Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:48

Heino schreef:
SaskiaStar schreef:
Wederom gaat het er weer over dat een kaaskop beledigt mag worden maar een, okee ik zeg het netjes, islamiet niet maar diezelfde islamiet mag wel alles en iedereen in de grond trappen en afzeiken.

Nee, geen van beide mag. Met wraakacties en oog om oog, tand of tand schiet je geen zak op. Dan kan je beter zelf het goede voorbeeld geven en zelf het gedrag vertonen wat je wilt zien. Actie roept reactie op, en negatieve actie dus ook negatieve reactie :) En dan kan je denken "ja maar waarom ik en waarom niet die ander?". Omdat je ergens moet beginnen, en je kan alleen jezelf veranderen, niet de ander ;)

Kijk daar kan ik het nou helemaal mee eens zijn.
verbeter de wereld en begin bij jezelf en stop met roepen ja maar die en hij zei en die deed........ enzovoort.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:53

Nicolletje schreef:
Nee dit is niet aanzetten tot haat :?

Jawel, ook
Maar waarom lijk je hier harder over te vallen dan over wat Wilders zegt? (weet niet of het zo is hoor, maar die indruk krijg ik uit deze topics)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:57

SaskiaStar schreef:
Dus uiteindelijk is het allemaal muggezifterij en leggen al die personen die zich aangevallen voelen gewoon op alle slakken zout.
Wederom gaat het er weer over dat een kaaskop beledigt mag worden maar een, okee ik zeg het netjes, islamiet niet maar diezelfde islamiet mag wel alles en iedereen in de grond trappen en afzeiken.

Precies zoals jij het zegt, zo is het. Het internet staat vol met uitspraken van Imams en privepersonen die van alles beweren, maar zelden wordt iemand vervolgd of schuldig verklaard. Het is ook nog eens zo dat het OM Wilders helemaal niet wilde vervolgen maar dat het Gerechtshof op basis van de vergelijking van de Koran met Mein Kampf het wel opdroeg. Dat is namelijk de enige beschuldiging die het gerechtshof het waard vond om te vervolgen. Alle andere uitspraken zijn ook door het gerechtshof als niet discriminerend bevonden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:58

PattyOosten schreef:
De Paus heeft anders ook wel wat minder frisse uitspraken over homoseksualiteit gedaan....

Maar die is wel heel erg onschendbaar. Er is geen gerechtshof ter wereld dat bij machte is om die aan te klagen, dus waar praten we over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:00

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Nee dit is niet aanzetten tot haat :?

Jawel, ook
Maar waarom lijk je hier harder over te vallen dan over wat Wilders zegt? (weet niet of het zo is hoor, maar die indruk krijg ik uit deze topics)

Waarom val jij harder over hetgeen wat Wilders zegt dan hetgeen daar staat?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:08

SaskiaStar schreef:
PattyOosten schreef:
De Paus heeft anders ook wel wat minder frisse uitspraken over homoseksualiteit gedaan....

Klopt, die zijn houdbaarheidsdatum is ook overschreden en is dus ook achter de tijd.

Gevolg: leegloop van de kerken. Het protest van de katholieken tegen deze 16de eeuwse opvattingen. Het priesterschap is tegenwoordig ook meestal iets van oude mannen, nieuwen komen niet veel. Gelukkig mag je je afwenden van de katholieke kerk, wat dan ook massaal gebeurt. Andersom zie je ook nog wel, mensen van een ander geloof die zich laten dopen. Bij sommige geloven moet je daar een erg dapper persoon voor zijn, daar kun je je niet van afwenden zonder het gevaar vermoord te worden. Dat soort geloven hoeven van mij niet getolereerd worden in nederland.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:11

SaskiaStar schreef:

Dat doe ik niet?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:13

Dit is wat Professor Mr. Ybo Buruma daar over zegt.

Citaat:
Wat ik er zelf van vind? Ik geloof in het concept van de weerbare democratie. Ik vind dus dat je soms vervolging en bestraffing van een politiek delict niet uit de weg moet gaan als je bang bent dat de politicus in kwestie zelf bijdraagt aan de ondermijning van de rechtstaat. Ik geloof zelf dat Wilders die drempel nog niet heeft overschreden, al vind ik zijn niets-ontziende zucht naar stemmenwinst wel gevaarlijk. Daarom ben ik erg blij dat hij nu vervolgd wordt als een soort waarschuwing – als een signaal van die weerbare democratie (ook aan het adres van de 8% Nederlanders die moslim zijn en zich veilig moeten voelen in ons land). Maar uiteindelijk zou ik op dit moment kiezen voor vrijspraak, omdat zijn uitspraken nog net niet haatzaaiend genoeg zijn en ik eigenlijk vind dat politici niet veroordeeld moeten worden voor belediging".

Prof. mr Ybo Buruma

Prof. Ybo Buruma is een van de meest bekende strafjuristen van Nederland. Hij publiceert over uiteenlopende onderwerpen als opsporingsmethoden, slachtoffers, fraude, zedendelicten, georganiseerde misdaad en de europeanisering van het strafrecht. Daarbij maakt hij niet alleen van juridische, maar ook van sociaal-wetenschappelijke (criminologische) inzichten gebruik.

Buruma is lid van de Sociaal-Wetenschappelijke Raad van de KNAW. Hij is plaatsvervangend raadsheer aan het Gerechtshof Arnhem. Hij is voorzitter van de commissie Posthumus-II, de Commissie evaluatie afgesloten strafzaken. In de media geeft hij vaak uitleg over gerechtelijke uitspraken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:22

Heino schreef:
Jawel, ook

Ja klopt.
Omdat ik het principe van deze rechtszaak een verkeerd voorbeeld van politieke correctheid vind.
Als hij vervolgd en bestraft wordt voor deze uitspraken, kan onderhand heel het kabinet, alle cabaratiers, allerlei columnisten en eigenlijk ook Bokt, geen Stijl, Maroc.nl, allemaal in het gevang.

Ruimt wel lekker op :Y)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:23

kanniet schreef:
Gevolg: leegloop van de kerken. Het protest van de katholieken tegen deze 16de eeuwse opvattingen.

Ik vind deze paus ook echt een enge creep.
Of mag ik dat niet zeggen? :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:24

@Nicolletje: En waar leg je de grens dan? Wat is toelaatbaar, en wat niet?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:33

Moet ik dat zeggen? Geen idee. Oproepen tot jihad vind ik ontoelaatbaar.
Iemand vermoorden vind ik ontoelaatbaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:36

Je moet het niet zeggen, ik vraag me alleen af hoe je er over denkt. Je lijkt vrij stellig in wat wel en niet kan. Waarom mag iemand niet zeggen dat de PVV geen aanwinst voor Nederland is, maar mag de PVV wel zeggen dat de Islam geen aanwinst voor Nederland is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:40

Heino schreef:
SaskiaStar schreef:

Dat doe ik niet?

Beweer je nu dat je dat niet doet of vraag je nu of je dat niet doet???

Je geeft anders wel zwaar het idee maar waarschijnlijk ben je zo,n typje die met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft als het er op aan komt en je een beetje tegengas krijgt

RoodZonnetje

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:41

Ik val over alle onnodig kwetsende beledigingen die mensen naar elkaar maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:42

Aha dus inderdaad met alle winden meewaaiend afhankelijk van de uitspraak van de dag.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:43

Ik zou het op prijs stellen als je inhoudelijk verder gaat en stopt met mij tot drie keer toe persoonlijk aan te vallen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:44

ik vind het anders nog steeds vrij inhoudelijk :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:44

Heino schreef:
Je lijkt vrij stellig in wat wel en niet kan. Waarom mag iemand niet zeggen dat de PVV geen aanwinst voor Nederland is, maar mag de PVV wel zeggen dat de Islam geen aanwinst voor Nederland is?

Nouja als je het in deze woorden zegt is het imo beide zeker toelaatbaar :j

Ik heb nooit gezegd dat ik achter Wilders zijn manier van bewoorden sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:45

Dat zijn geen persoonlijke aanvallen maar ik probeer achter de vraag achter de vraag te komen aangezien ik je posten niet helemaal begrijp en kan doorgronden

Edit@Heino
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:46

@Nicolletje: Maar toch zeg je net dat je over de uitspraken die je aanhaalde valt (wat in mijn ogen toch neerkomt op PVV is geen aanwinst voor Nederland) terwijl Wilders dezelfde soort uitspraken doet over Moslims.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:47

Heino schreef:
Je moet het niet zeggen, ik vraag me alleen af hoe je er over denkt. Je lijkt vrij stellig in wat wel en niet kan. Waarom mag iemand niet zeggen dat de PVV geen aanwinst voor Nederland is, maar mag de PVV wel zeggen dat de Islam geen aanwinst voor Nederland is?

dat mag wel. beiden mogen dat zeggen op die manier. Daar zal geen rechter over vallen, ben ik van overtuigd.

wat ik me serieus afvraag is of Imams die uit de koran voorlezen ook aangeklaagd worden voor haatzaaien, want daar staan me wat stukjes in die oproepen tot geweld en haat tegen anderen. Als ik wil dan quote ik nu zomaar een stuk of 20 stukjes uit de Koran die aan twijfel niets te wensen overlaten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:49

jantergouw schreef:
dat mag wel. beiden mogen dat zeggen op die manier. Daar zal geen rechter over vallen, ben ik van overtuigd.

Maar jij hebt dit topic niet voor niets geopend, toch?
Dus ergens is er blijkbaar wel een grens voor wat men zeggen mag.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:53

Dit is een voorbeeld van wat in Nederland toegestaan is.

Fawaz Jneid wenste Theo van Gogh enkele weken voor zijn dood een ongeneeslijke ziekte toe en wil graag dat Ayaan Hirsi Ali hersenkanker krijgt en blind wordt. De Syrische Fawaz Jneid is één van de meeste radicale en conservatieve imams van Nederland en is verbonden aan de Haagse salafistische As-Soennah moskee. Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen is zijn mening over Geert Wilders niet minder opvallend. Hij maakt de vergelijking tussen Wilders en Hitler. “Hun verkiezingsslogans lijken veel op elkaar.”

In Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten is Fawaz niet meer gewenst door zijn anti-Amerikaanse standpunten en sinds 1992 preekt hij in Nederland.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:57

jantergouw schreef:
Hij maakt de vergelijking tussen Wilders en Hitler. “Hun verkiezingsslogans lijken veel op elkaar.”

En dit doet Wilders met de Koran en mein kampf, dus wat is je punt?