Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:@Elisa:
Maar zie je dan echt niet dat het gewoon flauwekul is?
Ik heb zelf deze keer niet heel links gestemd maar het gros van mijn vrienden wel. En dat zijn hartstikke lieve, leuke, humoristische, niet-drammerige en vooral heel empathische mensen.
Jee, ik heb me bewust een beetje buiten dit topic gehouden maar dit gaat me toch echt te ver!
mce schreef:ik ga de politiek steeds beter begrijpen dank zij bokt,
het is - imo - een afspiegeling van wat er nu in de formatie gebeurd, veel over elkaar praten en niet met elkaar, dank bokkers
Janneke2 schreef:@ Elisa2, je boodschap is mij dus niet helder.
Het citaat uit die column was idd niet zo vriendelijk (pvv stemmers zijn kanslozen die kansarmen niets gunnen, of hoe ging het precies).
Vervolgens zegt Pien met nadruk dat ze het heel vervelend vindt als er zo door mensen over mensen wordt gepraat, en ik heb gezegd dat 'kansloos' niet alleen een scheldwoord is, maar ook van toepassing kan zijn op vele plannen van GW, 'mission impossible'.
Dus 'continu' rechts de bodem in, nee.
En het spijt me dat GW de sociale paragraaf van de SP jat, maar het is wel zo.
Jij citeerde een citroenzuur iets over linkse mensen die zichzelf zo geweldig vinden - ik benoem een te betreuren actie van GW.
Ik zeg niet dat hij een slecht mens is. (Wel dat hij jat en zijn kiezers voorliegt, want hij stemt compleet anders dan in het verkiezingsprogramma.)
Kansarmen niets gunnen: ooit heb ik overwogen om mij bij de vvd aan te melden om het liberale deel te versterken.
En ik kreeg het Spaans benauwd van de mentaliteit van afdeling X: iedereen met een uitkering is gewoon lui.
Ik zeg niet dat het slechte mensen zijn, ik boor ze niet de grond in,
maar ik benoem wel feiten. (Want geld besteden aan die luilakken - wel nee. Tweede kans? Onzin. Etc.)
BigOne schreef:Las net een zinnetje in een column: De overwinning van de pvv is die van de kanslozen die de kansarmen niks gunnen.
Elisa2 schreef:https://www.hpdetijd.nl/2023-11-27/link ... verliezer/
Dit is ook wel een leuke column.![]()
Quote:
"Waar ‘m dat inzit? Ik kan niet anders bedenken dan dat linkse mensen vaak zijn behept met bepaalde karaktereigenschappen, zoals zeer overtuigd van hun eigen gelijk, matig ontwikkeld empathisch vermogen, drammerig, weinig humor. Ze vinden zichzelf o zo slim en slimmer dan de rest. Betere mensen vinden ze zichzelf ook. "
Citaat:Ondergetekende was een van de Fortuyn-stemmers, maakte zich bekend en probeerde uit te leggen dat ik niet rechts was, maar teleurgesteld in links, de stroming waar ik me van oudsher juist het meeste thuis had gevoeld
Elisa2 schreef:mce schreef:ik ga de politiek steeds beter begrijpen dank zij bokt,
het is - imo - een afspiegeling van wat er nu in de formatie gebeurd, veel over elkaar praten en niet met elkaar, dank bokkers
je vergeet nog "langs elkaar".
Maar ja, denk dat dit inderdaad wel een afspiegeling is ook van wat er in de politiek gebeurd.
Daarom houdt ik zo van politici die het op de inhoud houden en niet steeds een ander slecht weg menen te moeten zetten. En dat was in de oude politiek heel erg maar zie ik bijvoorbeeld Omzigt en van der Plas niet doen.
juval schreef:Elisa2 schreef:
je vergeet nog "langs elkaar".
Maar ja, denk dat dit inderdaad wel een afspiegeling is ook van wat er in de politiek gebeurd.
Daarom houdt ik zo van politici die het op de inhoud houden en niet steeds een ander slecht weg menen te moeten zetten. En dat was in de oude politiek heel erg maar zie ik bijvoorbeeld Omzigt en van der Plas niet doen.
Het zou inderdaad heel fijn zijn, en hard nodig, dat het om de inhoud gaat, en niet om de poppetjes. Dat niveau kleuterschool achter ons wordt gelaten en er als volwassen mensen met elkaar gepraat kan worden.
Wintu schreef:Het ging er om, hoe vervelend het kan zijn dat je gepolariseert wordt, links doet dat hier in het topic behoorlijk naar rechts (ook al vinden ze zelf van niet). Nu gebeurt het even andersom en kan je ervaren hoe vervelend het is als je zo veralgemeniseerd wordt weg gezet.
Elisa2 schreef:Jatten en voorliegen zijn ook niet echt aardig he? Doen niet alle politici dat wanneer het hun uitkomt? Voorliegen? "ik heb er geen actieve herinnering aan", "Omzigt funtie elders", etc. etc.
Pien heeft gelijk dat het vervelend is dat er zo door mensen over mensen wordt gepraat.
Dat is mijn punt, ik heb het nu een keer andersom gedaan en dat vinden jullie ook niet leuk.
Dus ipv dat we het de hele tijd over rechts, links hebben..kunnen we het beter over de inhoud hebben.
lies schreef:Je haalt imo wel twee dingen door elkaar. We zouden rustig hier mogen zeggen dat Geert Wilders jat en liegt, zoals we ook mogen zeggen dat Timmermans een veelvraat is en Omtzigt een eeuwige twijfelaar of een zacht ei is.
Het wordt vervelend als we elkaar voor dingen gaan uitmaken, maar dat zie ik niet gebeuren. Er wordt in algemeenheden gesproken en wie de schoen past trekke hem aan.
De quote van Bigone was een quote uit iets dat ze gelezen had. Niet leuk om te lezen als je pvv hebt gestemd, maar ook niet perse haar mening.
Ik vind dat mensen zich veel te veel aantrekken van wat hier staat. Het zijn maar meningen, iedereen heeft er 1 (of tig) en mag die hier ventileren. Zolang je maar niet zit te stoken of te ruzieen lijkt mij dat allemaal prima.
juval schreef:lies schreef:Je haalt imo wel twee dingen door elkaar. We zouden rustig hier mogen zeggen dat Geert Wilders jat en liegt, zoals we ook mogen zeggen dat Timmermans een veelvraat is en Omtzigt een eeuwige twijfelaar of een zacht ei is.
Het wordt vervelend als we elkaar voor dingen gaan uitmaken, maar dat zie ik niet gebeuren. Er wordt in algemeenheden gesproken en wie de schoen past trekke hem aan.
De quote van Bigone was een quote uit iets dat ze gelezen had. Niet leuk om te lezen als je pvv hebt gestemd, maar ook niet perse haar mening.
Ik vind dat mensen zich veel te veel aantrekken van wat hier staat. Het zijn maar meningen, iedereen heeft er 1 (of tig) en mag die hier ventileren. Zolang je maar niet zit te stoken of te ruzieen lijkt mij dat allemaal prima.
het is alleen zo dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen hier, en vinden dat ze de persoon waar ze achter staan moeten verdedigen.
Dat is ook wel een normale reactie denk ik... haha.. kom niet aan Caroline, want anders
Janneke2 schreef:... en ik kan zeggen dat ik de rust in Drenthe weldadig vind.
Maar tja, mijn staatsburgerschap heb ik ook maar van de ooievaar gekregen, anders gezegd: ik vind het wat raar dat dat mij het recht zou geven om hele stukken aardbol af te sluiten.