Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Picasso schreef:Ps. Ik denk trouwens dat velen 'schrikken' als ze op zoek gaan naar hun roots. Hoe NL ben je uiteindelijk?
Mijn inburgeringscontract stelt dat ik 's ochtends staand naar het Friese volkslied moet luisteren, en 's avonds een carnavalskraker op moet zetten.
Ik probeer te naturaliseren tot Utrechter, maar iedere keer als iemand komt met 'dit zijn de norremen en waarden' dan denk ik: dat zijn niet de mijne en dan word ik afgewezen.
Dus nu luister ik Claudia de Breij maar als illegaal.
[ Video ]
Ha nee hoor, Utrecht is eigenlijk best tof, daar mag ik best bij.
geerke schreef:wat betreft de twee nationaliteiten....in de grondwet staat al dat twee nationaliteiten niet mag.Dus dat hoeft niet veranderd te worden.
Wel moet er een associatieverdrag met Turkije opgezegd worden en een goed gesprek gehouden worden met Marokko.
Waarom uitzonderingen maken?Mijn zwager woont in Amerika,heeft zijn Nederlanderschap opgezegd,is nu amerikaan...die heeft ook geen twee paspoorten.
geerke schreef:het ging mij er even om dat iedereen roept dat wat de PVV wil niet kan...omdat het tegen de grondwet is,dat is dus niet zo in het geval van de twee paspoorten.
Koran verbieden gaat niet lukken,is ook niet te doen.Verder vind ik dat het islamitische geloof niet goed samengaat met onze westerse leefwijze en gewoonten.
geerke schreef:het ging mij er even om dat iedereen roept dat wat de PVV wil niet kan...omdat het tegen de grondwet is,dat is dus niet zo in het geval van de twee paspoorten.
Citaat:Koran verbieden gaat niet lukken,is ook niet te doen.Verder vind ik dat het islamitische geloof niet goed samengaat met onze westerse leefwijze en gewoonten.
Shadow0 schreef:Huh? Iemand vraagt of het kan, een gemengde wijk waar mensen samenwonen, of dat afkomst altijd een bezwaar is. Nee, afkomst is niet altijd een bezwaar, er zijn genoeg wijken waar niet zo gek veel aan de hand is, ook al zijn ze divers.
Citaat:In dat geval sla ik het hele 'jamaar dan doe je het toch zelf ook' even over want ik vind er niks aan als mensen andermans discussie gaan voeren. Ik vind 'ik kan me zo voorstellen' zo ontzettend irritant - het is net niks. Je kunt je dat vast voorstellen - wij mensen beschikken over een zeer ruim voorstellingsvermogen. Verder zegt het niks.
Cer schreef:gaan we nu echt doen alsof daar geen verschil in zit zoals dat in algemene zin van de uitdrukking over het algemeen bedoelt wordt? echt?
Cer schreef:dan vraag ik me af waar dat is want met die paar cijfers die ik vond over die haagse wijken (meer dan 75% allochtoon) gaat het niet altijd even lekker... maar noem gerust andere wijken met die percentages waar het wel lukt
Citaat:Voor iemand die heel tolerant lijkt, valt dat me dan weer tegen...
Citaat:Ja ik probeer altijd zaken van meerdere kanten te bekijken, net zoals jij meent dat criminelen ook eens mensen waren
Citaat:en dat daar begrip voor moet zijn, probeer ik te bedenken waar het zogenaamde 'pvc-stemgedrag' vandaan kan komen.
Citaat:Als men het tij wil keren zal je toch moeten bedenken waar het vandaan komt
oeh je knipt mijn alinea mooi af hier zegCitaat:Citaat:
Ja ik probeer altijd zaken van meerdere kanten te bekijken, net zoals jij meent dat criminelen ook eens mensen waren
Citaat:Ik wil toch even de beeldvorming hier benoemen:
1. 'jij meent dat' - alsof het maar een mening is, iets waarvan het op een of andere manier te betwisten is
deze heb ik verkeerd onthouden cq verkeerd verwoord.Citaat:2. 'ook eens mensen waren' - zo gekozen dat je oproept dat ze dat nu niet meer zijn.
Cer schreef:Maar als het jouw vak is om verder te kijken dan de allerplatste en alleroppervlakkigste reden dan weet jij vast wel waarom ze het dan wel doen? Waarom is die partij zo gegroeid, waarom maken we (ja ik ook) ons daar zo druk om, wat is het andere riedeltje dan dat we moeten horen?
Electra63 schreef:Ik vind de hele discussie over dubbele nationaliteit onzin.
Niet alleen Marokkanen, maar ook Grieken en Argentijnen en anderen behouden altijd hun nationaliteit. Daar kan je geen afstand van doen.
Mijn schoonvader is in de jaren 60 genaturaliseerd. Dit kostte toen veel geld. Keurig altijd gewerkt en belasting betaald. Stel dat hij op zijn 66e een (klein) vergrijp zou hebben gepleegd, dan zou zijn Nederlandse paspoort afgepakt moeten worden en het land uitgezet moeten worden. Immers de nationaliteit van zijn geboorteland, daar kan hij geen afstand van doen. Maar hoe gaat het dan met zijn vrouw en kinderen? En opgebouwde rechten als AOW en pensioen?
Maakt dan de zwaarte van het vergrijp uit?
En als je een fout/misdaad begaat en geen dubbele nationaliteit hebt?
Dan is er toch een onderscheid in strafmaat, afhankelijk van je geboorteland?
Koran verbieden gaat niet lukken,is ook niet te doen.Verder vind ik dat het islamitische geloof niet goed samengaat met onze westerse leefwijze en gewoonten.
Resistance schreef:geerke schreef:het ging mij er even om dat iedereen roept dat wat de PVV wil niet kan...omdat het tegen de grondwet is,dat is dus niet zo in het geval van de twee paspoorten.
Dat laatste vind jij. Maar verklaar dan eens waarom ik het ontzettend gezellig heb met al mijn islamitische vrienden? Ja, ze geloven in iets anders. Ja, ze hebben een andere cultuur. Maar die cultuur is niet slecht of ongepast of wat dan ook. Ik ken héél veel moslims, en ik word altijd overal buitengewoon gastvrij ontvangen. Stuk voor stuk de liefste, oprechtste mensen. Ja, er zitten extremisten tussen. Maar de biblebelt dan? De zwartekousenkerk? Die is even extreem.
De moslims die ik ken, zou ik absoluut niet willen missen. Voor geen goud.
Citaat:Stel joodse mensen in Nederland zouden in de jaren dertig een dubbele nationaliteit hebben... En dat iemand ze dan ging vertellen, lever die maar lekker in....