Onverstandige zelfcensuur.
Wilders wil allerlei uitingsvormen van de Islam verbieden, zoals bijv. hun boek. Wij hebben in dit land vrijheid van godsdienst en je kan je er vanaf maken door de Islam geen godsdienst maar een ideologie te noemen, maar uiteindelijk gaat het om een groep mensen die een god vereren en een profeet.
Dat in een groot deel van de wereld godsdienst en politiek niet gescheiden zijn doet daar niets aan af.
In dit land is net zo hard voor vrijheid van godsdienst gestreden als voor vrijheid van meningsuiting (en dat laatste is dan weer bevochten op o.a. het Christendom), laten we dat niet vergeten.
En wat mij betreft mag iedereen in dit land nog steeds doen waar hij zin in heeft, eten waar hij zin in heeft, geloven waar hij zin in heeft zolang hij daar maar geen anderen mee schaadt, en daar hebben we de prachtige Nederlandse wetgeving voor.
Aan deze grondrechten morrelen ten nadele van één groep, dit keer Moslims, zet de duur open om voor iedere groep waar op den duur een meerderheid last van heeft, of last van denkt te hebben, uitzonderingen op de grondwet te maken.
Vrijheid van godsdienst, behálve voor moslims.
Vrijheid van onderwijs, behálve voor moslims.
Dat is wat Wilders wil. Dat is dus discriminatie. Uit zijn programma blijkt duidelijk dat hij niet gelooft in een vreedzame of gematigde vorm van Islam en dat hij in iedere uiting van deze godsdienst een bedreiging ziet die bestreden moet worden.
Nou mag van mij iedere vorm van godsdienst buiten een aantal staatsaangelegenheden gehouden worden, maar we hebben nu eenmaal een historische verweving van staat en godsdienst. We hebben zelfs een politieke partij die de rechten van vrouwen liefst zou inperken.
Dat betekent ook dat Moslims hun eigen partij zouden kunnen oprichten, en ik vind het zelfs vreemd dat ze dat nog niet gedaan hebben. Dat kost nog een generatie en dan zal dat ook wel gebeuren denk ik, hoewel Wilders dat proces misschien wel versneld en ook radicaliseert.
In mijn ogen maak je juist een stel martelaren van deze groep door ze als groep minder rechten te geven dan de andere Nederlanders. Op precíes zon schadelijke wijze als door ze als zielige slachtoffers weg te zetten, maar, Nicolletje: shadow0, ik en nog enkele anderen in deze draad hebben daar nooit voor gepleit, noch zien we dat als dé oplossing, zoals je zelf na kan lezen. Dus kom daar dan a.u.b. niet iedere keer mee aan, want dat slaat alleen de discussie maar dood.
Ik vind het ontzettend vervelend dat ik en enkele anderen in de discussie steeds argumenten in de schoenen krijgen geschoven ´omdat links dat vindt´. Ik heb liever dat je inhoudelijk reageert op wat ik schrijf.
In Nederland heb je dezelfde rechten als een ander, zolang je je gedraagt. En als je dat niet doet, is er de wet die kan zorgen dat jouw rechten (tijdelijk) van je afgenomen worden.
Door gevangenisstraf, straatverbod, boetes, ontslag van je werk, stopzetten uitkeringen, noem maar op.
Janesmith schreef:
Citaat:Groen Links doet het andersom en die kiezen weer partij voor de palestijnen. Dat was ook geen belemmering voor velen om ze met paars+ te laten regeren als dat niet ontploft was.
Ja én. Wat heb ik met Groen links te maken. En bovendien is ongeveer niemand het met íeder punt in een verkiezingsprogramma eens, behalve misschien de groep die die dingen niet leest. Ik ben het met een heleboel punten in Wilders programma volkomen eens. Ik zou alleen nooit op hem stemmen omdat ik het op een aantal essentiele punten níet met hem eens ben.