wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:45

KiWiKo schreef:
CtjeLief schreef:
@ Kiwiko.. ligt aan de situatie.. je hebt inderdaad GEVOELENS en GEVALLEN van discriminatie, soms gaat dat samen, en soms niet..

dus als ik een baan wil, maar die baan is voorbestemd voor een allochtoon, dan kan ik bij jou aankloppen?

Tja solliciteren maar het hem niet worden omdat je alleenstaande moeder met 5 kinderen, al 59 jaar oud, niet van de juiste kerk, of gehandicapt bent is ook discriminatie.
Alleen wordt dit meestal niet benoemd.
Dat de overheid die quota ingesteld heeft, is meestal al omdat bepaalde bevolkingsgroepen meestal gepasseerd worden bij sollicitaties dus ik kan me daar niet echt druk over maken.
Er zijn zat organisaties die geen gekleurde, gehandicapte vrouwen zoeken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:46

peer2005 schreef:
De aanplakbiljetten in Duitsland van de Republikaner liegen er ook niet op. Racisme pur sang. Lekker aan de hoogste lantarenpalen opgehangen zodat niemand erbij kan. Yuk.

Dat waren ze volgens mij, de Republikaner, maar ik heb begrepen dat deze partij niet meer "mee mag doen"

CtjeLief

In Nederland worden ook veel extreem rechtse aanplakbiljetten geplakt met bijv. ´stop de Islam' om nog maar niet te spreken over graffiti meldingen: white power, hakenkruizen, en de meest vreselijke uitspraken over bijv. joden..

Ik kan daar nog steeds heel verdrietig EN boos om worden..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 11-06-10 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

precies randalin!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:47

Ariebombarie schreef:
heel veel plezier nog hier met zn allen, lekker blijven schreeuwen tegen elkaar ;) :wave:

Moet jij nodig zeggen!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:48

KiWiKo schreef:
ik ga voor een VVD, CDA en PVV kabinet.......... daar kan ik heel, heel goed mee leven......... SP absoluut in de oppositie samen met de PVDA

De grap is dat een grote groep kiezers die op deze partijen gestemd heeft, direct in hun rechten en koopkracht zal worden aangetast door het beleid dat deze partijen uitgestippeld hebben...

Ik vrees voor AOW, enkele andere sociale regelingen, het ontslagrecht, belastingverdelingen, de complete situatie in de zorg en het onderwijs en nog wat van die zaken.

EDIT: oh ja, en ik vrees ook voor de kleine en startende ondernemer, ondanks al het VVD-geblaat over het stimuleren van de economie. Ik heb de laatste jaren bij de VVD steeds meer het gevoel dat die niet meer voor de zelfstandige middenstander en wat grotere ondernemer staat, maar voor het internationale kapitaal.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 11-06-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Precies Kiwiko. :j

Ik kan me Janmaat nog goed herinneren, die was nog wel extremer dan Wilders.

Rennie89

CtjeLief schreef:
In Nederland worden ook veel extreem rechtse aanplakbiljetten geplakt met bijv. ´stop de Islam' om nog maar niet te spreken over graffiti meldingen: white power, hakenkruizen, en de meest vreselijke uitspraken over bijv. joden..

Ik kan daar nog steeds heel verdrietig EN boos om worden..

ik ook .... vooral omdat die mensen niet begrjipen hoeveel pijn je andere mensen kan geven. Mijn famillie is bijvoorbeeeld voor een deel vergast in de WOII (joods) , ik heb totaal geen respect voor mensen die andere niet in hun waarde laten, hitler aanbidden en weet ik veel wat doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:49

CtjeLief schreef:
@ Kiwiko, ja dan kun je bij mij aankloppen.. Er is dan (waarschijnlijk) sprake van positieve discriminatie, MAAR als deze organisatie deze maatregel door bijv. overheid heeft opgelegd gekregen kunnen wij hier niets aan doen..

dabedoel ik........... wie discrimineert hier nou ???????

positieve discriminatie is ook discriminatie.............
en ik, ik voor een vind dat de beste man de job moet krijgen.........

Daphna

Zo, het niveau gaat weer lekker hier. Ik begrijp niet, dat ongeacht links of rechtse politieke voorkeur, niet iedereen het over eens is dat mensenrechten prioriteit zijn.

Suzanne F.

lifaya schreef:
ik ook .... vooral omdat die mensen niet begrjipen hoeveel pijn je andere mensen kan geven. Mijn famillie is bijvoorbeeeld voor een deel vergast in de WOII (joods) , ik heb totaal geen respect voor mensen die andere niet in hun waarde laten, hitler aanbidden en weet ik veel wat doen.

Nee maar mensen je land laten terroriseren en kapot maken moet je maar zo over je heen laten gaan dan???

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:50

Suzanne F. schreef:
lifaya schreef:

Nee maar mensen je land laten terroriseren en kapot maken moet je maar zo over je heen laten gaan dan???

wat gek dat ik daar nou geen last van heb :Y) Terwijl ik in Amsterdam op school zit en stage loop, in Leiden woon, in Denhaag wekelijks ben, en over het algemeen ook in mijn eentje he....

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:51

Suzanne F. schreef:
lifaya schreef:

Dan pak je de terroristen en criminaliteit aan, geen groeperingen, toch?

sarabande

Adil18 schreef:
Donder toch een end op met je half cynische rotopmerkingen....

Mijn god, je zou er als PVV-stemmer toch maar een eigen mening op na houden...Heksenjacht op de PVV-stemmers...! Is het gek dat de Nederlander zich in zijn eigen land gediscrimineerd voelt?

Dit is wel een echte Wilders reactie trouwens :+

Jade15

Ik las net ergens hier dat Wilders er juist de Islamitische mensen bekritiseert. Daar wil ik wel wat over zeggen.
Voorbeeld bij ons in het dorp woont een Birmees gezin. Net binnengekomen. Ja ze krijgen zo een super leuk huurhuis toegewezen, maar ik zie ook dat ze keihard werken om de Nederlandse taal machtig te worden.
In tegenstelling tot een Noord Afrikaans gezin dat hier ook woont. Bij hun moet je alles via hun kinderen (die nog op de lagere school zitten) regelen, zij willen helemaal niet meedoen hier.
Als je in een ander land woont en je bent de taal niet machtig. Hoe kun je dan leren en je aan de in dat land geldende regels uberhaupt houden vraag ik me af. Daar mag Nedeland van mij best streng in zijn of wat minder tolerant en degenen die wel hun best doen ook daarvoor belonen.

CtjeLief

@ Kiwiko, ja dat is een lastige discussie, positieve discriminatie is inderdaad ook 'onderscheid' maken, MAAR wel met een goed bedoeld maatschappelijk doel erachter, namelijk dat minderheidsgroepen op sommige punten OOK kansen krijgen daar waar ze deze steeds mislopen.. Dus ja..
Maar ik heb er zelf ook dubbele gevoelens bij moet ik je eerlijk zeggen..
Ik ben dan eerder voor anoniem solliciteren (op deze manier is er geen voorkeursbeleid en wordt geselecteerd op kwaliteiten/ervaring/opleiding) maar das een andere discussie ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:52

sarabande schreef:
Adil18 schreef:
Donder toch een end op met je half cynische rotopmerkingen....

Mijn god, je zou er als PVV-stemmer toch maar een eigen mening op na houden...Heksenjacht op de PVV-stemmers...! Is het gek dat de Nederlander zich in zijn eigen land gediscrimineerd voelt?

Dit is wel een echte Wilders reactie trouwens :+

lekker onderbouwd :) :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:52

Suzanne F. schreef:
lifaya schreef:

In Nederland worden ongelooflijk veel telefoontaps gedaan en mails gecheckt door de overheid. Dát vind ik een vorm van terrorisme, evenals al dat bangmaken van mensen, waardoor o.a. die mensen op de Dam zo snel in paniek raakten.
Om nog maar niet te spreken van het feit dat de schreeuwende man (dronken, waarschijnlijk verward) nog steeds in de cel zit - als staatsgevaarlijk individu dat het op het koningshuis voorzien zou hebben.

Waar gaat dit land naartoe?

Suzanne F.

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:54

Kijk je weleens Opsporing verzocht? Of Spoorloos??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:54

KiWiKo schreef:
dan heb jij weinig meegekregen de laatste paar jaar over wat er in duitsland aan de hand is :)

Ik had het over de regering, dit is ook een antwoord op alle andere posts in die richting. Met de rest van de uitwassen ben ik bekend

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:55

mylittlejoy schreef:
Vind ik nog steeds veul te kort door de bocht. Je kan het ook anders bekijken:
a) allochtonen stemmen minder op de PVV
b) in Limburg wonen minder allochtonen

Conclusie: een groep mensen (allochtonen) die op vooral andere partijen dan de PVV stemmen ontbreekt in Limburg, dus is de PVV automatisch groter in vergelijking met steden waar wel veel allochtonen wonen.

Daar hoeven de Limburgers geen racisten voor te zijn. Jouw a en b zijn feiten, jouw conclusie is jouw interpretatie van die feiten en geen feit op zich.

Ik ben er een beetje laat mee (gaat ook zo hard hier) dus misschien staat het al op 1 van de 20 pagina's na deze quote, maar in de NRC next staat een artikel waarom de Limburgers op PVV hebben gestemd.

Eigenlijk helemaal niet om de antimoslim-ideeën maar eerder vanwege dat Limburg een beetje een vergeten provincie lijkt te zijn en zij denken dat Wilders (omdat hij daarvandaan komt) luistert naar hun.

* edit ik kom er nieteens doorheen hier :=
Laatst bijgewerkt door Nic op 11-06-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:56

CtjeLief schreef:
@ Kiwiko, ja dat is een lastige discussie, positieve discriminatie is inderdaad ook 'onderscheid' maken, MAAR wel met een goed bedoeld maatschappelijk doel erachter, namelijk dat minderheidsgroepen op sommige punten OOK kansen krijgen daar waar ze deze steeds mislopen.. Dus ja..
Maar ik heb er zelf ook dubbele gevoelens bij moet ik je eerlijk zeggen..
Ik ben dan eerder voor anoniem solliciteren (op deze manier is er geen voorkeursbeleid en wordt geselecteerd op kwaliteiten/ervaring/opleiding) maar das een andere discussie ;)

anoniem solliciteren heeft geen zin, kost alleen maar onnodig tijd van de ondernemer......... tijd is geld!

beter zou zijn als die minderheidsgroeperingen beter te boek zouden staan..........

zoals ik al zei........... ik heb het liefst oud oostblokkers aan het werk........... echt!! ben er gek mee, meiden die hun verantwoordelijkheid nemen en gaan voor die banaan.......... ik wil helemaal geen Nederlanders meer aan het werk, grote bek over hun rechten maar nog nooit van plichten gehoor...

marokkanen heb ik je eerder uitgelegd.......... ezel en steen verhaal............

eveline_B

Autochtonen doen dat soort dingen ook Suzanne. Die zijn absoluut niet heilig.

Rennie89

Daphna schreef:
Dan pak je de terroristen en criminaliteit aan, geen groeperingen, toch?

Dat is inderdaad de beste aanpak :Y) gewoon alle criminele jeugd aanpakken, ongeacht afkomst of cultuur.

Suzanne F. schreef:
lifaya schreef:
wat gek dat ik daar nou geen last van heb :Y) Terwijl ik in Amsterdam op school zit en stage loop, in Leiden woon, in Denhaag wekelijks ben, en over het algemeen ook in mijn eentje he....

Dan zal je wel anders praten als er een buitenlander jou een steegje insleurt, berooft, verkracht en je voor dood achterlaat.

Oh nee want dat was dan een uitzondering natuurlijk. :Y)

En als dat nou een nederlander was die dat had gedaan? ;) gezien dat OOK gebeurd? Mijn vriendinnen zijn allebei van surinaamse afkomst, ik heb het een en ander meegemaakt en gezien, ben veel uitgegaan in amsterdam, rotterdam en denhaag en zie dat het echt niet alleen de `buitenlanders´ zijn hoor ;) heb meegemaakt dat een stel idiote hardcoorders met glazen naar voorbijgangers aan het gooien waren, heb ook gezien dat 2 surinaamse mannen aan het vechten waren, en zo kan ik wel veel meer dingen opnoemen.

Je hebt overal rotte appels tussen zitten :)

Adil

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
dan heb jij weinig meegekregen de laatste paar jaar over wat er in duitsland aan de hand is :)

Ik had het over de regering, dit is ook een antwoord op alle andere posts in die richting. Met de rest van de uitwassen ben ik bekend

Kennelijk behalve met het feit dat Dld er sowieso een heel ander beleid op nahoudt dan in NL wat betreft immigranten...