2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:32

logica..
je gaat je kinderen niet ergens begraven en zelf nog uren rond rijden..
ondanks dat er een knop om gaat lijkt mij dat je dat niet doet..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:33

Askim schreef:
logica..
je gaat je kinderen niet ergens begraven en zelf nog uren rond rijden..
ondanks dat er een knop om gaat lijkt mij dat je dat niet doet..

Tenzij hij bewust iedereen op een dood spoor wil brengen omdat hij niet wil dat de kinderen gevonden worden.

Askim

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:35

denk ook niet dat hij wil dat ze gevonden worden, maar wel eens bij het leersumse veld of doornse bossen geweest?
genoeg stukken waar tijden geen hond komt..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:41

Askim schreef:
Ik weet al wel wat meer, maar mij geven ze ook beperkte informatie.

Ben jij nauw betrokken bij deze zaak?

Yvonne, daar kijk ik niet op FB..dus mis steeds een hoop aan info denk ik ;) Volg eigenlijk alleen rtvu en nu.nl

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:44

Nee maar onze buurman zit bij de brandweer en de ouders van de twee jongens ook.
En hij werd gevraagt om mee te helpen met wat dingetjes. zo doende weten wij weer wat meer dan media.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:47

Askim schreef:
denk ook niet dat hij wil dat ze gevonden worden, maar wel eens bij het leersumse veld of doornse bossen geweest?
genoeg stukken waar tijden geen hond komt..

Ja, vaak... Is echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij daar in het donker de kinderen heeft verstopt. Dan vind je toch nooit de weg terug naar je auto als je ver het bos in gaat :\

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:50

vooral niet als ze niet meer in leven zijn.
maar op veel stukken kan je nog een aardig eind met de auto komen..
en de man kende de bosseb ook uitstekend..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:53

Ik snap niet waarom hij niet wilt dat ze gevonden worden? Ze hebben een brief gevonden op zijn computer, hij heeft nu niks meer te miepen. Maar zou hij voorzien hebben hoeveel ellende hij achterlaat nu? En voor de moeder van deze kinderen...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:56

hij zou daar zijn redenen voor hebben. nou vind ik zelf geen reden gegrond genoeg om dit te doen.

Hij schijnt in het nauw gedreven te zijn.. en die maken rare sprongen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:59

chocobroodje schreef:
Het lijkt erop dat er uit deze vreselijke gebeurtenis toch nog 1 goed ding overblijft.....

PROVINCIE UTRECHT - De initiatiefnemers van de grote zoekacties naar de vermiste broertjes Ruben en Julian willen een landelijk netwerk van zoekvrijwilligers opstarten. De politie ziet zo'n organisatie wel zitten, zegt een politiewoordvoerder tegen RTV Utrecht.

Wanda van de Bovenkamp en Marc Satijn roepen al dagen vrijwilligers via Facebook op om mee te helpen zoeken naar de vermiste jongens. Tijdens die acties hebben ze gemerkt dat het nuttig is als de zogeheten burgerzoekers vooraf zouden zijn getraind.

"Nu hebben we in Doorn, Amerongen en het Limburgse Geulle en Neerweek te maken met veel bossen en glooiend landschap. Dat vergt een bepaalde zoekmethode", zeggen de initiatiefnemers tegen de Telegraaf.

POLITIE
De Nationale Politie staat niet afwijzend tegenover zo'n netwerk van zoekvrijwilligers, maar benadrukt net als de initiatiefnemers, dat alle zoekacties vooraf moeten worden gecoördineerd met de autoriteiten.

"Je kunt je voorstellen dat mensen zonder overleg onderzoeken kunnen verstoren of sporen kapot maken", zegt Rob Luijten van de Nationale Politie. "En het is natuurlijk zo dat als het resultaat heeft, we dan snel in actie kunnen komen."

Luijten zegt dat hij wel hoopt dat zo'n nieuw netwerk zal aansluiten bij technieken die al bestaan bij de politie, zoals Burgernet.

Dat is wel een goede uitkomst inderdaad! Toch geweldig wat mensen nog voor elkaar overhebben als het er op aan komt.

Is er een FB van de zoekers? Heeft iemand daar een link van? Ik heb komende week vakantie, en wil graag een keer mee zoeken als ze nog gaan. (Al hoop ik natuurlijk stiekem dat ze dan al gevonden zijn....)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:06

Alleen de moeder werkt toch bij de Brandweer? Vader had toch eigen zaak (Adviesbureau?)
Askim schreef:
Nee maar onze buurman zit bij de brandweer en de ouders van de twee jongens ook.
En hij werd gevraagt om mee te helpen met wat dingetjes. zo doende weten wij weer wat meer dan media.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:06

Vier kruizen. Staat ook in de krant die ik in de trein zag liggen net. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:07

Uit wraak misschien...De ergste straf voor een ouder is niet weten waar en wat er met je kind(eren) is gebeurt...

KimD schreef:
Ik snap niet waarom hij niet wilt dat ze gevonden worden? Ze hebben een brief gevonden op zijn computer, hij heeft nu niks meer te miepen. Maar zou hij voorzien hebben hoeveel ellende hij achterlaat nu? En voor de moeder van deze kinderen...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:08

Askim schreef:

Neem aan dat je dat dan gewoon voor je moet houden en niet op een groot forum moet delen, de dingen die nog niet algemeen bekend staan?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:08

Denk dat hij schijt heeft/had aan zijn ex-vrouw
KimD schreef:

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:09

Ze zegt toch ook niks verder hier?
Pauline schreef:
Askim schreef:

Neem aan dat je dat dan gewoon voor je moet houden en niet op een groot forum moet delen, de dingen die nog niet algemeen bekend staan?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:10

Pauline doe ik dat dan? alles wat ik zeg is al langer bekend..
enige wat ik doe met vele meer is bedenken waar de kinderen zijn..
Laatst bijgewerkt door Askim op 16-05-13 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:11

Rustig maar. Ik zeg niet dat je het doet, ik zeg dat je die dingen oor je moet houden neem ik aan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:22

Pauline dat lijkt mij ook, al vind ik eigenlijk ook dat de buurman het netjes voor zich had moeten houden ;)
Volgens mij werkt alleen de moeder inderdaad bij de (vrijwillige) brandweer.

Ik denk ook dat hij zich zo in het nauw gedreven heeft gevoeld en de hel voor de moeder nog groter wilde maken door te zorgen dat ze niet (snel) worden gevonden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:24

Ik weet nog steeds niet waar de kinderen zijn dus echt nuttige informatie kan ik het niet noemen..

wat ik weet hebben beide ouders bij de vrijwillige brandweer gezeten..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:26

Inderdaad Delphi ze hebben ook niet voor niets een vechtscheiding gehad dus daaruit maak ik al op uit dat hij (beiden) wel een hekel aan elkaar hebben/hadden of hoe je het ook wilt noemen.

Mijn gevoel zegt dat de kinderen sowieso niet in Utrecht gevonden zullen worden. Maar goed speculeren mag niet hier dus laten we het maar aan de politie over.

Zou kunnen Askim misschien deed hij dat wel in zijn vrije tijd bij de vrijwillige brandweer, het kan allemaal natuurlijk.

Het is gewoon vreselijk
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 16-05-13 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:28

Die vier kruisen stond op de twitter van de verslaggever van rtv utrechten het stond in de krant.

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:40

Iedere dag lees/hoor ik weer allerlei "nieuwtjes" en hoop iedere keer weer dat ze "goed" nieuws hebben... Maar nee... Hoe kan het dat 2 jongens in NL al zo lang vermist worden vraag ik me dan weer af. Er zoeken zoveel mensen...

Ik vraag me af wat vader nu zou denken als hij van bovenaf zou meekijken en ziet dat heel NL gewoon zijn ogen open houd en meezoekt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:52

Hmm de camera liep dus een uur en zestien minuten voor.
Dus van limburg naar leersum, van leersum terug naar rhenen (en misschien verder?) En toen weer terug naar doorn.. Maar dan dus niet binnendoor anders had die camera dat weer gezien..toch?
Of kijk ik nu ergens over heen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:02

panny schreef:
Volgens mij waren het geen vier kruizen, maar was het het vierde neppe graf dat ze aantroffen. Stond gister op nu.nl dacht ik, maar kan het niet meer vinden.

Althans de vierde keer dat ze dachten een graf te hebben gevonden, maar dat het niet zo was. Iemand kan net zo goed een paar weken geleden zn hamster daar begraven hebben natuurlijk. Dan is er niet opzettelijk een nep graf gemaakt..

Dit. Er zijn zat mensen die een dier begraven in een bos. Niet iedereen heeft een tuin en niet iedereen wil zijn huisdier in een container gooien. Begraven dieren worden trouwens vaak weer opgegraven door aaseters. Dat kan een recent omgewoelde aanblik geven.

Wat betreft de lijkhonden in de zaak McCann, dat waren twee specifiek getrainde honden, waar er maar een paar van in de wereld zijn, geen "normale" politiehonden, en ze zijn ingezet omdat het om het verbergen van een lijk ging en niet meer om vermissing, in de ogen van de politie. De honden bevestigden het vermoeden dat het kind was omgekomen in het apartement en wezen aan dat ze in de auto heeft gelegen.
Ze zijn niet echt ingezet om te speuren. Dat haddden ze eerder met andere honden gedaan.

Sorry dat ik hier even op in ga, maar de ene hond z´n baan is de andere niet...