Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:Maar zo is dat wel je bent een allochtoon als een van de ouders buitenlands zijn.................................en mensen die bepaalse tradities willen voortzetten vindt Wilders te erg voor de samenleving
Mijn Turkse vriendin (30 jr) is zwanger van Achmet (zijn getrouwd voor Nederlandse wet en MOSLIM wet) nou regel 1 de moslim-wet geldt niet in Nederland maar voor hun is die belangrijker dan de Nederlandse wet.
Okay ze spreken allebei vloeiend Nederlands alleen spreken ze het nooit en hun kindje gaat naar een islamitische school.
Vinden jullie dit goed? een goede integratie.......terwijl ze beide in Nederland zijn geboren
Lenn schreef:tita schreef:Maar zo is dat wel je bent een allochtoon als een van de ouders buitenlands zijn.................................en mensen die bepaalse tradities willen voortzetten vindt Wilders te erg voor de samenleving
Mijn Turkse vriendin (30 jr) is zwanger van Achmet (zijn getrouwd voor Nederlandse wet en MOSLIM wet) nou regel 1 de moslim-wet geldt niet in Nederland maar voor hun is die belangrijker dan de Nederlandse wet.
Okay ze spreken allebei vloeiend Nederlands alleen spreken ze het nooit en hun kindje gaat naar een islamitische school.
Vinden jullie dit goed? een goede integratie.......terwijl ze beide in Nederland zijn geboren
Dat moeten die mensen allemaal helemaal zelf weten.
turbotinker schreef:tita schreef:Maar zo is dat wel je bent een allochtoon als een van de ouders buitenlands zijn.................................en mensen die bepaalse tradities willen voortzetten vindt Wilders te erg voor de samenleving
Nee,dat vindt ik niet goed nee.
Grote 'maar' ;
Omdat die twee turkse mensen het zo aanpakken,wil nog niet zeggen dat de andere 700duizend buitenlanders het ook zo doen.
Ik wil ermee zeggen; er zijn er ook zat die wél hun best doen om te integreren,en die moeten niet de dupe worden van de genen die het niet proberen.
Nadya schreef:Ach, ik zou niet zoveel energie steken in mensen met zulke kortzichtige meningen. Vraag me ook af welke kranten die mensen lezen. Laat me raden...![]()
Oh, en mijn verre voorouders waren trouwens Duitsers en Roemenen... Dus???
En over religie; sowieso vind ik extreme aanhangers van welk geloof dan ook eng. Ook de zwarte kousentypjes, hoor..... Brrrrr......
tita schreef:Lenn schreef:Dat moeten die mensen allemaal helemaal zelf weten.
Tuurlijk en dit heet struisvogelploitiek want zo integreren de buitenlanders niet want als er van alles en nog wat gebouwd mag worden.......en er komen nieuwe asielzoekers van islamitische afkomst dan gaan ze hier verder met alles
chevax schreef:Horseyfries, Lenn is wat dit betreft gewoon de meest wijze en stopt een zinloze discussie.
Nadya schreef:@Turbotinker, wat vind ik eng, volgens jou??? Ik geloof dat je mijn woorden niet helemaal goed begrijpt.....
tita schreef:FF kijken hoe ik me uit moet drukken..........iedereen moet Nederlands leren.......of iig willen proberen.
Islamitische scholen vindt ik een taboe.
Bouw moskee moet beperkt worden (niet gelijk zeuren over kerken enzo)
Nederlands normen en waarden moeten in gelijk gesteld worden en niet afgekeurd worden door een imam.
Integratie moet sneller en duidelijker en Nederland moet wel strenger worden omdat er al overal een tekort aan is.
Maar ze willen een nieuwe wet invoeren over de Burka wat vinden jullie daar nou van?
tita schreef:Als ik iets niet ben dan is het dom wil je een beetje anders uitdrukken ipv zo laagdunkend te doen omdat iemand anders een andere mening heeft
chevax schreef:Als het over schelden gaat, denk ik dat je beter kunt zwartepieten met de persoon voor wie je nu op komt.