Ik ga echt kapot van binnen, wij allemaal. Dood of levend, ze mag niet buiten zijn met dit weer..

Ik hoop zo dat jullie haar alsnog vinden. Zo erg las je niet weet waar ze is…. Dood of levend, het niet weten blijft zo lang aan je vreten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:25

Maar dan hebben we die kuddebewakingshonden bij de schaapskuddes lopen.
Prima.

Hoe lossen we dan het probleem met huishonden en wolven op?

Van de 13 controleerbare aanvallen op honden tot heden waren er 11 op huishonden

(Let op, 13 controleerbaar, ik heb aanwijzingen voor ongeveer 20 (en dus mogelijk nog meer) maar ik heb ze nog niet allemaal kunnen verifieren)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:25

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:26

Laten we hopen dat ze ergens schuilt waar ze zich veilig voelt. Ze zal ontzettend zijn geschrokken dus dat zou heel logisch zijn. En hoop heel snel en veilig weer thuis

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:33

Femke_Tweety schreef:
Maar dan hebben we die kuddebewakingshonden bij de schaapskuddes lopen.
Prima.

Hoe lossen we dan het probleem met huishonden en wolven op?

Van de 13 controleerbare aanvallen op honden tot heden waren er 11 op huishonden

(Let op, 13 controleerbaar, ik heb aanwijzingen voor ongeveer 20 (en dus mogelijk nog meer) maar ik heb ze nog niet allemaal kunnen verifieren)

Niet...als in gewoon niet.
Je mag niks doen wat de wolf schade zou kunnen berokkenen, als een wolf jouw hond van de lijn trekt mag je eigenlijk alleen maar toekijken.
Wapens mag je niet bij je hebben.

De enige echte oplossing is beheer, zodat je enkel de schuwe exemplaren overhoud, precies zoals jouw vader ook aangaf.
Maarnee, dat mag niet...dus moeten mensen maar niet meer met hun hond in bos en veld gaan wandelen.
Woon je net in zo'n gebied heb je helemaal pech. Leuker kunnen we het niet maken :')

Char, heel eerlijk, ik heb er afgelopen nacht slecht van geslapen, is het niet eens mijn hond.
Onvoorstelbaar dus hoe het voor jullie wel niet moet zijn. Ik hoop oprecht dat jullie haar nog vinden...

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:38

Alle reacties en steunbetuigingen zijn zo hartverwarmend. Ook hier. Ik wil jullie, en ik weet zeker ook van de herder en alle verdere betrokkenen, onwijs bedanken hiervoor. De berichten zijn massaal gedeeld, en hebben een onwijs bereik gehad in heel Nederland. Geweldig om te lezen dat iedereen mee wil helpen, op welke manier dan ook. Echt mensen, onwijs bedankt!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:39

charrr91 schreef:
Alle reacties en steunbetuigingen zijn zo hartverwarmend. Ook hier. Ik wil jullie, en ik weet zeker ook van de herder en alle verdere betrokkenen, onwijs bedanken hiervoor. De berichten zijn massaal gedeeld, en hebben een onwijs bereik gehad in heel Nederland. Geweldig om te lezen dat iedereen mee wil helpen, op welke manier dan ook. Echt mensen, onwijs bedankt!

Dat is het mínste.

Ik wou dat we bij machte waren om meer te doen

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:54

Hoe erg ik ook hoop dat ze levend gevonden wordt, ik vrees het ergste, dat ze gewond is weggekropen en overleden is óf alsnog later gegrepen is door de wolf en opgegeten is, zodat er niets meer van teruggevonden zal worden...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 21:02

Aanval Zonhoven (B)
Citaat:
Zonhoven België
04-09-2025

Aanval op schapen.

3 schapen gedood.

Sterkte voor de eigenaar.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Jxt6W ... tid=wwXIfr

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:12

Femke tweety..daar sluit ik me bij aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:13

Hannanas schreef:
Kbh kan alleen ook in combi met rasters. Zodat de kbh binnen de omheining blijft, en je met je hond langs kunt lopen.

Das ook geen lolletje hoor. Zo zaten er vorig jaar 2 van deze joekels in een omheind stukje bij ons in het bos met een stuk of wat schapen. Je kon er niet fatsoenlijk langs lopen met de hond want je schrikt je kapot als die honden aanslaan. En ze stoppen ook niet 123 met blaffen. Teken dat ze hun werk goed doen dat wel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 21:15

Zichtmelding Emst Gld twee wolven
Citaat:
Emst Gelderland
04-09-2025
8.00 uur

Zichtmelding

2 wolven gezien langs fietsroute van Nunspeet naar Apeldoorn, in de buurt van Gortel.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/16nMUx ... tid=wwXIfr

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:23

De springende wolf van het filmpje is inmiddels 'de atletische Javier'. Er wordt om donaties voor de rechtszaak gevraagd...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 21:29

Ze zijn knettergek.
Ik zit even te zoeken in de oude topics.
in 2017 vond bijna 3/4 van de bokkers 74 %, die het bewuste topic lazen, de terugkomst van de wolf een goed plan.
[NM] Eerste wolf op de veluwe

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:36

tienus63 schreef:
Ze zijn knettergek.
Ik zit even te zoeken in de oude topics.
in 2017 vond bijna 3/4 van de bokkers 74 %, die het bewuste topic lazen, de terugkomst van de wolf een goed plan.
[NM] Eerste wolf op de veluwe

Eerlijk? Ik zag er ook geen kwaad in. Ach, die paar wolven. Maar wie had gedacht dat het zo erg uit de klauwen zou lopen..? Dat je nergens meer normaal kunt wandelen zonder gevaar? Dat complete gebieden worden bestempeld als ‘leefgebied van de wolf’? Dat schapen, paarden, koeien en nu ook honden niet meer veilig los kunnen lopen, in de wei maar ook in bossen en hei? Dat, als we even zo doorgaan, ook de mens de prooi gaat worden van de wolf? Hoeveel incidenten moeten er nog komen voordat men eindelijk haar inzien dat dit niet langer kan zo?? Wanneer opent men de ogen nou eens een keer?? De dieren zijn het slachtoffer, maar ook de mens. Die worden achtergelaten met verdriet van het verlies van hun geliefde dieren. Hobbyisten die hun geliefde werk moeten neerleggen omdat ze de lol eraf hebben. En nog zien ze het probleem niet?? Ik ben woedend, verdrietig, machteloos. En met mij vele vele gedupeerden..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:36

Zeer interessant om te lezen, dat oude topic.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:39

Charrr, late reactie, maar heel veel sterkte. Wat zullen jullie je beroerd voelen. Echt vreselijk

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:51

Deze foto van Daisy maakte ik jaren geleden. Ik denk dat ze hier 1,5/2 jaar is. Dit is precies hoe ze is. Lief, knap en volledig onschuldig. Een diertje die geen vlieg kwaad doet. Waarom moest dit haar overkomen..

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:53

Kuggur en quur zijn daar in dat topic meer expert dan de poffertjes die zich hier nu expert noemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:54

charrr91 schreef:
Deze foto van Daisy maakte ik jaren geleden. Ik denk dat ze hier 1,5/2 jaar is. Dit is precies hoe ze is. Lief, knap en volledig onschuldig. Een diertje die geen vlieg kwaad doet. Waarom moest dit haar overkomen..

[ Afbeelding ]

Geen woorden voor hoe jij je nu moet voelen :knuffel:

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:59

charrr91 schreef:

[ Afbeelding ]

Ik ken haar niet maar met de foto’s die ik zie en haar lieve zachte uitdrukking denk ik de hele tijd aan haar. En hoop ze dat ze veilig word gevonden

Ik kan me niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn :(

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:02

DuoPenotti schreef:
charrr91 schreef:

[ Afbeelding ]

Geen woorden voor hoe jij je nu moet voelen :knuffel:

Niet alleen ik. Vooral de herder natuurlijk maar ook ons hele team van vrijwilligers zijn verscheurd van verdriet. We hebben steun aan elkaar, en dat is fijn.

Ze is nu 36 uur vermist. 36 uur vol ongeloof, onzekerheid en machteloosheid. De tijd tikt door, de tijd begint te dringen en de goeie afloop wordt met het uur minder..
Ik typ misschien teveel hier, wetende dat er in heel Nederland dieren vermoord worden. Maar het is even een uitlaatklep, en vooral het niet weten wat ik moet doen..
Laatst bijgewerkt door charrr91 op 04-09-25 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:05

Wat een schatje

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:06

Het was net ook op het radio nieuws. Dat is wel een goede zaak.