Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:01

Ik stoorde mij eigenlijk gisteren op het nieuws dat er maar één iemand fout was en dat is de verbindingsofficier.
Voor mij voelde het aan alsof ze echt 1 iemand zochten die ze alle schuld wouden geven

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:02

En wat doet het westen beatje?
"Wij" leggen het midden oosten toch echt ónze normen en waarden op, terwijl die van "hun" heel anders zijn...

Anoniem

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:05

Wie zegt dat de Islam dwingender is dan het christendom heeft niet goed opgelet bij de geschiedenisles. :n

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:14

Niet alleen bij de geschiedenisles.... deze hele situatie is ontstaan doordat 'wij', de westerse wereld, ons zo nodig met 'hun' moesten bemoeien omdat 'wij' vinden dat 'hun' manier van leven niet goed is.....
Wij en hun even tussen aanhalingstekens, omdat ik niet in die termen wil denken, maar het wel even de makkelijkste manier is om mijn punt te verwoorden.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 26-03-16 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:19

Furrow schreef:
Ik stoorde mij eigenlijk gisteren op het nieuws dat er maar één iemand fout was en dat is de verbindingsofficier.
Voor mij voelde het aan alsof ze echt 1 iemand zochten die ze alle schuld wouden geven

Ja, ik dacht echt pardon. Hoe durven jullie.

Één iemand de schuld geven? het is gewoon het systeem wat van geen kanten deugt. Kom daar dan eerlijk voor uit. En ga niet opzoek naar een zondebok. Wat erg!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:27

LadyMadonna schreef:
"Wij" leggen het midden oosten toch echt ónze normen en waarden op, terwijl die van "hun" heel anders zijn...

Ben daar niet zo van op de hoogte, Wat doet men in het Midden oosten?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:29

beatje schreef:
Van alle geloven ,zijn de Moslims het meest dwingend.Alles moet volgens hun normen en waarden en ze hebben lak aan iedereen.

Uhm, het is toch echt zo dat het westen hun probeert hun wetten door te drukken.
In heel veel landen lopen ze nog achter op diverse dingen o.a op emancipatie.
En het westen heeft in hele korte tijd wel veel aangericht daar.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:29

Furrow schreef:

Als ze een van deze broers hadden gestopt was er wel een andere gek in zijn plaats geweest.

De plannen lagen er waarschijnlijk allang. Dat hing niet alleen van die ene broer af.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:31

Ik lees net op hln.be dat er een medewerker van de kerncentrale vermoord is?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:31

chanel1985 schreef:
LadyMadonna schreef:

Zich bemoeien met hun wetten en die wetten om keren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:39

Ja, daar kan ik veel mee.

Kan je bv daar een voorbeeld van geven?

Wat zijn dat voor wetten? Zijn dat wetten die de mensenrechten respecteren bv?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:44

chanel1985 schreef:
Ja, daar kan ik veel mee.

Kan je bv daar een voorbeeld van geven?

Wat zijn dat voor wetten? Zijn dat wetten die de mensenrechten respecteren bv?

Nou een van hun wetten is de doodstraf. Die hun op een manier toepassen die wij niet ok vinden.
Maar tijd geleden werd dat hier ook nog gedaan. In die landen lopen ze nog erg achter op sommige gebieden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:45

Ik heb helaas tussen zware christenen gewoond als katholiek. En toch best dwingend hoor. Kermis op zondag dicht. Wij werden door de buren op maandag gesommeerd geen was op zondag buiten te hangen, visite te ontvangen buiten in de tuin enz. Electronische thermometer ging uit op zaterdag 2300 uur en aan maandag 100 uur. Omdat om zondag niet gezien mocht worden hoe warm het was. En nog meer van dat soort fraais. En nee dat was niet staphorst oid maar een ander erg christelijke staat.

En de spaanse inquesitie waarin de katholieken mensen op een nogal onsmakelijke manier "legaal" afmaakte. Of de christen die "heksen" na een "rschtspraak" op de brandstapel zetten of verdronken. Joden die palestijnen afschieten om geen idee wat. Hoetoes die Toetsies afmaken omdat ze net even anders geloven en daarom maar verkracht en vermoord moeten worden.

Amerika heeft ook de doodstraf. -O- en de zuiderling waar je als openlijke niet gelovige je leven niet zeker bent.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:48

En in Saoudi Arabié zijn ze wat verder in de moderne wereld maar daar lijkt veel meer te kunnen en goedgekeurd door het westen dan in de omringende landen. Maarja die hebben we nou eenmaal nodig ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:49

@karuna waarom zou je de thermostaat uit zetten voor je buren op zondag?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:51

Abercrombie schreef:
Ik lees net op hln.be dat er een medewerker van de kerncentrale vermoord is?

ja idd en zijn badge is gestolen brrr hier krijg ik echt rillingen van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:51

LadyMadonna schreef:

Dat wou ik er eigenlijk nog aan toevoegen, dat wij ook niet meer op ons eigen grondgebied ruzie maken. Wij bombarderen dagelijks enorm veel doelwitten in Syrië.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:54

Voor dit alles was ik ook altijd tegen iedereen die maar iets negatief durfde te zeggen over moslims of buitenlanders of iets dergelijk.
Maar nu moet ik toch zelf wel bekennen dat mijn visie een beetje gekeerd is. De moslimcultuur staat heel ver van onze eigen cultuur. Daar valt volgens mij niet veel tegen in te brengen.
Veel moslims die hier over de jaren heen zijn komen wonen, zijn hier geintegreerd. Een beetje een mengeling van moslim en westerse principes. Dan zijn er ook een kleine groep geradicaliseerden, dat het moslim zijn ver te boven gaat. Niks aan de moslims op zich te verwijten dus.
Maar dan is er ook een grote groep die op het eerste gezicht (of sommige zelfs niet) geintegreerd overkomen, maar die gewoon compleet tegen onze cultuur zijn. Die de westerse cultuur haten. Die ons haten. Die het misschien niet openlijk laten merken wat ze vinden van de aanslagen, maar het eigenlijk een goede les voor ons vinden.En dat vind ik toch wel heel erg eigenlijk, en ik vind niet dat die hier thuishoren. Niemand eigenlijk die in europa woont maar eigenlijk fel tegen de europese cultuur is. Is dat niet normaal? Een multiculturele samenleving is goed, maar wel een geintegreerde.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle vluchtelingen ook maar weg moeten blijven, nee natuurlikk niet, en ze mogen zelfs tegen onze cultuur zijn, zolang ze maar weer teruggaan naar waar ze willen eens ze daar veilig zijn. En degenen die zich over de jaren geintegreerd hebben, kunnen natuurlijk blijven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:56

Waarom wordt Syrie gebombardeerd Emaaa_?

Zijn die doelwitten niet diegene die dinsdag ons hebben aangevallen? En parijs? En Turkije en....
En homo's van het dak gooien, mensen onthoofden, en wat nog niet allemaal?
Of moeten we dat ook respecteren onder het mom dat zijn hun normen en waarden?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:56

Wat mij opvalt is dat er altijd terug gegrepen word naar wat onze voorouders in het verleden ooit hebben gedaan.
Dat is iets wat gebeurt is en waar niks aan te veranderen is. Ouwe koeien uit de sloot halen noemen ze dat bij ons om dingen van nu te vergoeden.

En NEE emma in antwerpen ga je als vrouw niet op je gemak door de stad of met de metro mee.Mijn dochter studeert daar en heeft lang blond haar.Als ze naar school gaat heeft ze andere kleren aan als thuis,d'r haar gaat in een vlecht.Zo valt ze het minste op.
Wat mij stoort is dat dit gewoon ontkent word en vooral door mensen die er zelf niks te maken mee hebben.

Van ons word verwacht dat als wij naar een moslim land gaan wij ons kleden naar hun normen en waarden.Ik ben er ook geweest en blote schouders moesten op de plaatselijke markt bedekt worden,wat wij ook deden.
Maar hier lopen ze wel gehuld in tenten op straat,vormloze wezen die de nederlandse taal slecht of niet machtig zijn.
Ik kom uit een land waar al eeuwenlang kerken staan en ik vind de witte moskee met gouden bollen er op een aanfluiting ,in de stad zelf valt het nog mee dan zitten ze verscholen achter gewone gevels. Daar heb ik ook geen problemen mee.
Nog erger vind ik het altijd wijzende vingertje ,ja maar.... als zei dit en dat.Nee ze moeten hun vingers eens naar hun zelf wijzen .Van mij mogen ze hun religie best beleven ,maar niet zo dat de hele wereld er last van heeft.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:57

Damned schreef:
Voor dit alles was ik ook altijd tegen iedereen die maar iets negatief durfde te zeggen over moslims of buitenlanders of iets dergelijk.
Maar nu moet ik toch zelf wel bekennen dat mijn visie een beetje gekeerd is. De moslimcultuur staat heel ver van onze eigen cultuur. Daar valt volgens mij niet veel tegen in te brengen.
Veel moslims die hier over de jaren heen zijn komen wonen, zijn hier geintegreerd. Een beetje een mengeling van moslim en westerse principes. Dan zijn er ook een kleine groep geradicaliseerden, dat het moslim zijn ver te boven gaat. Niks aan de moslims op zich te verwijten dus.
Maar dan is er ook een grote groep die op het eerste gezicht (of sommige zelfs niet) geintegreerd overkomen, maar die gewoon compleet tegen onze cultuur zijn. Die de westerse cultuur haten. Die ons haten. Die het misschien niet openlijk laten merken wat ze vinden van de aanslagen, maar het eigenlijk een goede les voor ons vinden.En dat vind ik toch wel heel erg eigenlijk, en ik vind niet dat die hier thuishoren. Niemand eigenlijk die in europa woont maar eigenlijk fel tegen de europese cultuur is. Is dat niet normaal? Een multiculturele samenleving is goed, maar wel een geintegreerde.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle vluchtelingen ook maar weg moeten blijven, nee natuurlikk niet, en ze mogen zelfs tegen onze cultuur zijn, zolang ze maar weer teruggaan naar waar ze willen eens ze daar veilig zijn. En degenen die zich over de jaren geintegreerd hebben, kunnen natuurlijk blijven.

Zo denk ik er ook over, maar jij kan het beter verwoorden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:57

chanel1985 schreef:
LadyMadonna schreef:

Dictators oppakken en vermoorden omdat wij vinden dat een democratie beter is o.a. En dat triomfantelijk op tv laten zien. 'Ladies en gentleman, we've got him!!' :r
Landen de oorlog verklaren om de mensen te helpen aan een 'beter' leven... Oh nee, om onze olie veilig te stellen :Y)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:58

waxmeltsenzo schreef:
beatje schreef:
Van alle geloven ,zijn de Moslims het meest dwingend.Alles moet volgens hun normen en waarden en ze hebben lak aan iedereen.

Uhm, het is toch echt zo dat het westen hun probeert hun wetten door te drukken.
In heel veel landen lopen ze nog achter op diverse dingen o.a op emancipatie.
En het westen heeft in hele korte tijd wel veel aangericht daar.

Het westen loopt zelfs achter op sommige islamitische landen, kwam deze tweet laatst tegen:

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:00

Maar ik vind het wel geaccepteerd dat ze in hun eigen klederdracht rondlopen, of moskeeen bouwen (geen trema op mijn gsm) zolang ze zich maar min of meer een van ons voelen, in tegenstelling tot wat iemand anders hier vond.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:01

karuna schreef:
Ik heb helaas tussen zware christenen gewoond als katholiek. En toch best dwingend hoor. Kermis op zondag dicht. Wij werden door de buren op maandag gesommeerd geen was op zondag buiten te hangen, visite te ontvangen buiten in de tuin enz. Electronische thermometer ging uit op zaterdag 2300 uur en aan maandag 100 uur. Omdat om zondag niet gezien mocht worden hoe warm het was. En nog meer van dat soort fraais. En nee dat was niet staphorst oid maar een ander erg christelijke staat.

En de spaanse inquesitie waarin de katholieken mensen op een nogal onsmakelijke manier "legaal" afmaakte. Of de christen die "heksen" na een "rschtspraak" op de brandstapel zetten of verdronken. Joden die palestijnen afschieten om geen idee wat. Hoetoes die Toetsies afmaken omdat ze net even anders geloven en daarom maar verkracht en vermoord moeten worden.

Amerika heeft ook de doodstraf. -O- en de zuiderling waar je als openlijke niet gelovige je leven niet zeker bent.

Dus omdat dat eeuwen terug gebeurde is het goed dat nu het islam regime hier gaat heersen.Denk je dat het dan beter gaat worden als het christelijke regime waar je blijkbaar zo onder gebukt ging.