Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:58

Russel, dat lijkt mij ook zo gek; hij is er, maar toch ook niet...
Pas na een aantal maand is denk ik duidelijk of er uberhaupt mogelijkheid tot wat herstel in zit. Dat is nu nog niet te zeggen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:29

Volgens mij gaat hij het niet meer overleven...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:41

russel schreef:
Iets te overijverig geweest en iets te geil op nieuws als 1e verstrekken...

Ik vind die Koelewijn echt een misselijk mens. Wat artsen of haar man ook gezegd zouden hebben. Het was haar taak niet om dit soort info naar buiten te brengen of luistervink te spelen. Totaal geen respect.
Haar man heeft zich ook niet ethisch gedragen. Daar zal ook nog wel een en ander over te doen zijn.
Maar goed, mevrouw zal straks wel opslag krijgen of een baan bij een ander blad die er veel voor neer wil leggen zo'n journaliste in dienst te hebben. Echt ongehoord dat dit soort dingen helaas vaak op dit soort manieren werken. :n
Laatst bijgewerkt door Bravura op 27-02-12 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:46

Ik vind vooral meneer de Nederlandse arts schandalig. 1. Hij had daar niks te zoeken en zich er niet mee moeten bemoeien. 2. Hij had het al helemaal niet moeten zorgen dat zijn vrouw mee kon luisteren. Je legt niet voor niets een eed af. Beroepsgeheim is beroepsgeheim en als arts is het een van je belangrijkste plichten om je hier aan te houden. Of het nou goed of slecht nieuws is.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:48

Eefske schreef:
Ik vind vooral meneer de Nederlandse arts schandalig. 1. Hij had daar niks te zoeken en zich er niet mee moeten bemoeien. 2. Hij had het al helemaal niet moeten zorgen dat zijn vrouw mee kon luisteren. Je legt niet voor niets een eed af. Beroepsgeheim is beroepsgeheim en als arts is het een van je belangrijkste plichten om je hier aan te houden. Of het nou goed of slecht nieuws is.

Sluit me hier volledig bij aan. Dat was al direct mijn gedachte toen via mevrouw eea naar buiten werd gebracht en over "haar man die arts is" begon. Walgelijk.

Vind het echter ook triest dat velen zich gaan afvragen wat er wel of niet georganiseerd moet worden met koninginnedag. Weet dat alles veel geld kost om te organiseren. Maar aan de andere kant denk ik, dan maar eens een keer geen koninginnedag. Er ligt daar iemand van het koninklijk huis.....en de organisatoren van die dag dan nadenken of er wel een feestje gehouden moet gaan worden? :n Ik zou niet eens op die gedachte komen....gewoon een keertje overslaan, in mijn ogen niet meer dan normaal in zo'n trieste situatie. Uit eerbied en respect naar de koninklijke familie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:16

russel schreef:
Volgens mij was dat al ruim een week, want hij ademt nl zelf...

Waar heb je dat gehoord/gelezen?
Voor zover ik begrepen heb (afgaande op imo de enige betrouwbare bron: de RVD) is dat niet naar buiten gebracht :)
Overigens kunnen mensen ook met beademingsapparatuur etc. een MRI-scanner in :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:46

Bravura schreef:
Vind het echter ook triest dat velen zich gaan afvragen wat er wel of niet georganiseerd moet worden met koninginnedag.

Dat zijn zeker dezelfde lui die twitterden dat friso lekker dood mocht en eigen schuld dikke bult :\

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:49

Ik dacht dat ze hadden gezegd dat zijn hersenen in de vegetatieve toestand waren? Dus idd wel zelf ademenen? Of is dat ook niet bevestigd door de RVD?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:50

Nu weet ik dus nog niet of hij zelf ademt.Ik heb het nog nergens gehoord of gelezen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:51

Het enige wat ik hoorde was dat zijn hersenen in de vegetatieve toestand waren.. Dan zou hij zelf moeten ademen.. Ik ga eens kijken of de RVD dat ook zegt.

Edit: Volgens mij is dit niet bevestigd door de RVD.. Hmm, jammer, weten we nog niks..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:14

Idd. jammer,er is nooit iets over gezegd door de RVD.Ik denk dat degene in de media zeggen dat hij zelfstandig ademt,dat gewoon speculeren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:21

Ik vond het knap dat Wim-Lex vandaag de honneurs van zijn moeder waarnam en de woorden die er gesproken werden over de toestand van Friso zeer treffend en respectvol.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:23

gohya schreef:
Idd. jammer,er is nooit iets over gezegd door de RVD.Ik denk dat degene in de media zeggen dat hij zelfstandig ademt,dat gewoon speculeren.

Al dat gespeculeer maakt het lastig ja... Soms denk je echt; wat, jeetje hersendood?
En dan blijkt het vervolgens slechts een speculatie... De media zou eens duidelijker moeten maken dat ze het zelf niet zeker weten...

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:25

volgensmij kunnen ze beter de stekkers er uit trekken, hoe wreed het ook klinkt. denk niet dat de prins als een kastplantje wil leven !

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:29

volgens mij ademt hij zelfstandig, dus is er geen stekker om er uit te trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:16

Er is helemaal niet bekend gemaakt of Friso zelfstandig ademt of nog aan de beademing ligt. Als het koningshuis dat niet naar buiten wil brengen, dan zullen dat nooit weten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:35

Idd. En waarom kunnen we ze nu niet met rust laten? Er is ernstige hersenschade, Friso zal nooit meer dezelfde zijn als voorheen, wat maakt het nu uit of hij zelfstandig kan ademen, aan beademening ligt, daar wel of niet vanaf kan? Geef de koninklijke familie hun privacy, en laat ze met rust in het verwerken van hun verdriet.

Walgelijk gewoon dat er nog steeds gespeculeerd wordt. Echt in een woord: walgelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:56

Er is eerder gezegd dat ze hersenstam nog in takt is, dan mag je aannemen dat hij zelfstandig ademt. Dat daar nu in de kranten over gespeculeerd wordt is dan wel vreemd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:44

Er moet toch een reden zijn waarom dat éne,of hij zelfstandig ademt,niet bekend word gemaakt?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:58

Zo zie je maar weer dat men er nog steeds nieuws over wil schrijven. Respect voor de familie dat er al dagen "radiostilte" is.
Ik vind het trouwens ook fout van de behandelende artsen dat zij een voor hen wildvreemde Nederlandse neurochirurg inlichtten over de toestand van Prins Friso.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:53

Die nederlandse neurochirurg was daar toevallig voor een lezing ofzo.
Het is natuurlijk niet ongebruikelijk dat artsen onder elkaar ook patienten bespreken (zonder daarbij de naam van de patient te noemen), zeker als de ander ook een gerenomeerd arts is (2 weten altijd meer dan 1 hè ;) ).
Nu was die nederlandse arts dus blijkbaar ook niet gek en heeft 1 + 1 bij elkaar opgeteld en geconcludeerd dat het hier om Friso ging.
Wat nog altijd niet wil zeggen dat deze man juist heeft gehandeld door vertrouwelijke informatie naar buiten te laten lekken en zeker niet door het aan zijn vrouw te vertellen :x ...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:56

russel schreef:
Er is eerder gezegd dat ze hersenstam nog in takt is, dan mag je aannemen dat hij zelfstandig ademt. Dat daar nu in de kranten over gespeculeerd wordt is dan wel vreemd.

Ook dat is voor zover ik weet nergens bevestigd? Iig niet door de RVD :)
En een intacte hersenstam zegt nog niets, er kunnen diverse redenen zijn waardoor hij toch niet zelfstandig kan ademen, ook al zou dat op basis van zn hersenstam wel mogelijk moeten zijn.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 07:51

Anne_GTI schreef:
Ik vond het knap dat Wim-Lex vandaag de honneurs van zijn moeder waarnam en de woorden die er gesproken werden over de toestand van Friso zeer treffend en respectvol.

Dat vond ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:58

Heino schreef:
russel schreef:

Ook dat is voor zover ik weet nergens bevestigd? Iig niet door de RVD :)
En een intacte hersenstam zegt nog niets, er kunnen diverse redenen zijn waardoor hij toch niet zelfstandig kan ademen, ook al zou dat op basis van zn hersenstam wel mogelijk moeten zijn.

kan je nagaan Heino, dat we niet eens meer weten wat wel en niet waar is....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:13

Die nl. Arts en vrouw hebben inmiddels doods bedreigingen ontvangen. Dat gaat dan weer veel en veel te ver natuurlijk