Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:07

Nou ik was vorig jaar in de supermarkt hier en de vrouw van de bakker was daar ook, die stond een poos gebukt met zo'n strakke kont in de lucht stekend en mijn handen jeukten hoor :D Hier in huis krijgt een ieder dan ook een lekker klinkende *klets* want dan ga je er gewoon voor staan zeg maar := (ik krijg die dus zelf ook hè, even voor de duidelijkheid := )

Ik moest grinniken en zei tegen haar dat mijn handen jeukten en ze de volgende keer als ze zo uitnodigend ging staan, ze er om vroeg en een klinkende klets op de billen zou krijgen hoor, haha. Gelukkig moest zij er ook wel om lachen := Het was ook wel een tip natuurlijk ter besef dat ze er wel erg uitnodigend bij stond ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:09

Misschien heeft paardenvolk die neiging meer (paardenbillen aaien wanneer je langsloopt) Ik heb het ook meegekregen in de opvoeding maar leuk vind ik het eigenlijk niet
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 27-01-22 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:11

Paarden klopjes geven is eigenlijk ook gek. Sommige dieren worden half in elkaar geramd met "klopjes".

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:12

Ik vind dat wel raar. Hoezo uitnodigend als je je bukt om je werk te doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:12

Ik merk dat met alles wat ik doe, ik zorg dat ik niet op een bepaalde manier gebukt sta...
om handelingen en ideeen (!) te voorkomen..

het is beter om door je knieen te gaan, maar ook wil ik niet met mn billen in de lucht staan als er mensen/mannen achterlangs kunnen lopen.. gewoon, dat zit erin gesleten na de nodige opmerkingen vroeger en inderdaad, ongevraagde petsen...
Best niet oke eigenlijk..

@Pmarena: dat heb ik nooit begrepen... althans, wij hebben dat vrij vroeg geleerd (lees, bijna 40 jaar geleden) dat klopjes, en slaan gewoon niet perse prettig is voor een paard... raar dat mensen dat zelf niet kunnen verzinnen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:13

Ik vind heel vreemd. Sorry.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:14

Idem en ik zou zo’n opmerking echt van niemand behalve mijn eigen vent kunnen waarderen en al helemaal niet van een klant.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:15

Dat is het ook, en blijkbaar geïnternaliseerd. Ik ga ook meestal door de knieën om niet zo te bukken inderdaad. (Net als dat ik een banaan aangepast eet door met de hand steeds een stukje eraf te breken)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:16

F_Orumster schreef:
Dat is het ook, en blijkbaar geïnternaliseerd. Ik ga ook meestal door de knieën om niet zo te bukken inderdaad. (Net als dat ik een banaan aangepast eet door met de hand steeds een stukje eraf te breken)

Jup, ook de banaan... :j

Absurd als je erover nadenkt..

maar goed, als er nog mensen zijn die menen dat vrouwen alleen onder een kleed naar buiten mogen... dan hebben we nog een lange weg te gaan...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:18

pmarena schreef:
Nou ik was vorig jaar in de supermarkt hier en de vrouw van de bakker was daar ook, die stond een poos gebukt met zo'n strakke kont in de lucht stekend en mijn handen jeukten hoor :D Hier in huis krijgt een ieder dan ook een lekker klinkende *klets* want dan ga je er gewoon voor staan zeg maar := (ik krijg die dus zelf ook hè, even voor de duidelijkheid := )

Ik moest grinniken en zei tegen haar dat mijn handen jeukten en ze de volgende keer als ze zo uitnodigend ging staan, ze er om vroeg en een klinkende klets op de billen zou krijgen hoor, haha. Gelukkig moest zij er ook wel om lachen := Het was ook wel een tip natuurlijk ter besef dat ze er wel erg uitnodigend bij stond ;)

Echt? Ik vind het echt bizar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:20

Ach, wij maken wel vaker grapjes tegen en met elkaar, een wildvreemde is weer een ander verhaal :)

Maargoed, ik kan me dus voorstellen dat niet ieder klapje tegen een kont meteen op een seksuele manier bedoelt is :) En dat het voor de 1 zwaarder weegt dan voor de ander.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:21

Het feit dat je ook vindt dat je een ander er even op moet wijzen dat je er wel uitnodigend bij staat. Ga je dan ook langs cafés om meisjes te zeggen dat hun decolleté te diep is? Of langs mannen om te zeggen dat hun broek te strak is?

Ook dat is echt niet ok imo.

Edit: als jullie goede bekenden zijn is het mogelijks wel anders en het klopt wel echt dat de ontvanger bepaalt hoe iets overkomt, zeker met opmerkingen. Maar alsnog vind ik dit vreemd. Misschien lacht ze uit beleefdheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:24

Ja ga het meteen weer lekker overdrijven...

Maargoed, stel iemand heeft een klodder mayo op zijn wang, of een stukje sla tussen de tanden.
Of een bloedvlek of weet ik wat. Dan is het ergens ook wel beleefd toch om een hint te geven :)

Mag ik dan grinniken om een kont die zo uitsteekt dat ik er amper langs kan :))

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:09

pmarena schreef:
Ach, wij maken wel vaker grapjes tegen en met elkaar, een wildvreemde is weer een ander verhaal :)

Maargoed, ik kan me dus voorstellen dat niet ieder klapje tegen een kont meteen op een seksuele manier bedoelt is :) En dat het voor de 1 zwaarder weegt dan voor de ander.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt niet oke vind. Als je dat tegen mij zou zeggen kreeg je echt de wind van voren.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:10

Je kunt dan toch gewoon op een normale manier zeggen “joh er zit mayo op je wang”. Net zoals je hierbij kunt zeggen; “ik kon er niet zo goed langs”.

Ik zou er ook niet van gediend zijn, moet ik eerlijk zeggen :=
In vriendschappelijke context is het mogelijk idd anders, maar toch..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:12

Ik snap je hoor pmarena maar wat is er raar of seksueel of uitnodigend aan dat je met je kont omhoog staat? In Afrika staan mensen continue dubbelgevouwen bij bvb theeplantages. Vind je die ook allemaal ‘uitnodigend’ staan?

Het is ok dat we door de knieën gaan voor onze rug maar toch niet omdat een ander vindt dat je dan wel duidelijk een signaal aan het uitsturen bent? Je staat daar verdorie te werken. Ik vind het echt raar sorry.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:32

Ze stond helemaal niet te werken, was klant net als ik. Daarom vond ik het ook zo'n rare situatie.
En we maken eigenlijk altijd wel een geintje als we elkaar tegenkomen. Alleen nu was het zo'n vreemde setting :=

Als iemand voor je in het pad niet even, maar een hele poos met de kont in de lucht staat (ze stond wat te zoeken blijkbaar) en je thuis gewend bent om daar een lekker *pets* op te geven, en het is iemand waarmee je wel vaker wederzijdse lolletjes hebt / geintjes mee maakt..... en je jezelf al een poosje in staat te houden omdat je verwacht dat die bips wel zal gaan zakken....

Tja op een gegeven moment wordt de situatie dan zó raar dat ik toch moet grinniken hoor en gewoon "onder elkaar" wel een opmerking er over maak := De pets zelf heb ik keurig ingehouden hoor, die kwam er niet want dat vind ik wel erg vrijpostig.

En mijn hele punt is maar: bij een onbekend iemand doe je dat niet zo snel. (ik ga zelf trouwens ook niet een poos zo gek er bij staan in een winkel....inderdaad je zakt dan toch gewoon door je knieën := )

Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dat (al dan niet een soort van per ongeluk, dat je achteraf denkt, oeps.... :o ) wel doen en dat ook absoluut niet seksueel bedoelen maar gewend zijn om dat als soort van grapje-onder-elkaar te doen.

Dat niet elke billentik als een vieze tik bedoelt is zeg maar....

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:48

Als ik iemand zie staren terwijl ik een banaan eet dan bijt ik er keihard met mijn kiezen op. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:51

Op zich werkt een stukje van de banaan met een venijnig gebaartje afbreken daar ook wel voor, denk ik :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:56

Tja ik buk dus bijvoorbeeld nooit in het openbaar, ik ga bijna altijd door mijn hurken als ik iets wil pakken. Puur omdat ik geen zin heb in opmerkingen en/of ongevraagde aanrakingen. Zo werd ik een keer voor mijn kont geslagen toen ik mijn fiets van slot haalde. Door langsfietsende jongeren van ik denk destijds 14 jaar. No thanks. Heb toen wel wat geschreeuwd maar kon natuurlijk niks doen.

Het is niet het probleem van de vrouwen. Hoe kan ik nou niet eens mijn fiets veilig van slot kunnen halen na werk. -O-

Is ook de reden dat ik (bijna) altijd jassen draag en koop die over mijn kont komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:58

MarlindeRooz schreef:
Tja ik buk dus bijvoorbeeld nooit in het openbaar, ik ga bijna altijd door mijn hurken als ik iets wil pakken. Puur omdat ik geen zin heb in opmerkingen en/of ongevraagde aanrakingen. Zo werd ik een keer voor mijn kont geslagen toen ik mijn fiets van slot haalde. Door langsfietsende jongeren van ik denk destijds 14 jaar. No thanks.

Eigenlijk toch bizar, dat je zo bewust na moet denken over handelingen die je doet. Iets simpels als voorover buigen om iets te pakken, of je dat wel of niet kunt doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:02

En dat zoiets door zelfs vrouwen wordt geïnterpreteerd als zijnde 'uitnodigend'.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:04

Tieneke schreef:
En dat zoiets door zelfs vrouwen wordt geïnterpreteerd als zijnde 'uitnodigend'.

Wat is er niet te begrijpen aan gewoon met je fikken van iemand anders afblijven, hoe die persoon ook gekleed is of er bij staat?!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:08

Afblijven, maar het gaat eigenlijk al fout bij de gedachtengang die er achter zit. Bij het interpreteren. Of er dan al dan niet een uitspraak of handeling volgt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:08

Tjonge wat een drama wordt er weer gemaakt zeg, pffft. Volgens sommigen mag je blijkbaar zelfs onder elkaar nergens meer een geintje over maken, en worden dingen meteen in het seksuele getrokken. Dan draag je zelf ook wel bij hoor aan een maatschappij waar dingen ver-seksualiseerd worden.

Je durft toch verdorie toch al bijna niet meer tegen iemand te zeggen dat z'n gulp openstaat, want ojee dan zat je blijkbaar naar zijn kruis te kijken :=