Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:24

In Duitsland worden moeders zelfs betaald ( hun oude maandloon daar 80% van ) 3 jaar lang om thuis te blijven om dat dat beter is voor het kind

De vader kan ook 1 of 2 maand betaald verlof krijgen om bij het kind te zijn

Ik snap best dat mensen als ze kinderen hebben ervoor kiezen om 1 ouder thuis te laten
is beter voor de kids ok ja je hebt minder luxe minder geld
Maar sorry hoor ik werk zelf wel en heb paarden dus ik heb ook geen luxe meer over

En als ik straks een kind heb wil ik ook werken maar zal toch minder worden als nu

Tijdens schooltijden zou je makkelijk nog kunnen werken ben ik van mening maar ook dit kan thuis
Ik werk in de ochtend en middag uit huis normale baan
en in de avond heb ik leuk thuiswerk ( gewoon voor de fun ) en daar verdien je niet veel mee maar wel iets en het is gezellie ( vriend is vaak tot heel laat werken zit anders ook zo nutteloos alleen )

Dus je zou als vrouw zijnde ook thuiswerk kunnen gaan doen!
Maar ik snap het ook als vrouwen thuis blijven !

Ik zelf zou niet zonder werk kunnen maar mijn moeder deed het wel altijd na mijn geboorte
daarvoor werkte ze ook

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:24

@Vienna2007;
Je hebt op internet ook niet de beschikking over nonverbale communicatie, dat klopt. De smileys maken maar een heel klein beetje goed. Maar wat mensen soms ook doen, en wat wel leuk klinkt maar natuurlijk niet werkt, is een oordeel of soms zelfs een belediging verpakken als een persoonlijke mening door er 'ik vind' voor te zetten. Dat is de discussie doodslaan, want er kan niet over gesproken worden - het is immers een persoonlijke mening - maar het komt wel net zo hard aan, want het oordeel is net zo duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:26

Vienna, wellicht kun je er toch eens even over na denken of jouw manier van communiceren/discussiëren misschien niet heel prettig (of niet zoals jij bedoelt) overkomt?

Meerdere mensen hebben je hierop gewezen. :)
Zodra jij 'deelneemt' aan de discussie, gaat de sfeer in rap tempo naar beneden. Terwijl het juist weer een prettige manier van standpunten uitwisselen was geworden.

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:27

SAKKIA schreef:
Ja maar is het dan zo erg als kinderen 2 keer in de week bijvoorbeeld na school een keer een uurtje bij opa en oma zijn?
Ik vind van niet hoor :n

Niet voor iedereen is dit een optie mijn vriend ik wonen bijvoorbeeld op 110 km van de familie vandaan
en dan krijg je ook van de familie weer
Hallo het zijn jou kinderen dan had je er maar niet aan moeten beginnen

Iedereen heeft zo zijn dingen ik zou niet thuis kunnen zitten iedere dag
Maar aan de andere kant mijn moeder werkte hard thuis alles schoonmaken boodschappen koken mij verzorgen etc etc

en somminge mensen kunnen niet werken

Sommige willen hun kind niet iedere dag in de opvang laten
Sommige wonen niet dicht bij de familie
etc etc zijn zoveel optie's

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:30

suze_ schreef:
Vienna, wellicht kun je er toch eens even over na denken of jouw manier van communiceren/discussiëren misschien niet heel prettig (of niet zoals jij bedoelt) overkomt?

Zodra jij 'deelneemt' aan de discussie, gaat de sfeer in rap tempo naar beneden. Terwijl het juist weer een prettige manier van standpunten uitwisselen was geworden.

Ik kan met Blue_eyes gewoon normaal praten. Ik ben geen gebruiker van Smiley's dus wat er staat, staat er nu eenmaal. Een boek kun je ook zo spannend maken als je zelf wilt. Zo is het hetzelfde met mijn berichten.

Zolang er berichten zoals die van jou steeds geplaatst worden bloed de discussie dood, dus ik zie het nut er niet van in.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:32

Blue_Eyes schreef:
@Vienna2007;
Je hebt op internet ook niet de beschikking over nonverbale communicatie, dat klopt. De smileys maken maar een heel klein beetje goed. Maar wat mensen soms ook doen, en wat wel leuk klinkt maar natuurlijk niet werkt, is een oordeel of soms zelfs een belediging verpakken als een persoonlijke mening door er 'ik vind' voor te zetten. Dat is de discussie doodslaan, want er kan niet over gesproken worden - het is immers een persoonlijke mening - maar het komt wel net zo hard aan, want het oordeel is net zo duidelijk.

Maar een discussie is juist vaak gebouwd op persoonlijke meningen. Het oordeel is dan inderdaad duidelijk. Maar ik begrijp niet waarom de discussie naar zou moeten zijn naar aanleiding van een mening.

Een mens hoort gelukkig te zijn in de situatie waarin hij verkeerd, of op zijn minst accepteren. Ik werk fulltime, als iemand zou zeggen, dat zou ik echt niet kunnen, zou ik denken "Dat kan toch".

Ik heb geleerd mezelf niet druk te maken om de mening van iemand anders. Maar ik vind het wel intressant om te discussieren tussen persoonlijke meningen!

Om wellicht wat verzachting voor de wonden te geven, zodra ik in een gelukkige positie zou zitten dat ik kinderen zou kunnen krijgen, zou ik wel blijven werken. Parttime, waarschijnlijk 3 of 4 dagen. Liefst 4 dagen. Ik heb een luxe hobby (3 paarden), en ik vind dat ik deze zelf ook zou kunnen moeten bekostigen. Daarom wil ik ook zeker nog niet aan kinderen beginnen.

Eerst alle schapen op het droge, en dan zie ik wel verder. De voorwaarden moeten goed zijn, en dat zijn ze nu nog lang niet.
Laatst bijgewerkt door Vienna2007 op 11-11-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:34

Dat is dus óók wat de anderen doen; die gunnen je een blik in hun persoonlijke leven en laten daarmee zien hoe hun mening gevormd is. Daardoor kun je je mening, als je dat wilt, dus ook enigszins aanpassen of nuanceren. Alleen: c'est le ton qui fait la musique. Hoe je je mening verpakt, heeft veel te maken met wat je terugkrijgt in een discussie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:35

Vienna2007 schreef:
Een mens hoort gelukkig te zijn in de situatie waarin hij verkeerd, of op zijn minst accepteren. Ik werk fulltime, als iemand zou zeggen, dat zou ik echt niet kunnen, zou ik denken "Dat kan toch".

Ah, je weet dus wel hoe het moet. Waarom breng je het dan niet in de praktijk?
Je post zijn neerbuigend, afzeikend en in veel gevallen ronduit beledigend en onbeschoft. Je dringt je mening op, weigert in alle talen respect te hebben voor andermans opinie en met deze post suggereer je wat anders.
Bijzonder, érg bijzonder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:36

Vienna2007 schreef:
Maar ik snap gewoon niet waarom deze discussie zo heet gevoerd moet worden.

Ratio en emotie zijn tegenstrijdig waarbij ratio geen schijn van kans heeft.

Relaties, kinderen en hobby zijn typisch voorbeelden van onderwerpen die een hoge emotionele belevingswaarde hebben en waarbij rationele argumenten en feiten vrijwel geen gewicht hebben terwijl ze de basis horen te zijn van de discussie.

Je zou eens moeten lezen hoe succesvolle mannen als hysterische moeders tegen elkaar tekeer gaan over hun Rolex _O-
Een dergelijk horloge is voor 99,99% een emotionele aankoop want een Casio F-91W van 12 euro is een betere tijdinstrument.
Alleen een foto van een dergelijk klokje laten zien op een Watch Idot Savant forum is jezelf als kop van jut opwerpen :D

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:36

Ik kan me niet vinden in de woorden zoals jij mij beschrijft, maar wellicht kun je het onderbouwen met quotes van mij.

Gelieve wel per PB, het heeft hier geen toegevoegde waarde.

Ik wil -mits dat de wonden zou verzachten- in het vervolg ook wel zo schrijven;

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kan me niet vinden in de woorden zoals jij mij beschrijft %), maar wellicht kun je het onderbouwen met quotes van mij :D.

Gelieve wel per PB, het heeft hier geen toegevoegde waarde. +:)+

Is dat echt beter?
Laatst bijgewerkt door Vienna2007 op 11-11-10 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:38

Vienna, als je onder je bericht op het knopje 'profiel' klikt, dan kun je rechtsboven klikken op 'eigen berichten', daar kun je ze allemaal vinden.
Ik heb je een aantal pagina's terug al een aantal quotes gegeven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:42

Vienna2007 schreef:
Ik kan me niet vinden in de woorden zoals jij mij beschrijft, maar wellicht kun je het onderbouwen met quotes van mij.

Als je mij bedoelt:
Ik geef een onderbouwing voor wat jij schrijft niet te begrijpen.
Is een algemeen gegeven en ik geef mánnen als voorbeeld.
Ik zie niet waarom je dat op jezelf zou projecteren. Een bedankje voor de verduidelijng zou juister zijn.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:43

Jou quotes van mij waren niet "neerbuigend, afzeikend en in veel gevallen ronduit beledigend en onbeschoft, en respectloos".

Ik vraag het nu nog 1 keer, als je nog iets af te geven hebt op mij, doe dat dan per PB, want het heeft geen toegevoegde waarde aan die topic, en aan een beetje ordinair vingertje wijzen naar elkaar heb ik helemaal geen zin.

Ik kom voor een discussie.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:44

Huertecilla schreef:
Vienna2007 schreef:

Als je mij bedoelt:
Ik geef een onderbouwing voor wat jij schrijft niet te begrijpen.
Is een algemeen gegeven en ik geef mánnen als voorbeeld.
Ik zie niet waarom je dat op jezelf zou projecteren. Een bedankje voor de verduidelijng zou juister zijn.

Nee, ik had het tegen Quellian :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:44

Vienna2007 schreef:
Ik kom voor een discussie.

Ga je gang en denk niet dat je mij dingen op kunt leggen met je 'ik vraag het je nu nog 1x'. Je klinkt als mijn moeder 20 jaar geleden!

Vóer dan discussie, post iets met meerwaarde zonder daarin uit te halen. Probeer maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:58

suze_ schreef:

Nou, amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:59

Vienna2007 schreef:
Mindim schreef:
Weet ik, ik ben een nakomer.

Ik scheel 17 jaar met mijn jongste broertje. Dus je oordeel was iets te snel.

Ik denk dat dat wel meevalt, imo nog steeds een jonkie ;)

Maar weer ontopic, telkens als jij in de discussie verschijnt, lijkt de discussie om jou te draaien ipv om het daadwerkelijke onderwerp. Je kunt je afvragen hoe dat komt. Het is de toon die de muziek maakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:00

Hoe oud is mijn jongste broertje? Vanuit jou ogen gezien dan natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Vienna2007 op 11-11-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:01

Huertecilla schreef:
Relaties, kinderen en hobby zijn typisch voorbeelden van onderwerpen die een hoge emotionele belevingswaarde hebben en waarbij rationele argumenten en feiten vrijwel geen gewicht hebben terwijl ze de basis horen te zijn van de discussie.

Dat klopt ook, maar niet alleen doordat de emoties hoog oplopen; het is ook een feit dat onderzoeken over met name de eerste twee onderwerpen elkaar regelmatig zwaar tegenspreken. Dan bedoel ik niet per se dat onderzoeken over kinderen die over relaties tegenspreken ;) maar wel dat het ene relatie-onderzoek niet strookt met het andere. Buiten dat is het ook gewoon zo dat wat goed voelt voor de een, niet per se goed voelt voor de ander. Knap, dat jij zo kunt leven als je doet met mevrouw De la Huerte en ik ben blij dat jij gelukkig bent! Ik ben echter heel gelukkig in het beperkte Westerse keurslijf waarin ik leef. Ik heb van de week, op onze trouwdag :+ nog maar weer eens van mijn hubbie gehoord dat ook hij er meer dan tevreden mee is. Deze zaken worden dus onderzocht met tegenstrijdige uitkomsten, maar ook zijn de emoties die erbij horen zo persoonlijk en zo gevormd door zowel opvoeding als cultuur als eigen ervaringen dat het al gauw appels met peren vergelijken wordt.

Ik zie dat hier bijvoorbeeld gebeuren in het begin van de discussie als iemand het heeft over BSO en dat dat niet goed zou zijn, waarna er iemand anders opmerkt dat ze de BSO juist als heel leuk heeft ervaren (en daarom concludeert dat BSO iets goeds is). Helaas zijn mijn eigen ervaringen weer minder en daardoor zal ik er zelf ook niet zo gauw voor kiezen. Ik bevind mij in de gelukkige positie dat dat in mijn huidige situatie ook niet nodig is. Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:04

Even ter relativering dames.

Wat hier het onderwerp is, is een resultaat van het grootste marketingsucces aller tijd. De mannentruuk om de vrouw haar sociale beperking te wíllen hebben :)*

Dat gaat in twee stappen in de mensheid fout.
De eerste keer als we van egalitarische jager/verzamelaars bezit vergarende landbouwers worden.
De tweede keer als we het vergaarde gezinsbezit niet via de moeder maar via de man verervend willen zeker stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:05

Vienna2007 schreef:
Hoe oud is mijn jongste broertje? Vanuit jou ogen gezien dan natuurlijk.

Je hebt het over kleine kinderen en dan heb ik het over kinderen onder de tien, maar 15 mag ook hoor :D

@ Huertecilla, af en toe wat jip en janneke taal graag, nu met ik weer googlen op egalitarische krijgers ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:05

Mindim schreef:
Maar weer ontopic, telkens als jij in de discussie verschijnt, lijkt de discussie om jou te draaien ipv om het daadwerkelijke onderwerp. Je kunt je afvragen hoe dat komt. Het is de toon die de muziek maakt.

Of de beluisteraars.

Voorlopig discussieren jullie niet terug, maar worden er alleen verwijten gemaakt.
Ik heb daar overigens een paar pagina's terug ook een paar keer voor getemd, en toen is er ook gevraagd om ontopic te blijven.

Iets waar jullie je keer op keer niet aan houden. Als je mij zo'n probleem vind, kun je dat per PB kennisgeven. Of even ademhalen, en verder discussieren.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:06

Huertecilla schreef:
De mannentruuk om de vrouw haar sociale beperking te wíllen hebben :)*

Dat is een mooie uitspraak, maar ook een gevaarlijke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:10

Vienna2007 schreef:
Mindim schreef:

Of de beluisteraars.

Voorlopig discussieren jullie niet terug, maar worden er alleen verwijten gemaakt.
Ik heb daar overigens een paar pagina's terug ook een paar keer voor getemd, en toen is er ook gevraagd om ontopic te blijven.

Iets waar jullie je keer op keer niet aan houden. Als je mij zo'n probleem vind, kun je dat per PB kennisgeven. Of even ademhalen, en verder discussieren.

Ik zou zo zeggen, tem rustig, jij bent degene die offtopic gaat al enkele keren en het laat verzanden in een vervelende discussie, je bent er al door meerderen op gewezen. Ipv op de tem knop te drukken, kun je ook eens bij jezelf te rade gaan.
Als je verder niet kunt discussieren, dan negeer ik je inderdaad maar.

Blue_Eyes

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:14

Als we ons nou allemaal weer eens op de discussie zelf richten? :) Dan ga ik me even opofferen om in dit weer zo de kinderen van school te gaan halen :+