Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:01

Electra63 schreef:
Maar jij bent dan ook een uitzondering, in het echte leven en op Bokt ;) :D

Maak je geen zorgen, mijn motieven zijn volstrekt egoistisch :D : ik heb nu schuin/achterburen uit oost-Turkije/Armenie (denk ik, afgaande op de kopjes en de klanken die ik hoor). Die mensen roosteren regelmatig een lam. Dat ruikt echt f*cking goed, maar ze nodigen me nooit uit om mee te eten.

Als er nu 100 bij zouden komen dan zou er toch wel ergens EENTJE zijn die me wel uit zou nodigen? :9 :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:10

Electra63 schreef:
Cowboy55 schreef:

Ach, wat mij betreft zetten ze er 100 in ons dorp in het inmiddels leegstaande bejaardentehuis. Hartje dorp (die arme bejaarden zitten inmiddels in een nieuwbouw op 2 km van het centrum 8)7 ), alle faciliteiten (school, winkels, bus, bibliotheek) bij de hand in plaats van ergens in een bos in the middle of nowhere te zitten.....alleen gaat het COA niet voor dat soort 'kleine' groepen.... en meer kunnen er toch echt niet in dat ex-bejaardentehuis.....

Maar jij bent dan ook een uitzondering, in het echte leven en op Bokt ;) :D

Er zijn gelukkig meer 'uitzonderingen' dan je denkt B-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:14

Sammie schreef:
Electra63 schreef:
Om alles even in het juiste perspectief te plaatsen:
https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers

Tot 26 oktober zijn er dit jaar 41.764 vluchtelingen binnengekomen. Op basis van de 1e helft van 2015 wordt ongeveer 70% van de aanvragen toegekend. Op een totale bevolking van 16,9 miljoen, is 28.000 mensen, een percentage van 0,16%!

Maar dat lijken mij wel cijfers te zijn zonder de gezinshereniging? Dus is dat aantal van 41.764 iets wel groter.

Het zijn cijfers over de instroom van dit jaar. Nee .... geen gezinshereniging, maar er zitten ook vrouwen en kinderen bij, dus al gezinnen. Er wordt ook 30% afgewezen. Daarbij kwamen afgelopen jaren veel minder vluchtelingen binnen. Dus is de angst wel terecht, als je de cijfers ziet van de vluchtelingen die binnenkomen?

In ieder geval gaat het dus niet om een instroom van honderdduizenden die ons land overspoelen en Nederland willen islamiseren, zoals de tegenstanders vaak aangeven.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 30-10-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:16

Wranglerbutt schreef:

Gelukkig wel :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:27

Ik vraag mij sowieso af of je die 30% op deze groep kan toepassen. Alle Syriers (grootste groep) kun je volgens mij sowieso niet nu terugsturen. Vermoed ik zo. Oorlog is nog in volle gang. En het is nu wel de grootste groep dat komt. Dat terugsturen zal nu voornl. van toepassing zijn op de andere etnischiteiten (is dat een woord?). Ik ben even niet in staat om die verhouding toe te passen op die 42.000 man. Eveneens is niet bekend hoeveel gezinnen er nu zijn en hoe groot het percentage alleen mannen is. En die laatste groep is vrij groot, in Goes (Zld) zitten bijv. alleen alleenreizende mannen. Dus stel dat van die 41.000 3/4 alleen is en gezinshereniging wil toepassen dan zit je op 71.000. Plus het zijn cijfers tot deze periode. Er is nog veel onderweg, niet allemaal naar Nederland. We gaan nu de winter in en de oorlog is nog niet afgelopen. Zouden we kunnen stellen dat er 100.000 man van dit en komend jaar er blijvend bij komen? (dit wel gebaseerd op gezinshereniging, welke na aanvraag asiel pas opgestart kan worden en wat er terug gaat)

En is de angst terecht? Ja, immers voelt die persoon dat zo. Dit soort cijfers en anderen helpen echter wel bij de relativatie ervan. Immers gaat het hier dan om 1 op de 178 dat erbij komt. Echter blijven het wel aantallen dat vergelijkbaar is met een flinke stad (circa 1/4 Den Haag, 1/6 Rotterdam 1/7 Amsterdam en meer dan een verdubbeling in Zeeuws-Vlaanderen :D) dat je moet gaan huisvesten en aanspraak gaat doen op de sociale voorzieningen en arbeidsmarkt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:41

Sammie schreef:
Ik vraag mij sowieso af of je die 30% op deze groep kan toepassen. Alle Syriers (grootste groep) kun je volgens mij sowieso niet nu terugsturen. Vermoed ik zo. Oorlog is nog in volle gang. En het is nu wel de grootste groep dat komt. Dat terugsturen zal nu voornl. van toepassing zijn op de andere etnischiteiten (is dat een woord?). Ik ben even niet in staat om die verhouding toe te passen op die 42.000 man. Eveneens is niet bekend hoeveel gezinnen er nu zijn en hoe groot het percentage alleen mannen is. En die laatste groep is vrij groot, in Goes (Zld) zitten bijv. alleen alleenreizende mannen. Dus stel dat van die 41.000 3/4 alleen is en gezinshereniging wil toepassen dan zit je op 71.000. Plus het zijn cijfers tot deze periode. Er is nog veel onderweg, niet allemaal naar Nederland. We gaan nu de winter in en de oorlog is nog niet afgelopen. Zouden we kunnen stellen dat er 100.000 man van dit en komend jaar er blijvend bij komen? (dit wel gebaseerd op gezinshereniging, welke na aanvraag asiel pas opgestart kan worden en wat er terug gaat)

En is de angst terecht? Ja, immers voelt die persoon dat zo. Dit soort cijfers en anderen helpen echter wel bij de relativatie ervan. Immers gaat het hier dan om 1 op de 178 dat erbij komt. Echter blijven het wel aantallen dat vergelijkbaar is met een flinke stad (circa 1/4 Den Haag, 1/6 Rotterdam 1/7 Amsterdam en meer dan een verdubbeling in Zeeuws-Vlaanderen :D) dat je moet gaan huisvesten en aanspraak gaat doen op de sociale voorzieningen en arbeidsmarkt.

Heb je de link aangeklikt? Daarin staat precies vermeld de leeftijd en geslacht en verderop ook de top 5 van de landen waar de meeste vluchtelingen vandaan komen.

De cijfers zijn tot 26 oktober...... de stand is nu ruim 41.000, dus om nu te gaan goochelen met deze cijfers lijkt me koffiedik kijken. En waarom twijfel jij, dat maar 70% wordt toegekend? Het is toch algemeen bekend dat er asielzoekers uit Albanie en bijv. Somalie tussen zitten? Lijkt me dat deze mensen inderdaad niet de status krijgen. Dus een afwijzing van 30% klinkt mij heel aannemelijk.

Jouw laatste gegoochel met cijfers begrijp ik helemaal niet. Stel dat wij dit jaar 100.000 vluchtelingen totaal krijgen. Deze worden verspreid over Nederland. Rotterdam bijv. heeft ruim 600.000 inwoners, dus hoe kom je aan 1/6 in Rotterdam?

Edit: je vergelijkt het aantal vluchtelingen met de grootte van een stad? Ik zie daar het nut niet van in.

41.000 vluchtelingen op ruim 16 miljoen Nederlanders........... men moet zich schamen om daar zo'n groot probleem van te maken. Respect voor Libanon en Jordanië!!
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 30-10-15 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:45

Electra63 schreef:
Wranglerbutt schreef:

Gelukkig wel :D

Jullie willen ook geroosterd lam? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:47

Cowboy55 schreef:
Jullie willen ook geroosterd lam? :D

No thanks, ik hou wel van de mediterrane keuken, maar niet van lam ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:48

Ja aangeklikt, maar dat maakt toch niet uit. De grootste groep nu zijn syriers (en Eritrea staat ook bovenaan). Die 30/70% is gebaseerd op eerdere cijfers toch? dan lagen die verhoudingen ook anders neem ik aan. Het aantal Syriërs is nl. redelijk recent behoorlijk gestegen.

Dat ze over heel Nederland verspreid worden maakt toch niet uit. Als groep is het (verwacht) 100.000 man dan. Dat is dus 1/6 van Rotterdam erbij. Waar je die exact huisvest maakt niet uit. Het komt erbij. Er moeten duidelijk huizen komen (er zijn nu te weinig huizen voor de reeds Nederlandse inwoners), banen en ze doen een beroep op allerlei sociale voorzieningen (niet perse bijstand, maar van alles).

Als je het koffiedik vindt kijken waar het aantal uiteindelijk op terecht gaat komen is het imo ook te voorbarig om nu te zeggen: Het is maar x personen x procent wat er bij komt. Dit is de stand nu, waar het eindigt weet we niet. Prognose maken kan dus wel, ik denk dat met die 100.000 man het een aardige schatting is voor de komende twee jaar. Anders had ik dat aantal niet genoemd :D Als die oorlog voorbij is daalt het, verwacht ik. Maar daar ziet het imo niet naar uit (helaas).
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-10-15 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:49

Sammie schreef:
Electra63 schreef:
Om alles even in het juiste perspectief te plaatsen:
https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers

Tot 26 oktober zijn er dit jaar 41.764 vluchtelingen binnengekomen. Op basis van de 1e helft van 2015 wordt ongeveer 70% van de aanvragen toegekend. Op een totale bevolking van 16,9 miljoen, is 28.000 mensen, een percentage van 0,16%!

Maar dat lijken mij wel cijfers te zijn zonder de gezinshereniging? Dus is dat aantal van 41.764 iets wel groter.

Ik zou het grofweg keer 3 doen inclusief gezinshereniging. 120.000. Maar als je -zoals je later inschat- 100.000 zegt dan kan dat ook goed kloppen. zal ergens in die orde van grootte zijn.

Teddy321

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:07

Ach en als je t over een stad hebt, we hebben een nederland een hele afgebouwde stad staan.....leeg. De projectontwikkelaars hebben zich vergallopeert en niemand wil er wonen. Er zijn zelfs al voorzieningen. Laat de vluchtelingen dit zelf bemannen en je hebt ook banen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:15

Over goochelen met cijfers gesproken. Leuk weetje: Ieder mens ‘kent’ gemiddeld 200 a 300 mensen. Iedere Nederlander zal dus statistisch gezien ook dan ook *een* huidige asielzoeker tot zijn ‘kennissen’ kring mogen gaan rekenen in de (nabije) toekomst. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:16

We hebben het dan nog steeds over de instroom in 2015. 70% wordt toegekend, 30% wordt afgewezen, dus 70.000 vluchtelingen dit jaar op ruim 16 miljoen Nederlanders. Je kan natuurlijk twijfelen aan deze percentages, maar waarom? Ze klinken heel aannemelijk. Hoe kan zo'n klein aantal de maatschappij zo ontwrichten of angst aanjagen? Het gros van de Nederlanders zal nooit geconfronteerd worden met een vluchteling in het echte leven. Of is iedereen bang voor de (licht-)gekleurde medemens? Dan moet je zeker niet komen in Rotterdam :D

Maar goed, ik heb deze cijfers geplaatst, om alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen. Maar als deze cijfers in twijfel worden getrokken, lijkt het of men liever discussieert over fictieve aantallen van honderdduizenden. Of men gebruikt de vluchteling als excuus omdat men vindt dat er al genoeg buitenlanders zijn in Nederland?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:25

Electra63 schreef:
We hebben het dan nog steeds over de instroom in 2015. 70% wordt toegekend, 30% wordt afgewezen, dus 70.000 vluchtelingen dit jaar op ruim 16 miljoen Nederlanders. Je kan natuurlijk twijfelen aan deze percentages, maar waarom? Ze klinken heel aannemelijk. Hoe kan zo'n klein aantal de maatschappij zo ontwrichten of angst aanjagen? Het gros van de Nederlanders zal nooit geconfronteerd worden met een vluchteling in het echte leven. Of is iedereen bang voor de (licht-)gekleurde medemens? Dan moet je zeker niet komen in Rotterdam :D

Maar goed, ik heb deze cijfers geplaatst, om alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen. Maar als deze cijfers in twijfel worden getrokken, lijkt het of men liever discussieert over fictieve aantallen van honderdduizenden. Of men gebruikt de vluchteling als excuus omdat men vindt dat er al genoeg buitenlanders zijn in Nederland?

Dat het de meeste mensen angst aanjaagt, heeft te maken met het geloof van de meeste vluchtelingen. En het feit dat we net uit een crisis komen, waarin het vel over de oren van de meeste Nederlanders is getrokken. Dit alles gevoed door de media.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:42

Kom Electra.. Dat laatste is niet fair.. Er wordt niks per definitie in twijfel getrokken, maar als jij het eea in perspectief wil plaatsen dan lijkt het mij meer dan logisch dat je dat wel basis doet op basis van (redelijk) correcte cijfers cq. prognoses. En als die verhouding 70/30 op verhouding groep A/B ligt mag best de vraag gesteld worden of die verhouding dan wel juist is op verhouding groep A/C (resultaten behaalt in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst). En het houdt ook niet op in 2015. Op 31 december is het niet opeens pais en vree in Syrië en houdt de stroom stantepee ook niet op. En de discussie over vluchtelingen, asielzoekers etc. houdt ook niet op. Er treedt wel een gewenning op dus de mate van discussiëren kan twee kanten opgaan. Milder of harder.
Citaat:
Het gros van de Nederlanders zal nooit geconfronteerd worden met een vluchteling in het echte leven.
Dus wel. Het mag dan wel 0,13% (en dat dan gebaseerd op cijfers zonder gezinshereniging), maar die groep met gezinshereniging is iig al groot genoeg om iedere Nederlander te ‘confronteren’. En of dat een pluspunt of minpunt is laat ik buiten beschouwing, maar de groep die er geprognosticeerd (en dan wel een prognose die hier in dit topic is gedaan, maar imo geen fantasie prognose) aan gaat komen is dus statistisch al groot genoeg om elke Nederlander een kennis(je) ‘extra’ te geven. Dit heeft dus gewoon invloed op de hele samenleving.

Ter vergelijk we zouden ook bijna allemaal een voormalige Joegoslaaf moeten kennen. Woonden er ca 76000 in 2004 (kon even geen nieuwere cijfers vinden) in Nederland. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:07

Sammie schreef:
Ter vergelijk we zouden ook bijna allemaal een voormalige Joegoslaaf moeten kennen. Woonden er ca 76000 in 2004 (kon even geen nieuwere cijfers vinden) in Nederland. :)

Check.....3 stuks (2x Bosnie, 1x Kroatie).....en een Albanees die een Grieks restaurant runt maar dat aan niemand wil vertellen omdat ie bang is dat het hem klanten kost als mensen horen dat hij Alba is....wat best triest is trouwens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:15

Sammie schreef:

Verschillende... Maar ik tel niet mee gezien mijn werkzaamheden, ik speel vals :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:17

Sammie schreef:
Kom Electra.. Dat laatste is niet fair.. Er wordt niks per definitie in twijfel getrokken, maar als jij het eea in perspectief wil plaatsen dan lijkt het mij meer dan logisch dat je dat wel basis doet op basis van (redelijk) correcte cijfers cq. prognoses. En als die verhouding 70/30 op verhouding groep A/B ligt mag best de vraag gesteld worden of die verhouding dan wel juist is op verhouding groep A/C (resultaten behaalt in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst). En het houdt ook niet op in 2015. Op 31 december is het niet opeens pais en vree in Syrië en houdt de stroom stantepee ook niet op. En de discussie over vluchtelingen, asielzoekers etc. houdt ook niet op. Er treedt wel een gewenning op dus de mate van discussiëren kan twee kanten opgaan. Milder of harder.
Citaat:
Het gros van de Nederlanders zal nooit geconfronteerd worden met een vluchteling in het echte leven.
Dus wel. Het mag dan wel 0,13% (en dat dan gebaseerd op cijfers zonder gezinshereniging), maar die groep met gezinshereniging is iig al groot genoeg om iedere Nederlander te ‘confronteren’. En of dat een pluspunt of minpunt is laat ik buiten beschouwing, maar de groep die er geprognosticeerd (en dan wel een prognose die hier in dit topic is gedaan, maar imo geen fantasie prognose) aan gaat komen is dus statistisch al groot genoeg om elke Nederlander een kennis(je) ‘extra’ te geven. Dit heeft dus gewoon invloed op de hele samenleving.

0,13 % is nog niet 1 %, dat is 1 op de honderdzestigduizend inwoners in Nederland, dat is helemaal niets. :D

Maar goed, zelfs dat vindt jij teveel. Moeten bijvoorbeeld Jordanië en Libanon dan nog meer mensen opnemen? Moeten vluchtelingen jaren in een tentenkamp verblijven, zonder onderwijs en enige kans op een toekomst?

Wat betreft de cijfers, het is nu bijna november, wij hebben nu ruim 41.000 vluchtelingen (cijfers worden iedere week aangepast, dus ik weet niet waarom jij suggereert, dat de cijfers niet correct zijn), er zijn nog maar 2 maanden te gaan, eigenlijk zou 50.000 een goed cijfer zijn, als je dit rekenkundig wil benaderen. Maar in de toekomst kijken is moeilijk, er zullen minder vluchtelingen naar Griekenland en Italië komen dan de afgelopen maanden, door het slechte weer, maar er is nog wel een groep onderweg vanuit Griekenland naar Nederland. Ik vind daarom 100.000 vluchtelingen, waarvan 30% wordt afgewezen (Kosovaren, Albanezen, Gambianen, Senegalezen enz.) heel redelijk om vanuit te gaan. Dat is het dubbele in de komende 2 maanden. Tussen die 70.000 die erkend worden, zitten ook vrouwen en kinderen, dus niet iedereen zal zijn gezin gaan herenigen. Zeker in het begin niet, de procedures zijn lang. Daarbij zullen er ook weer mensen vertrekken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:34

Electra63 schreef:
Maar goed, zelfs dat vindt jij teveel.

Die uitspraak heb ik niet gebezigd hoor. Die conclusie trek jij zelf, enkel omdat ik ook iets met cijfers probeer aan te tonen.

En we waren hopelijk wel over uit dat die 0.13% niet helemaal juist is, omdat dat gebaseerd is op cijfers zonder gezinshereniging en moment x in maand oktober. Of het nu 0,13% of zelfs 1% is.. op basis van dat groepje kan er een imo faire prognose gemaakt worden en op basis daarvan heb je gewoon een groep waar elke Nederlander in zijn leven statistisch gezien mee te 'maken' gaat krijgen. En nogmaals of dat tof, balen, geweldig of küt is laat ik in het midden :)

Als jij 'goochelt' met cijfers mag ik het ook :D En ik nodig dan ook ieder van harte uit om er op te schieten waar mogelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:02

Sammie schreef:
Electra63 schreef:
Maar goed, zelfs dat vindt jij teveel.

Die uitspraak heb ik niet gebezigd hoor. Die conclusie trek jij zelf, enkel omdat ik ook iets met cijfers probeer aan te tonen.

En we waren hopelijk wel over uit dat die 0.13% niet helemaal juist is, omdat dat gebaseerd is op cijfers zonder gezinshereniging en moment x in maand oktober. Of het nu 0,13% of zelfs 1% is.. op basis van dat groepje kan er een imo faire prognose gemaakt worden en op basis daarvan heb je gewoon een groep waar elke Nederlander in zijn leven statistisch gezien mee te 'maken' gaat krijgen. En nogmaals of dat tof, balen, geweldig of küt is laat ik in het midden :)

Als jij 'goochelt' met cijfers mag ik het ook :D En ik nodig dan ook ieder van harte uit om er op te schieten waar mogelijk.

Die uitspraak heb je inderdaad niet gedaan. Die conclusie trek ik inderdaad zelf, maar wel gebaseerd op jouw berichten.

Jouw conclusie dat wij het eens zijn, dat die 0.13% niet juist is, is helaas ook niet correct. Ik ga uit van de vaststaande cijfers van het COA, ik goochel niet met cijfers, maar ik ga niet uit van allerlei aannames als gezinshereniging.
Een percentage kleiner dan 1% rechtvaardigt naar mijn mening niet de tegenstand tegen vluchtelingen. Immers een groot deel van die vluchtelingen zal zich (redelijk) aanpassen of zich gedragen volgens de wet. Of men moet denken, dat iedere vluchteling een toekomstige crimineel is? Ja dan begrijp ik de angst beter.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:04

Dat goochelen was grappig bedoeld. Staat tussen haakjes. Maar prima als jij cijfers geeft mag een ander dat ook. Aannames voor wat betreft gezinshereniging .. ? Pardon...Volgens mij is dat ook een faire schatting en geen dikke duim. Er zitten veel mannen tussen uit syrie die hun gezin voorop zijn gereisd. Is veelvuldig geïnterviewd en een gezin bestaat uit minstens een vrouw en veelal een of twee, soms drie kinderen. In kader van gezinshereniging mogen die evt en tzt. ook komen.

Of er wel of niet criminelen bij komen is niet im frage op dit moment. Staat immers niet in tussen die cijfers. Zou je wel andere cijfers op kunnen toepassen. Als je weet hoe groot het percentage asielzoekers crimineel wordt of hoe groot de kans is dat asielzoekers in de bijstand komt. . Etc.. zou je kunnen toepassen op deze groep en zo een schattig of kanspecentage maken hoe deze groep terecht kan komen... kan wellicht helpen om angst weg te nemen. Maar dat dit allemaal en alleen maar criminelen zijn is dikke kul. En het zijn ook niet allemaal verkrachters, maar ook niet allemaal zielig.

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:23

In Duitsland is een vrouw aangerand en mishandeld door 3 Noord-Afrikaanse mannen.Ze vermoeden dat het asielzoekers waren,maar de politie wil er niks over zeggen.
Das toch dom! zeg gewoon of het wel of geen asielzoekers waren.Nu worden sowieso asielzoekers aangekeken terwijl ze het miss. niet eens waren.

Bron:was uur terug op het nieuws,duitse zender.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:06

Sammie schreef:
Dat goochelen was grappig bedoeld. Staat tussen haakjes. Maar prima als jij cijfers geeft mag een ander dat ook. Aannames voor wat betreft gezinshereniging .. ? Pardon...Volgens mij is dat ook een faire schatting en geen dikke duim. Er zitten veel mannen tussen uit syrie die hun gezin voorop zijn gereisd. Is veelvuldig geïnterviewd en een gezin bestaat uit minstens een vrouw en veelal een of twee, soms drie kinderen. In kader van gezinshereniging mogen die evt en tzt. ook komen.

Of er wel of niet criminelen bij komen is niet im frage op dit moment. Staat immers niet in tussen die cijfers. Zou je wel andere cijfers op kunnen toepassen. Als je weet hoe groot het percentage asielzoekers crimineel wordt of hoe groot de kans is dat asielzoekers in de bijstand komt. . Etc.. zou je kunnen toepassen op deze groep en zo een schattig of kanspecentage maken hoe deze groep terecht kan komen... kan wellicht helpen om angst weg te nemen. Maar dat dit allemaal en alleen maar criminelen zijn is dikke kul. En het zijn ook niet allemaal verkrachters, maar ook niet allemaal zielig.

Sammie, ik geef een officiële link van het COA, bijgewerkt tot 26 oktober jl.
Je geeft iedere keer weer een draai aan die cijfers, je vergelijkt het met de grootte van steden of je laat er een rekenmethode op los, die niet gebaseerd is op feiten, naar mijn mening. Ik snap gewoon niet waarom je überhaupt wil discussiëren over die link met cijfers :o? Natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken, maar het zijn de cijfers van dit moment.

In dit topic is meermalen door Bokkers geroepen, dat wij overstroomd worden door (honderdduizenden) vluchtelingen. Ik geef een link met de officiële cijfers van de instroom tot nu toe. Wij zijn nu 2 pagina's aan het discussiëren of die cijfers kloppen of niet en of dit veel is of niet. Ik ga met deze discussie stoppen, dat vind ik zonde van mijn tijd en energie.
Ik lees lekker mee en als er weer eens een bericht wordt geplaatst dat wij overspoeld worden, dan zal ik de link plaatsen naar de cijfers van het COA.
Niet dat dit uitmaakt, er worden wel vaker berichten ontkracht, maar daar wordt dan zelden op gereageerd. Het lijkt wel een sport om hier de meeste (negatieve) one-liners te plaatsen. Daar doe ik niet aan mee.
:wave:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:09

Als iemand nu draait ben jij het wel.

Dat hele stuk over die oneliners is leuk, maar nu niet van toepassing hé.. Je kan mij niet echt betichten van oneliners. Ik probeer nu duidelijk een discussie te voeren over cijfers en hoe die te interpreteren zijn en jij doet het af als tig draaien aan geven.. Kul.. Jij stelt dat het gros van Nederland nooit te maken krijgt met deze groep.. Ik heb toch duidelijk gemaakt dat dat statistisch gezien niet juist zou zijn. En een groep van 100.000 man of zelfs van 41.000 man. Op het geheel van de bevolking is het procentueel inderdaad niet veel, maar ik ben toch blij dat ik er geen feestje voor hoeft te geven :D

Punt is duidelijk gemaakt, veel succes ermee! Sluit dit stukkie nu af. Onze golflengtes bevinden op verschillende hoogtes.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:54

Sammie schreef:

Wat ben jij goed in het verwoorden, zonder defensief te worden of veel stelling te nemen _/-\o_

Maar ik kan mij er helemaal in vinden.

Verder zijn er gelukkig geen gemeenten of provincies die grootschalige opvang willen.
Maar alleen kleinschalige opvang , wijs besluit.