Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:46

xTamara schreef:
Ik zeg ook niet dat hun zo maar iets uit de lucht pakken. Ik zeg alleen dat ik heb knap vind dat hun van iemand kunnen zeggen dat hij/zij een moordenaar is. Volgens mij zeggen ze eerder dat de eigenschappen overeen komen met een moordenaar. Dat is iets anders dan een moordenaar zelf zijn.

Hoe zo knap? We hebben het hier over een verdachte in een moordzaak en niet zomaar iemand die ze van straat hebben geplukt.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:47

russel schreef:
Het flimpje dat hij in de gevangenis aankomt, in zijn cel dus. Jij weet dus kennelijk niet welk filmpje ik bedoel, maar mijn reaktie is nav van het laatste filmpje wat nu op Youtube staat.... ;)

Dan had je dit moeten vermelden bij je reactie en evetueel met een filmpje er bij dan kunnen wij het ook zien :D wel zo handig.

xTamara

russel schreef:
xTamara schreef:
Ik zeg ook niet dat hun zo maar iets uit de lucht pakken. Ik zeg alleen dat ik heb knap vind dat hun van iemand kunnen zeggen dat hij/zij een moordenaar is. Volgens mij zeggen ze eerder dat de eigenschappen overeen komen met een moordenaar. Dat is iets anders dan een moordenaar zelf zijn.

Hoe zo knap? We hebben het hier over een verdachte in een moordzaak en niet zomaar iemand die ze van straat hebben geplukt.

Dan nog kunnen ze dat neem ik aan niet met zekerheid zeggen.
Ik bedoel, hoe kan je nou zeker weten dat iemand diegene vermoord heeft met voorbedachte rade als er niet eens onomstotelijk bewijs is?

lesilla

De deskundige zeggen dat hij een psychopaat is en kenmerken heeft van een koele moordenaar. Het is maar waar je over wil vallen in russel haar uitleg :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:49

ThePast03 schreef:
Klopt, daarom vind ik ook dat Joran gestraft moet worden. Maar ik vind tegelijkertijd ook dat de mensenrechten niet geschonden mogen worden en dat gebeurd daar wel in Peru.
Dan is het nog humaner om hem gewoon de doodstraf toe te wensen.

Hij wist waar hij mee bezig was, typisch geval van eigen schuld dikke bult. Wat mij betreft mogen inderdaad de mensenrechten niet geschonden worden, maar ik zie geen enkele reden om hem uit te laten leveren. Zo'n Mandy Pijnenburg heeft wat mij betreft dan 100x meer voorrang.
De enige waar ik serieus mee te doen heb is zijn moeder en familie.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:49

lesilla schreef:
De deskundige zeggen dat hij een psychopaat is en kenmerken heeft van een koele moordenaar. Het is maar waar je over wil vallen in russel haar uitleg :)

En dat is precies wat ik duidelijk wilde maken ;) Het feit dat er kenmerken overeenkomen en niet dat hij het sowieso is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:58

xTamara schreef:
En dat is precies wat ik duidelijk wilde maken ;) Het feit dat er kenmerken overeenkomen en niet dat hij het sowieso is.

Nou ga dat lekker onderzoeken, ga een avondje stappen met hem

O nee dat kan niet meer.

Hij is door verschillende hooggeleerde heren als een uiterst slimme psychopaat gekenmerkt en gezien de wijze waarop hij zich telkens weer uit situaties draait lijkt me dat geen verkeerde conclusie

Ik ben benieuwd naar het proces.

xTamara

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:00

Ik ontken toch ook niet dat hij een psychopaat is?? Die acties die hij doet duiden daar inderdaad op.
Ik heb het over het feit dat hij een koele moordenaar wordt genoemd.

Never mind, laten we vooral op een ander onderwerp verder gaan.

Is eigenlijk al bekend wanneer het proces plaats gaat vinden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:00

Ik vind joran zo een houding hebben als andras pandy, misschien ben ik de enige maar zo manier van doen tegen de autoriteiten.
Met ze spelen op die speciale manier

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:06

@ ThePast03: Idd, dit wens je NIEMAND toe... Alleen wens ik het lot van Natalee en Stephanie ook niemand toe...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:10

Vulina schreef:
@ [*olduser*]: Idd, dit wens je NIEMAND toe... Alleen wens ik het lot van Natalee en Stephanie ook niemand toe...

Zeg ik ergens dat ik ze dat wel toewens dan?
Wat mij betreft is de doodstraf humaner dan wat ze daar in landen als Peru doen. Ik vind het een beetje vreemd dat mensenrechten ineens niet meer belangrijk zijn omdat het Joran betreft.

En als je al mijn berichten over dit jong terug zou lezen zou je ontdekken dat ik het al een verschrikkelijk jong vond toen een hoop mensen hem nog geweldig interessant vonden en nog dachten dat hij onschuldig was.

Hij moet gestraft worden, dat is een ding wat heel zeker is. Maar gun hem dan de doodstraf in plaats van dit soort mensonterende dingen. Dat is mijn punt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:20

Nee hoor, dat zeg ik toch ook niet?? Dat je dat zei?? Ik zei alleen wat ik er van vind..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:21

Ik zou het ook niet gunnen, maar mits schuldig heb je dit wel in de hand natuurlijk.
Actie en reactie helaas, volgende keer op aruba blijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:37

Joran van der Sloot is nerveus en eet weinig

LIMA - Joran van der Sloot is nerveus en depressief en eet weinig. Hij slaapt op de grond, terwijl bewakers in de gevangenis hem een matras hebben gegeven. Dat hebben bronnen binnen de Peruaanse politie tegen de krant El Comercio gezegd.
Van der Sloot heeft zijn arrogantie opzij gezet, aldus de politiebronnen. Peruaanse media hadden eerder gemeld dat Van der Sloot bang is om in zijn gevangenis Miguel Castro Castro in de Peruaanse hoofdstad Lima vermoord te worden.
Dat wees een politiewoordvoerster als speculaties van de hand. Wel bevestigde ze dat hij aangeboden heeft te zeggen waar het lijk van Natalee Holloway is, in ruil voor overplaatsing naar Aruba.
Uitleveren
De Peruaanse president Alan García heeft aangegeven Van der Sloot aan geen enkel land uit te leveren totdat hij zijn straf in Peru heeft uitgezeten. Van der Sloot is aangeklaagd voor moord met voorbedachte rade op de Peruaanse Stephany Flores.
Hij heeft bekend. In de Castro Castro gevangenis wacht hij zijn proces af.

bron nu.nl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:38

Ik zou liever hebben dan N gerechtigheid krijgt dan dat hij daar blijft

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:45

lesilla schreef:
Ik zou liever hebben dan N gerechtigheid krijgt dan dat hij daar blijft

Hij heeft 1 waarschijnlijk 2 meisjes vermoord. Hij heeft het verdriet van de moeder van een van die meisjes misbruikt om er financieel beter van te worden.
Wat is gerechtigheid???

Hij weet dat hij, nu nog, in het middelpunt van de media aandacht staat, dus hij zal voorlopig aandacht blijven trekken. Denk je dat al die berichten makkelijk zijn voor de beide moeders????

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:47

Als hij n vermoord heeft, is gerechtigheid voor mij
- haar rust bieden
- veroordeeld worden voor zijn daden

En ik vrees dat die twee verloren gaan als hij kost wat kost in peru blijft

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:49

lesilla schreef:
- haar rust bieden

En Florez dan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:50

xTamara schreef:
lesilla schreef:
- haar rust bieden

En Florez dan?

Hij krijgt dan toch gewoon straf voor beiden, of ben ik verkeerd?

In ieder geval als hij straf uitzet in peru gaat hij nooit (als het geen hersenspinsel is) de resten aanduiden
Laatst bijgewerkt door lesilla op 13-06-10 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:51

Het feit dat hij zegt dat hij de vindplaats van de overblijfselen van Natalee wil verkopen, eerst voor geld nu voor gunsten, vind ik misselijkmakend.

Hij toont zelfs onder deze omstandigheden geen enkel respect of mededogen voor het verdriet van de moeder, is alleen op eigen gewin uit.
Ik vind dat Peru gerechtigheid voor hem is.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:51

In Aruba niet denk ik?
Ik denk dat hij in Peru alleen voor Florez veroordeeld wordt en in Aruba alleen voor N.
Ik kan het fout hebben.. Maar aangezien het twee verschillende landen zijn? Hij wordt nu ook alleen veroordeeld op Florez.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:53

Voor de moeder van Natalee is het natuurlijk wel de laatste kans om er misschien achter te komen waar het lichaam van haar dochter zich bevindt.
Als hij dat al weet, kan ook nog zijn dat zijn vader het lichaam van het meisje heeft doen verdwijnen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:55

Het wordt sowieso een lastige situatie als hij niet voor beide veroordeeld kan worden in één land..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:56

xTamara schreef:
In Aruba niet denk ik?
Ik denk dat hij in Peru alleen voor Florez veroordeeld wordt en in Aruba alleen voor N.
Ik kan het fout hebben.. Maar aangezien het twee verschillende landen zijn? Hij wordt nu ook alleen veroordeeld op Florez.

Ja, kom er niet uit. In principe zijn er meer die deliqten hebben gepleegd in meerdere landen.
Fourniret (belgie-frankrijk), pandy (hongarije- belgie) natuurlijk wel landen van een ander kaliber. Dat het tussen peru en aruba niet zo is kan ik me wel voorstellen.
Zou het spijtig en vreemd vinden, één slachtoffer opofferen als het geen hersenspinsels zijn.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:57

lesilla schreef:
xTamara schreef:
In Aruba niet denk ik?

Ja, kom er niet uit. In principe zijn er meer die deliqten hebben gepleegd in meerdere landen.
Fourniret (belgie-frankrijk), pandy (hongarije- belgie) natuurlijk wel landen van een ander kaliber.
Zou het spijtig en vreemd vinden, één slachtoffer opofferen als het geen hersenspinsels zijn.

Het zal neem ik aan ook wel te maken hebben met de onderlinge relaties/verdragen die de betreffende landen hebben?
Het zou inderdaad sneu zijn als ze moeten kiezen tussen twee zaken.