Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona__

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:25

Natuurlijk staat het niet op hun voorhoofd, en ik snap ook als je iemand met een kalasjnikov ziet rennen je er niet voor gaat staan. Maar het is gewoon bizar, bizar dat het gebeurd, bizar dat mensen dat doen. Of ze nou gestoord zijn of niet, een slechte jeugd gehad hebben of niet, denken dat het goed is of niet. Het is bizar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:26

Betreft bataclan zijn ze al schietend naar binnen gegaan, daarbij hebben ze een steward en een beveiliger geraakt (heb een reconstructie animatie gezien). Bataclan moet je ook niet vergelijken met bijv een ziggodome he.. Ben dit jaar twee s in het chasse theater geweest, daar was nauwelijks controle. Je laat je kaartje pas zien voor je de zaal binnen gaat, maar dan ben je al lang en breed binnen het geboyw

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:31

Het zal wel gewoon ongeloof zijn hoor, niet in te beelden. Ik snap dr gewoon echt helemaal geen snars van. Het is niet dat een kalasjnikov ff in je binnenzak stopt. En op het vliegveld, dat wist ik dat iedereen daar gewoon naar binnen konden lopen. Maar er zijn toch ook mensen daar in dienst die 24/7 mensen controleren op verdacht gedrag? Zijn die terroristen dan zo ontspoord dat ze gewoon doen of het een dood normale zaak is? Ik denk het dan maar. Of een aanslag plannen, HOE dan? Hoe kiezen ze een plaats? Mensen die zichzelf opblazen, die bommen moeten gemaakt worden etc. Die terroristen weten gewoon van tevoren, oke dan ga ik dood en sleep ik een x aantal andere onschuldige mensen mee. Sorry als ik raar klink, maar ik vind het gewoon echt ongelooflijk.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:55

Amyyy schreef:
Het zal wel gewoon ongeloof zijn hoor, niet in te beelden. Ik snap dr gewoon echt helemaal geen snars van. Het is niet dat een kalasjnikov ff in je binnenzak stopt. En op het vliegveld, dat wist ik dat iedereen daar gewoon naar binnen konden lopen. Maar er zijn toch ook mensen daar in dienst die 24/7 mensen controleren op verdacht gedrag? Zijn die terroristen dan zo ontspoord dat ze gewoon doen of het een dood normale zaak is? Ik denk het dan maar. Of een aanslag plannen, HOE dan? Hoe kiezen ze een plaats? Mensen die zichzelf opblazen, die bommen moeten gemaakt worden etc. Die terroristen weten gewoon van tevoren, oke dan ga ik dood en sleep ik een x aantal andere onschuldige mensen mee. Sorry als ik raar klink, maar ik vind het gewoon echt ongelooflijk.

Vraag ik me inderdaad ook altijd zo af. Net als dat ik me afvraag hoe ze een datum kiezen.. Gewoon naar de kalender kijkend van oh dan heb ik nog een afspraak bij de kapper en dan bij de tandarts, nou jongens ik kan die dinsdag wel! Nee even zonder gekkigheid, vind dat verbazingwekkend, je eigen sterfdag kiezen, en daarmee die van velen anderen bepalen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:03

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:18

Ja idd. Er staat dat het meisje veilig is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:37

In Zaventem lopen inderdaad militairen en politieagenten rond die de rondlopende mensen in de gaten houden. Maar ja op een doordeweekse dag lopen er honderden mensen in die vertrekhal en met geluk een paar tiental agenten en militairen. Dan ontglipt wel eens iemand aan je blik. En met een paar koffers val je op de luchthaven natuurlijk niet op...

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:59

Het heeft veel gelijkenissen met Hitler zijn gang van zaken.

IS vindt dat er teveel moslims in de 'grijze' zone zitten. Voor hun is er enkel zwart of wit. De hele grijze zone, is moslims die te laks zijn geworden maar wel gelovig zijn. IS wil net zwart wit terug brengen/creëren. En dat lukt (gedeeltelijk) ook door haat. Haat die wij als niet moslims dragen (en creëren door oa aanslagen door IS) tgo moslims. Die haat zorgt voor woede tegenover moslims in het algemeen. Wat gebeurt er dan? europeaan haat tegenover moslim.. Optie 1: moslims voelt zich aangevallen door europeaan en je krijgt haat verhouding tussen culturen waardoor de moslim zich sterker en beter voelt bij zijn islamtische cultuur en godsdienst. En dus radicaler wordt. Optie 2: moslim heeft evenveel verdriet/angst/emotie als europeaan. Hij wordt opgevangen door onze cultuur. En dan krijg je de andere kant, hij 'verzet' zich tegen zijn cultuur en godsdienst uit onbegrip en woede tgo oa IS en deze moslim past zich aan EU En dan heb je dus die zwart-wit verhouding waarbij grijze zone zich splist (deel naar IS en deel naar EU) en IS dus ook sterker wordt.

Hoe je dit kan doen? Het wordt het zo aangeleerd (op hard manier). Ja kan het wat vergelijken met (alle paarden horen op stal met hoefijzers' waarom? omdat het ons zo is geleerd. Enkele jaren geleden zijn er mensen dit in vraag gaan stellen 'moet dit wel zo?' en nu zit je met die 'grijze' en 'witte' zone van mensen in overgang tussen met/zonder ijzer (grijs) en dan heb je de overtuigde personen (wit). En toch heb je nog steeds de zwarte zone die het klassieke model volgt en gelooft. En dit heb je met heel veel zaken in onze maatschappij en dat geeft nu eenmaal structuur (structuur is ook een van de grootste redenen waarom IS zoveel invloed heeft bij jongeren overtehalen, zij hebben structuur nodig). Denk maar aan structuur ivm verkeersregels, etiquettes tegen vrienden, manier van schrijven/leren etc. Velen vragen zich niet af 'waarom eet ik vlees? Waarom rij ik rechts?' Het hoort zo, sinds we kinds zijn en we horen op via overheid/media dat het zo ok is..

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:10

Wat je zegt ivm structuur daar heb je helemaal gelijk in.
Mijn vader heeft altijd met jeugddelinquenten gewerkt en gaf ook aan dat als er strucuur is en hij kon duidelijk maken dat hij "baas" was, hij nooit geen problemen had met zijn gasten.
Buj Andere klassen/groepen ging het dan bv fout omdat die structuur ontbrak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:30

Maar als ik me niet vergis krijgen de meeste jongeren het toch via foute vrienden en veel minder van thuis uit mee? Ja, er mankeert vaak genoeg ook wat aan hun thuissituatie, maar het is niet dat de ouders noodzakelijk ook een extreme visie hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:46

Wéér een aanslag opgeëist door IS... 30 doden... Het gaat nu maar achter elkaar door he?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:54

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:57

Het bijzondere vind ik altijd dat moslims op zo'n aanslag aangekeken worden, zelfs in de media terwijl de media juist objectief zou moeten zijn. De meeste mannen die tegen IS vechten en hun leven geven zijn moslims en de meeste slachtoffers van IS zijn moslims.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:40

Ik ben in mijn parking geweest. Leek wel een spookhuis. Heb de zekeringen uitgezet, de lichtreclame hoeft nu niet aan :+ verder was het er heel stil. Deed raar maar voelde ook heel goed om er te zijn.

Maar mijn vingers jeuken wel, ik wil open doen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:44

Mixje90 schreef:
*knip
zelfs in de media terwijl de media juist objectief zou moeten zijn..

Grootste fout die je kunt maken, denken dat de media objectief is..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:55

De media zijn helemaal niet objectief. Ze zijn wel goed in het doen alsof.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:01

Dat denkt ze niet, dat zouden ze moeten zijn, en dat klopt ook... Zou moeten....

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:05

Van alle geloven ,zijn de Moslims het meest dwingend.Alles moet volgens hun normen en waarden en ze hebben lak aan iedereen.
Ze lappen onze normen en waarden aan hun voeten.Ze hebben niks te maken met onze rechten voor dieren of onze rechten voor vrouwen.Ze komen in een vreemd land met andere normen en waarden en verwachten dat het land zich naar hun aan past.
In mijn beleving en daarmee mensen in mijn omgeving voelen dat zo. Nederland en Belgie zijn landen die bestaan uit heel veel verschillende geloven,maar geen geloof dat zoveel afdwingt als de islam.Ik denk dat daar de hekel aan het islamitsche geloof vandaan komt.

Daarin tegen zijn er natuurlijk ook heel gematigde moslims die helemaal niet hard roepen en gewoon aardig mensen zijn die netjes mee vloeien in onze maatschapij.Alleen laten dat nu niet de mensen zijn die opvallen.
Voor mij staat de Is wel af van de moslims,maar ergens komt het ook wel weer samen,dat dwing gedeelte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:09

Al een keer gekeken naar sterk christelijk geïnspireerde groepen? Dat is even goed dwingend.

Diegene die dwingend handelen vanuit hun geloof doen het omdat ze dat zo interpreteren. Ja, die vallen op, maar of die echt in de meerderheid zijn? Dat weet ik zo niet.

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:11

Ze zeggen/denken dat het IS is omdat een andere terrorist die vgm bij parijs bommen heeft laten ontploffen in Brussel is opgepakt en dat ze daarom 'wraak' nemen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:23

saskiakefie schreef:
Crypto schreef:
https://donquijotte.wordpress.com/2016/ ... oax-video/

lees dit

achtterlijke complot denkers

Wtf.. dit is echt bizar hoe kom je erop om zoiets te schrijven gewoon := :roll:
Heb niet alles gelezen eerste stukje zei me al genoeg

ja dat bedoel ik en iedereen die tegengas geven doen ze raar tegen

verootjoo schreef:
Crypto schreef:
https://donquijotte.wordpress.com/2016/ ... oax-video/

lees dit

achtterlijke complot denkers

Koekwaus denk ik :') 8)7

Hoewel ik de creativiteit bewonder... Echt, hoe verzin je het?

is gewoon te bizar he

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 01:32

Varekaj schreef:
Al een keer gekeken naar sterk christelijk geïnspireerde groepen? Dat is even goed dwingend.

Diegene die dwingend handelen vanuit hun geloof doen het omdat ze dat zo interpreteren. Ja, die vallen op, maar of die echt in de meerderheid zijn? Dat weet ik zo niet.

Natuurlijk kunnen andere geloven op een iets minder dwingende maniet ook aanwezig zijn (denk jehova )
Maar je zitdan wel op (eigen) terrein.Nederland is van oorsprong vrij christelijk.Belgie katholiek.In beide landen zijn andere geloven aan wezig wat ook botst,maar veel minder als met de islam.
Moslims/islamieten komen uit een volledig andere cultuur die dingen eisen.Het katholieke geloof en het christelijke geloof en dan spreek ik uiteindelijk alleen over belgie en nederland leven eigenlijk hier al jaren vrij vredig samen.Tot de islam op kwam,ze eisen vreselijke lelijke moskeeën ,aanpassingen van geloofslessen op school,mannen hebben geen respect voor vrouwen.In onze geloven zijn deze verschillen niet zo groot.Toch niet tot het bommenwerpen en elkaar de keel over snijden aan toe.
Dan heb ik het niet over ierland en zo want daar zijn de katholieken en christen elkaar ook lelijk te lijf gegaan ,maar wel op eigen grond gebied ze hebben dat bv niet in parijs gedaan.

Maar goed het is al laat en ik ga eens slapen met heel veel vragen in mijn hoofd ;-)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 02:09

En het Christelijk kolonialisme? Waar valt dat dan onder? Als er een geloof de wereld naar de klote gewerkt heeft is het wel het christendom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 02:34

Zowel het christendom als de islam hebben een bekeerdrang, al wordt dat in de meeste westerse samenlevingen niet meer kenbaar gemaakt, omdat de rest het niet tolereert. Vergeet niet dat de islam in ongeveer het jaar 500 van de christelijke jaartelling is ontstaan en feitelijk dus 500 jaar 'achterloopt' op het katholicisme. 500 jaar geleden waren de christenen ook geen lieverdjes.

Toch vind ik het wat kort door de bocht om te zeggen dat de islam een dwingend geloof is. Ik woon in een enorm islamitische wijk en ik heb het hier nog nooit als dwingend ervaren. Ik word niet anders behandeld als ik in een kort rokje over straat loop of een shirt draag met een laag decollete. Misschien dat ze willen dat ik me bekeer als ik met een islamitische jongen zou gaan, maar er zijn genoeg christelijke gemeenschappen waar dat ook nog zo is.

Ik geloof dat het stuk uit de Correspondent hier al een keer gepost is, maar imo was dat behoorlijk raak. Niemand ontkent dat er gemoord is uit de naam van een god. Niemand ontkent dat dat de islam is. Wat ik persoonlijk wel krom vind is dat er een volledige gemeenschap die zich hier net zo gedraagt als de rest van de bevolking daarop wordt aangekeken en daar ook op wordt afgerekend. Je kan toch zelf ook wel bedenken dat Fatima met de hoofddoek die achter de kassa zit bij de plaatselijke supermarkt en altijd zo vriendelijk lacht als je je boodschappen komt afrekenen net zo goed kapot is van zo'n NOS-pushbericht als dat wij zijn? Dat haar hart ook huilt? Misschien nog wel heftiger dan die van ons, omdat ze weet dat ze zich hierover moet gaan verantwoorden. Waarom wordt het blanke ras nog steeds niet aangekeken (of oke, christelijke mensen) op de dingen die ze doen uit de naam van god?

Daarbij wil ik nog even kwijt dat ik het vermoeden heb dat er een paar mensen hier zijn die zo'n proces van radicalisering slecht begrijpen. Die jongens worden geboren in een flat in een achterstandswijk, drie hoog achter, hebben automatisch vijf streepjes achter op 'ons'. Ze komen uit een kansarme omgeving, krijgen vaak slecht onderwijs, kunnen daardoor niet doorstromen en komen die wijk niet uit. Dan hoeft er maar één persoon in zo'n wijk te zitten die ze langzaam steeds meer het geloof binnen harkt. Die ze misschien een baantje geeft in het al dan niet illegale circuit, ze laat zien dat het westen het eigenlijk helemaal niet zo heeft op mensen met een andere achtergrond. Dan op een dag hoeft maar 1 persoon zachtjes te laten vallen dat ze misschien wel naar Syrië willen om voor zo'n groep te strijden; zelfs door die ene persoon in de wijk is hun leven namelijk al aanzienlijk verbeterd.
Het is niet zo dat jongeren van de ene op de andere dag besluiten dat ze volledig voor het jihadisme gaan, daar zit een ongelofelijk ingewikkeld mentaal proces achter, waar de persoon zelf al ontzettend onzeker voor moet zijn. Niet iedereen is er vatbaar voor.

Daarbuiten, baetje, hoor ik je heel veel over eisen. Maar volgens mij valt het best mee hoe veel eisen er gesteld worden. In Nederland geldt grote vrijheid van religie, als er een vreselijk lelijke kerk mag staan (want ja, dat is mijn mening) dan mag er toch ook een moskee staan? Aanpassingen in het onderwijs zijn voor zover ik weet nog nergens doorgevoerd. Er is hooguit meer aandacht voor de islam in lessen levensbeschouwing, wat ik persoonlijk niet gek vind omdat je wel samen in een land woont met mensen van deze achtergrond, en het sowieso niet heel gek is om je in te lezen over andere religies. Wist je bijvoorbeeld dat de islam Jezus ook als boodschapper zien? In de oorsprong is de islam heel tolerant t.o.v het christendom. Mohammed heeft na Jezus de boodschap gehoord, en omdat hij als laatste was heeft hij hem het duidelijkst meegekregen.

En in onze geloven zijn deze verschillen niet zo groot? Laat me niet lachen. In de bijbel staan net zo veel fundamentalistische en angstaanjagende stukken als in de koran. Ook in het christendom is respect voor vrouwen heel lang enorm ondergeschikt geweest. Sterker nog, het is bewezen dat er in christelijke kringen nog steeds een grotere kostwinnersmentaliteit heerst dan in seculiere kringen. Vrouwen horen achter het fornuis, en die moeten voor de kinderen zorgen.

Zo, ik kruip weer onder mijn steen :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 04:02

Bedankt Emma, jij kan iets beter uitleggen wat ik bedoel :')