Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:50

Britty schreef:
Er zijn een hoop kleinere horecagelegenheden die dat eerste jaar niet kunnen overbruggen. Kleine zaakjes, die nu leuk kunnen draaien, maar waar het echt niet minder moet worden omdat ze dan het hoofd niet meer boven water kunnen houden.

Dat is nu ook zo. Er gaan altijd kleine zaakjes kapot, en dat is heel sneu, maar dan komen er weer andere mogelijkheden. Ik gun dat niemand, maar het is een onderdeel van een dynamische economie. Het lijkt mij niet genoeg reden om een ongezonde en overlastveroorzakende situatie in stand te houden, zeker omdat het op de iets langere termijn geen grote negatieve gevolgen heeft.

Citaat:
Maar zelfs als het de helft is vind ik het nog veel. En het is mij moeilijk voor te stellen dat deze mensen binnen hetzelfde jaar weer allemaal hun baan terug krijgen.

De helft lijkt mij nog steeds overdreven, maar goed. Inderdaad: als er zaken sluiten, dan zullen die mensen waarschijnlijk niet dezelfde baan terugkrijgen. Natuurlijk niet. Maar dat betekent niet dat dat gelijk werklozen worden die aankloppen bij de sociale dienst - er treedt mogelijk een verschuiving op, en daarin zullen de mensen opnieuw hun plek vinden. Dat gaat misschien niet precies op dezelfde manier als voorheen, maar dat maakt het nog niet verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:13

naadje24 schreef:
tamorka schreef:
Dan trek je zeker wel elke dag schone kleren aan>? Ook nog leuk gedroomd trouwens vannacht by the way? Haha!

ja ik trek dus elke dag schone kleding aan....ik heb niks voor niks 3 linnenkasten Clown
en een kapstok met 10 jassen Tong uitsteken

heerlijk gedroomd Haha!

faye schreef:
Nu rook ik nog wel in de kroeg of restaurant, maar dat ziet vaak al redelijk blauw dat mijn siggie niet meer uitmaakt. Als het verboden is, is het verboden. Prima toch? Thuis rook ik ook altijd buiten ivm de kids. Alles went hoor.

uh eerst een heilig boontje en de held uithangen en dan vervolgens wel toegeven in de kroeg te roken en in restaurants omdat anderen het ook doen Verward
hoor je als held dan niet het goede voorbeeld te geven? verbeter de wereld , begin bij jezelf!!
dus je vervuilt je kinderen niet maar andersmans kinderen dus wel (in een restaurant)
tja...... Scheve mond

In de restaurants waar ik kom horen geen kinderen, gaan de kinderen mee dan gaan we naar een restaurant dat rookvrij is en die zijn er gelukkig al.

Als het al blauw staat maakt mijn sigaret niet meer uit nee. Is het verboden heb ik er geen enkele moeite mee om op straat te roken. In tegenstelling tot anderen die zo vreselijk sociaal zijn Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-07 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:15

Vind ik ook, als net alsof één persoon die niet rookt verschil gaat maken in een kroeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:18

Girl007 schreef:
faye schreef:
Ach Chiqa, ben jij ook al zo'n wanhopige shag in hulsen propper? Haha!

Pardon!! Ben ik wanhopig omdat ik mijn sigaretten zelf maak? (waardoor ik ook veel goedkoper rook) Dit vind ik nou een respectlose opmerking. Niet iedereen is een wanhopige roker omdat hij/zij zijn sigaretten zelf maakt.

Ik VIND van wel Haha!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:23

ik ook
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:27

Maar goed, ik vind de reacties van een aantal rokers hier ook pathetisch. Dan ben je wel heel zwaar heen hoor, zo zie je maar wat al die teer, nicotine en andere troep met je doet Haha!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:45

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:49

Nou ik heb getekend! Al vind ik wel dat er voor wel en niet rokers een oplossing gevonden moet worden,maar alles rookvrij te maken,zie ik niet zitten. Maarja dat is mijn mening..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:52

faye schreef:
Maar goed, ik vind de reacties van een aantal rokers hier ook pathetisch. Dan ben je wel heel zwaar heen hoor, zo zie je maar wat al die teer, nicotine en andere troep met je doet Haha!

Wat er niet is kunnen ze niet aantasten

Citaat:
pff wat eengezeik over dat roken ......
gewoon doorgaan dan gaan de niet rokers maar ergens anders heen waar niet wordt gerookt

Sociaal Lachen

Vind erg dat er niet eens één keer over de echte reden word nagedacht zwaar droevig, maar eigen sigaret eerst Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:53

Clauwtje schreef:
Nou ik heb getekend! Al vind ik wel dat er voor wel en niet rokers een oplossing gevonden moet worden,maar alles rookvrij te maken,zie ik niet zitten. Maarja dat is mijn mening..

Dat de kankerpercentages stijgen door passief roken onder de horeca werknemers is natuurlijk minder erg dan een rookvrij horeca he Lachen Tis niet om het ongenoegen van niet rokers, ook al wilt de vereniging dat zo laten blijken. Het is gekomen voor die eerste regel. En spijtig word er maar getekent, en getekent zegt hoeveel sommige om andere geven

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:42

Chiqa schreef:
loveyoutoo schreef:
Je spreekt jezelf tegen Chiqa
Sigaar

lekker he zo'n peukie, maar waarom spreek ik mezelf tegen?
ik waardeer het juist dat ze aangaf dat ze geen sneer gaf,
waarmee staat dat in vergelijking tot de uitspraak van Onedesire
die als een of andere beroeps econoom een uitspraak doet?
Vertel...want ik sta wel voor enog kritiek open als dit vriendelijk wordt gevraagt.

Goh, waar beweer ik dat ik een beroepseconoom ben? Het enige wat ik heb gedaan is een simpel rekensommetje gemaakt en daar mijn EIGEN mening over geuit. Ik beweer nergens dat het feiten zijn. Maar ik denk dat je hoofd te veel in de rook zit, kun je niet meer logisch nadenken Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:01

Lynn_x schreef:
het zal wel Tong uitsteken

Ach ja wat is een mensenleven waard Rolleyes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:19

russel schreef:
Daar ben ik gelukkig 4 jaar geleden mee gestopt, hou bakken geld over en mijn huis ruikt lekker, leef langer,nee bedankt, maar rook gerust verder hoor.

Niet l*llig bedoeld hoor, maar dat hoop je....en ik hoop het ook voor je hoor
maar ja zulke voorspellingen kan je niet maken

als ik vandaag stop met roken en volgende week een grote vrachtwagen tegenkom met een domme chauffeur ben ik er ook harstikke geweest...

ik ben zelf ook 10 maanden gestopt geweest met roken en ik hield kwa geld niks extra's over
ik gaf juist meer geld uit aan snoepen en die kilo's vond ik ook niet zo fijn en zijn op lange duur ook niet zo gezond...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:22

Citaat:
Neem aan dat je bezoekers bedoeld Nee dit is allemaal opgesteld om de rokers
en de niet rokers allebij een gezellige avond te geven.

Nee hoor, het hele verhaal achter het verbod is dat de werkenden in de horeca niet meer geconfronteerd worden met de gevolgen van het meeroken. Lachen Stond vandaag ook weer een stukje van in de krant.

Citaat:
De verwachtingen in Nederland zijn dat er zéker nu 40.000 banen op de tocht komen te staan.
Waarpom denken jullie dat het verbod zoveel vertraging oploopt?
Zoiets kunnen ze niet maken, het gaat al niet denderend met de maatschappij en economie in nederland.....

@ Chiqa & Britty: Hoe komen jullie aan die cijfers? En hoezo vertraging?
En gaat het echt zo slecht met de maatschappij en economie? Volgens de laatste berichten gaat het helemaal niet zo gek met onze economie hoor. Het gaat juist vrij goed zelfs!!

Enne Britty; Wikipedia kan door elk en één beschreven worden hoor… dus dit zegt niks feitelijks.

Ik weet niet waar die enorme ontslagcijfers en die kelderende horecacijfers vandaan komen, maar het lijkt me teveel doemdenken hoor…

Ik denk eerlijkgezegd niet dat de horeca écht over de kop zal gaan, en dat er écht vele ontslagen zullen vallen... maar de tijd zal het leren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:24

Nakisha inderdaad, enkel doet de partij van betutteling anders blijken... Spijtig, blijkt veel waard de gezondheid van het personeel Lachen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:25

naadje24 schreef:
russel schreef:
Daar ben ik gelukkig 4 jaar geleden mee gestopt, hou bakken geld over en mijn huis ruikt lekker, leef langer,nee bedankt, maar rook gerust verder hoor.

Niet l*llig bedoeld hoor, maar dat hoop je....en ik hoop het ook voor je hoor
maar ja zulke voorspellingen kan je niet maken

als ik vandaag stop met roken en volgende week een grote vrachtwagen tegenkom met een domme chauffeur ben ik er ook harstikke geweest...

Feit is dat je een betere levensverwachting hebt als je niet rookt, wat natuurlijk niet betekent dat je daar zeker aan overlijdt.

Ik ben van mening dat iedereen die rookt dat gewoon lekker moet blijven doen, maar val er liever geen andere mensen mee lastig. Daarom ben ik zeker niet rouwig om het verbod dat er aan zit te komen, al snap ik heel goed dat rokers daar niet blij mee zijn.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:38

Ik ben er voor.
Van mij mag er een rookverbod komen in de horeca gelegenheid.
Al is het natuurlijk voor de rokers minder
Ik vind het ook niet echt lekker als ik uit eten ben en de tafels naast me mensen aan het roken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:30

Jongens morgen is dé dag!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Hoe gaat het met de tussenstand van de petitie? Ik zal zo even kijken,
we hebben iig genoeg stemmen om in te dienen !

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:13

En, wat is de tussenstand???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:36

Britty, er zijn verschillende petities die het afgelopen jaar hebben gelopen,
onze petitie heeft alleen al 90.000 stemmen, dus dat zijn er al genoeg.
De andere partijen hebben andere cijfers, maar we komen wel tot de 200.000
(tot nu toe bekend petitie wordt nog steeds elke minuut getekend)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:37

Maar denken jullie ondanks de hoeveelheid stemmen dat de overheid zich ergens van aantrekt?
Ik bedoel neem alleen al dat kwartje van kok, als klein voorbeeld Vork

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:39

Kijk, dat is in ieder geval al mooi meegenomen!!!

@ Nakisha: ik weet wel dat iedereen wat kan schrijven op Wikipedia, maar omdat het hier dan toevallig om cijfers over het rookverbod gaat (en niet in positieve zin) kunnen ze ineens niet meer kloppen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:40

Overigens...Ik kan dat nieuwsbericht van dat cafétje wat het rookverbod weer heeft ingetrokken
omdat de omzet enorm was gedaald niet meer vinden.... Bloos

Maar goed als ik hem tref plaats ik hem, beloofd is beloofd.
Ze hadden een foto geplaats met daarom de eigenaresse die
een bord buitenzette waarop stond;

"Hier mag weer gerookt worden" was in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:43

Britty schreef:
ik weet wel dat iedereen wat kan schrijven op Wikipedia, maar omdat het hier dan toevallig om cijfers over het rookverbod gaat (en niet in positieve zin) kunnen ze ineens niet meer kloppen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Ik kom nooit op die site maar is het echt waar dat iedereen dat zomaar kan bewerken?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:01

Die site bestaat uit het zomaar schrijven van dingen door mensen, in amerika (zitten we weer in thema) is die zelfs al verboden uit scholen Tong uitsteken