Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:06

xMarloes schreef:
Ik vind het ook bizar dat zij nog met paarden, op dit moment, om mag gaan. Eigenlijk al die tijd al.
En dat ze ook nog hoog in de wedstrijdsport zit laat mij echt verbazen.

Dat zal ook zo blijven hoor, ze kunnen haar op grond van dit niet haar eigen paard en haar wedstrijd carrière af pakken. De volgende Nederlandse internationale wedstrijd is ook pas over een goede maand. Dan zijn de meesten dit echt wel weer vergeten.

Ik geloof er eerlijk gezegd ook weinig van wat sommigen hier zeggen. Achter je computertje dingen zeggen is zo makkelijk. Maar als jij op een eventingwedstrijd loopt en zij staat daar met allemaal mensen om haar heen, ga je er dan echt heen? Ik geloof daar weinig van.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:11

Ik zet mijn emoties niet opzij, ik vind het meer dan vreselijk. Hoewel ik wel wil zeggen dat ik het filmpje van die vrouw die op die pony plofte vele malen het meest schokkend vind.
Maar als ik de realiteit uit het oog zou verliezen alle zieke mensen die zieke dingen doen met mensen en dieren, dan heb ik geen leven meer.

Ik zag laatst een filmpje van een Nederlandse ruiter die z'n paard erge tikken met de zweep tegen het hoofd gaf, iedereen helemaal hoteldebotel, afpakken, nooit meer op een paard. En een paar weken later was het publiek zowat hysterisch blij op een groot CHIO omdat hij won.
Dat zijn emoties.

Maar goed, ieder z'n mening, daar heb je recht op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:12

nu gaat het weer alleen over die blonde?Vergeet de rest niet....ik vind het oneerlijk om haar steeds te noemen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:13

Sannnn schreef:
xMarloes schreef:
Ik vind het ook bizar dat zij nog met paarden, op dit moment, om mag gaan. Eigenlijk al die tijd al.
En dat ze ook nog hoog in de wedstrijdsport zit laat mij echt verbazen.

Dat zal ook zo blijven hoor, ze kunnen haar op grond van dit niet haar eigen paard en haar wedstrijd carrière af pakken. De volgende Nederlandse internationale wedstrijd is ook pas over een goede maand. Dan zijn de meesten dit echt wel weer vergeten.

Ik geloof er eerlijk gezegd ook weinig van wat sommigen hier zeggen. Achter je computertje dingen zeggen is zo makkelijk. Maar als jij op een eventingwedstrijd loopt en zij staat daar met allemaal mensen om haar heen, ga je er dan echt heen? Ik geloof daar weinig van.

Waar staat dat ik erheen zou lopen?

En ik hoop dat alleen maar. Ik vind het echt om te schamen dat zo iemand, die dit gedaan heeft, nog een paard heeft en wedstrijden mag rijden.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:15

geerke schreef:
nu gaat het weer alleen over die blonde?Vergeet de rest niet....ik vind het oneerlijk om haar steeds te noemen.

Dat komt omdat die mensen die aan ''haar kant'' staan hier posten.... ja over haar. Om het goed te praten bij haar.
Daarom gaat het over haar.

Want de rest mag zeker ook opgepakt worden en hun welverdiende straf krijgen.

Sannnn

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:17

Ik doelde met die laatste opmerking niet op jou Marloes.
Maar wie staan er aan haar kant bedoel je Marloes?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:18

Denk dat degene die aan 'haar kant' staan dat het beste weten.
En lees enkele post terug

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:20

xMarloes schreef:
Denk dat degene die aan 'haar kant' staan dat het beste weten.
En lees enkele post terug

oh...ik snap het.Ik vind het allemaal walgelijk,blond of niet :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:21

Nou nee hoor. Lang voor dat er "verdedigd" werd (al hoef je het zo niet eens te noemen, want imo gaat het meer over de heksenjacht die er plaatst vindt) werd de aandacht op 1 persoon gefocust. En dat is dus ernstig onjuist :)

Het heeft niet met kantjes kiezen te maken, maar met de manier waarop sommige mensen reageren.

Als hier mensen roepen dat deze mensen levenslang moeten boeten, dan vraag ik mij af wat voor straf iemand opgelegd moet worden in het geval van een seriemoordenaar, een serieverkrachter, een kleptomaan, een voyeur, iemand die zijn kinderen mishandeld, iemand die zijn vrouw/buurman een keer een lel geeft, iemand die bewust een auto van een ander aanrijdt? En ga zo maar door.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:22

een moordenaar krijgt nieteens levenslang

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:24

Ik volg het topic al een tijdje, maar nergens lees ik dat er mensen zijn die het goed praten. Wel lees ik dat sommige mensen vinden dat ze straks gewoon haar leven weer moet op kunnen pakken en niet levenslang gestraft hoeft te worden, dat is heel wat anders.
Wat die meiden gedaan hebben, had nooit mogen gebeuren. Daar zal iedereen het over eens zijn. Maar ieder mens heeft ook zijn goede kanten Zo heeft b ook vele mensen en dieren geholpen met haar werk als brandweerman (vrouw). Ik wil daarmee niet zeggen dat dat alles goed maakt. Maar een beetje realistisch mogen we er best naar blijven kijken.
Neemt niet weg dat ik van mening ben dat wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Maar geef mensen wel een 2de kans.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:25

xMarloes schreef:
geerke schreef:

Dat komt omdat die mensen die aan ''haar kant'' staan hier posten.... ja over haar. Om het goed te praten bij haar.

Want de rest mag zeker ook opgepakt worden en hun welverdiende straf krijgen.

Ik zou graag willen dat je die opmerking terug neemt, want je wilt mij niet pisserig hebben.
Jouw aannames over mensen die haar kant kiezen zijn totaal uit de lucht gegrepen, er zijn hier allen mensen die het verstand boven emoties stellen.
Geen gekke dingen ga zeggen hoor.

En er zitten diverse moordenaars hier levenslang in Nederland uit hoor, voor vergrijpen die in het niet vallen bij de ponypletters.
En als zelfs een gewone moordenaar niet levenslang krijgt, waarom dit dan wel. Er worden dieren nog wel veel erger mishandeld hoor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:26

MargreetW schreef:
Ik zet mijn emoties niet opzij, ik vind het meer dan vreselijk. Hoewel ik wel wil zeggen dat ik het filmpje van die vrouw die op die pony plofte vele malen het meest schokkend vind.
Maar als ik de realiteit uit het oog zou verliezen alle zieke mensen die zieke dingen doen met mensen en dieren, dan heb ik geen leven meer.

Ik zag laatst een filmpje van een Nederlandse ruiter die z'n paard erge tikken met de zweep tegen het hoofd gaf, iedereen helemaal hoteldebotel, afpakken, nooit meer op een paard. En een paar weken later was het publiek zowat hysterisch blij op een groot CHIO omdat hij won.
Dat zijn emoties.

Maar goed, ieder z'n mening, daar heb je recht op.

Het voorbeeld dat je geeft, tja, dat vind ik ook gewoon raar van die mensen.
Bij mij is het dan ook wel wat anders. Mijn mening over deze mensen zal nooit en te nimmer veranderen en ik zal het nooit vergeten. Zulke zieke mensen verdienen het niet om nog met dieren te mogen werken. Ik gun ze hun welverdiende levenslange straf. Want wat zij hebben gedaan is geen foutje. Zij hebben zelf gewoon een hele grote fout in hun hoofd. Gevaarlijke mensen zijn het

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:27

De gemoederen lopen op. We laten elkaar wel heel toch?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:29

Ach, ik heb ook al pb's van Marloes gehad waarin zij dingen beweert die ik nooit gezegd heb, dus Magreet die zal jij zo ook wel krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:29

geerke schreef:

Want de rest mag zeker ook opgepakt worden en hun welverdiende straf krijgen.[/quote]

Ik zou graag willen dat je die opmerking terug neemt, want je wilt mij niet pisserig hebben.
Jouw aannames over mensen die haar kant kiezen zijn totaal uit de lucht gegrepen, er zijn hier allen mensen die het verstand boven emoties stellen.
Geen gekke dingen ga zeggen hoor.

En er zitten diverse moordenaars hier levenslang in Nederland uit hoor, voor vergrijpen die in het niet vallen bij de ponypletters.
En als zelfs een gewone moordenaar niet levenslang krijgt, waarom dit dan wel. Er worden dieren nog wel veel erger mishandeld hoor.[/quote]

je maakt mij pissig met je laatste opmerking....dat het altijd erger kan...dat is inderdaad waar maar dat doet er nu niet toe,het gaat hier over piepkleine pony's door hun hoeven laten zakken.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:30

staat toch ook niet voor niks tussen haakjes? ;)
En als je er niet zo over denkt, voel je dan niet aangesproken. Ik noem geen namen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:31

Geryon schreef:
Ik gun ze hun welverdiende levenslange straf. Want wat zij hebben gedaan is geen foutje. Zij hebben zelf gewoon een hele grote fout in hun hoofd. Gevaarlijke mensen zijn het

Dan kun jij mij ook vast wel uitleggen wat die andere rij mensen behoren te krijgen?
Sammie schreef:
Als hier mensen roepen dat deze mensen levenslang moeten boeten, dan vraag ik mij af wat voor straf iemand opgelegd moet worden in het geval van een seriemoordenaar, een serieverkrachter, een kleptomaan, een voyeur, iemand die zijn kinderen mishandeld, iemand die zijn vrouw/buurman een keer een lel geeft, iemand die bewust een auto van een ander aanrijdt? En ga zo maar door.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:32

xMarloes schreef:
En als je er niet zo over denkt, voel je dan niet aangesproken. Ik noem geen namen....

Als je die wel zou noemen zou het ook gelijk duidelijk zijn en krijg je geen interpretaties. ;)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:32

Psies laten we bij het onderwerp blijven, het arme shetje wat door z'n hoefjes zakt, de ander die zich de benen uit het loopt...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:34

xMarloes schreef:

Dus als je iets tussen haakjes zet, mag je alles maar zeggen.

En Geerke, het is ook walgelijk. Toen ik dat filmpje zag van die rokende vrouw die zo op dat arme beestje plofte sprongen de tranen in m'n ogen en heb ik heel veel verwensingen gezegd, maar ik wens haar niet dood. En de straf laat ik over aan de rechter. En als ik haar tegen kom vlieg ik haar ook niet aan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:36

Is er eigenlijk al wat bekend over de pony's zelf? Deze zouden toch onderzocht worden door een dierenarts iemand nog iets over vernomen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:36

Sammie schreef:
Geryon schreef:
Ik gun ze hun welverdiende levenslange straf. Want wat zij hebben gedaan is geen foutje. Zij hebben zelf gewoon een hele grote fout in hun hoofd. Gevaarlijke mensen zijn het

Dan kun jij mij ook vast wel uitleggen wat die andere rij mensen behoren te krijgen?
Sammie schreef:

Mensen die bewust andere mensen zoveel pijn doen (en dan heb ik het niet over een lel oid want dat stelt niet veel voor imo) of een trauma bezorgen, zijn imo ook gewoon ziek, een gevaar, en verdienen hetzelfde. Ook omdat ze moeten boeten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:38

eigenlijk vind ik het een beetje onbegrijpelijk dat er in jullie HK topic gesproken word als dat wij hier in dit topic 'zieke geesten' zijn.
Volgens mij was de aanleiding tot deze discussie een aantal filmpjes die niet door de beugel konden....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:39

geerke schreef:
eigenlijk vind ik het een beetje onbegrijpelijk dat er in jullie HK topic gesproken word als dat wij hier in dit topic 'zieke geesten' zijn.
Volgens mij was de aanleiding tot deze discussie een aantal filmpjes die niet door de beugel konden....

Best knap om hier dan zo feitelijk te reageren, maar in een ander topic niet zoveel beter zijn :=