Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:52

Damned schreef:
Hoe kunnen ze echte aanslagen eigenlijk op voorhand ontdekken?
Wanneer ze echt zo goed georganiseerd zijn en bommengordels etc hebben, kan je dat toch bijna niet merken als politie of bewakers ofzo? Iemand dat wat meer kan uitleggen hierover? :)

Ik denk dat die actie al veel eerder begint. Ver voordat iemand een bomvest aantrekt. Meer op het moment dat ' ie zich meldt voor overleg over een aanslag, wellicht al dagen of weken van tevoren. 'Ze' hebben m.i veel meer zaken in beeld dan wij ooit zullen weten....

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:53

Cas123 schreef:
Oke. Ik ben echt een scheitluis op het moment. Kan iemand me een schop onder me kont geven? Ik ben echt bang. Of is dat raar?
Ben zelf nu 15 en maakt me echt druk... ben er heel veel mee bezig in mijn hoofd....

Je mag bang zijn. En je mag er veel mee bezig zijn. Wat vooral belangrijk is om erover te praten.
En je niet te laten leiden door de angst

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:53

moonsparkle schreef:
Cas123 schreef:
Oke. Ik ben echt een scheitluis op het moment. Kan iemand me een schop onder me kont geven? Ik ben echt bang. Of is dat raar?
Ben zelf nu 15 en maakt me echt druk... ben er heel veel mee bezig in mijn hoofd....

Sorry ik ben 27 en hoe wel de wereld om me heen er zich niks van aan lijkt te trekken zou ik nu liever weggaan uit Europa

En als iedereen dat denkt, is het probleem opgelost :):)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:54

Ah dat is fijn!

Op dit moment trouwens een heel aangrijpende aflevering van brandpunt op npo 2, over moeder van een Britse man die zich bij al-shabab heeft aangesloten..

NatasjavE

purny schreef:
Bij mij in de buurt gaat het om Salman Rushdie. Iemand bekend met zijn werk?

Ja Saman Rushdie is erg bekend. Vanwege zijn boek de Duivelsverzen is er een fatwa over hem uit gesproken.

Zoe_97

Electra63

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:57

Op België 1 is nu een praatprogramma over Parijs en de situatie nu

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:58

Ik volg het ook nu!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:59

Wat verschrikkelijk dit allemaal.
Ik merk dat ik continu op mijn hoede ben hierdoor een steeds nadenk over dingen die ik wil ondernemen.
Zo verpest het mijn 'leuke' plannen voor de komende tijd.
Volgend weekend staat een lang weekend kerstmarkt in Dusseldorf op de planning en over 5 weken zou ik een dag naar Disneyland gaan.

Aan de ene kant denk ik: gewoon gaan maar aan de andere kant is er die twijfel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:59

Politiechef heeft net in de perco gezegd dat er bewijs is dat er een bomaanslag gepland stond.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:00

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:01

Heb zelfs gehoord dat er iemand als ambulancebroeder gekleed was met een bom in een ambulance wagen.. hoop dat er niks van waar is.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:02

Voor de mensen die duits begrijpen.
http://Www.noz.de. Vind ik een fijne site qua lezen. Deze heeft ook een tijdlijn zoals ad

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:03

Gelukkig maar dat de melding serieus is genomen had weer flink fout kunnen aflopen als er niet zo gereageerd was.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:04

saskiakefie schreef:
Gelukkig maar dat de melding serieus is genomen had weer flink fout kunnen aflopen als er niet zo gereageerd was.

Zeer goed gereageerd! Die koffer had best de afleiding kunnen zijn voor de ambulance. Is er al ergens bekend of die koffer nou echt onterecht was?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:06

Ik vetrouw geen mannelijke moslim mannen meer als ik ergens ben waar het massaal is het klinkt misschien raar maar je weet het maar nooit
Helaas is hier heel vaak voor gewaarschuwd Door o.a wilders dat dit flink uit de hand zou gaan lopen met de grenzen open te laten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:07

21.00 uur: Volgens de Duitse BILD worden op dit moment twee voertuigen onderzocht, de twee wagens zouden eruit zien als ambulances. Er werd aangenomen dat er explosieven in lagen, maar tot nu toe is er niks gevonden.
AD

xNathaliee

saskiakefie schreef:

Nou ik zei juist nog: 'Ze zullen toch niet aangeven waar ze gaan toeslaan?' Maar dus toch wel..

Anoniem

sloffiee schreef:
Ik vetrouw geen mannelijke moslim mannen meer als ik ergens ben waar het massaal is het klinkt misschien raar maar je weet het maar nooit
Helaas is hier heel vaak voor gewaarschuwd Door o.a wilders dat dit flink uit de hand zou gaan lopen met de grenzen open te laten

:+

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:08

ingedebruijn schreef:
saskiakefie schreef:

Zeer goed gereageerd! Die koffer had best de afleiding kunnen zijn voor de ambulance. Is er al ergens bekend of die koffer nou echt onterecht was?

Wat als de ambulance op t veld/in het stadion nodig was geweest omdat een speler gewond is geraakt tijdens het spel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:09

sloffiee schreef:

Dit zijn mensen die al (tientallen) jaren in Europa zijn, moet je dan maar de grenzen altijd dicht laten? Als ze binnen willen komen, komen ze wel binnen hoor.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:10

Joolien schreef:
sloffiee schreef:

Dit zijn mensen die al (tientallen) jaren in Europa zijn, moet je dan maar de grenzen altijd dicht laten? Als ze binnen willen komen, komen ze wel binnen hoor.

Daarom zat er bij de aanslag In Parijs 1 er tussen die in oktober via Griekenland daar gekomen is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:11

sloffiee schreef:
Daarom zat er bij de aanslag In Parijs 1 er tussen die in oktober via Griekenland daar gekomen is ;)

Dit is allang weer ontkracht. Het gaat om een gekopieerd paspoort, het origineel (incl nummer) is inderdaad van een vluchteling die binnen is gekomen via Griekenland. Maar nogmaals, het is een kopie.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:12

sloffiee schreef:

Dat vind ik echt heel verdrietig. Niet alleen voor jou maar ook voor die mannelijke moslim mannen (sic) die ook wel is in de stad moeten zijn of naar een wedstrijd gaan, en die jouw zorgen over een aanslag misschien wel met je delen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:13

zo komt er toch iets over op nl1?