ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:03

Moniek, de zaak is heel ingewikkeld geworden, hun medewerking kan je op verschillende manieren uitleggen. Wij weten alleen dat wat we weten mogen. De ins en outs dus niet. Hoe het onderzoek wordt geleid.

Vergeet niet dat een verdachte niet aan zijn eigen strafproces hoeft mee te werken en dat doen ze kennelijk dus ook niet. De zaak is van zoeken naar ontvoerde dochter omgedraaid naar doodsslag of moord met verdachten. Ook ik zal dan niet meer antwoorden.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:04

russel schreef:
Waarom niet? Je wilt toch een aandeel in de zoektocht? Ga je naar de politie moet je alles nog precies in het Portugees krijgen en gaan er ook uren voorbij. Het is maar waar je in geloofd.

Ik heb niet zo een hoge pet op van een willekeurige rechercheur, maar dat is omdat ik beter weet.

Een aandeel in de zoektocht noem ik niet rustig terug naar het restaurant gaan, daar Skynews bellen en dan nog even heel rustig met elkaar alles bespreken.

Een aandeel in de zoektocht noem ik wel gelijk zelf op pad gaan om te zien of je nog iets kan vinden.

Zeker als je in het buitenland bent, waar zoals in dit geval bij maddie, de weg totaal niet bekend is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:05

russel schreef:
Sommige mensen gaan eerst samen zitten en overleggen met elkaar. Zeker als je al in gezelschap bent. Je bent in het buitenland, je spreekt wellicht de taal niet vloeiend. Zomaar politie inschakelen is ook een risico.
Risico? Waarvoor?
Natuurlijk spreken ze de taal niet, maar politie, en zeker in de Algarve spreken ze wel Engels. Ze waren er al een maand, het is niet zo dat alles zo vreselijk vreemd voor ze was. Ze hadden ook gewoon personeel van de OceanClub in kunnen schakelen. En, waarom niet de Engelse politie dan desnoods gebeld, of de ambassade?

Ze hebben EERST het SKY NEWS gebeld en veel later de politie. Er is geen sprake geweest van enige paniek. Dat is het vreemde. Daarbij, heb jij het telefoonnummer bij je van zo'n zender? En wat voor soort hulp hadden ze verwacht zonder dat het officieel aangegeven was als vermissing? En ga je niet in de omgeving kijken?
Dit is op zichzelf staand ook niet zo belangrijk, maar in het grotere plaatje kan het wijzen op iets in scene zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:05

Mistic schreef:
Ze zaten er al een maand en naar wat ik heb begrepen is dit niet de eerste keer dat ze er zaten.
Er was vast iemand in de buurt die redelijk engels sprak en zo dus de politie kon inschakelen.

Redelijk is voor mij niet genoeg als er een zaak op leven en dood heerst. Voor niemand...., het gaat niet over een menu in een restaurant wat je niet snapt en maar afwacht of je het lust, of dat je naar de kapper gaat en thuis komt met coup storm, of de weg niet kunt vinden.

Redelijk Engels kan je alle kanten op sturen, moet er niet aan denken....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:06

Cyntje schreef:
__baron__ schreef:
volgens mij zijn deze uitspraken nergens op gebaseerd

als het kind al slaappillen zou hebben gesnoept waarom dan het lichaampje wegmoffelen en er zon grootse campagne aan opvoeren lijkt me niet erg logisch

Omdat ze zich mss schaamt dat haar kind slaapmiddel voert omdat ze zelf niet tegen de drukte van het kind kan?
Bang was dat instanties daar achter zouden komen?

Wat zou je denken van hun beider carieres als uit zou komen dat ze hun eigen kind drogeerden en dan lekker gezellig samen uit eten gingen. Er staat denk ik wel degelijk e.e.a. op het spel
Hebben ze al haarmonsters van de 2-ling genomen. Misschien vinden ze ook daar wel slaapmiddelen in.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:07

Citaat:
Natuurlijk hebben ze een verhaal. Vergeet niet dat het intelligente mensen zijn, wellicht niet door emotie gedreven persoonlijkheden, maar rationeel handelende mensen.

Volg deze draad al een tijdje met interesse, maar kan nu niet laten even in te haken.

De eerste normale impuls van iedereen, of ie nu arts is of schoonmaakster, is altijd: hoe vinden we ons kind terug.

en ja, de reactie van mensen kan heel erg verschillen: een arts is al getraind om in panieksituaties kalm te blijven. Hoe zich dat vertaalt naar een situatie waarin ze zelf 'slachtoffer' zijn zal van persoon tot persoon verschillen.

Maar je eerste prioriteit als je kind weg is, lijkt mij nog steeds niet samen rond de tafel gaan en een verhaal in elkaar steken.
Ook niet een nieuwszender bellen.

Een rationele gedachte zou juist zijn, om de politie in te schakelen, en zelf op zoek te gaan, alle buren afbellen, buurtbewoners, weet ik veel. Dat speelt zich nog op een veel intiemer vlak af, zeg maar.

en nee, ik ben er nog niet van overtuigd dat ze schuldig zijn, maar ik vind een aantal feiten in de zaak wel opmerkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:07

Lusitana schreef:
russel schreef:
Sommige mensen gaan eerst samen zitten en overleggen met elkaar. Zeker als je al in gezelschap bent. Je bent in het buitenland, je spreekt wellicht de taal niet vloeiend. Zomaar politie inschakelen is ook een risico.
Risico? Waarvoor?
Natuurlijk spreken ze de taal niet, maar politie, en zeker in de Algarve spreken ze wel Engels. Ze waren er al een maand, het is niet zo dat alles zo vreselijk vreemd voor ze was. Ze hadden ook gewoon personeel van de OceanClub in kunnen schakelen. En, waarom niet de Engelse politie dan desnoods gebeld, of de ambassade?

Ze hebben EERST het SKY NEWS gebeld en veel later de politie. Er is geen sprake geweest van enige paniek. Dat is het vreemde. Daarbij, heb jij het telefoonnummer bij je van zo'n zender? En wat voor soort hulp hadden ze verwacht zonder dat het officieel aangegeven was als vermissing? En ga je niet in de omgeving kijken?
Dit is op zichzelf staand ook niet zo belangrijk, maar in het grotere plaatje kan het wijzen op iets in scene zetten.

Wat hebben ze Sky News verteld? Hoe is die berichtgeving? Wanneer werd dat uitgezonden, was het een spoedbericht? Meteen over heel de wereld op tv?? Hoezo geen paniek? Dat is toch iets wat wij niet kunnen beoordelen? Heeft met persoonlijkheid van de melder te maken. De een is hysterisch en de ander wordt kalm, weloverwogen in stress. Ze is arts, dus aan een paniekkip heb je niets.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:08

russel schreef:
Redelijk is voor mij niet genoeg als er een zaak op leven en dood heerst. Voor niemand...., het gaat niet over een menu in een restaurant wat je niet snapt en maar afwacht of je het lust, of dat je naar de kapper gaat en thuis komt met coup storm, of de weg niet kunt vinden.

Redelijk Engels kan je alle kanten op sturen, moet er niet aan denken....

Redelijk is voor jou op dat moment dus niet goed, maar er bleek ook dat meerdere pogingen van andere mensen om de politie in te schakelen fel van de hand gewezen te zijn.

Elke idioot in portugal weet heus wel wat missing of kidnapping betekend. Blijkbaar heb jij sowieso geen hoge pet op van mensen in het buitenland.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:08

dat heb ikook altijd zo raar gevonden de kalmte ze waren altijd zo rustig!
Ik heb veel nood kreten gezien van ouders waarbij de kinderen echt ontvoerd waren en dat was toch ff anders.
Veel paniek onbegrip pure wanhoop!
Dat heb ik nooit bij hun gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:09

Net zoals hysterical verklaard is als hysterisch, maar hysterical ook nog een heel andere betekenis heeft.

Ik heb ook geen hoge pet op van de politie en al helemaal niet van buitenlandse politie. Dus ik zou heel goed uitkijken eer ik ze zou bellen. Daarbij, stel dat ze er niet achter zitten, je kind is weg. Door schock kun je juist heel zakelijk en koel worden, dus dat er geen paniek was is ook heel goed te verklaren.

Dat van die nieuwszender is raar, maar ze hadden wel vrienden in de hogere kringen, misschien werkt daar wel een hele goede vriend. Alles kan nog.

Cyntje

randalinpony schreef:
Citaat:
Natuurlijk hebben ze een verhaal. Vergeet niet dat het intelligente mensen zijn, wellicht niet door emotie gedreven persoonlijkheden, maar rationeel handelende mensen.

Volg deze draad al een tijdje met interesse, maar kan nu niet laten even in te haken.

De eerste normale impuls van iedereen, of ie nu arts is of schoonmaakster, is altijd: hoe vinden we ons kind terug.

en ja, de reactie van mensen kan heel erg verschillen: een arts is al getraind om in panieksituaties kalm te blijven. Hoe zich dat vertaalt naar een situatie waarin ze zelf 'slachtoffer' zijn zal van persoon tot persoon verschillen.

Maar je eerste prioriteit als je kind weg is, lijkt mij nog steeds niet samen rond de tafel gaan en een verhaal in elkaar steken.
Ook niet een nieuwszender bellen.

Een rationele gedachte zou juist zijn, om de politie in te schakelen, en zelf op zoek te gaan, alle buren afbellen, buurtbewoners, weet ik veel. Dat speelt zich nog op een veel intiemer vlak af, zeg maar.

en nee, ik ben er nog niet van overtuigd dat ze schuldig zijn, maar ik vind een aantal feiten in de zaak wel opmerkelijk.

Maar als die er al niet zouden zijn dan gaat de media er wel naar op zoek,...

Mistic

russel schreef:
Wat hebben ze Sky News verteld? Hoe is die berichtgeving? Wanneer werd dat uitgezonden, was het een spoedbericht? Meteen over heel de wereld op tv?? Hoezo geen paniek? Dat is toch iets wat wij niet kunnen beoordelen? Heeft met persoonlijkheid van de melder te maken. De een is hysterisch en de ander wordt kalm, weloverwogen in stress. Ze is arts, dus aan een paniekkip heb je niets.

Geen paniek aangezien er ruim een half uur tussen skynews en politie bellen zat.
Ook toen is het niet direct op tv geweest.
Waarschijnlijk heeft Skynews aangeraden om eerst de politie te verwittigen voordat het in het nieuws zou komen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:10

nee ik ga ook zeker niet sbs 6 bellen haha kom op
je belt de politie en als je in het buitenland zit is dat de lokale politie en van daar uit verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:10

Moniek schreef:
Ik heb veel nood kreten gezien van ouders waarbij de kinderen echt ontvoerd waren en dat was toch ff anders.

Ja maar Moniek ze zijn ook niet zoals jij. Ten eerste zijn het Engelsen die hebben een andere uiting van emoties, not dus. Ten tweede zijn het artsen. Dat is altijd paniek, de hele dag mensen die in paniek zijn omdat ze met ziektes, dood en ellende te maken hebben.

Kijk, iedereen veroordeelt ze al, er wordt gedaan of ze al weten dat de ouders schuldig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:11

En nogmaals, misschien werkt er wel een hele goede vriend bij skynews?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:11

Moniek schreef:
nee ik ga ook zeker niet sbs 6 bellen haha kom op
je belt de politie en als je in het buitenland zit is dat de lokale politie en van daar uit verder.

SkyNews is geen sbs6. Een vergelijking die niet te maken is.

Dan zou je nog Ned3 met Opsporing verzocht kunnen vergelijken als die zelfstandig programma maken en te benaderen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:12

Mistic schreef:
russel schreef:

Geen paniek aangezien er ruim een half uur tussen skynews en politie bellen zat.
Ook toen is het niet direct op tv geweest.
Waarschijnlijk heeft Skynews aangeraden om eerst de politie te verwittigen voordat het in het nieuws zou komen.

Ja misschien, dus is dat raadsel ook opgelost, het is maar wie wat oppert.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:12

Wat is er toch mis met politie uit andere landen???
Volgens mij doen ze net als elk ander politiecorps gewoon hun werk. Misschien op een iets andere manier, maar dat hoeft toch niet gelijk reden te zijn om ze te verafschuwen?

Alsof de Nederlandse, Britse of Amerikaanse politie nooit fouten maken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:13

russel schreef:
Moniek schreef:

Ja maar Moniek ze zijn ook niet zoals jij. Ten eerste zijn het Engelsen die hebben een andere uiting van emoties, not dus. Ten tweede zijn het artsen. Dat is altijd paniek, de hele dag mensen die in paniek zijn omdat ze met ziektes, dood en ellende te maken hebben.

Kijk, iedereen veroordeelt ze al, er wordt gedaan of ze al weten dat de ouders schuldig zijn.

Russel, zelfs al ben je engels, en arts, wat idd kan betekenen dat je emoties heel anders gereguleerd worden, dan nog is er zoiets als menselijk perspectief.
En even rustig overleggen, vreet kostbare tijd, dat zou zeker een arts moeten weten.

Die weet ook heus hoe het is om onder tijdsdruk te moeten handelen. Dat vind ik dus raar.

en Cyntje, juist omdat alles wat je hoort via de media komt, houd ik een stevig slag om de arm. Ik weet hoe die werken, heb er igg een minder hoge dunk van dan van de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:14

Maar je weet niet hoe het is als je kind plots weg is. Moniek denkt wel dat iedereen in paniek gaat gillen en rondrennen, maar dat is dus absoluut niet zo. Veelal kom je in een roes van waaruit je niet kunt handelen, je bent als het ware verdoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:14

Mistic schreef:
Wat is er toch mis met politie uit andere landen???
Volgens mij doen ze net als elk ander politiecorps gewoon hun werk. Misschien op een iets andere manier, maar dat hoeft toch niet gelijk reden te zijn om ze te verafschuwen?

Alsof de Nederlandse, Britse of Amerikaanse politie nooit fouten maken.

En dat is dus niet zo. Ooit van corruptie gehoord? Ooit van machoculturen gehoord? Natuurlijk maken ze fouten. En die iets andere manier, daar zou je nog wel eens op een heel nare manier achter kunnen komen...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:15

ach kom op ieder edelijk denkend mens gaat niet het nieuws bellen voordat je de politie belt.
En vertel me idd niks over engelse ik woon immers in schotland en ben honderde keren in engeland geweest dus de mentaliteit is me wel bekend.
Nee ik vind dat ze ontzettend koel waren totaal niet ouders die je verwacht bij het zoek raken van hun kind.
En als je zegt dat ze al zo goed met paniek en stres konden omgaan dan had ze ook beter met maddie kunnen omgaan om even op haar dagboek terug te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:16

Wat staat er dan in het dagboek waaruit duidelijk wordt dat ze niet met hun dochter om konden gaan?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:17

er staat duidelijk dat ze moeite heeft met maddie omdat ze zo hyper actief is/zou zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:18

faye schreef:
Maar je weet niet hoe het is als je kind plots weg is. Moniek denkt wel dat iedereen in paniek gaat gillen en rondrennen, maar dat is dus absoluut niet zo. Veelal kom je in een roes van waaruit je niet kunt handelen, je bent als het ware verdoofd.

Je hebt ook mensen genoeg die juist heel accuraat en handelend functioneren, en waarbij de emoties als het ware even 'uitgesteld' worden tot na de ramp.

Die komen dus wel heel emotieloos over, maar ze zijn er wel degelijk mee bezig.
Dus hun voorkomen is niet een reden ze te veroordelen.
Wel de stappen die ze eventueel genomen hebben.