Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:14

Het slaat heus niet op een racistische opmerking maar je ziet niet een 'blank' iemand het zo even te zeggen een aanslag plegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:15

sloffiee schreef:
Het slaat heus niet op een racistische opmerking maar je ziet niet een 'blank' iemand het zo even te zeggen een aanslag plegen

Moet jij eens even beter het nieuws lezen. ;)

Zoe_97

sloffiee schreef:

euhm jawel.. heel veel gewone blake jongeren zijn ook naar syrië getrokken...

ilayda

sloffiee schreef:

Ik vind het behoorlijk rascistische overkomen, en ik denk dat je het nieuws beter in de gaten moeten houden.
Dan wist je dat dat paspoort helemaal niet klopte

Electra63

sloffiee schreef:
Ik vetrouw geen mannelijke moslim mannen meer als ik ergens ben waar het massaal is het klinkt misschien raar maar je weet het maar nooit
Helaas is hier heel vaak voor gewaarschuwd Door o.a wilders dat dit flink uit de hand zou gaan lopen met de grenzen open te laten

Hoe zie jij dat iemand moslim is? Ik ken (christelijke) Koerden en Irakezen en er zijn ook Nederlandse moslims?

saskiakefie

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:16

Het heeft geen enkele zin om zo te gaan generaliseren sloffiee heb je jezelf alleen maar mee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:17

sloffiee schreef:

die plegen ook aanslagen(IRA...onder andere vroeger)maar ze blazen zichzelf niet op.
Als iemand het een eer vind om te sterven heb je met een iets andere bloedgroep te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:17

En het merendeel van de getinte mannen (die niet eens moslim hoeven zijn, ze dragen gelukkig geen gele ster of zo) zou zo'n aanslag ook niet plegen.
Er zijn ook blanke geradicaliseerde moslims hoor!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:18

sloffiee schreef:

Oei, ik hoop niet dat je dit serieus meent? Dat is wel degelijk vaker gebeurd en nogsteeds..
Een terrorist heeft "geen gezicht" (als in standaard uiterlijk)..

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:18

Naja jullie praten wel anders over ze als ze je familie treffen ;) zien of je dan nog zo netjes over hun praat . Dit was het laatste wat ik hier gemeld heb want merk het al dat je weer totaal je mening niet mag hebben

Bhodi

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:19

Terug naar het onderwerp? :)

Blue_Eyes

sloffiee schreef:

Anders Breivik, anyone? Blanker heb je ze bijna niet... En het motief kun je er vaak ook niet aan afzien, dus kom nou niet met 'maar die is geen moslim'.

Zoe_97

jij bent gewoon ene racist... ik heb getemt. Over terroristen mag je je mening hebben wat je wil, maar een moslim is geen terrorist en een terrorist geen moslim, want dan zouden ze niet doden

geerke

Dreamy schreef:
sloffiee schreef:

Oei, ik hoop niet dat je dit serieus meent? Dat is wel degelijk vaker gebeurd en nogsteeds..

ze heeft wel gelijk als ze zelfmoordaanslag bedoelt....dan moet je een flinke islamitische extremist voor zijn.De gematigde moslim heeft niet de gewoonte zich op te blazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:20

sloffiee schreef:
Naja jullie praten wel anders over ze als ze je familie treffen ;) zien of je dan nog zo netjes over hun praat . Dit was het laatste wat ik hier gemeld heb want merk het al dat je weer totaal je mening niet mag hebben

Niet als je ze zo ongefundeerd roept nee!
Ik vind het ook een behoorlijk racistische opmerking!
Lees eens achtergronden van terrorisme en meld je dan weer.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:21

sloffiee schreef:

Dat is geen mening, je praat over dingen en de helft van de dingen klopt niet.

eenitraM

sloffiee schreef:

Wat een beperkte gedachtegang heb jij.

Kun jij aan iemand zien welk geloof hij/zij draagt? Bizar maar waar, zelfs Nederlandse mannen met een Nederlands paspoort hebben zich aangesloten bij de IS. En jawel, in Parijs is een vrouw betrokken.

Even oppassen met wat jij zegt. Doet de wereld niet veel goeds, zoiets zeggen,

Ik kan niet wachten op updates. Man, wat vervelend dit...

geerke

Zoe_97 schreef:
jij bent gewoon ene racist... ik heb getemt. Over terroristen mag je je mening hebben wat je wil, maar een moslim is geen terrorist en een terrorist geen moslim, want dan zouden ze niet doden

dan zou ik mij even verdiepen in het aantal aanslagen die dagelijks wereldwijd worden gepleegd...dat zijn toch echt moslims,ik kan er niets anders van maken.
Maar het maakt niet alle moslims terroristen.

Maaike_Ma

lees net dat er nu weer een verdacht pakketje bij een centraal station is gevonden?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:22

Ik denk ook aan de Duitse ploeg.
Hun hebben twee van deze serieuze dreigingen binnen een paar dagen tijd meegemaakt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:23

sloffiee schreef:

Hahaha.....als de geschiedenis (weet je wel, dat vak waar je nooit bij oplet omdat je zit te appen) je iets leert dan is het dat de meeste lone wolves blanke mannen zijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:24

Blue_Eyes schreef:
sloffiee schreef:

Anders Breivik, anyone? Blanker heb je ze bijna niet... En het motief kun je er vaak ook niet aan afzien, dus kom nou niet met 'maar die is geen moslim'.

Dat was een loner....niet lid of gestuurd door een wereldwijde terroristische organisatie als IS.
Eerder werd mij verteld dat deze vergelijking niet werd gemaakt,zie hier :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:25

Anoniem

De meeste terroristen zijn moslim, maar moslims in het algemeen zijn GEEN terroristen.

Mensen die dat zeggen mogen van mij een flink eind optyfen. Ik zit in een VWO klas met 4 Nederlanders. De rest is moslim. Leukste klas waar ik ooit in heb gezeten, het zijn stuk voor stuk geweldige, lieve mensen.

Bambolina

sloffiee schreef:

Swing, aaaaand a miss.
Als mijn familie wordt omgebracht door IS, moet ik dan bij mijn moslim buurmeisje aan gaan kloppen om verhaal te halen ofzo? De gemiddelde moslim heeft ongeveer net zo veel te maken met een extremist als een moderne christen met een kruisvaarder. Weet je hoe veel moslims er al op gruwelijke wijze zijn omgebracht door IS en andere terroristische 'moslim' organisaties?