Electra63 schreef:Maar jij bent dan ook een uitzondering, in het echte leven en op Bokt![]()
Maak je geen zorgen, mijn motieven zijn volstrekt egoistisch

Als er nu 100 bij zouden komen dan zou er toch wel ergens EENTJE zijn die me wel uit zou nodigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Maar jij bent dan ook een uitzondering, in het echte leven en op Bokt![]()
Electra63 schreef:Cowboy55 schreef:
Ach, wat mij betreft zetten ze er 100 in ons dorp in het inmiddels leegstaande bejaardentehuis. Hartje dorp (die arme bejaarden zitten inmiddels in een nieuwbouw op 2 km van het centrum), alle faciliteiten (school, winkels, bus, bibliotheek) bij de hand in plaats van ergens in een bos in the middle of nowhere te zitten.....alleen gaat het COA niet voor dat soort 'kleine' groepen.... en meer kunnen er toch echt niet in dat ex-bejaardentehuis.....
Maar jij bent dan ook een uitzondering, in het echte leven en op Bokt![]()
Sammie schreef:Electra63 schreef:Om alles even in het juiste perspectief te plaatsen:
https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers
Tot 26 oktober zijn er dit jaar 41.764 vluchtelingen binnengekomen. Op basis van de 1e helft van 2015 wordt ongeveer 70% van de aanvragen toegekend. Op een totale bevolking van 16,9 miljoen, is 28.000 mensen, een percentage van 0,16%!
Maar dat lijken mij wel cijfers te zijn zonder de gezinshereniging? Dus is dat aantal van 41.764 iets wel groter.
Sammie schreef:Ik vraag mij sowieso af of je die 30% op deze groep kan toepassen. Alle Syriers (grootste groep) kun je volgens mij sowieso niet nu terugsturen. Vermoed ik zo. Oorlog is nog in volle gang. En het is nu wel de grootste groep dat komt. Dat terugsturen zal nu voornl. van toepassing zijn op de andere etnischiteiten (is dat een woord?). Ik ben even niet in staat om die verhouding toe te passen op die 42.000 man. Eveneens is niet bekend hoeveel gezinnen er nu zijn en hoe groot het percentage alleen mannen is. En die laatste groep is vrij groot, in Goes (Zld) zitten bijv. alleen alleenreizende mannen. Dus stel dat van die 41.000 3/4 alleen is en gezinshereniging wil toepassen dan zit je op 71.000. Plus het zijn cijfers tot deze periode. Er is nog veel onderweg, niet allemaal naar Nederland. We gaan nu de winter in en de oorlog is nog niet afgelopen. Zouden we kunnen stellen dat er 100.000 man van dit en komend jaar er blijvend bij komen? (dit wel gebaseerd op gezinshereniging, welke na aanvraag asiel pas opgestart kan worden en wat er terug gaat)
En is de angst terecht? Ja, immers voelt die persoon dat zo. Dit soort cijfers en anderen helpen echter wel bij de relativatie ervan. Immers gaat het hier dan om 1 op de 178 dat erbij komt. Echter blijven het wel aantallen dat vergelijkbaar is met een flinke stad (circa 1/4 Den Haag, 1/6 Rotterdam 1/7 Amsterdam en meer dan een verdubbeling in Zeeuws-Vlaanderen) dat je moet gaan huisvesten en aanspraak gaat doen op de sociale voorzieningen en arbeidsmarkt.
Sammie schreef:Electra63 schreef:Om alles even in het juiste perspectief te plaatsen:
https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers
Tot 26 oktober zijn er dit jaar 41.764 vluchtelingen binnengekomen. Op basis van de 1e helft van 2015 wordt ongeveer 70% van de aanvragen toegekend. Op een totale bevolking van 16,9 miljoen, is 28.000 mensen, een percentage van 0,16%!
Maar dat lijken mij wel cijfers te zijn zonder de gezinshereniging? Dus is dat aantal van 41.764 iets wel groter.
Electra63 schreef:We hebben het dan nog steeds over de instroom in 2015. 70% wordt toegekend, 30% wordt afgewezen, dus 70.000 vluchtelingen dit jaar op ruim 16 miljoen Nederlanders. Je kan natuurlijk twijfelen aan deze percentages, maar waarom? Ze klinken heel aannemelijk. Hoe kan zo'n klein aantal de maatschappij zo ontwrichten of angst aanjagen? Het gros van de Nederlanders zal nooit geconfronteerd worden met een vluchteling in het echte leven. Of is iedereen bang voor de (licht-)gekleurde medemens? Dan moet je zeker niet komen in Rotterdam![]()
Maar goed, ik heb deze cijfers geplaatst, om alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen. Maar als deze cijfers in twijfel worden getrokken, lijkt het of men liever discussieert over fictieve aantallen van honderdduizenden. Of men gebruikt de vluchteling als excuus omdat men vindt dat er al genoeg buitenlanders zijn in Nederland?
Dus wel. Het mag dan wel 0,13% (en dat dan gebaseerd op cijfers zonder gezinshereniging), maar die groep met gezinshereniging is iig al groot genoeg om iedere Nederlander te ‘confronteren’. En of dat een pluspunt of minpunt is laat ik buiten beschouwing, maar de groep die er geprognosticeerd (en dan wel een prognose die hier in dit topic is gedaan, maar imo geen fantasie prognose) aan gaat komen is dus statistisch al groot genoeg om elke Nederlander een kennis(je) ‘extra’ te geven. Dit heeft dus gewoon invloed op de hele samenleving.Citaat:Het gros van de Nederlanders zal nooit geconfronteerd worden met een vluchteling in het echte leven.
Sammie schreef:Ter vergelijk we zouden ook bijna allemaal een voormalige Joegoslaaf moeten kennen. Woonden er ca 76000 in 2004 (kon even geen nieuwere cijfers vinden) in Nederland.
Sammie schreef:Kom Electra.. Dat laatste is niet fair.. Er wordt niks per definitie in twijfel getrokken, maar als jij het eea in perspectief wil plaatsen dan lijkt het mij meer dan logisch dat je dat wel basis doet op basis van (redelijk) correcte cijfers cq. prognoses. En als die verhouding 70/30 op verhouding groep A/B ligt mag best de vraag gesteld worden of die verhouding dan wel juist is op verhouding groep A/C (resultaten behaalt in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst). En het houdt ook niet op in 2015. Op 31 december is het niet opeens pais en vree in Syrië en houdt de stroom stantepee ook niet op. En de discussie over vluchtelingen, asielzoekers etc. houdt ook niet op. Er treedt wel een gewenning op dus de mate van discussiëren kan twee kanten opgaan. Milder of harder.Dus wel. Het mag dan wel 0,13% (en dat dan gebaseerd op cijfers zonder gezinshereniging), maar die groep met gezinshereniging is iig al groot genoeg om iedere Nederlander te ‘confronteren’. En of dat een pluspunt of minpunt is laat ik buiten beschouwing, maar de groep die er geprognosticeerd (en dan wel een prognose die hier in dit topic is gedaan, maar imo geen fantasie prognose) aan gaat komen is dus statistisch al groot genoeg om elke Nederlander een kennis(je) ‘extra’ te geven. Dit heeft dus gewoon invloed op de hele samenleving.Citaat:Het gros van de Nederlanders zal nooit geconfronteerd worden met een vluchteling in het echte leven.
Ter vergelijk we zouden ook bijna allemaal een voormalige Joegoslaaf moeten kennen. Woonden er ca 76000 in 2004 (kon even geen nieuwere cijfers vinden) in Nederland.
Electra63 schreef:Maar goed, zelfs dat vindt jij teveel.
Sammie schreef:Electra63 schreef:Maar goed, zelfs dat vindt jij teveel.
Die uitspraak heb ik niet gebezigd hoor. Die conclusie trek jij zelf, enkel omdat ik ook iets met cijfers probeer aan te tonen.
En we waren hopelijk wel over uit dat die 0.13% niet helemaal juist is, omdat dat gebaseerd is op cijfers zonder gezinshereniging en moment x in maand oktober. Of het nu 0,13% of zelfs 1% is.. op basis van dat groepje kan er een imo faire prognose gemaakt worden en op basis daarvan heb je gewoon een groep waar elke Nederlander in zijn leven statistisch gezien mee te 'maken' gaat krijgen. En nogmaals of dat tof, balen, geweldig of küt is laat ik in het midden
Als jij 'goochelt' met cijfers mag ik het ookEn ik nodig dan ook ieder van harte uit om er op te schieten waar mogelijk.
Sammie schreef:Dat goochelen was grappig bedoeld. Staat tussen haakjes. Maar prima als jij cijfers geeft mag een ander dat ook. Aannames voor wat betreft gezinshereniging .. ? Pardon...Volgens mij is dat ook een faire schatting en geen dikke duim. Er zitten veel mannen tussen uit syrie die hun gezin voorop zijn gereisd. Is veelvuldig geïnterviewd en een gezin bestaat uit minstens een vrouw en veelal een of twee, soms drie kinderen. In kader van gezinshereniging mogen die evt en tzt. ook komen.
Of er wel of niet criminelen bij komen is niet im frage op dit moment. Staat immers niet in tussen die cijfers. Zou je wel andere cijfers op kunnen toepassen. Als je weet hoe groot het percentage asielzoekers crimineel wordt of hoe groot de kans is dat asielzoekers in de bijstand komt. . Etc.. zou je kunnen toepassen op deze groep en zo een schattig of kanspecentage maken hoe deze groep terecht kan komen... kan wellicht helpen om angst weg te nemen. Maar dat dit allemaal en alleen maar criminelen zijn is dikke kul. En het zijn ook niet allemaal verkrachters, maar ook niet allemaal zielig.
Sammie schreef:Ik vraag mij sowieso af of je die 30% op deze groep kan toepassen. Alle Syriers (grootste groep) kun je volgens mij sowieso niet nu terugsturen. Vermoed ik zo. Oorlog is nog in volle gang. En het is nu wel de grootste groep dat komt. Dat terugsturen zal nu voornl. van toepassing zijn op de andere etnischiteiten (is dat een woord?). Ik ben even niet in staat om die verhouding toe te passen op die 42.000 man. Eveneens is niet bekend hoeveel gezinnen er nu zijn en hoe groot het percentage alleen mannen is. En die laatste groep is vrij groot, in Goes (Zld) zitten bijv. alleen alleenreizende mannen. Dus stel dat van die 41.000 3/4 alleen is en gezinshereniging wil toepassen dan zit je op 71.000. Plus het zijn cijfers tot deze periode. Er is nog veel onderweg, niet allemaal naar Nederland. We gaan nu de winter in en de oorlog is nog niet afgelopen. Zouden we kunnen stellen dat er 100.000 man van dit en komend jaar er blijvend bij komen? (dit wel gebaseerd op gezinshereniging, welke na aanvraag asiel pas opgestart kan worden en wat er terug gaat)
En is de angst terecht? Ja, immers voelt die persoon dat zo. Dit soort cijfers en anderen helpen echter wel bij de relativatie ervan. Immers gaat het hier dan om 1 op de 178 dat erbij komt. Echter blijven het wel aantallen dat vergelijkbaar is met een flinke stad (circa 1/4 Den Haag, 1/6 Rotterdam 1/7 Amsterdam en meer dan een verdubbeling in Zeeuws-Vlaanderen) dat je moet gaan huisvesten en aanspraak gaat doen op de sociale voorzieningen en arbeidsmarkt.