Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Furrow schreef:Ik stoorde mij eigenlijk gisteren op het nieuws dat er maar één iemand fout was en dat is de verbindingsofficier.
Voor mij voelde het aan alsof ze echt 1 iemand zochten die ze alle schuld wouden geven
beatje schreef:Van alle geloven ,zijn de Moslims het meest dwingend.Alles moet volgens hun normen en waarden en ze hebben lak aan iedereen.
Furrow schreef:Ik stoorde mij eigenlijk gisteren op het nieuws dat er maar één iemand fout was en dat is de verbindingsofficier.
Voor mij voelde het aan alsof ze echt 1 iemand zochten die ze alle schuld wouden geven
chanel1985 schreef:Ja, daar kan ik veel mee.
Kan je bv daar een voorbeeld van geven?
Wat zijn dat voor wetten? Zijn dat wetten die de mensenrechten respecteren bv?
LadyMadonna schreef:En wat doet het westen beatje?
"Wij" leggen het midden oosten toch echt ónze normen en waarden op, terwijl die van "hun" heel anders zijn...
Damned schreef:Voor dit alles was ik ook altijd tegen iedereen die maar iets negatief durfde te zeggen over moslims of buitenlanders of iets dergelijk.
Maar nu moet ik toch zelf wel bekennen dat mijn visie een beetje gekeerd is. De moslimcultuur staat heel ver van onze eigen cultuur. Daar valt volgens mij niet veel tegen in te brengen.
Veel moslims die hier over de jaren heen zijn komen wonen, zijn hier geintegreerd. Een beetje een mengeling van moslim en westerse principes. Dan zijn er ook een kleine groep geradicaliseerden, dat het moslim zijn ver te boven gaat. Niks aan de moslims op zich te verwijten dus.
Maar dan is er ook een grote groep die op het eerste gezicht (of sommige zelfs niet) geintegreerd overkomen, maar die gewoon compleet tegen onze cultuur zijn. Die de westerse cultuur haten. Die ons haten. Die het misschien niet openlijk laten merken wat ze vinden van de aanslagen, maar het eigenlijk een goede les voor ons vinden.En dat vind ik toch wel heel erg eigenlijk, en ik vind niet dat die hier thuishoren. Niemand eigenlijk die in europa woont maar eigenlijk fel tegen de europese cultuur is. Is dat niet normaal? Een multiculturele samenleving is goed, maar wel een geintegreerde.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle vluchtelingen ook maar weg moeten blijven, nee natuurlikk niet, en ze mogen zelfs tegen onze cultuur zijn, zolang ze maar weer teruggaan naar waar ze willen eens ze daar veilig zijn. En degenen die zich over de jaren geintegreerd hebben, kunnen natuurlijk blijven.
chanel1985 schreef:LadyMadonna schreef:En wat doet het westen beatje?
"Wij" leggen het midden oosten toch echt ónze normen en waarden op, terwijl die van "hun" heel anders zijn...
Ben daar niet zo van op de hoogte, Wat doet men in het Midden oosten?
waxmeltsenzo schreef:beatje schreef:Van alle geloven ,zijn de Moslims het meest dwingend.Alles moet volgens hun normen en waarden en ze hebben lak aan iedereen.
Uhm, het is toch echt zo dat het westen hun probeert hun wetten door te drukken.
In heel veel landen lopen ze nog achter op diverse dingen o.a op emancipatie.
En het westen heeft in hele korte tijd wel veel aangericht daar.
karuna schreef:Ik heb helaas tussen zware christenen gewoond als katholiek. En toch best dwingend hoor. Kermis op zondag dicht. Wij werden door de buren op maandag gesommeerd geen was op zondag buiten te hangen, visite te ontvangen buiten in de tuin enz. Electronische thermometer ging uit op zaterdag 2300 uur en aan maandag 100 uur. Omdat om zondag niet gezien mocht worden hoe warm het was. En nog meer van dat soort fraais. En nee dat was niet staphorst oid maar een ander erg christelijke staat.
En de spaanse inquesitie waarin de katholieken mensen op een nogal onsmakelijke manier "legaal" afmaakte. Of de christen die "heksen" na een "rschtspraak" op de brandstapel zetten of verdronken. Joden die palestijnen afschieten om geen idee wat. Hoetoes die Toetsies afmaken omdat ze net even anders geloven en daarom maar verkracht en vermoord moeten worden.
Amerika heeft ook de doodstraf.en de zuiderling waar je als openlijke niet gelovige je leven niet zeker bent.