Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Ze zullen waarschijnlijk ook heel andere onderwijsprogramma's hebben en spreken nauwelijks Engels dus hoe krijg je dat dan uitgelegd? Als je nu alleen Oekraïners les moet geven tot daar aan toe maar je hebt in de eerste plaats de verantwoording over de oorspronkelijke klas.
Waarom moeten die kinderen eigenlijk op stel en sprong naar school? Ze zullen ook wel trauma's hebben en met hun gedachte bij hun achtergebleven vaders zitten.
bigone schreef:Elnienjo , wat stel je voor? Allemaal in kampen en zeker niet proberen om de trauma’s te voorkomen door ze zo goed en kwaad mogelijk meeste laten draaien in de maatschappij ?
Wees blij, kinderen op school, ouders die dolgraag willen werken en daar kunnen weer wat uitkeringen van betaald worden.
Hou toch eens op met je verkapte toespeling op vluchtelingen/vreemdelingen.
Ja er zullen zeker wat problemen komen of al zijn maar dat gaat ook wel weer lukken. Kinderen pikken tal razendsnel op. Die zijn tenminste vaak nog zonder vooroordelen.
_San87_ schreef:Ik snap elnienjo wel. Tuurlijk moeten die kinderen gewoon lekker naar school als dat lukt, blijf je wel met een behoorlijke taalbarriere. Ik zie daar wel een flinke uitdaging voor het Nederlandse onderwijs, waar al veel leraartekorten zijn.
Benzz schreef:Het zijn toch juist de kinderen die heel makkelijk een taal leren?
Citaat:Huishoudens met een bijstandsuitkering en een IOAW- of IOAZ-uitkering krijgen de toeslag automatisch. Andere groepen, zoals werkenden en zelfstandigen met een minimuminkomen en AOW’ers zonder aanvullend pensioen, vragen deze zelf aan bij hun gemeente.
Exitium schreef:Europese gasprijs daalt door berichten over lng-deal met Verenigde Staten
De Europese gasprijs is donderdagmiddag stevig gedaald op de toonaangevende gasbeurs in Amsterdam. De handel reageerde op een bericht dat de Verenigde Staten de Europese Unie dit jaar aan een flinke voorraad vloeibaar gemaakt gas (lng) gaan helpen. Daardoor zou Europa minder afhankelijk worden van Russisch gas.
https://www.nu.nl/economie/6191343/euro ... taten.html
8nnemiek schreef:Karl66 schreef:Alleen is dat dus niet waar. De mensen met de hoogste vermogens hebben ook de hoogste aftrekposten, die dan ook weer tegen het hoogste tarief weggestreept worden. En vergis je niet, belasting is veel meer dan alleen maar inkomsten- en vermogensbelasting. Wat dacht je van bijvoorbeeld BTW. De laagste inkomens geven bijna hun hele inkomen aan met BTW belaste producten uit en betalen daarmee zomaar 21% extra belasting over zo'n beetje hun hele inkomen. De hogere inkomens gebruiken een veel groter del van hun vermogen voor sparen, aandelen e.d. waar geen BTW over geheven wordt.
Ik heb een paar jaar geleden hier op Bokt in een verkiezingstopic een keer al die cijfers uitgezocht en geplaatst en toen bleek dat de laagste inkomensgroepen procentueel gezien veel meer belasting betaalden dan de topinkomens. Die bleken in de praktijk maar tussen de 20 en 25% (het exacte percentage heb ik niet meer) van hun inkomen aan belasting te betalen.
Dat vind ik dan wel apart, dat die top-inkomens maar 25% zouden afdragen..
mijn vriend zit niet in de hoogste box maar verdient vrij aardig en betaalt rond de 40% belastingEn dan moet daar bovenop het detacheringsbureau ook nog eens belasting betalen, en gaat er ook nog eens een hoop extra belasting op de dertiende maand enzo naar de overheid.. Uiteindelijk houdt Jan Modaal op die manier echt niet zo enorm veel meer over dan iemand die in de eerste schaal zit.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die in de hoogste schaal zitten zo makkelijk hun belastingen kunnen verlagen naar de helft, en denk ook eigenlijk niet dat er zó veel rijke mensen zijn die hun vermogen hebben weggesluist. Dat laatste is sowieso veel lastiger tegenwoordig, even een rekening in Luxemburg openen is er niet meer bij.
Maar als je die cijfers nog eens tegen komt over die belastingen, ik ben wel benieuwd!
Ik zag nog ergens btw op aandelen voorbij komen, dat is natuurlijk onzin. Het is geen product dat je koopt, maar een deel van een bedrijf. En over dat aandeel betaal je gewoon vermogensbelasting.
Citaat:De rijkste 1 procent van de huishoudens betaalt zelfs gemiddeld minder belasting dan de overige huishoudens.