Janneke2 schreef:AppleSter schreef:
Helaas is dat wel de praktijk. Wij kunnen ook niet zomaar in Arabische landen neerstrijken
Even voor alle duidelijkheid.
De feiten wéét ik heus.
De insteek van wat ik hierboven schreef is wat filosofischer - het is een dilemma.
Citaat:
en een huis en uitkering ontvangen. Laat staan een kerk bouwen daar.
Feiten kennis: kerken bouwen mag hoor, in Arabische landen.
En please kom mij niet aanzetten over vluchtelingen die 'een huis ontvangen'.
Zo gaat het niet.
(Ga maar gewoon vrijwilligerswerk doen bij een AZC, dat soort werk is hééél hard nodig.)
Citaat:
Ik vind dat de regelingen voor nieuwkomers hier flink kunnen versoberen, zodat ze niet door allerlei andere veilige landen blijven reizen om in Nederland pas asiel aan te vragen.
Afdeling feiten: ik geloof dat jij nog nooit van het Schengen verdrag hebt gehoord.
(Op zich ben je daartoe niet verplicht, maar zwam dan geen halve bladzijden vol met spul waar de onwetendheid van af spat.)
Citaat:
En zeker als de natuur in Nederland zo hard achteruit gaat als wordt beweerd dan begrijp ik niet waarom we hier maar meer en meer mensen toe blijven laten. Wij mensen zijn toch zelf de allergrootste vervuilers?
1) In jouw levensstijl is dat waar, de mens als grootste vervuiler. En jij bent ook niet echt gemotiveerd om daar iets aan te doen.
Ik betreur dat.
Maar jij projecteert: 'iedereen doet zoals ik, dus is het onzinnig om die mensen niet weg te sturen'.
Gelukkig doet niet iedereen zoals jij.
2)... als gezegd: ik schetste een dilemma.
Mensen met wat gemakkelijk geneuzel maar dood laten gaan - ik vind het wat.
Want het woord 'asielzoeker' is in sommige oren synoniem met profiteur.
Maar het gaat om mensen die vervolging, marteling en dood te vrezen hebben.[/quote]
We gingen even fijn respectvol met z’n allen, maar dit is toch weer een aanvallende, onnodig negatieve en zure reactie.
Op de inhoud, niet op de persoon, weet je nog?
En je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar wat minder zuur en aanvallend reageren zou de discussie wat gezelliger houden.
Ken jij het verdrag van Dublin? Er is een financiële prikkel waarom mensen hierheen komen vanuit andere veilige Europese landen. Mensen reizen niet door naar Nederland omdat het weer hier zo lekker is.
En wat betreft feiten en Schengen, ik heb ze even voor je nagezocht:

Schengen is voor INGEZETENEN, niet voor asielzoekers