Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:12

De burgemeester van Moerdijk stapt op omdat hij de nasleep niet aankan.

x_Elise

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:02

Hij stapte al op voor de brand hoor ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:05

x_Elise schreef:
Hij stapte al op voor de brand hoor ;)

Hij zou eerst doorwerken.... toen alsnog op zn 65e stoppen, ivm pensioen... en nu is hij per 1 februari al weg.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:12

Oo.. naja ook niet erg.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:31

We gaan lekker in de regio, staat een goederentrein met (waarschijnlijk) gevaarlijke stoffen in de fik op kijfhoek :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:31

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:32

Ah :+ blond en niet verder zoeken enzo, ik zag t net op RTL :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:33

Ja, is weer raak.
Maar niet zo heftig en minder gevaarlijke stoffen. Wel lichtontvlambaar, maar niet zo giftig en chemisch als met de Moerdijkbrand.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:40

Ja idd, volgens mij (correct me if I'm wrong, ik ben geen chemicus :P ) 'vervliegt' dat grotendeels, bij verbranden? Of zit ik echt helemaal verkeerd :')

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:47

Wou net zeggen hij ging zowieso stoppen, maar logisch, nergens echt bij betrokken, dus blij aan toe dat hij toch eerder opstapt. Wat hebben we afgezien met die vent, absoluut niet geschikt voor de fungus, ach kan me de autobranden in zevenbergen nog herhinneren waarbij onze auto het heeft moeten bekopen (w wel de enigste die niet opgetakeld was door de politie voor onderzoek, opgeknapt en nog 3 jaar mee gereden!) hij zou persoonlijk langs de getroffenen gaan, hmmmm denk dat ie nog moet langskomen, kwam alleen met z'n kop op de tv, achteraf een brief dat schade verhaald zou worden op de daders als deze gepakt werden, ze zijn gepakt maar nimmer geen cent gezien?

Nee we zijn echt toe aan vernieuwing in de gehele gemeente.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:55

Waarom moet er altijd gezeken worden op mensen met bestuurlijke functies en waarom word er altijd van alles bijgehaald?
Waarom accepteert 'men' niet dat er bij situaties als deze, die gelukkig bijna nooit voorkomen en waar zoveel hulpverleners bij betrokken zijn, altijd wel fouten gemaakt zullen worden, ondanks voorbereidingen en trainingen? Gewoon, doordat het mensenwerk is.
Ik ben de hulpverleners dankbaar voor al hun inzet. En ik ben de burgemeester dankbaar voor zijn pogingen om alles in goede banen te leiden.
Ik ben blij dat het hierbij is gebleven, want het had veel erger af kunnen lopen.
En gelukkig zal ons land, door de evaluaties en de uitkomsten van de onderzoeken met betrekking tot deze brand, weer een stukje veiliger worden.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:57

superlotje schreef:
Waarom moet er altijd gezeken worden op mensen met bestuurlijke functies en waarom word er altijd van alles bijgehaald?
Waarom accepteert 'men' niet dat er bij situaties als deze, die gelukkig bijna nooit voorkomen en waar zoveel hulpverleners bij betrokken zijn, altijd wel fouten gemaakt zullen worden, ondanks voorbereidingen en trainingen? Gewoon, doordat het mensenwerk is.
Ik ben de hulpverleners dankbaar voor al hun inzet. En ik ben de burgemeester dankbaar voor zijn pogingen om alles in goede banen te leiden.
Ik ben blij dat het hierbij is gebleven, want het had veel erger af kunnen lopen.
En gelukkig zal ons land, door de evaluaties en de uitkomsten van de onderzoeken met betrekking tot deze brand, weer een stukje veiliger worden.

_/-\o_ mee eens

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:57

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:10

realmagic schreef:
_/-\o_ mee eens

Dank je!

Het is hier wel opvallend stil geworden...

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:08

Tja die discussie gaat in gemeente huis wel verder hoor :o

O ja superlotje knap dat je weet te oordelen terwijl je niet in de gemeente woont en niet te vergeten ook absoluut niet eerdere voorvallen heb meegemaakt.

Reden waarom hij eerder opstapt is meer omdat zijn kop anders gaat rollen, tenslotte heeft hij ondanks eerdere controlles toch getekend voor de vergunningen :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:58

Eerdere voorvallen zijn er ook niet geweest.
En hij tekent niet zelf die vergunningen hoor. Alleen hij is wel verantwoordelijk. Dus door de fouten van een ander mag hij opstappen.
Hij heeft tijdens de ramp ook niet laten zien dat hij het aan kan pakken en kan relativeren. Dat was bij de burgemeester van Dordrecht wel anders.
Maar iedereen reageert anders in zo'n situatie en niemand weet van tevoren hoe dat zal zijn.
Ik denk dat die man het er al zwaar genoeg mee heeft, dus wat heeft het voor nut hem hier ook nog af te zeiken.

De grens van het getroffen gebied is verkleind tot 10 km.
En verder is het alleen maar afwachten, afwachten, afwachten.