Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:55

Ja dat moet ook wel, zij moeten ook op de hoogte gehouden worden.

Loose

Nessah schreef:
@Loose: ja maar om dan lekker hard te gaan toeteren met zo'n feest(gas)toeter.. sorry hoor.. het was inderdaad 20 seconde..
Als je dronken of aangeschoten bent, kan je toch alsnog even 20 sec je mond houden,maar goed dat zal wel aan mij liggen.

Weet niet met hoeveel ze daar op dat plein stonden, maar als je met een paar duizend feestende en de meeste aangeschoten of dronken mensen staat dan lijkt het mij niet echt dat die stil zijn. En waarschijnlijk gaan ze elkaar ook beetje lopen opfokken enzo van blaas es op die toeter! enzo... ik vind het eigenlijk niet raar hoor. Op zo'n moment als je feestend met een biertje in de hand op zo'n plein staat dan dringt de ernst van zoiets ook niet op je door.

xannemijn

Shiloh schreef:
xannemijn schreef:
Ze laten alles wel 100x zien daar word ik ook zat van

Er zijn toch ook mensen die nu pas thuis komen en horen wat er gebeurd en graag meer informatie willen. Ik vind het logisch dat ze het steeds opnieuw uitzenden.

Dat is ook wel zo , maar als je een 8 uur journaal doet dan kunnen mensen het toch ook gewoon zien??
in 1 uitzending word wel 3x laten zien hoe de koniging reageert

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:56

Karin schreef:
kazary schreef:
Overigens ben ik iemand die niet erg veel moeite heeft met bekend making van de naam van de man.
Moet hij maar normaal doen, dan had hij zijn naam ook niet in de media gehad.
Ik heb geen respect voor zulke lui, ook geen medelijden. Die grens voor respect en medelijden is hij voor mij heel veel te ver over gegaan.
Ik hoop dat hij ook meer straf krijgt dan een verklaring ontoerekenings vatbaar en een uurtje prullen prikken in het park.

Met het bekendmaken van zijn naam heb ik ook geen problemen, integendeel.

Wel met het open en bloot op internet zetten van zijn (oude én nieuwe) adresgegevens en eerder vanmiddag ook zijn 06-nummer. Ook met het feit dat er Hyves-gegevens van vermoedelijke familieleden worden geplaatst en dat blijkbaar zijn huidige adres nu overspoeld wordt met ramptoeristen.

Dan denken we daar hetzelfe over. :)

vuurneon

Je zou er maar wonen... het zou je oom maar zijn... en je gegevens zouden maar op internet belanden met: dit is haar oom. Dat vind ik echt niet kunnen.

Nessah

ja inderdaad, achter balkenende zag je zo'n groepje jongen de tong uitsteken en lachen.. Kom op zeg! Doe even normaal.

Shadow0

Sammie schreef:
DIt is een 'volksfeest'.. Ik begrijp best dat er geluiden zijn die zeggen : Ja maar ze krijg ze er niet mee terug.. maar de opmerking ze leven er al het hele weekend naar toe.. Ja sorry dat gaat er bij mij niet in...

Ik snap het wel. Er wordt nu heel veel waarde aan de situatie toegekend, dat is enigzins begrijpelijk maar tegelijkertijd heeft dat toch niet zoveel met de slachtoffers of de nabestaanden te maken. Kijk alleen maar naar dit topic: het is meer een combinatie van nieuwsgierigheid en ramptoerisme dan een informatief of meelevend topic.

Ik verbaas me er zelf ook over dat er zoveel afgelast wordt. "Je kunt toch niet gaan feesten als er mensen zijn overleden" vind ik niet helemaal een terecht argument, er overlijden elke dag talloze mensen. Het is niet het overlijden dat hier anders is, maar de situatie. Dat betrokkenen geen zin meer hebben in een feest, dat lijkt me heel logisch. Dat de dag is afgebroken in Apeldoorn is vanzelfsprekend.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen die niet in de buurt zijn, de mensen niet kennen, en het nieuws nog maar gedeeltelijk gehoord hebben, er niet zoveel mee te maken hebben. En die krijgen nu toch min of meer opgedrongen dat ze bepaalde dingen moeten voelen en denken en doen uit 'respect'. Ik kan daar ook niet zoveel mee... elke dag moet ik me bewust afsluiten voor het leed dat mensen op deze wereld aanrichten. Elke dag vallen er vele doden en gewonden door toedoen van andere mensen. Gelukkig meestal niet in Nederland, maar soms ook wel. Als dat niet uitgebreid op tv is geweest is het heel normaal om door te leven, iedereen weet dat het gebeurt, maar er worden geen festiviteiten om afgelast, geen landelijke respectvolle momenten afgedwongen. Maar nu ineens moet dat wel? Ik vind het zelf ook erg dubbel - het lijkt toch meer te maken te hebben met het feit dat het hier om een hele spectaculaire situatie gaat dan om de slachtoffers op zich.

Citaat:
Als dat echt een argument moet zijn vind ik ze een stel verwende pubertjes die hun zin willen hebben.. Als er vervolgens nog eens onregelmatigheden voor uit moeten breken (wat ik trouwens niet verwacht :? ) vind ik al helemaal dieptriest..

Ik vind dat ook heel verkeerd, maar ik denk wel dat we moeten beseffen is als je een gebeurtenis met zoveel drama overlaadt, er zoveel waarde aan toekent (alles afgelasten, doorlopend nieuws), gecombineerd met flink wat speculaties over de dader, dat je dan wel een sfeer creeert waarin dingen veel sneller uit de hand lopen. Dan lopen de emoties veel sneller hoog op... Ik vind dat we wat verstandiger en kalmer met zulke situaties om moeten gaan, zouden moeten leren gaan. Dat is een veel betere bescherming tegen rotzooitrapperij dan alleen maar vinden 'dat het niet mag' maar verder wel met veel sensatie het nieuws brengen.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:57

Ik vind dat filmpje waarbij je de mensen hoort gillen wel erg ja :\

Karin

Idd, laat familieleden erbuiten. Die zullen door dit alles vast al genoeg aan hun hoofd hebben.

xannemijn

Welshcobfan schreef:
Je zou er maar wonen... het zou je oom maar zijn... en je gegevens zouden maar op internet belanden met: dit is haar oom. Dat vind ik echt niet kunnen.

Nee inderdaad. Maar dat kunnen ze toch alleen maar weten als hun achternaam op indernet komt??

Shiloh

als je daar last van hebt dan kijk je toch gewoon maar 1/3 van de uitzending. Er vallen steeds nieuwe mensen in...

Chrissy_

Loose schreef:
Nessah schreef:
@Loose: ja maar om dan lekker hard te gaan toeteren met zo'n feest(gas)toeter.. sorry hoor.. het was inderdaad 20 seconde..
Als je dronken of aangeschoten bent, kan je toch alsnog even 20 sec je mond houden,maar goed dat zal wel aan mij liggen.

Weet niet met hoeveel ze daar op dat plein stonden, maar als je met een paar duizend feestende en de meeste aangeschoten of dronken mensen staat dan lijkt het mij niet echt dat die stil zijn. En waarschijnlijk gaan ze elkaar ook beetje lopen opfokken enzo van blaas es op die toeter! enzo... ik vind het eigenlijk niet raar hoor. Op zo'n moment als je feestend met een biertje in de hand op zo'n plein staat dan dringt de ernst van zoiets ook niet op je door.

Ik vind dit wel raar. Om zoiets ga je toch geen gein lopen maken? Je behoort in mijn ogen gewoon even stil te zijn.. En dat het niet muisstil is daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen, maar dat toeteren inderdaad niet...

Destination

Shiloh schreef:
xannemijn schreef:

Er zijn toch ook mensen die nu pas thuis komen en horen wat er gebeurd en graag meer informatie willen. Ik vind het logisch dat ze het steeds opnieuw uitzenden.

Dat is ook wel zo , maar als je een 8 uur journaal doet dan kunnen mensen het toch ook gewoon zien??
in 1 uitzending word wel 3x laten zien hoe de koniging reageert

ja idd en dan steeds weer hetzelfde filmpje, ik was ook aan het kijken toen het gebeurde en toen gingen ze dat 5 à 6 x herhalen en dat is best overdreven

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:58

Nessah schreef:
ja inderdaad, achter balkenende zag je zo'n groepje jongen de tong uitsteken en lachen.. Kom op zeg! Doe even normaal.

Tsja :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:59

Sieppus schreef:
_Irene11_ schreef:

Tsja dat vind ik wel een schending van de privacy.

Schending van zijn privacy???
Die gek moeten ze openbaar liquderen!!! Hij heeft verdomme mensenlevens genomen en mensen iets afschuwlijks aangedaan.
Heel Nedeland op zijn kop gezet en dan zijn privacy???
Nee dat gaat er niet in! :(

ik ben het met je eens dat hij niet wijs is, maar laat zn buren, familie en vrienden erbuiten, want met al die gegevens staan ze straks misschien wel bij de ouders en bedenk eens wat voor last de buren hebben..

Destination

_Irene11_ schreef:
Nessah schreef:

Tsja :n

sommigen kunnen gewoon niet normaal doen

vuurneon

Daarom ben ik er ook tegen dat zijn achternaam mét woonplaats bekend gemaakt wordt. Dat is gewoon te specifiek...

Dat vind ik niet respectvol voor zijn familieleden (die zijn hierdoor ook slachtoffer om het maar zo te noemen) en ook niet voor zijn buurtgenoten.

Nessah

Loose schreef:
Nessah schreef:

Dat vind ik dan behoorlijk kansloos als het niet door je doordringt.. Ik zou ook feesten in amsterdam,ben niet eens gegaan.. Wie wil er dan nog feest vieren,koninginnedag valt niet meer te vieren vandaag.. het is namelijk geen feest meer.
Tsunami met kerst.. toen heb ik het kerstfeest ook niet gevierd.. Er valt niks te vieren.
En áls je dan toch wilt gaan feesten,houd dan gewoon 20 seconde je mond en ga niet stoer lopen doen met een toeter,want dan ben je naar mijn idee behoorlijk kansloos en respectloos.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:00

Die hebben niet in de gaten hoe erg het allemaal is.

tamaraM

Dat jongens lachen gebeurt altijd wel met *oohhwatstoerr*
Nou niet dus...
Rtl 4 latenze veel zien nu zo

Iris82

xXxdesiixXx schreef:
ja idd en dan steeds weer hetzelfde filmpje, ik was ook aan het kijken toen het gebeurde en toen gingen ze dat 5 à 6 x herhalen en dat is best overdreven

Dat was bij de aanslagen in Amerika ook. Ze moeten gewoon de tijd ook ergens mee vullen.
Zo'n onvoorbereide live uitzending is best heftig om te doen hoor.
Cru grapje: Je hebt nergens een draaiboek van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:01

Een camera heeft soms rare effecten op mensen ;)

Destination

idd maar sommige mensen kunnen weten dat ze daar moeite mee hebben en proberen het niet meer, ik vind dat respectloos

Nessah

is pas net toch, dat je ook geluid hoort bij dat filmpje van de rijdende zwarte auto? Heel erg naar om te horen.. bah..

marrlinde

dat huis, daar woont hij niet meer zouden morgen andere mensen in gaan. ;)