Britty schreef:Er zijn een hoop kleinere horecagelegenheden die dat eerste jaar niet kunnen overbruggen. Kleine zaakjes, die nu leuk kunnen draaien, maar waar het echt niet minder moet worden omdat ze dan het hoofd niet meer boven water kunnen houden.
Dat is nu ook zo. Er gaan altijd kleine zaakjes kapot, en dat is heel sneu, maar dan komen er weer andere mogelijkheden. Ik gun dat niemand, maar het is een onderdeel van een dynamische economie. Het lijkt mij niet genoeg reden om een ongezonde en overlastveroorzakende situatie in stand te houden, zeker omdat het op de iets langere termijn geen grote negatieve gevolgen heeft.
Citaat:Maar zelfs als het de helft is vind ik het nog veel. En het is mij moeilijk voor te stellen dat deze mensen binnen hetzelfde jaar weer allemaal hun baan terug krijgen.
De helft lijkt mij nog steeds overdreven, maar goed. Inderdaad: als er zaken sluiten, dan zullen die mensen waarschijnlijk niet dezelfde baan terugkrijgen. Natuurlijk niet. Maar dat betekent niet dat dat gelijk werklozen worden die aankloppen bij de sociale dienst - er treedt mogelijk een verschuiving op, en daarin zullen de mensen opnieuw hun plek vinden. Dat gaat misschien niet precies op dezelfde manier als voorheen, maar dat maakt het nog niet verkeerd!