Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:16

Popstra schreef:
Kerst, Suikerfeest...of het religie is of niet, het is een mooie tijd om met familie,vrienden samen te zijn.

Ja vind ik ook.

En vrij van werk, maar dat terzijde

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:26

Gewoon iedereen de vrijheid laten en geven om dagen te vieren die belangrijk voor iemand zijn. Kerst, Pasen Suikerfeest , maakt niet uit zolang anderen er maar respect voor hebben . Keur je bvb Suikerfeest af moet je ook niet miepen over Kerst.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:37

Ja ik ben ook voorstander van het afschaffen van alle religieuze feestdagen en in plaats daarvan extra wettelijke vrije dagen toe te voegen.

Ben je Christen, neem je die dagen op op pasen, hemelvaart etc.
Ben je Moslim, neem je ze op met suikerfeest (en andere feestdagen, als ik eerlijk ben weet ik die zo gauw niet)
Ben je niet gelovig, neem je ze op wanneer je zelf wil :j
(Al mag de kerstvakantie er van mij wel in blijven)

Vermijd je ook gelijk de giga druktes op woonboulevards, vakantieparken etc.

Toen mijn moeder nog in het ziekenhuis werkte hanteerden ze dit principe al min of meer. Haar moslima- en Chinese collega werkten met Kerst, zij kregen zonder problemen vrij tijdens Suikerfeest en Chinees nieuwjaar. Iedereen blij :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:56

Magrathea schreef:
Ja ik ben ook voorstander van het afschaffen van alle religieuze feestdagen en in plaats daarvan extra wettelijke vrije dagen toe te voegen.

Ben je Christen, neem je die dagen op op pasen, hemelvaart etc.
Ben je Moslim, neem je ze op met suikerfeest (en andere feestdagen, als ik eerlijk ben weet ik die zo gauw niet)
Ben je niet gelovig, neem je ze op wanneer je zelf wil :j
(Al mag de kerstvakantie er van mij wel in blijven)

Vermijd je ook gelijk de giga druktes op woonboulevards, vakantieparken etc.

Toen mijn moeder nog in het ziekenhuis werkte hanteerden ze dit principe al min of meer. Haar moslima- en Chinese collega werkten met Kerst, zij kregen zonder problemen vrij tijdens Suikerfeest en Chinees nieuwjaar. Iedereen blij :)

Zeker in Corona-tijden is dat een goed plan. In andere tijden eigenlijk ook :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:30

Ja he! De kerstvakantie erin houden zeg ik omdat het wel op een mooi tijdstip valt en bijna iedereen toch wel oud & nieuw viert, dus dat is wel wat anders dan de gemiddelde feestdag (dus pasen/pinksteren enzo).

Oja, en natuurlijk inderdaad bevrijdingsdag een standaard feestdag maken :j
En dan Koningsdag gewoon op een andere dag prikken want anders hebben we teveel feestjes die week := liefst ergens in de zomer, minder kans op slecht weer.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:25

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:11

Wat zijn ze weer stoer die blanke jongens daar in Londen .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:13

De manier waarop verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar de boodschap dat ze hun cultuur willen beschermen sta ik helemaal achter.
Vind het maar lafjes dat in Nederland beelden en gebouwen ongestraft vernield en besmeurd kunnen worden. Wie komt er voor ónze cultuur op?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:22

elnienjo schreef:
De manier waarop verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar de boodschap dat ze hun cultuur willen beschermen sta ik helemaal achter.
Vind het maar lafjes dat in Nederland beelden en gebouwen ongestraft vernield en besmeurd kunnen worden. Wie komt er voor ónze cultuur op?

Ook ik sta niet achter dingen weghalen en besmeuren maar zo vasthouden aan wat volgens jou Nederlandse cultuur is vind ik ook wel heel bijzonder. Ook negatieve dingen horen bij onze cultuur hè?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:22

elnienjo schreef:

Exact
Had het er gisteren nog over met vrienden en familie, we staan wel achter zoiets als een burgerwacht.
Voelt idd niet dat de cultuur hier enige bescherming krijgt.
Met de media nog wel als grootste vijand _-:(

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:24

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:

Ook ik sta niet achter dingen weghalen en besmeuren maar zo vasthouden aan wat volgens jou Nederlandse cultuur is vind ik ook wel heel bijzonder. Ook negatieve dingen horen bij onze cultuur hè?

Dus daarom moeten we onze stambeelden en VOC helden beschermen: zij zijn onze geschiedenis tenslotte.
Dat er op het plakkaat ook een vermelding komt van de niet zo mooie dingen die ze gedaan hebben vind ik overigens prima.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:26

ravellie schreef:
elnienjo schreef:

Exact
Had het er gisteren nog over met vrienden en familie, we staan wel achter zoiets als een burgerwacht.
Voelt idd niet dat de cultuur hier enige bescherming krijgt.
Met de media nog wel als grootste vijand _-:(

De Nederlandse media vind ik echt heel partijdig en onwaardig als nationale informatiebron.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:30

Dat alles onder een vergrootglas ligt en weggezet wordt onder de noemer racisme

De vlaggetjes op je haring, op welke wijze je een sinterklaasfeest invulling geeft * ook met aanpassingen blijven de demonstraties en dreigingen doorgaan, afgelopen december in Dordrecht heeft men winkels en bedrijven besmeurd met verf die mee deden aan de intocht als sponsor.

Besmeuren van beelden , beeldenstorm volgt nog?

Besmeuren van musea, worden de musea straks aangepast omdat we dingen niet willen zien? maar waar we wel van kunnen leren?

Het steeds maar tolereren aan de niet toleranten

Het eenzijdige beeld dat de media laat zien
Dat werkelijk iedereen in dit land (al dan niet met grote waffel) een podium krijgt.
Niet te geloven, zelfs indoctrinatie bij kinderen zoals nieuwsbegrip, waarin er in kindertaal al gezegd word dat 'witte' politie mannen onschuldige donkere mensen in elkaar slaan met overlijden tot gevolg.

Nog even en we durven geen blanke vla meer te eten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:31

Dat vinden wij hier ook.
Mijn man is al heel lang geleden gestopt met de NOS en de landelijke kranten.
Ik vind het zelf nog lastig om nieuwsbronnen te vinden waar ik geen jeuk van krijg :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:33

elnienjo schreef:

Welke cultuur precies?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:33

Waarom zou je die zogenaamde helden op een voetstuk zetten? Die beelden zullen gemaakt zijn in een tijd waarop men heel anders dacht dan tegenwoordig. Tijden waarin slavernij normaal gevonden werd. Tijden waarin men het de normaalste zaak van de wereld vond om een ander land te onderwerpen, de bevolking uit te knijpen en de rijke grondstoffen naar het moederland te verschepen.

Prima dat die geschiedenis niet wordt uitgewist. Maar in het straatbeeld horen die beelden m.i. niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:37

mysa schreef:
Waarom zou je die zogenaamde helden op een voetstuk zetten? Die beelden zullen gemaakt zijn in een tijd waarop men heel anders dacht dan tegenwoordig. Tijden waarin slavernij normaal gevonden werd. Tijden waarin men het de normaalste zaak van de wereld vond om een ander land te onderwerpen, de bevolking uit te knijpen en de rijke grondstoffen naar het moederland te verschepen.

Prima dat die geschiedenis niet wordt uitgewist. Maar in het straatbeeld horen die beelden m.i. niet.

Jij zou het ook prima vinden dat kerken worden afgebroken?

Het is gewoon cultuur en historie en hoort in ons straatbeeld. We zijn toch geen oorlogsland waar al het erfgoed vernield wordt?

Nederland moet gaan opkomen voor Nederlandse normen en waarden. Die multicul is nu echt over de grens gegaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:38

elnienjo schreef:

In Nederland is er gewoon aangifte gedaan en komen de daders, op het moment dat ze gevonden worden gewoon voor de rechter. Dat vind ik nou het fijne aan Nederland, dat het een rechtstaat is, waar mensen niet door een volksgericht, maar door rechters aan de hand van een wetboek berecht worden.

Vroeger was heel Nederland christelijk, nu minder dan vijftig procent. Dus nee, het is niet zo gek dat er kerken afgebroken worden of andere bestemmingen krijgen. Er zijn domweg niet meer genoeg christenen om ze te vullen en om ze te betalen.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 13-06-20 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:39

ravellie schreef:

De vlaggetjes op je haring, op welke wijze je een sinterklaasfeest invulling geeft * ook met aanpassingen blijven de demonstraties en dreigingen doorgaan, afgelopen december in Dordrecht heeft men winkels en bedrijven besmeurd met verf die mee deden aan de intocht als sponsor.

Besmeuren van musea, worden de musea straks aangepast omdat we dingen niet willen zien? maar waar we wel van kunnen leren?

Dat werkelijk iedereen in dit land (al dan niet met grote waffel) een podium krijgt.
Niet te geloven, zelfs indoctrinatie bij kinderen zoals nieuwsbegrip, waarin er in kindertaal al gezegd word dat 'witte' politie mannen onschuldige donkere mensen in elkaar slaan met overlijden tot gevolg.

Nou nou .. kinderen moeten niet op de hoogte zijn van de actualiteit? George Floyd is niet iets wat echt is gebeurd?
De dood van Mitch Hendriquez een aantal jaar terug heb ik zeker behandeld in de klas.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:40

Karl66 schreef:
elnienjo schreef:

In Nederland is er gewoon aangifte gedaan en komen de daders, op het moment dat ze gevonden worden gewoon voor de rechter. Dat vind ik nou het fijne aan Nederland, dat het een rechtstaat is, waar mensen niet door een volksgericht, maar door rechters aan de hand van een wetboek berecht worden.

En dan komen ze weer weg met 8 uur taakstraf ofzo.
Straffen zijn in Nederland vaak niet proportioneel.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:40

Kerken zijn van een andere orde dan zeehelden, lijkt me.

En fijne cultuur en historie, als we het hebben over slavernij en de bezetting van landen/ onderdrukking van mensen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:41

mysa schreef:

En fijne cultuur en historie, als we het hebben over slavernij en de bezetting van landen/ onderdrukking van mensen.

Maar die kun je toch niet laten verdwijnen? Gebeurd is gebeurd ook dat hoort bij ons verleden. Daar horen mensen ook van te horen of bedoel je wat anders met deze opmerking?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:42

Wat kerken betreft: als christen zeg ik laat die maar staan, als deze corona-ellende voorbij is willen we graag weer gewoon samenkomen ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:42

lenaa_tje schreef:
ravellie schreef:

Zeker wel
Maar ook even de manier waarop graag.

Nou nou .. kinderen moeten niet op de hoogte zijn van de actualiteit? George Floyd is niet iets wat echt is gebeurd?
De dood van Mitch Hendriquez een aantal jaar terug heb ik zeker behandeld in de klas.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:43

mysa schreef:

Het is onze historie en hoeft dus niet weggestopt te worden.
Ik hoop dat Nederlanders hierdoor wat nationalistischer worden eerlijk gezegd ipv dat 'we' de andere wang toekeren en ons nationaal erfgoed laten bespugen en vernielen.