Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

chevax

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:15

Maar Tita, wat je dus eigenlijk bedoelt (of, voor je weer uitschiet, wat ik dénk dat je bedoelt) is dat niemand een andere (geloofs-)overtuiging mag hebben? Want die mensen spreken Nederlands, zijn in Nederland geboren en nu ben je het weer niet eens met de keuze van de school voor hun kind.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:16

tita schreef:
Maar zo is dat wel je bent een allochtoon als een van de ouders buitenlands zijn.................................en mensen die bepaalse tradities willen voortzetten vindt Wilders te erg voor de samenleving

Mijn Turkse vriendin (30 jr) is zwanger van Achmet (zijn getrouwd voor Nederlandse wet en MOSLIM wet) nou regel 1 de moslim-wet geldt niet in Nederland maar voor hun is die belangrijker dan de Nederlandse wet.

Okay ze spreken allebei vloeiend Nederlands alleen spreken ze het nooit en hun kindje gaat naar een islamitische school.
Vinden jullie dit goed? een goede integratie.......terwijl ze beide in Nederland zijn geboren

Nee,dat vindt ik niet goed nee.
Grote 'maar' ;
Omdat die twee turkse mensen het zo aanpakken,wil nog niet zeggen dat de andere 700duizend buitenlanders het ook zo doen.
Ik wil ermee zeggen; er zijn er ook zat die wél hun best doen om te integreren,en die moeten niet de dupe worden van de genen die het niet proberen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:16

Ach, ik zou niet zoveel energie steken in mensen met zulke kortzichtige meningen. Vraag me ook af welke kranten die mensen lezen. Laat me raden... Haha!

Oh, en mijn verre voorouders waren trouwens Duitsers en Roemenen... Dus???

En over religie; sowieso vind ik extreme aanhangers van welk geloof dan ook eng. Ook de zwarte kousentypjes, hoor..... Brrrrr......

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:17

Lenn schreef:
tita schreef:
Maar zo is dat wel je bent een allochtoon als een van de ouders buitenlands zijn.................................en mensen die bepaalse tradities willen voortzetten vindt Wilders te erg voor de samenleving

Mijn Turkse vriendin (30 jr) is zwanger van Achmet (zijn getrouwd voor Nederlandse wet en MOSLIM wet) nou regel 1 de moslim-wet geldt niet in Nederland maar voor hun is die belangrijker dan de Nederlandse wet.

Okay ze spreken allebei vloeiend Nederlands alleen spreken ze het nooit en hun kindje gaat naar een islamitische school.
Vinden jullie dit goed? een goede integratie.......terwijl ze beide in Nederland zijn geboren

Dat moeten die mensen allemaal helemaal zelf weten.

Tuurlijk en dit heet struisvogelploitiek want zo integreren de buitenlanders niet want als er van alles en nog wat gebouwd mag worden.......en er komen nieuwe asielzoekers van islamitische afkomst dan gaan ze hier verder met alles

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:18

turbotinker schreef:
tita schreef:

Nee,dat vindt ik niet goed nee.
Grote 'maar' ;
Omdat die twee turkse mensen het zo aanpakken,wil nog niet zeggen dat de andere 700duizend buitenlanders het ook zo doen.
Ik wil ermee zeggen; er zijn er ook zat die wél hun best doen om te integreren,en die moeten niet de dupe worden van de genen die het niet proberen.

Punt is dat volgens mij het percentage dat het ook zo doet veel groter is dan het percentage dat het niet zo doet... en dat zorgt voor problemen waar dhr.Wilders dankbaar gebruik van maakt voor zijn verkiezingscampagne. Als maar een klein percentage zo was zouden er geen noemenswaardige problemen zijn!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:19

Integratie = wanneer beide groepen (moslims/nederlanders bijvoorbeeld?) zich met elkaar vermengen, waarbij beide groepen zowel van elkaar iets overnemen als een deel van hun eigen identiteit behouden. Integratie duurt lang en flexibiliteit van beide groepen is een vereiste.

Assimilatie = wanneer de ene groep zich volledig aan de andere groep aanpast (moslims aan nederlanders bijvoorbeeld) EN als men zich heeft aangepast, ook als volwaardig lid van de groep (dus volwaardig nederlander) wordt beschouwd. Deze manier is moeilijk voor de assimilerende groep, maar als het ze lukt staan ook alle deuren voor ze open in de samenleving.

Etnisering = wanneer de meerderheidsgroep (nederlanders) verlangt van de minderheidsgroep (moslims?) dat ze zich volledig aanpassen aan de meerderheidscultuur, maar wanneer dit ook daadwerkelijk gebeurt, ze nog altijd niet volledig geaccepteerd worden. Dit gebeurt bijvoorbeeld in Duitsland. Moeilijk proces voor minderheidsgroepen, die zich ondergewaardeerd voelen. Werkt extremisme en isolering in de hand.

Rara, welk van deze drie processen zet Wilders in gang?
Laatst bijgewerkt door Ronja op 23-11-06 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:20

Nadya schreef:
Ach, ik zou niet zoveel energie steken in mensen met zulke kortzichtige meningen. Vraag me ook af welke kranten die mensen lezen. Laat me raden... Haha!

Oh, en mijn verre voorouders waren trouwens Duitsers en Roemenen... Dus???

En over religie; sowieso vind ik extreme aanhangers van welk geloof dan ook eng. Ook de zwarte kousentypjes, hoor..... Brrrrr......

Dat jij het eng vindt,neemt niet weg dat die mensen het recht hebben volgens de nederlandse wet om zo te leven.
Mijn opa en oma zijn van franse afkomst,niet dat ik een woord frans kan,maar mijn bloed is dus niet zuiver nederlands.Stel ik wordt uitgezet omdat ik allochtoon zou zijn,waar moet ik dan heen?Frankrijk? Haha!
[Oke,dit gaat wel heel ver terug,maar je moet even het sarcasme ervan inzien Clown ]

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:22

Ja Ronja,ik zie je punt...
En zo is het al een beetje,behalve het zinnetje dat de minderheid[moslims] zich volledig aangepast hebben Clown

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:23

tita schreef:
Lenn schreef:

Tuurlijk en dit heet struisvogelploitiek want zo integreren de buitenlanders niet want als er van alles en nog wat gebouwd mag worden.......en er komen nieuwe asielzoekers van islamitische afkomst dan gaan ze hier verder met alles

Nee dit heet je neus niet in andermans zaken steken. Je doet net of jij als een soort heilige plicht de verantwoordelijkheid op je schouders hebt gedragen om buitenlanders te laten integreren. Of ze daartoe te dwingen. En of ze jou daar nog dankbaar voor moeten zijn ook.
Sorry maar ik vind je gewoon echt kortzichtig, eigenwijs en dom. Het heeft geen zin, en ik heb geen zin, om nog verder met je in discussie te gaan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:25

Erg inhoudelijk, die reactie Lenn....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:26

@Turbotinker, ik geloof dat je mijn woorden niet helemaal goed begrijpt.....

Ik hou niet van extreme geloofsovertuigingen. Maar als iemand moslim is of christelijk, prima, zolang het maar niet extreem is.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 23-11-06 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:26

tita; even een heel serieuze vraag,die niet aanvallend bedoelt is.

Wat is nu presies je standpunt t.o buitenlanders?
Ik begrijp dat je buitenlandse vrienden hebt,maar ook dat je eigenlijk een beetje rechtse ideeën hebt qua buitenlanders.
Kun je je misschien nader verklaren?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:27

Horseyfries, Lenn is wat dit betreft gewoon de meest wijze en stopt een zinloze discussie.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:28

chevax schreef:
Horseyfries, Lenn is wat dit betreft gewoon de meest wijze en stopt een zinloze discussie.

Een wijs iemand scheldt dan niet nog even de ander uit lijkt me?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:28

Als het over schelden gaat, denk ik dat je beter kunt zwartepieten met de persoon voor wie je nu op komt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:29

Nadya schreef:
@Turbotinker, wat vind ik eng, volgens jou??? Ik geloof dat je mijn woorden niet helemaal goed begrijpt.....

Jij zei; extremistische geloven vind ik zowieso een beetje eng...
Daar doelde ik op.
En btw was het grappig bedoelt dat hun er ook recht op hebben...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:32

@ Ronja: Etnisering, mooie schets.

@ horseyfries: mag ik ook eens een simpele reactie posten? Anderen doen niks anders.

Ik scheld niet uit, ik constateer, precies op dezelfde manier als zij dat zo rechtvaardig met buitenlanders doet.

Zo en nu kan ik beter gaan. Prettige voortzetting nog Lachen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:33

Ik ben ook weg.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:33

FF kijken hoe ik me uit moet drukken..........iedereen moet Nederlands leren.......of iig willen proberen.
Islamitische scholen vindt ik een taboe.
Bouw moskee moet beperkt worden (niet gelijk zeuren over kerken enzo)
Nederlands normen en waarden moeten in gelijk gesteld worden en niet afgekeurd worden door een imam.
Integratie moet sneller en duidelijker en Nederland moet wel strenger worden omdat er al overal een tekort aan is.

Maar ze willen een nieuwe wet invoeren over de Burka wat vinden jullie daar nou van?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:34

Ik vond je toevoegingen wel wat hebben Lenn...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:35

[/quote]
[/quote]
Nee dit heet je neus niet in andermans zaken steken. Je doet net of jij als een soort heilige plicht de verantwoordelijkheid op je schouders hebt gedragen om buitenlanders te laten integreren. Of ze daartoe te dwingen. En of ze jou daar nog dankbaar voor moeten zijn ook.
Sorry maar ik vind je gewoon echt kortzichtig, eigenwijs en dom. Het heeft geen zin, en ik heb geen zin, om nog verder met je in discussie te gaan.
[/quote]

Als ik iets niet ben dan is het dom wil je een beetje anders uitdrukken ipv zo laagdunkend te doen omdat iemand anders een andere mening heeft

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:35

tita schreef:
FF kijken hoe ik me uit moet drukken..........iedereen moet Nederlands leren.......of iig willen proberen.
Islamitische scholen vindt ik een taboe.
Bouw moskee moet beperkt worden (niet gelijk zeuren over kerken enzo)
Nederlands normen en waarden moeten in gelijk gesteld worden en niet afgekeurd worden door een imam.
Integratie moet sneller en duidelijker en Nederland moet wel strenger worden omdat er al overal een tekort aan is.

Maar ze willen een nieuwe wet invoeren over de Burka wat vinden jullie daar nou van?

Wat voor wet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:36

Tita, misschien moet jij je eens verdiepen in hoe Nederlanders in het buitenland leven??? Ik heb al meer dan 30 jaar familie in Australie wonen. In Nederlandse wijken, allemaal bij elkaar. Ze spreken met elkaar Nederlands, eten nog aardappelen met groenten en denken dat Nederland nog zo is als in de jaren 60. Hoe vind je dat dan?
Ik kan dat niet begrijpen. Wel dat je nog Nederlands met elkaar praat, maar ik zou zelf niet bij allerlei andere Nederlanders gaan wonen.

Ik heb zelf een paar jaar in Italie gewoond en ik sprak Italiaans (kende daar ook geen Nederlanders), at lekker Italiaans (heerlijk eten), maar ik wilde wel mijn Nederlandse nationaliteit houden. Ik snap dus ook heel goed dat sommige mensen graag een dubbele nationaliteit willen houden. Bovendien hield ik ook erg vast aan mijn Nederlandse mentaliteit (Italie is best conservatief in bepaalde zaken), zeker als Nederlandse vrouw. Wat vind je daar dan van? Wat zou jij doen in een ander land?

En over burka's; ik heb teveel boeken gelezen over vrouwen in de islam en ik vind burka's afschuwelijk.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:36

tita schreef:
Als ik iets niet ben dan is het dom wil je een beetje anders uitdrukken ipv zo laagdunkend te doen omdat iemand anders een andere mening heeft

Wat krijg ik nu weer op mijn bord. Denk maar niet dat ik standaard iemand met een andere mening als dom bestempel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:37

chevax schreef:
Als het over schelden gaat, denk ik dat je beter kunt zwartepieten met de persoon voor wie je nu op komt.

Ik kom voor niemand op, maar nu verwijt de pot wel de ketel dat hij zwart ziet en daar wijs ik op.