[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:18

Oh ik hoor net op het nieuws dat zelfs Hirsi Ali vind dat Wilders niet goed bezig is...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:21

Heino schreef:
gohya schreef:
Jij zou eens een weekje in de Bijlmer moeten wonen,ga daar overdag maar eens pinnen bij de bank of wandelen met een hondje.

Hier word ik ook een beetje moe van. Ik heb 20 jaar in Gouda gewoond, kom er nog minstens twee keer per week (en dan fiets ik rond half12 's avonds door dé criminele buurten) en heb echt geen problemen hoor. Wat doe ik dan verkeerd?
En nee, ik ontken problemen in Gouda niet, absoluut niet. Maar het wordt wel enorm zwaar overdreven. Er wordt nu een beeld geschetst van oude vrouwtjes die állemaal overvallen worden, vrouwen die allemaal verkracht worden als ze 's avonds over straat fietsen (oh, wacht, ik zal wel te lelijk zijn :') :P) en agenten die allemaal in elkaar geslagen worden als ze hun werk doen. Alsof je je leven niet veilig bent in dergelijke steden. Nonsens!

"Heino" ik heb het over "de Bijlmer" niet over Gouda hoor.
Gouda ken ik niet,de bijlmer heb ik reportage over gezien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:22

Heino schreef:
Oh ik hoor net op het nieuws dat zelfs Hirsi Ali vind dat Wilders niet goed bezig is...

Ja die is ook weer in het land hoorde ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:22

In Gouda is 1 op de 3 daders Marrokaans :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:25

Heino schreef:

Ja en?
Niet alle marokanen zijn zo hoor.
1 op de 3,dus de andere 2 niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:27

Mij zeggen die statistieken ook niet zo veel hoor. Maar het gaat mij er om dat Gouda zo ontzettend negatief in het nieuws geweest is/is. Je schijnt er niet meer normaal over straat te kunnen. Ik heb (gelukkig) andere ervaringen. De media overdrijft vaak, dat is wat ik wil zeggen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:30

Nou hier in Ermelo kan ik veilig over straat,oke dit is geen grote stad,maar ook hier wonen marokanen en turken.Ik heb hier totaal geen last van ze.Zoals ik al eerder zei: ik heb heel lang met een grote groep turken gevoetbald.Ik was de enige vrouw die mee deed,was geen enkel probleem voor ze.
En ik vind het zo jammer voor deze mensen,dat hun door veel mensen over 1 kam geschoren worden,omdat een kleinere groep de boel verziekt.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:39

Dat las ik inderdaad in de krant, jammer dat er dan weer niet bijstond dat ook bijna 1/3 van de mensen daar van allochtone afkomst is...

Ik woon zelf ook in een niet zo lief bekend staand buurtje in Haarlem en merk ook dat het hier zwaaaaar overdreven wordt.
Hiervoor woonde ik in IJmuiden, waar het vooral blanke pubers bleken te zijn die de sfeer verpestten en me een onveilig gevoel gaven.
Ik had daar een schrootbak van een auto die vaker niet dan wel startte. De enige allochtone bewoner van de flat waar we woonden, bleef als hij me langs zag lopen bij het raam staan om te kijken of mijn auto vandaag wilde startten. Zoniet kwam hij meteen naar beneden om me te helpen met startkabels. De rest van de bewoners hoefde ik dat echt niet van te verwachtten. Ik vind dat dit soort berichten ook wel eens naar buiten kunnen komen...
Bedenk me net ook de verhalen van 2 jongens van marrokaanse afkomst die bij mij in de klas zitten. Hoewel ze in het laatste jaar van de universiteit zitten, waar ze keihard voor hebben moeten werken (veel harder dan ik gezien zij geen hoogopgeleide ouders hebben met genoeg geld, die in staat zijn hen een evengoede basis mee te geven), en nog nooit een stap verkeerd hebben gedaan merken ze zoveel van de negatieve beelden in de media (o.a blikken op straat en moeite met sollicitaties ondanks hun opleiding). Deze worden constant breed uitgemeten, terwijl er ook zoveel positiefs gedaan wordt. Dit zal je echter niet in de media lezen helaas. Deze jongens praten er zo gelaten over, terwijl het mij zo woest maakt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:30

Ik kom ook vaak in Gouda en ik ben het helemaal eens met Heino wat betreft de beeldvorming.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:12

gohya schreef:
"Heino" ik heb het over "de Bijlmer" niet over Gouda hoor.

De enige reportages die ik over de Bijlmer gezien heb gaan over Antillianen, Arubanen en mensen uit die omgeving, geen Marokkanen iig. Die wonen daar ook nauwelijks.

Maar ach buitenlanders he een pot nat allemaal......... |(

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:19

gohya schreef:
Heino schreef:

Ja en?
Niet alle marokanen zijn zo hoor.
1 op de 3,dus de andere 2 niet.

1 op de 3 vind ik al schandalig veel :\

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:25

Ook als bijna 1 op de 3 van allochtone afkomst is (22%, scheelt nog wel iets, maar niet al te veel imo)? dat betekend namelijk dat er bijna geen verschil is tussen blank en Allochtoon...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:26

er staat dat 1 op de 3 van marrokaanse afkomst is. die overige 2 van de 3 hoeven dus geen blanken mensen te zijn en kunnen net zo goed allochtonen zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:30

Marian_ schreef:

Dat is gebaseerd op een wijk in een stad waar veel last is van jongens van Marokkaanse afkomst. Je hoort in de media ook alleen maar over de problemen die die jongens van Marokkaanse afkomst opleveren.

Het is dus nogal schokkend om te lezen dat er 2 x zoveel ettertjes van andere etnische afkomst last veroorzaken, zoals nare blanke boefjes, waar je in de media, in de kamer, van Geert, nooit wat over hoort.

Het wordt tijd dat we niet meer door de media en de schreeuwlelijkers geregeerd worden.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:04

die 2/3de hoeven niet ''blanke ettertjes'' te zijn, en kunnen net zo goed allochtonen zijn. als ik hier door de buurt fiets, is het 9 vd 10 keer ook een allochtoon die mij lastig valt, om even heel kort door de bocht te komen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:08

Moderatoropmerking:
Ondanks dat dit onderwerp enorm bewogen is en elke inwoner van Nederland heel erg aangaat, loopt deze discussie over het algemeen heel erg goed! :) Wel wil ik verzoeken om niet op de man te spelen in de reacties die geplaatst worden en ook niet teveel af te dwalen over bijvoorbeeld de cijfers van crimininaliteit en bijbehorende afkomsten van de daders en daarmee teveel off-topic te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:35

gohya schreef:

Sorry hoor, maar hoe kom je erbij om met de Bijlmer te schermen terwijl je er nog nooit geweest bent?? Ik ben een klein beetje benieuwd waar jij woont en wat voor soort stad, buurt of dorp dat is :).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:13

Leers stelt zich ter beschikking en de gemor tegen Jan Peter vanuit de eigen achterban groeit :D .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:16

Marian_ schreef:

De andere 2 zijn Nederlanders. Schandalig veel Nederlanders zeg....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:19

Lovely schreef:
gohya schreef:

Sorry hoor, maar hoe kom je erbij om met de Bijlmer te schermen terwijl je er nog nooit geweest bent?? Ik ben een klein beetje benieuwd waar jij woont en wat voor soort stad, buurt of dorp dat is :).

Ik ben er nooit geweest nee,maar heb vaak reportage's gezien op t.v. dat zegt ook al genoeg.
Je hoeft er toch niet persé geweest te zijn om te weten hoe een stad of dorp is?
Ik woon zelf in een dorp en heb hier weinig overlast.Uiteraard word hier ook het een en ander gesloopt en ook hier is criminaliteit,dat heb je overal.Maar die reportage over de Bijlmer was echt erg.Veel mensen die er wonen willen er graag weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:33

De Bijlmer is de grootste planologische miskleun van de vorige eeuw, (direct gevolgd door Lelystad), veel goedkope huizen. De Bijlmer wordt langzaam maar zeker opnieuw ingericht en de problemen worden doeltreffend aangepakt. Er zijn ook mensen trots op de Bijlmer en noemen het bij zijn eigenlijke naam: Zuidoost. Om eerlijk te zijn zou ik nog niet dood gevonden willen worden in de Bijlmer, maar in tegenstelling tot een groot deel van de bewoners daar, heb ik wel een keuze.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:00

Sommige mensen zijn idd. trots op hun bijlmer,het scheen er heel gezellig en gemoedelijk te zijn geweest altijd.Helaas werd de buurt verpaupert en is er nu heel veel criminaliteit.
Ik hoorde ook dat ze het gaan aanpakken daar en dat ze de bijlmer weer woonbaar,veilig en gezellig willen maken.
Vind het echt heel erg voor de mensen die er nu wonen dat ze niet eens meer hun huis uit durven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:02

Ik denk dat de Bijlmer ook een negatieve nasmaak heeft door de ramp die er is gebeurd.

Ik werk vlak bij de Bijlmer (randje Duivendrecht / Amstel Business Park) en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk zonde vind dat een buurt zo kan verpauperen. Gelukkig zijn er mogelijkheden de buurt op te knappen, zodat het leefbaarder en bruisender wordt. Want daar heeft het imo best potentie voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:18

De Bijlmer verpaupert al sinds begin jaren 80. Door ingrijpen gaat het nu wel beter, maar een goede buurt zal het nooit worden. Laat het maar een goed voorbeeld zijn voor hoe het niet moet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:32

Ik heb net even wat sites afgespeurd van een aantal partijen. De PVV...au.

Hier een lijst met standpunten waardoor ik zeker niet op deze partij ga stemmen:

# Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf (Het 'three strikes and you're out'-beleid van Amerika, we weten allemaal hoe GOED (ahem) het gaan met dat land)
#Preventief fouilleren in het hele land
#Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
#Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
# Kraakverbod
#Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
#Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
#Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
# Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte
# Verbod hoofddoekjes in publieke functies
#Afschaffen Eerste Kamer

En kan iemand mij uitleggen waar dit op slaat?
#Werken voor een uitkering

Hoe moet ik me dat voorstellen? Heb je geen uitkering omdat je geen werk hebt? Als je werkt voor je uitkering is het toch geen uitkering meer? En als je werkt verdien je meer dan met een uitkering. Dus hierbij ga je werken voor je uitkering, waardoor je vele malen minder krijgt dan manneer je gewoon werkt. Vreemd.

Een ander probleem dat ik heb is dat ze de term 'Niet-Nederlanders' gebruiken. Helaas valt mijn Amerikaanse man hieronder.
Dus, hoewel ik het met andere standpunten volledig eens ben, vooral mbt gezin en onderwijs, gezondheidszorg, KAN ik dus niet op deze partij stemmen. Daarbij maken de goede standpunten de slechte standpunten voor mij totaal niet goed. Daarbij vind ik het allemaal veelste extreem en het riekt naar problemen.

Ik ga dus dit jaar (weer, zucht) op de SP stemmen.