pien_2010 schreef:Uit de Trouw zie link vorig bericht quote ik:
Die slaat op ObamaCitaat:Toen die in maart van dat jaar Merrick Garland voordroeg, gebruikte McConnell zijn Republikeinse meerderheid om die benoeming te blokkeren. Zijn argument was dat in een verkiezingsjaar de Amerikanen zich over de vervulling van de vacature zouden kunnen – en wat hem betreft moeten – uitspreken. Uiteraard hoopte McConnell dat in 2017 een Republikeinse president een nieuwe voordracht zou kunnen doen, en die hoop kwam uit.
En dit is ook correct, maar je moet wel de uitleg erachter begrijpen.
Het Amerikaanse volk had rond die tijd voor een republikeinse meerderheid in de senaat gekozen, en daarmee zou het dus de taak van McConnell zijn om zijn republikeinse mandaat uit te voeren. Onderdeel van die mandaat is om de republikeinse belangen te behartigen in geval er een nominatie voor Supreme Court Judge gedaan zou worden, wat hij zou afwijzen in geval de nominatie van Obama komt in zijn laatste jaar (democrat minded judge). Traditie is in dat geval dat de zittende president de stoel vrij laat voor de volgende president (zie het artikel waar ik een link naar gaf).
Het Trouw artikel is dus correct en wordt nergens tegengesproken door het artikel waar ik zelf een link naar heb geplaatst, of wat ik eerder schreef.
pien_2010 schreef:Dit is een mooi evenwichtig artikel over de kwestie Karl en Enzino.
Zo meteen rijden mijn toeristen de tuin in dus ik plaats de link https://www.trouw.nl/buitenland/met-de- ... ~b13e0445/
Hierin staat ook hoe het werkelijk gegaan is .
Ondanks dat het artikel dus nergens iets anders beweerd dan dat ik beweer of het artikel dat ik gelinked heb beweerd, vind ik een uitspraak als "hierin staat hoe het werkelijk gegaan is" toch wel ongepast. Wie maakt Trouw de autoriteit op dit gebied? Waarin is dit de waarheid en niet een ander artikel?