Popstra schreef:Kerst, Suikerfeest...of het religie is of niet, het is een mooie tijd om met familie,vrienden samen te zijn.
Ja vind ik ook.
En vrij van werk, maar dat terzijde
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Ja ik ben ook voorstander van het afschaffen van alle religieuze feestdagen en in plaats daarvan extra wettelijke vrije dagen toe te voegen.
Ben je Christen, neem je die dagen op op pasen, hemelvaart etc.
Ben je Moslim, neem je ze op met suikerfeest (en andere feestdagen, als ik eerlijk ben weet ik die zo gauw niet)
Ben je niet gelovig, neem je ze op wanneer je zelf wil![]()
(Al mag de kerstvakantie er van mij wel in blijven)
Vermijd je ook gelijk de giga druktes op woonboulevards, vakantieparken etc.
Toen mijn moeder nog in het ziekenhuis werkte hanteerden ze dit principe al min of meer. Haar moslima- en Chinese collega werkten met Kerst, zij kregen zonder problemen vrij tijdens Suikerfeest en Chinees nieuwjaar. Iedereen blij
elnienjo schreef:De manier waarop verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar de boodschap dat ze hun cultuur willen beschermen sta ik helemaal achter.
Vind het maar lafjes dat in Nederland beelden en gebouwen ongestraft vernield en besmeurd kunnen worden. Wie komt er voor ónze cultuur op?
elnienjo schreef:De manier waarop verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar de boodschap dat ze hun cultuur willen beschermen sta ik helemaal achter.
Vind het maar lafjes dat in Nederland beelden en gebouwen ongestraft vernield en besmeurd kunnen worden. Wie komt er voor ónze cultuur op?
lenaa_tje schreef:elnienjo schreef:De manier waarop verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar de boodschap dat ze hun cultuur willen beschermen sta ik helemaal achter.
Ook ik sta niet achter dingen weghalen en besmeuren maar zo vasthouden aan wat volgens jou Nederlandse cultuur is vind ik ook wel heel bijzonder. Ook negatieve dingen horen bij onze cultuur hè?
ravellie schreef:elnienjo schreef:De manier waarop verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar de boodschap dat ze hun cultuur willen beschermen sta ik helemaal achter.
Exact
Had het er gisteren nog over met vrienden en familie, we staan wel achter zoiets als een burgerwacht.
Voelt idd niet dat de cultuur hier enige bescherming krijgt.
Met de media nog wel als grootste vijand
mysa schreef:Waarom zou je die zogenaamde helden op een voetstuk zetten? Die beelden zullen gemaakt zijn in een tijd waarop men heel anders dacht dan tegenwoordig. Tijden waarin slavernij normaal gevonden werd. Tijden waarin men het de normaalste zaak van de wereld vond om een ander land te onderwerpen, de bevolking uit te knijpen en de rijke grondstoffen naar het moederland te verschepen.
Prima dat die geschiedenis niet wordt uitgewist. Maar in het straatbeeld horen die beelden m.i. niet.
ravellie schreef:Dat alles onder een vergrootglas ligt en weggezet wordt onder de noemer racisme
De vlaggetjes op je haring, op welke wijze je een sinterklaasfeest invulling geeft * ook met aanpassingen blijven de demonstraties en dreigingen doorgaan, afgelopen december in Dordrecht heeft men winkels en bedrijven besmeurd met verf die mee deden aan de intocht als sponsor.
Besmeuren van beelden , beeldenstorm volgt nog?
Besmeuren van musea, worden de musea straks aangepast omdat we dingen niet willen zien? maar waar we wel van kunnen leren?
Het steeds maar tolereren aan de niet toleranten
Het eenzijdige beeld dat de media laat zien
Dat werkelijk iedereen in dit land (al dan niet met grote waffel) een podium krijgt.
Niet te geloven, zelfs indoctrinatie bij kinderen zoals nieuwsbegrip, waarin er in kindertaal al gezegd word dat 'witte' politie mannen onschuldige donkere mensen in elkaar slaan met overlijden tot gevolg.
Nog even en we durven geen blanke vla meer te eten.
Karl66 schreef:elnienjo schreef:De manier waarop verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar de boodschap dat ze hun cultuur willen beschermen sta ik helemaal achter.
In Nederland is er gewoon aangifte gedaan en komen de daders, op het moment dat ze gevonden worden gewoon voor de rechter. Dat vind ik nou het fijne aan Nederland, dat het een rechtstaat is, waar mensen niet door een volksgericht, maar door rechters aan de hand van een wetboek berecht worden.
mysa schreef:Kerken zijn van een andere orde dan zeehelden, lijkt me.
En fijne cultuur en historie, als we het hebben over slavernij en de bezetting van landen/ onderdrukking van mensen.
lenaa_tje schreef:ravellie schreef:Dat alles onder een vergrootglas ligt en weggezet wordt onder de noemer racisme
De vlaggetjes op je haring, op welke wijze je een sinterklaasfeest invulling geeft * ook met aanpassingen blijven de demonstraties en dreigingen doorgaan, afgelopen december in Dordrecht heeft men winkels en bedrijven besmeurd met verf die mee deden aan de intocht als sponsor.
Besmeuren van beelden , beeldenstorm volgt nog?
Besmeuren van musea, worden de musea straks aangepast omdat we dingen niet willen zien? maar waar we wel van kunnen leren?
Het steeds maar tolereren aan de niet toleranten
Het eenzijdige beeld dat de media laat zien
Zeker wel
Maar ook even de manier waarop graag.
Dat werkelijk iedereen in dit land (al dan niet met grote waffel) een podium krijgt.
Niet te geloven, zelfs indoctrinatie bij kinderen zoals nieuwsbegrip, waarin er in kindertaal al gezegd word dat 'witte' politie mannen onschuldige donkere mensen in elkaar slaan met overlijden tot gevolg.
Nog even en we durven geen blanke vla meer te eten.
Nou nou .. kinderen moeten niet op de hoogte zijn van de actualiteit? George Floyd is niet iets wat echt is gebeurd?
De dood van Mitch Hendriquez een aantal jaar terug heb ik zeker behandeld in de klas.
mysa schreef:Kerken zijn van een andere orde dan zeehelden, lijkt me.
En fijne cultuur en historie, als we het hebben over slavernij en de bezetting van landen/ onderdrukking van mensen.