De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:04

'Eén van de gedode overvallers is een 20-jarige Marokkaans-Nederlandse man uit Eindhoven. Hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.'

Nou. Wilders heeft blijkbaar weer gelijk... ze zitten duidelijk in de criminaliteit. Ze schieten een man neer (zwaar gewond was die blijkbaar) en denken er dan ook nog mee weg te komen?
Zoals je ziet gaan ze gewoon weer de fout in na de vrijlating en daar bedoel ik niet elke Marrokaan mee. Maar als ze deze groep al eens uit land uitzette dan lossen de problemen zich misschien ook eens op.
Laatst bijgewerkt door Laptopmuis op 30-03-14 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:04

Land uit is voor mij wel een optie
En ja meteen al bij het 1e delict wat ze plegen ,jong of oud maakt me geen zak uit er uit
Moet je je maar gedragen maar dat is bij dit volk ver te zoeken

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:05

Laptopmuis schreef:
'Eén van de gedode overvallers is een 20-jarige Marokkaans-Nederlandse man uit Eindhoven. Hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.'

Nou. Wilders heeft blijkbaar weer gelijk... ze zitten duidelijk in de criminaliteit. Ze schieten een man neer (zwaar gewond was die blijkbaar) en denken er dan ook nog mee weg te komen?
Zoals je ziet gaan ze gewoon weer de fout in na de vrijlating en daar bedoel ik niet elke Marrokaan mee. Maar als ze deze groep al eens uit land uitzette dan lossen de problemen zich misschien ook eens op.

_/-\o_ _/-\o_

Dani

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:05

Jij ziet serieus geen probleem in het uitzetten van een minderjarige?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:11

Dani schreef:
Jij ziet serieus geen probleem in het uitzetten van een minderjarige?

Nee wat zou het probleem zijn dan ?

Ik zie het zo als die minderjarige zich nu al misdraagt wat moet het dan worden als die meerderjarig is?

En jou opa of oma de hersens in slaat voor een paar euro`s?

Of er weer een juwelier de klos is

Dus nee zie totaal geen probleem en van mij mogen de falende ouders mee

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:18

Misschien een overbodige vraag hoor, maar dat is dan gewoon omdat ik het niet begrijp: jij vindt het dus prima om een, pak 'm beet, 12-jarige uit te zetten naar een land waar hij misschien één keer op vakantie is geweest, en zijn ouders, broertjes en zusjes -die niks misdaan hebben- ook maar verplicht mee te sturen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:57

yentl2010 schreef:
Dus nee zie totaal geen probleem en van mij mogen de falende ouders mee

En de grondwet wellicht? Zou dat nog een probleem kunnen zijn?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:00

Ok dan...

Laten we dat eens even concreet maken.

Henk, 18 jaar, is nogal een moeilijk geval en steelt wat spullen. Hoeveel krijg je daar tegenwoordig voor? Laten we voor het gemak uitgaan een delict voor een half jaar cel.
Henk gaat een half jaar naar de gevangenis. Zijn ouders, familie, vrienden gaan gewoon verder met hun werk en leven. Na dit half jaar komt Henk weer vrij, krijgt hij wat begeleiding om terug het juiste pad op te geraken en kan zijn leven alsnog verder. Hij heeft immers zijn straf uitgezeten.

Yousef, 17 jaar, doet nét hetzelfde als Henk. Of steelt zelfs net ietsje minder. Yousef is hier geboren, naar school gegaan, in zijn leven twee keer op vakantie in Marokko geweest en of hij nu hier is of daar, voor beide landen is hij "die buitenlander". Maar omdat Yousef zijn roots nu eenmaal ergens anders ligt, zou hij voor hetzelfde feit waar Henk een half jaar voor krijgt en daarna gewoon de kans om zijn leven op te bouwen, een levenslange straf moeten krijgen door hem maar het land uit de deporteren. Nee, niet alleen hij moet gestraft worden. Zijn ouders, die beide een nette baan hebben, mogen die ook opgeven, zijn minderjarige zusjes worden van school gehaald en de hele familie mag naar Marokko verkassen?

Vind je dat nu zelf ook niet verschrikkelijk krom, dat je gewoon op basis vanwaar je voorouders vandaan komen voor hetzelfde delict zo'n verschil hebt in strafmaat? En zou je het dan gek vinden dat de Marokkaanse medemens zich alles behalve ingeburgerd zal voelen en zich nog veel meer gaat afstoten tegen autochtonen, want zelfs voor justitie zijn ze niet eens gelijkwaardig? Aan de ene kant roepen dat ze zich maar moeten aanpassen en bij ons moeten horen, maar aan de andere kant wel anders straffen "want ze zijn wel anders dan ons hé"? Of moet bij Henk ook maar direct de hele familie in de gevangenis gegooid worden, want zijn ouders hebben zeker ook gefaald? Ikzelf vind dat althans héél krom en verschrikkelijk discriminerend. En dan nog helemaal niet gekeken naar hoe hard Marokko er zelf mee gaat kunnen lachen als we massaal gaan deporteren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:02

Laptopmuis schreef:

Laten we het geval Deurne hier maar even buiten laten. Het enige dat er on topic aan is, is dat 1 van de daders een zoveelstegeneratie Marokkaanse jongen was. Verder heb ik me laten vertellen dat het met dat zwaargewond nogal meeviel, hij was in zijn hand geschoten en kon dezelfde avond het ziekenhuis nog verlaten. Kan in feite zelfs nog door zijn vrouw gebeurd zijn. Dus daarover kun je beter in het desbetreffende topic gaan discussieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:06

Kwanyin, voor een simpele diefstal krijg je eerste keer vaak voorwaardelijk, dan is jouw Yousef minderjarig...

Wat er in dit land niet klopt is dat er talloze buitenlanders met een verblijfsvergunning een ellenlange list van antecenten hebben en nog steeds niet als ongewenst vreemdeling wordt bestempeld en automatisch een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd krijgen.

Ook deze als Yousef uitziende vreemdeling zie je veelvuldig in het straatbeeld en wordt meegenomen in de groep Noord-Afrikanen.....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:07

je kan het natuurlijk ook bagatelliseren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:10

Ach ja BY het is wel op zijn plaats om weer voor de Marokkaanse daders in het geval van Deurne op te komen...die zogenaamde zwaargewonde man is vast en zeker door zijn eigen vrouw negeschoten...

En die arme Marokkaan is zo kansloos in deze maatschappij dat het logisch is dat hij bewapend een juwelier binnen stapt en past als voorbeeld geenszins binnen deze discussie.

Ik geloof dat ik eindelijk steeds beter ga begrijpen hoe deze problematiek toch is ontstaan en voort blijft duren.

Gelukkig leer ik,nog wat op bokt. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:14

Ik bedoel het niet te bagatelliseren. Ik bedoel alleen te zeggen dat deze discussie in het andere topic thuishoort en niet hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:15

Hoezo niet? Is toch een gevalletje van deze tijd?

Wat ik al zo veel heb aangehaald, ze beginnen op zeer jonge leeftijd en groeien daarna uit tot dit soort types.....is nl niet zo bijzonder...

Maar men wil daar niet aan.

In mijn jonge en energieke dagen heb ik nl met deze sujetten te maken gehad en toen kwam dat er al statistisch uit...maar wel wil op bokt weer cijfers zien om het te geloven, nemen niks aan bokkers die daar irl mee te maken hebben gehad, zien dat liever als negativiteit.....

Jullie hebben geen idee hoeveel slecht tuig er tussen huist...roversmentalieit die dat ook in hun land hebben, maar daar valt minder te halen en als ze daar tegen de lamp lopen, is het een andere koek...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:16

volgens mij past het prima binnen deze discussie, want die jongentjes zijn de jochies waar het eigenlijk allemaal om draait. Die jochies zorgen voor het onveiligheidsgevoel, die jochies zorgen ervoor dat een Wilders stemmen krijgt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:17

Dan nog - de discussie wat er daar precies gebeurd is, hoort hier niet. Daar is een ander topic voor. Feit is dat een tweede- of derdegeneratie Marokkaanse jongen daar heeft geprobeerd de zaak te overvallen; wat er daarbij precies is voorgevallen, hoort niet in dit topic thuis. Maar goed - je doet maar wat je niet laten kan ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:19

Het gaat er niet om WAT daar gebeurd is, het gaat erom wat de gevolgen zijn voor Wilders en de Marrokkanen in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:20

Ceriadwen schreef:
volgens mij past het prima binnen deze discussie, want die jongentjes zijn de jochies waar het eigenlijk allemaal om draait. Die jochies zorgen voor het onveiligheidsgevoel, die jochies zorgen ervoor dat een Wilders stemmen krijgt.

Het zijn geen jochies hoor, maar zware criminelen die al heel wat jaartjes aktief zijn! Helaas pindakaas en justitie en overheid hier al heel wat jaartjes voor de andere kant op kijken...

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:57

Dani schreef:
Misschien een overbodige vraag hoor, maar dat is dan gewoon omdat ik het niet begrijp: jij vindt het dus prima om een, pak 'm beet, 12-jarige uit te zetten naar een land waar hij misschien één keer op vakantie is geweest, en zijn ouders, broertjes en zusjes -die niks misdaan hebben- ook maar verplicht mee te sturen?

Als een kind van 12 al een misdrijf pleegt dat schijn jij normaal te vinden
Stel dat kind van 12 is 18 of 20 jaartjes en hij overvalt jou opa of oma ,,ben je dan nog zo meegaand

Ja die mogen van mijn part mee ,als ouder zijnde heb je flink gefaald als een 12 jarige al een misdrijf pleegt

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:59

Maar ach er zijn nog steeds mensen die het zielig vinden dat ze neer geschoten zijn en vinden dat de vrouw gestraft dient te worden

Ik zeg maar zo dat is het risico van het beroep wat je gekozen
Dan had haar man maar beter neer geknald kunnen worden toch ? Kunnen ze het weer gooien op slechte jeugd bla bla

Nou ik zeg maar zo in elk geval al 2 minder

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:32

Jeetje ik schrik best wel van deze 80 pagina's en hoeveel haat er is tegen mensen die Marokkaanse roots hebben. Ik heb alles goed gelezen en vind sommige dingen best wel triest.

Ik snap wel dat door een enorme bias je de hele tijd alleen maar de negatieve dingen ziet van een bepaalde groep.
Ik hoor hier de hele tijd dat we moeten oppassen voor ze en ze alleen maar heel gevaarlijk zijn. Nu woon ik zelf in een voormalige vogelaarswijk en ik woon ook nog eens in de slechte kant. Ja er is hier veel criminaliteit en veel werkloosheid. Voor de jongeren hier is er weinig perspectief. De samenleving wil ze niet, ze zijn vanaf kleins af aan al gediscrimineerd en worden opgevoed door ouders die andere normen en waarden aanhouden. Ze zitten klem tussen twee identiteiten.

Wat we er aan kunnen doen?
Ten eerste vind ik dat de pakkans vergroot moet worden. Misdaad loont op dit moment. Het maakt niet uit wat voor misdaad het is, maar als misdadiger moet je het gevoel hebben dat een misdaad niet genoeg oplevert. Zodra dit gebeurt is opeens het ah baantje een stuk voordeliger. Als je in een crimineel milieu zit zijn je normen en waarden anders. Ik zie het hier ook bij de "Nederlandse" jongeren. Deze zijn vaak net zo crimineel als ieder ander. Zeker als er thuis weinig controle is en ook nog een andere problematiek.

Ten tweede moeten er betere educatie komen. Vaak zijn deze kinderen thuis met de taal van hun ouders opgevoed. Laat twee keer per week ze vanaf 3 maanden kennis maken met de Nederlandse taal, zodat ze die goed meekrijgen. Laat deze kinderen uitvinden wat zij leuk vinden en wat zij goed kunnen, want laten we eerlijk zijn deze jongeren krijgen veel minder kansen dan een kind van Henk en Ingrid (al zal die waarschijnlijk ook geen advocaat worden.)

De identiteit zie je niet alleen terug bij Marokkaanse jongeren, maar bij veel jongeren die een vader of moeder hebben die buitenlander is. Mijn vriend bijv, zijn vader komt uit het buitenland. Hij is hier naar toe gekomen omdat daar geen goede economie was. Mijn vriend gaat elk jaar naar het land van zijn vader. Hij vind zichzelf ook echt een halve buitenlander. Wat hem betreft gaat hij daar zelfs weer wonen. Ook voelt hij zich Nederlander. Hij heeft hier zijn leven goed opgebouwd (een baan, vriendin, vrienden, enz)

Wat ik zie is dat hij het land van zijn vader in een zeer positief licht ziet staan. Persoonlijk denk ik dat hij zich niet realiseert dat het land ook negatieve aspecten heeft, die nu geen probleem zijn zolang hij hier nog woont.

Ik denk dat we met zijn alleen moeten kijken wat we kunnen doen om de problematiek op te lossen zonder onszelf te richten op alleen de Morokkanen. We kunnen ons beter richten op de echte problemen.

Waarom gaan sommige jongeren stelen en hoe kunnen we dit als maatschappij voorkomen?

Ik denk dat we met zijn allen wel kunnen vaststellen dat dit niet een factor is, maar dat waarschijnlijke vele factoren hierbij een rol spelen.

Sorry soms kom ik nu misschien ook een beetje kort door de bocht, maar het is soms ook niet makkelijk te verwoorden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:40

yentl2010 schreef:
Maar ach er zijn nog steeds mensen die het zielig vinden dat ze neer geschoten zijn en vinden dat de vrouw gestraft dient te worden

Ik zeg maar zo dat is het risico van het beroep wat je gekozen
Dan had haar man maar beter neer geknald kunnen worden toch ? Kunnen ze het weer gooien op slechte jeugd bla bla

Nou ik zeg maar zo in elk geval al 2 minder

Volgens mij ken jij maar twee soorten: zwart en wit. Helaas, soms zit er ook een behoorlijk grijs gebied tussen.

Lovelys: juist. Mee eens :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:09

de pest is dat we dit al 30 jaar doen met een aantal trieste dieptepunten als resultaat.

het zijn tweede en derde generatie Nederlanders, moeten wij die echt nog introduceren tot de Nederlandse taal?

Daarnaast zijn er grote aantallen goed geëduceerde Marokkanen met ook nog eens hele goede banen, in dezelfde omstandigheden opgegroeid met dezelfde kansen in dezelfde omgeving. Het is een mentaliteit, en die mentaliteit die houden wij zelf in stand door altijd maar excuses te blijven verzinnen voor een groep onaangepaste idioten die het ook voor diegene met een goede mentaliteit verzieken.

Ik denk dat de enige aanpak die werkt de aanpak is vanuit de eigen gemeenschap. Maar dat doen ze om een of andere reden niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:13

Ceriadwen schreef:
Het is een mentaliteit, en die mentaliteit die houden wij zelf in stand door altijd maar excuses te blijven verzinnen voor een groep onaangepaste idioten die het ook voor diegene met een goede mentaliteit verzieken.

Doel je op de wildersaanhangers? Helemaal mee eens :j Onaangepaste idioten die het ook voor diegenen met een goede mentaliteit verzieken.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:17

Simpel zeg!