Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:34

Ik vind Mac echt niet te nassen! Maar ik zal wel een milkshake bestellen als ik in Best ben om die gigantische boycot wat op te vangen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:25

Jammer dat Best hier niet om de hoek ligt want ik had ook wel iets gelust.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:05

Daphara schreef:
Lusitana schreef:
Sorry hoor, maar jullie doen alsof jullie in een huiskamer topic zitten.

Mac geklets is het “maatschappij” gedeelte van Mens en maatschappij. ;)

Maatschappij kan verwijzen naar: Maatschappij (sociale wetenschappen): een samenleving en haar ordenende aspecten, zoals de staat, met daaraan verbonden begrippen als territorium en identiteit. Maatschappij (onderwijs): een profiel op Nederlandse middelbare scholen; maatschappij (onderneming): een ondernemingsvorm.

Maar we dwalen inderdaad lichtelijk af van de topictitel.

Het is niet de bedoeling dat er op dit forum gekletst wordt, maar discussie gevoerd.
Er gelden algemene richtlijnen. Eén ervan is dat je ontopic moet blijven, en een tweede is dat je geen oneliners mag plaatsen of nutteloze comments.
In de huiskamer kan dat allemaal wel, maar op de andere fora is dat echt niet de bedoeling. Het is geen theekransje.

Dat het beeld is weggehaald heeft direct verband met het topic, maar wat er van het eten van de macDonalds gevonden wordt en of je er al of niet komt is totaal niet relevant.

Is het nu zo moeilijk om het onderwerp voor ogen te houden?

Over de docu en verkeerde data.

https://www.msn.com/en-ie/entertainment ... li=BBoPWjQ

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:20

Nogmaals: Het is lang geleden. Dat ze de datums misschien niet goed hebben zegt helemaal niet dat het niet is gebeurd. Kan jij alles uit je jeugd nog op precies de goede datum zetten? Ik niet hoor.. Ik weet dat toen ik jong was dat ik bijvoorbeeld een hele mooie reis heb gemaakt. Ik weet nog hoe het weer was, andere kinderen waar ik mee gespeeld had, huisjes waar ik heb geslapen, voedsel dat ik er heb gegeten.. Maar ik weet niet of ik toen 10, 12 of misschien al wel 14 was.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:37

yvje86 schreef:
Wat ik dus zo bijzonder vind, MJ is vrijgesproken aantal jaar geleden. Er is pas een grote som geld beschikbaar gekomen door die royalties en nu begint het hele gesodemieter weer.

Ik kijk uit respect niet naar deze docu en vind het uitermate respectloos dat deze gemaakt wordt en uitgebracht wordt.
En als die jongens idd misbruikt zijn geweest dan snap ik niet dat het vorig proces zo is gelopen en MJ vrij is gesproken. Dus waarom nu weer erover beginnen.

OJ werd in eerste instantie ook vrijgesproken, en daar waren toch echt wel wat meer bewijzen te vinden dat hij wel zijn ex en haar vriend vermoord had, later is hij in een civielrechtelijke zaak alsnog schuldig bevonden.

Bij de misbruikzaak van MJ was/is het een stuk lastiger te bewijzen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:41

Lusitana schreef:
Dat het beeld is weggehaald heeft direct verband met het topic, maar wat er van het eten van de macDonalds gevonden wordt en of je er al of niet komt is totaal niet relevant.

Is het nu zo moeilijk om het onderwerp voor ogen te houden?

Over de docu en verkeerde data.

https://www.msn.com/en-ie/entertainment ... li=BBoPWjQ

Doe niet zo vreselijk geagiteerd als het even over een grapje gaat of breng zelf een interessant standpunt in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:45

Nies_ schreef:
Ik vind Mac echt niet te nassen! Maar ik zal wel een milkshake bestellen als ik in Best ben om die gigantische boycot wat op te vangen.

_O- Fijn dat je je zo in zet voor de noodlijdende organisatie :D

Edit: Ik ben spuit elf :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:48

Is er al een gofundme voor Best gestart?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:00

Sintara schreef:
Nogmaals: Het is lang geleden. Dat ze de datums misschien niet goed hebben zegt helemaal niet dat het niet is gebeurd. Kan jij alles uit je jeugd nog op precies de goede datum zetten?

Het is niet een datum waarop je boodschappen ging doen. Het is een superbelangrijke datum. Dus ik vind het ook raar.

Vind het echt vrij bizar dat mensen zich zo mee laten slepen door een docu van twee (!) mensen. De FBI heeft de beste man jaren gevolgd (niks gevonden) en Neverland is door 70 man uitgekamt (niks gevonden). Hij is niet veroordeeld. En gaan wij hier met zijn allen rechter spelen.

Ben blij dat de meeste Nederlanders er nuchter in staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:03

MarcoBorsato schreef:
Is er al een gofundme voor Best gestart?

Mijn man heeft al aangeboden om zich op te offeren en 4 keer per week een Big Mac menu te gaan halen.
Uiteraard alleen vanwege het goede doel.

Ik vraag me wel af waarom ze het standbeeld op zo'n raar tijdstip hebben weg gehaald.
Waren ze bang voor rare acties van fans?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:07

Hoezo zou die datum nu net voor zo´n jong kind zo belangrijk zijn? Vooral als je je bedenkt hoevaak het gebeurd zou zijn..

En het is niet zo dat er nooit iets is gevonden. Er zijn geen harde bewijzen van seksueel misbruik (want die zijn er nooit), maar er zijn wel bewijzen dat er heel veel rare dingen zijn gebeurd die NIET ok zijn. Zoals het vervreemden van de ouders, het samen in 1 bed slapen, hele zomervakanties meegaan op tournee en dan met een jaar of 14 worden afgedankt. Er is zat gevonden dat niet door de beugel kon.
Laatst bijgewerkt door Sintara op 03-04-19 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:17

Ik vraag me af welke Nederlander nog nuchter blijft als de eigen tienjarige zoon met een veertigjarige in bed geslapen heeft en jaren later vertelt misbruikt te zijn geweest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:32

astridastrid schreef:
Sintara schreef:
Nogmaals: Het is lang geleden. Dat ze de datums misschien niet goed hebben zegt helemaal niet dat het niet is gebeurd. Kan jij alles uit je jeugd nog op precies de goede datum zetten?

Het is niet een datum waarop je boodschappen ging doen. Het is een superbelangrijke datum. Dus ik vind het ook raar.

Vind het echt vrij bizar dat mensen zich zo mee laten slepen door een docu van twee (!) mensen. De FBI heeft de beste man jaren gevolgd (niks gevonden) en Neverland is door 70 man uitgekamt (niks gevonden). Hij is niet veroordeeld. En gaan wij hier met zijn allen rechter spelen.

Ben blij dat de meeste Nederlanders er nuchter in staan.

Wat ik vele malen opmerkelijker vind is dat men het weghalen van dit beeld geheel betrekt op de docu.

In plaats van de mensen die om wat voor reden aanstoot nemen van een dergelijk beeld omdat het ze doet herinneren aan dingen van vroeger. Omdat ze zelf nog met trauma's kampen in hetzelfde rijtje.

Dat de eigenaar van de McD daar mee is begaan, getuigt alleen maar van een enorm gevoelsmens. En daar hebben de docu en het Fandom helemaal niets mee te maken. Het is slechts het onderwerp dat uit de taboe aan het komen is door de docu.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:39

Tieneke schreef:
Ik vraag me af welke Nederlander nog nuchter blijft als de eigen tienjarige zoon met een veertigjarige in bed geslapen heeft en jaren later vertelt misbruikt te zijn geweest.

Sorry. Ik bedoel in het "veroordelen" van deze zaak. Je hoort toch veel mensen die zich gelukkig niet compleet laten leiden door het verhaal van twee mensen. Of muziek boycot oid.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:10

Ik heb het idee dat niemand hier zich 'compleet' laat leiden door de documentaire en het verhaal van deze 2 mannen.
Wat ik lees is dat mensen zeggen dat zij het geloven vanwege het verhaal en alles eromheen, ook de verhalen van jaren ervoor, mj's gedrag, verhalen van de familie en mogelijk ook vanwege hun eigen ervaring met misbruik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:12

astridastrid schreef:
Tieneke schreef:

Sorry. Ik bedoel in het "veroordelen" van deze zaak. Je hoort toch veel mensen die zich gelukkig niet compleet laten leiden door het verhaal van twee mensen. Of muziek boycot oid.

Je hoort gelukkig toch veel mensen die zich niet compleet laten leiden door de ontkenning van een superster. Die het slapen van een volwassen man met kinderen afwijzen en niet uitsluiten dat er misschien meer is gebeurd, dan alleen slapen. Mensen die zich niet laten verblinden door de status van MJ.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:47

Ik vind het in ieder geval onnodig om dat standbeeld weg te halen, of het nou wel of niet gebeurd is.
Die man is al 10 jaar dood.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:30

Heb dat beeld altijd een wangedrocht gevonden dus mooi dat het weg is.
Dat de fans er maar een mooi plekje voor vinden en er blij mee zijn

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:03

Shaggy09 schreef:
Ik vind het in ieder geval onnodig om dat standbeeld weg te halen, of het nou wel of niet gebeurd is.
Die man is al 10 jaar dood.

Precies dit.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:16

Er is op zijn minst een serieuze zweem van wantrouwen tov die persoon. Dan is een standbeeld nergens goed voor. Zet er 1 in jullie tuin en nodig iedereen uit als je wil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:18

Het is een vreselijk lelijk beeld, laat de fanclub blij zijn dat het nu in hun bezit is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:53

Het is momenteel een trend om overal standbeelden en straatnaambordjes van historische personen,die al lang dood zijn dus,weg te halen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:54

anjali schreef:
Het is momenteel een trend om overal standbeelden en straatnaambordjes van historische personen,die al lang dood zijn dus,weg te halen.

Getsie vernieuwing, moesten ze verbieden...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:00

anjali schreef:

Heb je daar een bron van?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:11

Callisto04 schreef:
Er is op zijn minst een serieuze zweem van wantrouwen tov die persoon. Dan is een standbeeld nergens goed voor. Zet er 1 in jullie tuin en nodig iedereen uit als je wil.

Die man is dood. Sjezus. Er zijn ontzettend veel standbeelden/herdenk plekken van mensen die niet zo braaf zijn geweest.
Ik vind het gewoon zinloos om nu met z'n allen tegen MJ te keren. Ik zie echt niet in wat je daarmee opschiet.