Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Toch gaan ze er vrijwel allemaal gelijk weer op vakantie zodra ze een Nederlands paspoort hebben. Beter worden er geen Nederlandse paspoorten meer uitgedeeld en kun je de tijdelijke visa stopzetten zodra ze zich weer veilig voelen om naar hun thuisland af te reizen voor familiebezoek/vakantie.
(... )
Heb je niet meegekregen dat veel Afghanen die inmiddels succesvol het Nederlands paspoort hadden bemachtigd 'toevallig' allemaal in Afghanistan op vakantie waren toen Nederland daar ging evacueeren? Alle Marokkanen die zomers naar hun eigen land op familiebezoek gaan, Ghanezen, Gambianen etc. etc. Cijfers weet ik ook niet. Maar dat zouden ze op Schiphol en andere EU luchthavens prima kunnen registreren middels de biometrische kenmerken natuurlijk.
elnienjo schreef:Cavaletto schreef:Ik zal een deel van Bokt wel over me heen krijgen maar wil dit toch even kwijt.Wat ik toch weer heel bijzonder vind, is dat er met geen woord gerept wordt over de enorme aantallen (meest Noord-Afrikaanse) criminele jonge mannen die zich ook Asielzoeker noemen. De grote groepen die proletarisch winkelen, een enorm grote bek hebben en zich weigeren aan te passen worden ook maar even buiten beschouwing gelaten. We horen op dit forum ook niets over de bedreigingen en geweldsuitingen door zgn. Asielzoekers. Ik heb dit allemaal van dichtbij meegemaakt en ben noodgedwongen verhuisd ( wij konden niet eens meer veilig boodschappen doen in de buurtsuper, of rustig reizen met OV en als je fiets gestolen was….raad eens…dan werd die geheid terug gevonden in of bij het AZC.
Ik kan de geitenwollensokken, naïevelingen hier aanraden om zelf in de buurt van een AZC te gaan wonen. Eens kijken of je dan nog zo de mond vol hebt over hoe we het hier verkeerd doen. Dan kun je de arme luitjes met slavernijverleden en ( nog steeds) koloniale trauma’s van dichtbij bewonderen
Het zijn de overlastgevers die het verpesten voor een relatief kleine groep vluchtelingen die de opvang hard nodig hebben en die het niet in hun hoofd zouden halen om zich zo te misdragen als deze groep.
De ellende van de (criminele) gelukszoekers is al decennia aan de gang maar het wordt steeds erger.
Ze zouden teruggestuurd moeten worden naar eigen land, maar daar zijn ze niet welkom….dus zitten wij met de gebakken peren.
Eindelijk heeft de regering plannen om speciale opvanglocaties voor die groep ellendelingen te maken. Ik hoop dat dat doorgaat.
Ik snap ook niet dat dit zo uit de (DPG) media/nos gehouden wordt. Ik zie echt letterlijk paralellen met de beweging die pro-wolf is en alle dierenmoorden die onder het kleed geveegd worden. Onze media bedrijft geen onderzoeksjournalistiek meer naar mijn mening.
Qerty schreef:elnienjo schreef:Toch gaan ze er vrijwel allemaal gelijk weer op vakantie zodra ze een Nederlands paspoort hebben. Beter worden er geen Nederlandse paspoorten meer uitgedeeld en kun je de tijdelijke visa stopzetten zodra ze zich weer veilig voelen om naar hun thuisland af te reizen voor familiebezoek/vakantie.
(... )
Heb je niet meegekregen dat veel Afghanen die inmiddels succesvol het Nederlands paspoort hadden bemachtigd 'toevallig' allemaal in Afghanistan op vakantie waren toen Nederland daar ging evacueeren? Alle Marokkanen die zomers naar hun eigen land op familiebezoek gaan, Ghanezen, Gambianen etc. etc. Cijfers weet ik ook niet. Maar dat zouden ze op Schiphol en andere EU luchthavens prima kunnen registreren middels de biometrische kenmerken natuurlijk.
Ja ik heb gelezen dat er heel veel Afghanen zijn geëvacueerd die in een veilig land hadden moeten zijn. Dat maakt echter nog niet jouw harde conclusie dat 'ze vrijwel allemaal direct weer op vakantie gaan' waar.
Cavaletto schreef:Ik zal een deel van Bokt wel over me heen krijgen maar wil dit toch even kwijt.Wat ik toch weer heel bijzonder vind, is dat er met geen woord gerept wordt over de enorme aantallen (meest Noord-Afrikaanse) criminele jonge mannen die zich ook Asielzoeker noemen. De grote groepen die proletarisch winkelen, een enorm grote bek hebben en zich weigeren aan te passen worden ook maar even buiten beschouwing gelaten. We horen op dit forum ook niets over de bedreigingen en geweldsuitingen door zgn. Asielzoekers. Ik heb dit allemaal van dichtbij meegemaakt en ben noodgedwongen verhuisd ( wij konden niet eens meer veilig boodschappen doen in de buurtsuper, of rustig reizen met OV en als je fiets gestolen was….raad eens…dan werd die geheid terug gevonden in of bij het AZC.
Ik kan de geitenwollensokken, naïevelingen hier aanraden om zelf in de buurt van een AZC te gaan wonen. Eens kijken of je dan nog zo de mond vol hebt over hoe we het hier verkeerd doen. Dan kun je de arme luitjes met slavernijverleden en ( nog steeds) koloniale trauma’s van dichtbij bewonderen
Het zijn de overlastgevers die het verpesten voor een relatief kleine groep vluchtelingen die de opvang hard nodig hebben en die het niet in hun hoofd zouden halen om zich zo te misdragen als deze groep.
De ellende van de (criminele) gelukszoekers is al decennia aan de gang maar het wordt steeds erger.
Ze zouden teruggestuurd moeten worden naar eigen land, maar daar zijn ze niet welkom….dus zitten wij met de gebakken peren.
Eindelijk heeft de regering plannen om speciale opvanglocaties voor die groep ellendelingen te maken. Ik hoop dat dat doorgaat.
Karl66 schreef:Cavaletto schreef:Ik zal een deel van Bokt wel over me heen krijgen maar wil dit toch even kwijt.Wat ik toch weer heel bijzonder vind, is dat er met geen woord gerept wordt over de enorme aantallen (meest Noord-Afrikaanse) criminele jonge mannen die zich ook Asielzoeker noemen. De grote groepen die proletarisch winkelen, een enorm grote bek hebben en zich weigeren aan te passen worden ook maar even buiten beschouwing gelaten. We horen op dit forum ook niets over de bedreigingen en geweldsuitingen door zgn. Asielzoekers. Ik heb dit allemaal van dichtbij meegemaakt en ben noodgedwongen verhuisd ( wij konden niet eens meer veilig boodschappen doen in de buurtsuper, of rustig reizen met OV en als je fiets gestolen was….raad eens…dan werd die geheid terug gevonden in of bij het AZC.
Bijzonder, wij hebben een AZC hier net om de hoek en de sporthal bij ons in de wijk is op dit moment een opvanglocatie en twee van mijn zoons zitten dagelijks in de trein waarmee de asielzoekers naar Ter Apel komen. Waarom merken wij er dan niks van?
karrij schreef:Even voor mijn beeldvorming, kan er bar weinig over vinden via google(vreemd, maar waar)
Zijn deze problemen in de rest van Europa ook zo? Zijn ze in bijvoorbeeld duitsland, belgie, frankrijk, spanje Italie, Oostenrijk wel gelijk statushouder? Hebben ze daar wel voor iedereen een sociale huurwoning?
En krijgt de rest van Europa ook evenredig veel vluchtenlingen te verwerken?
_San87_ schreef:karrij schreef:Even voor mijn beeldvorming, kan er bar weinig over vinden via google(vreemd, maar waar)
Zijn deze problemen in de rest van Europa ook zo? Zijn ze in bijvoorbeeld duitsland, belgie, frankrijk, spanje Italie, Oostenrijk wel gelijk statushouder? Hebben ze daar wel voor iedereen een sociale huurwoning?
En krijgt de rest van Europa ook evenredig veel vluchtenlingen te verwerken?
Frankrijk en Duitsland vangen samen de helft (47% of zo) van alle vluchtelingen die naar Europa komen, op.
Of andere landen ook deze problemen ervaren, geen idee... België geloof ik wel.
karrij schreef:_San87_ schreef:Frankrijk en Duitsland vangen samen de helft (47% of zo) van alle vluchtelingen die naar Europa komen, op.
Of andere landen ook deze problemen ervaren, geen idee... België geloof ik wel.
Frankrijk en Duitsland zijn natuurlijk best grote landen in verhouding tot nederland en belgie, maar hebben ze in Frankrijk ook maar zo een sociale huurwoning?
Karl66 schreef:Bijzonder, wij hebben een AZC hier net om de hoek en de sporthal bij ons in de wijk is op dit moment een opvanglocatie en twee van mijn zoons zitten dagelijks in de trein waarmee de asielzoekers naar Ter Apel komen. Waarom merken wij er dan niks van?
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:De ogen sluiten voor dat Nederland te vol wordt vind ik heel bijzonder, men loopt te klagen over veel vacatures e.d maar kijken niet naar oorzaak en gevolg. Als er minder mensen zijn, zijn er ook minder vacatures nodig en kan er inderdaad ook bezuinigd worden op de (gratis) zorg.
Ik vind dat iedereen een kans verdiend maar zie vluchtelingen wel liever tijdelijk opgevangen en terug naar hun eigen land zodra dat veilig is zodat ze daar kunnen helpen hun eigen land weer op te bouwen. Daarnaast is de bureaucratie en regelgeving inderdaad hopeloos en zou dat echt op de schop moeten want imo als je hier wilt wonen/ leven zou je gewoon moeten werken voor je geld. Dat moet iedereen namelijk en voor niets gaat de zon op. De zorgstaat zoals deze nu is met deze constructies is niet langer houdbaar.
Wil het gros van de asielzoekers niet terug naar hun geboorteland? Mits dat veilig is, natuurijk. En wanneer is een land veilig? Kijk naar Afghanistan. Zodra Amerika er weg ging, zakte het land weer in de stront. Syrië is nog steeds oorlogsgebied.
Wat bureaucratie en regelgeving betreft ben ik t met je eens, dat moet echt anders.
MightyMike schreef:Maar dat wil toch niet zeggen Karl66 dat het ergens anders niet voorkomt? Heel fijn dat het wel goed kan lopen, misschien is er verschil in logistiek, aantallen, afkomst? Ik hoor het in mijn omgeving in Hardenberg, Almelo en Zenderen voor veel overlast zorgen. Ter Apel zien we allemaal, dus dan bestaat de overlast daar niet?
MightyMike schreef:Maar dat wil toch niet zeggen Karl66 dat het ergens anders niet voorkomt? Heel fijn dat het wel goed kan lopen, misschien is er verschil in logistiek, aantallen, afkomst? Ik hoor het in mijn omgeving in Hardenberg, Almelo en Zenderen voor veel overlast zorgen. Ter Apel zien we allemaal, dus dan bestaat de overlast daar niet?
Citaat:Ik kan de geitenwollensokken, naïevelingen hier aanraden om zelf in de buurt van een AZC te gaan wonen. Eens kijken of je dan nog zo de mond vol hebt over hoe we het hier verkeerd doen. Dan kun je de arme luitjes met slavernijverleden en ( nog steeds) koloniale trauma’s van dichtbij bewonderen
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:
Wil het gros van de asielzoekers niet terug naar hun geboorteland? Mits dat veilig is, natuurijk. En wanneer is een land veilig? Kijk naar Afghanistan. Zodra Amerika er weg ging, zakte het land weer in de stront. Syrië is nog steeds oorlogsgebied.
Wat bureaucratie en regelgeving betreft ben ik t met je eens, dat moet echt anders.
Ik weet niet of de mensen wel of niet terug willen..ik weet wel dat een vriendin op Instagram gevolgd werd door iemand uit Afrika en die persoon begon inbox berichten te sturen en vroeg uiteindelijk of Nederland inderdaad zo'n paradijs was als wat in Afrika werd beweerd. Dus ja..als Nederland al zo bekend staat..de politiek maakt er echt een zooitje van.
Sunnda schreef:Maar het is ook zeker geen zeldzaamheid en gebeurt net zo veel als dat wij elk jaar massaal op zomervakantie gaan.
Het grote deel van Afghanen, maar ook bijvoorbeeld Afrikanen gaat gewoon regelmatig terug naar 'huis' om allerlei redenen.
Dan ben je dus niet gevlucht omdat je vreesde voor je leven, maar om economische redenen. Een gelukszoeker dus.
Karl66 schreef:MightyMike schreef:Maar dat wil toch niet zeggen Karl66 dat het ergens anders niet voorkomt? Heel fijn dat het wel goed kan lopen, misschien is er verschil in logistiek, aantallen, afkomst? Ik hoor het in mijn omgeving in Hardenberg, Almelo en Zenderen voor veel overlast zorgen. Ter Apel zien we allemaal, dus dan bestaat de overlast daar niet?
Ik reageer met dat bericht vooral op deze zin:Citaat:Ik kan de geitenwollensokken, naïevelingen hier aanraden om zelf in de buurt van een AZC te gaan wonen. Eens kijken of je dan nog zo de mond vol hebt over hoe we het hier verkeerd doen. Dan kun je de arme luitjes met slavernijverleden en ( nog steeds) koloniale trauma’s van dichtbij bewonderen
De minachting druipt van die zin af, maar blijkbaar vindt iedereen dat heel normaal.