Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:23

Ik heb een hondje van 11 kilo. Hap. Slik. Weg.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 18:28

Femke_Tweety schreef:
Narcissa schreef:
Wat ik me oprecht afvraag: pro wolf zit nu steeds te mekkeren over KBH bij de kudde laten lopen.
Maar als zo'n KBH een wolf in stukken scheurt, wat dan? Krijgt de eigenaar dan een rechtzaak aan zijn broek want ocharme wolfje dood?

Of als de kuddebewakingshond Chihuahua 'Moppie' van tante Truus als borrelhapje gebruikt,

Of poedel 'Blackie' van Ome Kees als voorgerecht,

Of teckel 'Berend-Jan' van buurman Arnoud als saté ziet,

Of Doodle 'Curly' van lerares Tatjana als hoofdgerecht gebruikt

Of Labrador 'Bas' van overbuurman Driekus als boksbal gebruikt,

Of, of, of....

Als een kuddebewakingshond wolven moet grijpen die dicht bij zijn kudde komen, dan gaat hij echt geen onderscheid maken tussen
huisdier Moppie, Blackie, Berend-Jan, Curly, Bas,
of Wolf Bor, Bram, Hubertus, Emma, Noella, August, Eva...

Hopelijk is filmpje zichtbaar, het is prima te kijken.

Hoe een patou schaap ontzet van aanval van gieren in Frankrijk.
De herder rent er naar, op moment dat het schaap bescherming heeft van de herder, gaat de KBH terug naar de kudde.

Bron geen wolf in cultuurlandschap

https://www.facebook.com/share/v/1CGD7s ... tid=wwXIfr

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:33

Kbh kan alleen ook in combi met rasters. Zodat de kbh binnen de omheining blijft, en je met je hond langs kunt lopen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:42

Wat verschikkelijk van Daisy ;(

Op t nieuws op de radio net zeiden ze weer dat de natuur clubs weer in beroep gaan tegen het afschieten van de wolf in Gelderland |(

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:47

Dat was te verwachten...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:49

Skessa_ schreef:
Wat verschikkelijk van Daisy ;(

Op t nieuws op de radio net zeiden ze weer dat de natuur clubs weer in beroep gaan tegen het afschieten van de wolf in Gelderland |(

Tuuuuuurlijk.

Als zij dan voortaan een levend schild vormen voor iedere hond en ieder kind, mens, hardloper, grootmoeder of roodkapje die rustig van de natuur wil genieten prima

Maar dan ook de ballen hebben om de tanden van Bram, Hubertus en Emma op te vangen svp.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:58

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:02

tienus63 schreef:
Citaat:
4 september 2025/RTV Drenthe
Gedeputeerde Schuinder diep door het stof vanwege uitingen op sociale media

Wolfwerende rasters werken niet
D66, ChristenUnie, Lijst Pormes, Partij voor de Dieren, SP en Volt vallen over Schuinder's uiting "dat al lang bekend is dat wolfwerende rasters niet werken." De provincie subsidieert de aanschaf van die rasters en helpt schapenhouders met het op de juiste manier toepassen ervan. Gedeputeerde Staten, waar Schuinder onderdeel van is, verhoogde onlangs zelfs nog het beschikbare subsidiebedrag voor wolfwerende rasters.

"Ik wil mijn oprechte excuus aanbieden voor het beeld dat is ontstaan over het College door mijn handelen op sociale media. Door mijn uitingen kan de indruk zijn ontstaan dat ik mij niet kan vinden in het coalitieakkoord of collegebeleid. Dat is nadrukkelijk niet het geval en ik wil benadrukken dat ik volledig achter het coalitieakkoord sta."

Renate Zuiker van de Partij voor de Dieren zaagde nog wat verder aan Schuinders' stoelpoten door te hinten naar zijn vertrek, maar Schuinder gaf geen krimp.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/177583 ... ONKzyLaMTA

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/17RXpq ... tid=wwXIfr

Is toch eigenlijk bizar dat deze man door het stof moet.

We weten als sinds 2021 dat wolven over WWR gaan. We hebben nu zeker 22 indicudele wolven DNA getest die over rasters gaan. Die man zei feitelijks niks nieuws, en niets onwaars.

Leuk, die politiek en de beeldvorming.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:03

Is er dan helemaal geen hoop meer voor daisy? Zijn er speuren opgepikt door de speurhonden? Zou ze de weg weten omdat het wel haar gebied is van de kudde? Honden zijn soms zo lang weg.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:03

tienus63 schreef:
Wolvenverspreidingskaart Europa, data tot mei 2024 bijgewerkt.
https://www.bij12.nl/onderwerp/wolf/ver ... dingskaart

NB kaart is alleen voor België, Denemarken, Duitsland en Nederland bijgehouden.

222 roedels
55 paren
22 individuen
848 jongen geboren.

Dat wil zeggen dat de jongen geboren in 2024 niet zijn meegeteld, die zaten nog in het hol of er net buiten, de 55 paren zouden heel goed hun eerste nest geworpen kunnen hebben in 2024.

Telling wordt sinds 2010/2011 bijgehouden voor deze landen, kaarten zijn via de link te zien.
toen waren er in deze vier landen;
7 roedels
7 paren
6 individuen
35 jongen geboren.

En dat is wat exponentiele groei doet. Dus dat gaat nog vele malen sneller gaan als we zo doorgaan....

Dat ze zo snel groeien betekent ook dat ze het goed hebben, weinig tegenstand, veel geboorte, niet al teveel sterfte.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:13

Hannanas schreef:
Is er dan helemaal geen hoop meer voor daisy? Zijn er speuren opgepikt door de speurhonden? Zou ze de weg weten omdat het wel haar gebied is van de kudde? Honden zijn soms zo lang weg.

Daisy is gewond. We denken zwaar. Die wolven lopen daar rond. Als Daisy zwaargewond is dan is ze weerloos tegen ze. We willen zo graag hoop houden..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:18

Ik had nog wel hoop maar ik vind het nu wel erg lang duren, eigenlijk. Als ze erg gewond is, dat wil zeggen niet alleen inwendig maar ook open wond, hadden speurhonden haar spoor vrij gemakkelijk kunnen volgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:28

Ja verschrikkelijk. Maar omdat bijv van stichting valwild de speurhonden een liggende ree tussen het struikgewas kunnen vinden. Dat er dan wat opgepikt kan worden van daisy. Ik hoop het zo!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:30

Hannanas schreef:
Kbh kan alleen ook in combi met rasters. Zodat de kbh binnen de omheining blijft, en je met je hond langs kunt lopen.

En ook dan niet, je zult zien dat er altijd een onnozelaar wel even zijn kindje over de draad zet om een hond of schaapje te aaien...en dan is het hek van de dam :')

Dat zijn geen honden om in te zetten in dichtbevolkt gebied, de herders die ze mee hebben sjouwen ze niet voor niets de hele dag kort aan de lijn mee, kijk maar naar de filmpjes.

En dan nog, moet je werkelijk willen dat die honden in het uiterste geval in gevecht moeten gaan met een wolf? En hoeveel honden moet je dan wel niet bij hebben als je een heel roedel wolven tegenkomt?

Nee, struisvogelpolitiek, plus verdienmodel :n

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:33

Er is 1 punt waar de hond blijft aanslaan. Daar heeft ze waarschijnlijk gelegen en is toen verder gegaan. Het vreemde is dat er geen spoor van haar te vinden is. Als ze aan de wandel is gegaan hadden de honden het spoor wel opgepikt en gevolgd (heb er niet heel veel verstand van). Ik denk alleen maar, als die wolf haar maar niet gevonden heeft en haar met haar en huid.. vul zelf maar in want ik kan het niet zeggen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:36

Dacht dat in een beschaafd land hondengevechten verboden waren..

Kbh gaan de oplossing niet zijn.

De oplossing is heel simpel. Maar word getraineerd door steeds dezelfde clubjes

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:39

charrr91 schreef:
Er is 1 punt waar de hond blijft aanslaan. Daar heeft ze waarschijnlijk gelegen en is toen verder gegaan. Het vreemde is dat er geen spoor van haar te vinden is. Als ze aan de wandel is gegaan hadden de honden het spoor wel opgepikt en gevolgd (heb er niet heel veel verstand van). Ik denk alleen maar, als die wolf haar maar niet gevonden heeft en haar met haar en huid.. vul zelf maar in want ik kan het niet zeggen..

|( |( |(

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:41

Pfffff, ik krijg daar kippenvel van.
Ik zou gek van verdriet worden als 1 van mijn jongens aangevallen zou worden door een wolf en dan weg zou rennen en niet meer terug te vinden zou zijn. Is toch gewoon niet voor te stellen. Dat lieve snuitje…
Gewoon vreselijk :(

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:45

Ja ik ben ook echt kapot. Kan niks anders doen dan huilen eigenlijk. Onmacht, verdriet, boosheid.. alle emoties gieren door mn lijf, van de herder en alle mensen die nauw betrokken zijn in de zoektocht. We zijn echt gebroken

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:49

tienus63 schreef:
Honden zoekgebied ‘t Harde vraagt om zo min mogelijk bezoekers rond de Renderklippen waar de hond vanochtend gegrepen is.
Citaat:
‼️ HOND VAN SCHAAPSKUDDE EPE / HEERDE VERMIST

Vanochtend is 1 van de honden van de schaapskudde aangevallen door een wolf. Hond is weg gerend en nog niet gevonden.

We willen vragen om rust in het gebied, zodat het geen gekkenhuis wordt.

Mocht iemand iets zien of horen, graag contact op nemen met 0646492336

Bron
https://www.facebook.com/share/1b1ymegH ... tid=wwXIfr

Rust denk ik niet nu het op hart van Nederland staat

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:54

Sansevieria schreef:
charrr91 schreef:

|( |( |(

|(

Wat afschuwelijk…. |( |( |(

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:55

charrr91 schreef:

Dan ze toch iéts moeten zien, lijkt me.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:56

Over KBH: de kudde in Elspeet heeft ze, dat gaat tot nu toe goed.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:02

mysa schreef:
Over KBH: de kudde in Elspeet heeft ze, dat gaat tot nu toe goed.

Ja heel kort aan de lijn, heb je al eens gezien hoe die aan Daphne lopen te sleuren?
Heeft ze een filmpje van op haar FB staan. Die hadden immers ook al een aanval overdag op de kudde waar ze bij stonden.
Zelfs meer dan een keer. Daarna kwamen die grote honden.

Michiel P. heeft ze ook heel kort aangelijnd. Meen dat die van Limburg afkwamen, hier bleken ze toch niet nodig (en wellicht ook het middel erger dan de kwaal, wie weet).

Ik snap dat je iets moet als het je broodwinning (en passie, is vaak a way of life) is, maar optimaal zal het niet zijn.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:13

Ja weet ik maar dacht van Marc begrepen te hebben dat dat nu beter gaat.