Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PattyOosten schreef:Ik weet niet precies wat je hiermee wilt? Zoiets?
http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... _opspraak/
Citaat:Christenen in Pakistan, en in het bijzonder in de Swat Vallei, moeten ‘jizya’-belasting betalen aan de Taliban. Dat is een vorm van belasting die de islamitische wet oplegt aan wat de islam ‘ongelovigen’ noemt.
Lees verder >>>
Electra63 schreef:Het ging mij om de manier waarop Wilders het toen zei: uh belasting voor hooffdoekjes, uh kopvoddentax zoiets.
Dat is bewust kwetsend, en ik vind dat not-done voor een politicus.
Shadow0 schreef:En wat heeft Pakistan nou met het geheel te maken? Omdat zij het doen, willen wij het ook? Omdat wij graag op Pakistan willen lijken ofzo?
Nicolletje schreef:@ Jan (en Jane)
Mijn vader kwam met een andere theorie dan dat de koningin een 'coup' zou plegen op de onderhandelingen door Lubbers aan te stellen, die ik ook aannemelijk vind.
Hij zegt namelijk dat het waarschijnlijk allang van tevoren afgesproken was met Verhagen en Rutte, om niet meteen te onderhandelen, om zo de poppenkast op te houden dat paars plus nog een kans zou krijgen.
De koningin zat ook niet echt te wachten op weer een paars drama volgens hem.
Hij zegt dat het juist slim was om Lubbers als zogenaamde 'bruggenbouwer' in te zetten om zo de achterban van het CDA de overtuiging te geven.
In plaats van een 'coup' speelt Lubbers dus de poppenkast gewoon mee.
Nicolletje schreef:Het gaat erom waarschijnlijk, dat het idee van kopvoddentaks gebaseerd is op iets wat Moslims/ moslimlanden zelf eigenlijk ook doen bij anderen.
Citaat:De enorme verontwaardiging over de suggestie een kopvoddentaks in te voeren, bewijst maar weer eens hoe zeer discriminatie in Nederland door 'goede' Nederlanders wordt afgekeurd. Het is in dat licht dan ook bevreemdend dat de regels die de islamitische sharia officieel oplegt aan niet-moslims, ten aanzien van kleding, belasting, gedrag, haardracht, wijze van vervoer, enzovoort enzovoort, nooit veel aandacht hebben getrokken en geen bekendheid genieten, laat staan dat deze regels (in de wandeling bekend als het Pact van Umar) ooit bij Nederlandse politici tot verontwaardiging hebben geleid. Stelt Wilders eens iets voor dat van perfecte aanpassing aan de gewoontes van de Islam voldoet, is het weer niet goed en valt het hele linkse land over hem heen.
Shadow0 schreef:Nicolletje schreef:Het gaat erom waarschijnlijk, dat het idee van kopvoddentaks gebaseerd is op iets wat Moslims/ moslimlanden zelf eigenlijk ook doen bij anderen.
En dan gaan wij het ook doen? Snap ik echt niet. Je gaat je eigen beleid toch niet baseren op de slechte voorbeelden van andere landen waar je het juist enorm mee oneens bent? Dan doe je precies hetzelfde!
janesmith schreef:CDA WEERSTAND TEGEN PVV BROKKELT AF