Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eretria schreef:Meh, wat betreft opleidingsniveau ben ik het totaal niet met je eens. Ik zie binnen mijn directe collega's (hbo/wo) steeds meer diversiteit wat betreft afkomst etc etc. Iedereen presteert even goed. Wel zie ik in bijvoorbeeld de schoonmaak/postverwerking/beveiliging steeds meer mensen met een buitenlandse afkomst, en minder blanke Nederlandsers.Ik denk niet dat het zo rooskleurig gaat zijn met d66 als koploper. Meneer jetten wil er 10 steden bij bouwen, maar tegelijkertijd vindt hij het klimaat belangrijk. Dat gaat bij mij niet helemaal op. Om steden te bouwen zal er groen moeten verdwijnen, terwijl dat groen juist co2 uit de lucht haalt en zuurstof produceert. 10 steden erbij, dat is niet realistisch. Zijn standpunt over vliegen gaat bij mij ook niet helemaal op als ik kijk naar wat hij zelf doet. Maar dat ter zijde.
Grappig dat hier veel wordt gesproken over ‘laagopgeleiden’ en ‘hoogopgeleiden’ (twee vreselijke woorden als je dat mij vraagt) en dat pvv stemmers vooral die eerste groep betreft. Misschien komt dat wel omdat die ‘laagopgeleiden’ veel meer in aanraking komen met immigranten dankzij het beroep dat zij uitoefenen. En dus vaker een keerzijde zien, niet alleen immigranten die zich wél goed gedragen.
Ik zie ook dat er veel stapelwoningen bij worden gebouwd. Daar kunnen dan aardig wat mensen wonen. Opzich niet verkeerd, maar ik begrijp werkelijk niet waarom er dan niet ten alle tijden een parkeerruimte onder dat gebouw wordt gelegd. Parkeerproblemen zijn overal en worden steeds meer met stapelgebouwen. Met ondergrondse parkeerruimtes ga je dat al tegen. Tevens gaan auto’s langer mee als ze veel droog kunnen staan, wat ook weer duurzaam is.
Het is maar afwachten wat de definitieve uitslag gaat zijn.
MizzMontana schreef:Poeh wat is het spannend deze keer! Nog een paar Limburgse gemeentes ook, ik houd mijn hart vast…
F_T schreef:Op dit moment pvv íets boven d66,
Maar van wat er nog binnen moet komen zou je iets meer d66 en glpvda verwachten (onder andere de eilanden en briefstemmers)
Het kan letterlijk om 20 of 30 stemmen gaan hangen.
[ Afbeelding ]
Babootje schreef:Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren nu.
Ik denk ook wel dat de fusie tussen PvdA en GL toch niet zo'n goede keuze is geweest. PvdA is eigenlijk meer "vergroenlinkst" meer naar extreem links dan andersom en NLers zijn van oudsher toch redelijk gematigde stemmers met een harde kern extreem rechtse stemmers die veel groter is dan de harde kern extreem linkse stemmers.
[...]
juliedo24 schreef:GL-PvdA is echt absoluut niet extreem links hoor, ook niet in de buurt ervan. Niet eens radicaal. Ze zijn 'gewoon' links: ergens links van het midden. Ze leggen wel veel meer nadruk op groen dan PvdA.
Ik denk ook dat GL-PvdA vooral met GL wordt geassocieerd en maar weinig moet PvdA. SP heeft echt flinke standpunten en lijken me nog een stuk linkser dan de PvdA was dus wat dat betreft missen we nu een degelijke rode partij. Ik denk dat het GL misschien goed zou doen om iemand met PvdA-achtergrond nu naar voren te schuiven.
Eretria schreef:Ik denk niet dat het zo rooskleurig gaat zijn met d66 als koploper. Meneer jetten wil er 10 steden bij bouwen, maar tegelijkertijd vindt hij het klimaat belangrijk. Dat gaat bij mij niet helemaal op. Om steden te bouwen zal er groen moeten verdwijnen, terwijl dat groen juist co2 uit de lucht haalt en zuurstof produceert. 10 steden erbij, dat is niet realistisch. Zijn standpunt over vliegen gaat bij mij ook niet helemaal op als ik kijk naar wat hij zelf doet. Maar dat ter zijde.
Grappig dat hier veel wordt gesproken over ‘laagopgeleiden’ en ‘hoogopgeleiden’ (twee vreselijke woorden als je dat mij vraagt) en dat pvv stemmers vooral die eerste groep betreft. Misschien komt dat wel omdat die ‘laagopgeleiden’ veel meer in aanraking komen met immigranten dankzij het beroep dat zij uitoefenen. En dus vaker een keerzijde zien, niet alleen immigranten die zich wél goed gedragen.
Ik zie ook dat er veel stapelwoningen bij worden gebouwd. Daar kunnen dan aardig wat mensen wonen. Opzich niet verkeerd, maar ik begrijp werkelijk niet waarom er dan niet ten alle tijden een parkeerruimte onder dat gebouw wordt gelegd. Parkeerproblemen zijn overal en worden steeds meer met stapelgebouwen. Met ondergrondse parkeerruimtes ga je dat al tegen. Tevens gaan auto’s langer mee als ze veel droog kunnen staan, wat ook weer duurzaam is.
Ik kan me juist goed voorstellen dat je steden kunt oprichten met gepastere woningen en milieu aspecten, en zo voorkomt dat er overal percelen worden bebouwd. Door dat in steden te concentreren kan dat nu groen blijven. Citaat:[...] gebaseerd op een peiling onder 12.000 Nederlanders die in het buitenland wonen en die per brief hun stem hebben uitgebracht.
Van de ondervraagden koos 20,7 procent voor GroenLinks-PvdA, 18,5 procent stemde op de PVV. D66 behaalde 17,2 procent van de stemmen. Daarna kozen de meeste mensen voor de VVD (9,8 procent) en het CDA (8,2 procent).
Babootje schreef:Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren nu.
Ik denk ook wel dat de fusie tussen PvdA en GL toch niet zo'n goede keuze is geweest. PvdA is eigenlijk meer "vergroenlinkst" meer naar extreem links dan andersom en NLers zijn van oudsher toch redelijk gematigde stemmers met een harde kern extreem rechtse stemmers die veel groter is dan de harde kern extreem linkse stemmers.
Verder was Timmermans ook geen stemmenkanon. Hij is een echte diplomaat, een beetje elitaire megalomane man en dat sloot denk ik ook niet goed genoeg aan bij de achterban die hem dus duidelijk niet geloofde.
Exitium schreef:F_T schreef:Op dit moment pvv íets boven d66,
Maar van wat er nog binnen moet komen zou je iets meer d66 en glpvda verwachten (onder andere de eilanden en briefstemmers)
Het kan letterlijk om 20 of 30 stemmen gaan hangen.
[ Afbeelding ]
Ook Venray (vorige keer 27,9% PVV en 5,6% D66) en Epe (vorige keer 24,5% PVV en 4,6% D66) moeten nog binnenkomen.
eigen volk eerst F_T schreef:Exitium schreef:Ook Venray (vorige keer 27,9% PVV en 5,6% D66) en Epe (vorige keer 24,5% PVV en 4,6% D66) moeten nog binnenkomen.
Het gaat écht om bizar kleine verschillen.
Overigens denk ik dat het uiteindelijk toch d66 wordt die het voortouw gaat nemen.
Of ze nu net boven of onder pvv uitkomen.
Want als pvv met bijvoorbeeld 100 stemmen boven staat, zullen die mogelijk een halfhartige poging tot formatie doen, maar met weinig enthousiasme en weinig kans op lukken.
En dan is d66 alsnog aan zet.
Wilders wil duidelijk liever oppositie.
En teveel partijen die geen zin hebben in een kabinet met Wilders.
Hieperdi schreef:Wellicht dit topic inhoudelijk eens doorlezen?Hopelijk wint de pvv. Het moet eens klaar zijn met al die asielzoekers, handje ophouden en overal voorrang op krijgen. Daarnaast hoop ik dat die klimaat onzin ook eens op de schop gegooid wordt. Nederland de wereld verbeteraar terwijl er in azie volop olie en plastic gedumpt wordt in de riviereneigen volk eerst
F_Orumster schreef:Eretria schreef:Ik denk niet dat het zo rooskleurig gaat zijn met d66 als koploper. Meneer jetten wil er 10 steden bij bouwen, maar tegelijkertijd vindt hij het klimaat belangrijk. Dat gaat bij mij niet helemaal op. Om steden te bouwen zal er groen moeten verdwijnen, terwijl dat groen juist co2 uit de lucht haalt en zuurstof produceert. 10 steden erbij, dat is niet realistisch. Zijn standpunt over vliegen gaat bij mij ook niet helemaal op als ik kijk naar wat hij zelf doet. Maar dat ter zijde.
Iedereen wil huizen en een minder overspannen huizenmarkt. Voor het milieu zou het goed zijn als we met minder mensen zouden zijnIk kan me juist goed voorstellen dat je steden kunt oprichten met gepastere woningen en milieu aspecten, en zo voorkomt dat er overal percelen worden bebouwd. Door dat in steden te concentreren kan dat nu groen blijven.
MizzMontana schreef:PVV (als ze de grootste zijn) moet wel eerst een kans krijgen om te formeren, als is het maar om Geert ammunitie te ontnemen om te zeggen dat hij geen kans heeft gekregen.
Jildau schreef:Vast. Wat heeft dat ermee te maken of het wel of niet kinderachtig over komt?
Ik zou het ook eerlijk vinden als er straks een coalitie gevormd wordt met partijen die het goed gedaan hebben deze ronde. En niet met een partij die samengevoegd is en dan minder zetels haalt dan toen ze nog apart van elkaar waren.
F_T schreef:MizzMontana schreef:PVV (als ze de grootste zijn) moet wel eerst een kans krijgen om te formeren, als is het maar om Geert ammunitie te ontnemen om te zeggen dat hij geen kans heeft gekregen.
Hij zal die kans dan ongetwijfeld krijgen.
Maar ik acht de kans uitermate klein dat daar daadwerkelijk een kabinet van komt.
Dan zou hij met alles dat richting rechts neigt samen moeten, en dan nog komt hij niet aan de aantallen zonder vvd