Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Ja maar is het dan zo erg als kinderen 2 keer in de week bijvoorbeeld na school een keer een uurtje bij opa en oma zijn?
Ik vind van niet hoor
suze_ schreef:Vienna, wellicht kun je er toch eens even over na denken of jouw manier van communiceren/discussiëren misschien niet heel prettig (of niet zoals jij bedoelt) overkomt?
Meerdere mensen hebben je hierop gewezen.
Zodra jij 'deelneemt' aan de discussie, gaat de sfeer in rap tempo naar beneden. Terwijl het juist weer een prettige manier van standpunten uitwisselen was geworden.
Blue_Eyes schreef:@Vienna2007;
Je hebt op internet ook niet de beschikking over nonverbale communicatie, dat klopt. De smileys maken maar een heel klein beetje goed. Maar wat mensen soms ook doen, en wat wel leuk klinkt maar natuurlijk niet werkt, is een oordeel of soms zelfs een belediging verpakken als een persoonlijke mening door er 'ik vind' voor te zetten. Dat is de discussie doodslaan, want er kan niet over gesproken worden - het is immers een persoonlijke mening - maar het komt wel net zo hard aan, want het oordeel is net zo duidelijk.
Vienna2007 schreef:Een mens hoort gelukkig te zijn in de situatie waarin hij verkeerd, of op zijn minst accepteren. Ik werk fulltime, als iemand zou zeggen, dat zou ik echt niet kunnen, zou ik denken "Dat kan toch".
Vienna2007 schreef:Maar ik snap gewoon niet waarom deze discussie zo heet gevoerd moet worden.
Vienna2007 schreef:Ik kan me niet vinden in de woorden zoals jij mij beschrijft, maar wellicht kun je het onderbouwen met quotes van mij.
Huertecilla schreef:Vienna2007 schreef:Ik kan me niet vinden in de woorden zoals jij mij beschrijft, maar wellicht kun je het onderbouwen met quotes van mij.
Als je mij bedoelt:
Ik geef een onderbouwing voor wat jij schrijft niet te begrijpen.
Is een algemeen gegeven en ik geef mánnen als voorbeeld.
Ik zie niet waarom je dat op jezelf zou projecteren. Een bedankje voor de verduidelijng zou juister zijn.
suze_ schreef:Vienna, wellicht kun je er toch eens even over na denken of jouw manier van communiceren/discussiëren misschien niet heel prettig (of niet zoals jij bedoelt) overkomt?
Meerdere mensen hebben je hierop gewezen.
Zodra jij 'deelneemt' aan de discussie, gaat de sfeer in rap tempo naar beneden. Terwijl het juist weer een prettige manier van standpunten uitwisselen was geworden.
Vienna2007 schreef:Mindim schreef:Weet ik, ik ben een nakomer.
Ik scheel 17 jaar met mijn jongste broertje. Dus je oordeel was iets te snel.
Huertecilla schreef:Relaties, kinderen en hobby zijn typisch voorbeelden van onderwerpen die een hoge emotionele belevingswaarde hebben en waarbij rationele argumenten en feiten vrijwel geen gewicht hebben terwijl ze de basis horen te zijn van de discussie.
Mindim schreef:Maar weer ontopic, telkens als jij in de discussie verschijnt, lijkt de discussie om jou te draaien ipv om het daadwerkelijke onderwerp. Je kunt je afvragen hoe dat komt. Het is de toon die de muziek maakt.
Vienna2007 schreef:Mindim schreef:Maar weer ontopic, telkens als jij in de discussie verschijnt, lijkt de discussie om jou te draaien ipv om het daadwerkelijke onderwerp. Je kunt je afvragen hoe dat komt. Het is de toon die de muziek maakt.
Of de beluisteraars.
Voorlopig discussieren jullie niet terug, maar worden er alleen verwijten gemaakt.
Ik heb daar overigens een paar pagina's terug ook een paar keer voor getemd, en toen is er ook gevraagd om ontopic te blijven.
Iets waar jullie je keer op keer niet aan houden. Als je mij zo'n probleem vind, kun je dat per PB kennisgeven. Of even ademhalen, en verder discussieren.