Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askim schreef:denk ook niet dat hij wil dat ze gevonden worden, maar wel eens bij het leersumse veld of doornse bossen geweest?
genoeg stukken waar tijden geen hond komt..
chocobroodje schreef:Het lijkt erop dat er uit deze vreselijke gebeurtenis toch nog 1 goed ding overblijft.....
PROVINCIE UTRECHT - De initiatiefnemers van de grote zoekacties naar de vermiste broertjes Ruben en Julian willen een landelijk netwerk van zoekvrijwilligers opstarten. De politie ziet zo'n organisatie wel zitten, zegt een politiewoordvoerder tegen RTV Utrecht.
Wanda van de Bovenkamp en Marc Satijn roepen al dagen vrijwilligers via Facebook op om mee te helpen zoeken naar de vermiste jongens. Tijdens die acties hebben ze gemerkt dat het nuttig is als de zogeheten burgerzoekers vooraf zouden zijn getraind.
"Nu hebben we in Doorn, Amerongen en het Limburgse Geulle en Neerweek te maken met veel bossen en glooiend landschap. Dat vergt een bepaalde zoekmethode", zeggen de initiatiefnemers tegen de Telegraaf.
POLITIE
De Nationale Politie staat niet afwijzend tegenover zo'n netwerk van zoekvrijwilligers, maar benadrukt net als de initiatiefnemers, dat alle zoekacties vooraf moeten worden gecoördineerd met de autoriteiten.
"Je kunt je voorstellen dat mensen zonder overleg onderzoeken kunnen verstoren of sporen kapot maken", zegt Rob Luijten van de Nationale Politie. "En het is natuurlijk zo dat als het resultaat heeft, we dan snel in actie kunnen komen."
Luijten zegt dat hij wel hoopt dat zo'n nieuw netwerk zal aansluiten bij technieken die al bestaan bij de politie, zoals Burgernet.
KimD schreef:Ik snap niet waarom hij niet wilt dat ze gevonden worden? Ze hebben een brief gevonden op zijn computer, hij heeft nu niks meer te miepen. Maar zou hij voorzien hebben hoeveel ellende hij achterlaat nu? En voor de moeder van deze kinderen...
Askim schreef:Nee maar onze buurman zit bij de brandweer en de ouders van de twee jongens ook.
En hij werd gevraagt om mee te helpen met wat dingetjes. zo doende weten wij weer wat meer dan media.
KimD schreef:Ik snap niet waarom hij niet wilt dat ze gevonden worden? Ze hebben een brief gevonden op zijn computer, hij heeft nu niks meer te miepen. Maar zou hij voorzien hebben hoeveel ellende hij achterlaat nu? En voor de moeder van deze kinderen...
Pauline schreef:Askim schreef:Nee maar onze buurman zit bij de brandweer en de ouders van de twee jongens ook.
En hij werd gevraagt om mee te helpen met wat dingetjes. zo doende weten wij weer wat meer dan media.
Neem aan dat je dat dan gewoon voor je moet houden en niet op een groot forum moet delen, de dingen die nog niet algemeen bekend staan?
panny schreef:Volgens mij waren het geen vier kruizen, maar was het het vierde neppe graf dat ze aantroffen. Stond gister op nu.nl dacht ik, maar kan het niet meer vinden.
Althans de vierde keer dat ze dachten een graf te hebben gevonden, maar dat het niet zo was. Iemand kan net zo goed een paar weken geleden zn hamster daar begraven hebben natuurlijk. Dan is er niet opzettelijk een nep graf gemaakt..